1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Esbjerg Kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af Rammeaftale om AIA, ADK samt TVO til Esbjerg Kommune
Beskrivelse
:
Esbjerg Kommune gennemfører et offentligt EU-udbud med henblik på indgåelse af en rammeaftale om levering, installation, service og vedligeholdelse af automatisk indbrudsalarmanlæg (AIA), adgangskontrolanlæg (ADK) samt TV-overvågningsanlæg (TVO). Rammeaftalen omfatter både anskaffelse af nye anlæg og kompatible dele/komponenter til installation, service, reparation og vedligeholdelse, herunder serviceeftersyn, reparationer og rådgivning til ordregiver. Leverandøren skal kunne håndtere opgaver i både Axiom- og NOX-systemer, da kommunen løbende migrerer fra Axiom til NOX. For TVO-systemer benyttes Milestone-platformen, og leverandøren skal derfor kunne håndtere dette system.
Identifikator for proceduren
:
a0dbba7d-8dea-4689-96b7-fdc3ecd280e5
Tidligere bekendtgørelse
:
622304-2025
Intern ID
:
566417
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
50711000
Reparation og vedligeholdelse af elektriske installationer i bygninger
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
42961100
Adgangskontrolsystem,
35121700
Alarmsystemer,
31351000
Elektriske ledere, til adgangskontrolsystemer,
35125000
Overvågningssystem,
35125300
Sikkerhedskameraer,
31625000
Tyverialarmer og brandalarmer,
31625300
Tyverialarmsystemer,
79711000
Alarm-overvågningstjenester,
45312200
Installation af tyverialarmsystem,
32323500
Videoovervågningssystem,
35120000
Overvågnings- og sikringssystemer og -anordninger,
45310000
Udførelse af elektriske installationer
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
8 345 141,68
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
14 603 997,96
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af Rammeaftale om AIA, ADK samt TVO til Esbjerg Kommune
Beskrivelse
:
Esbjerg Kommune gennemfører et offentligt EU-udbud med henblik på indgåelse af en rammeaftale om levering, installation, service og vedligeholdelse af automatisk indbrudsalarmanlæg (AIA), adgangskontrolanlæg (ADK) samt TV-overvågningsanlæg (TVO). Rammeaftalen omfatter både anskaffelse af nye anlæg og kompatible dele/komponenter til installation, service, reparation og vedligeholdelse, herunder serviceeftersyn, reparationer og rådgivning til ordregiver. Leverandøren skal kunne håndtere opgaver i både Axiom- og NOX-systemer, da kommunen løbende migrerer fra Axiom til NOX. For TVO-systemer benyttes Milestone-platformen, og leverandøren skal derfor kunne håndtere dette system.
Intern ID
:
566417
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
50711000
Reparation og vedligeholdelse af elektriske installationer i bygninger
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
42961100
Adgangskontrolsystem,
35121700
Alarmsystemer,
31351000
Elektriske ledere, til adgangskontrolsystemer,
35125000
Overvågningssystem,
35125300
Sikkerhedskameraer,
31625000
Tyverialarmer og brandalarmer,
31625300
Tyverialarmsystemer,
79711000
Alarm-overvågningstjenester,
45312200
Installation af tyverialarmsystem,
32323500
Videoovervågningssystem,
35120000
Overvågnings- og sikringssystemer og -anordninger,
45310000
Udførelse af elektriske installationer
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2026
Varighed
:
4
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
8 345 141,68
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
14 603 997,96
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
Underkriteriet pris vurderes på baggrund af priserne, som er angivet af tilbudsgiver i Bilag 4 – Tilbudsliste.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
75,00
Kriterium
:
Type:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Underkriteriet kvalitet evalueres ud fra den tilbudte garanti. Det vægtes positivt, at der tilbydes en længere garanti end de krævede 2 år.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
25,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Esbjerg Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Alle tilbud, ansøgninger om deltagelse eller projekter blev trukket tilbage eller eller ikke fundet antagelige
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Esbjerg Kommune
Registreringsnummer
:
29189803
Postadresse
:
Torvegade 74
By
:
Esbjerg
Postnummer
:
6700
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Kristian Mailand Knigge
Telefon
:
+45 76161616
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Bekendtgørelsens ID
:
4e9bbb93-b60e-4b0c-8b53-e62ac9b36d6b
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
23/10/2025
12:08:23 (UTC+02:00) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
704533-2025
EUT-S-nummer
:
205/2025
Offentliggørelsesdato
:
24/10/2025