Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://www.rib-software.dk/udbudsportal
Udbyder
Køge Kommune
Vindere
Valgt totalentreprenør
(30.12.2017)
C.C. Contractor A/S
Theresavej 1
7400 Herning
Totalentreprisekontrakt — renovering af Køge Idrætspark
Køge Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
29189374
Torvet 1
Køge
4600
Danmark
Kontaktperson: Morten Løjmand
Telefon: +45 56672426
E-mail: morten.loejmand@koege.dk
NUTS-kode: DK021
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://http://www.koege.dk/
Del II: Genstand
Totalentreprisekontrakt — renovering af Køge Idrætspark.
Ved nærværende udbud ønsker Køge Kommune (herefter »Ordregiver«) at indhente tilbud på projektering og opførelse/etablering i totalentreprise af renovering af Køge Idrætspark. Opgaven består overordnet af projektering og opførelse af fodboldstadion i Køge Idrætspark, herunder varme-, vandings- og lysanlæg, tribune langs vestside, ståpladser på terræn langs østside, perimetersikring med billetteringssluser og hegning omkring bane, tribune og ståpladser, samt opførelse af toilethuse og småbygninger til tekniske anlæg i forbindelse med varme-, vand-, og lysanlæg.
Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling.
Projektet gennemføres i totalentreprise med partnering-lignende elementer, således at Ordregiver/bygherre og Totalentreprenør i fællesskab forpligter sig til at løse opgaven i et åbent og integreret samarbejde med respekt for parternes fælles værdigrundlag. For yderligere information henvises der til udbudsmaterialet.
Ved nærværende udbud ønsker Køge Kommune (herefter »Ordregiver«) at indhente tilbud på projektering og opførelse/etablering i totalentreprise af renovering af Køge Idrætspark. Opgaven består overordnet af projektering og opførelse af fodboldstadion i Køge Idrætspark, herunder varme-, vandings- og lysanlæg, tribune langs vestside, ståpladser på terræn langs østside, perimetersikring med billetteringssluser og hegning omkring bane, tribune og ståpladser, samt opførelse af toilethuse og småbygninger til tekniske anlæg i forbindelse med varme-, vand-, og lysanlæg.
Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling.
Projektet gennemføres i totalentreprise med partnering-lignende elementer, således at Ordregiver/bygherre og Totalentreprenør i fællesskab forpligter sig til at løse opgaven i et åbent og integreret samarbejde med respekt for parternes fælles værdigrundlag. For yderligere information henvises der til udbudsmaterialet.
Såfremt Ordregiver modtager ansøgninger fra flere end 3 egnede ansøgere finder udvælgelsen af ansøgere sted på grundlag af en vurdering af, hvilke egnede ansøgere der dokumenterer den mest relevante erfaring med opgaver af tilsvarende fagligt indhold og karakter.
Ansøgere skal som led i ansøgningen udfylde og aflevere den af Ordregiver udarbejdede skabelon for ESPD,der indgår i udbudsmaterialet som en xml-fil. Ansøgerne skal downloade filen og derefter importere og udfylde den via hjemmesiden https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter?lang=da. Vejledning findes på http://www.kfst.dk/Offentlig-konkurrence/Udbud/Udbudsregler/ESPD
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgere vil blive udelukket fra deltagelse i denne udbudsprocedure, såfremt de er omfattet af en eller flere af de i udbudslovens §§ 135-136 eller § 137, stk. 1, nr. 1-3 nævnte udelukkelsesgrunde. Der henvises i det hele til ESPD'ets del III, hvor ansøgerne skal oplyse, hvorvidt de er udelukket fra deltagelse efter nogen af de nævnte grunde.
ESPD, del IV, litra B (»Samlet årsomsætning«) — ansøgeren skal angive sin samlede årsomsætning for det senest tilgængelige regnskabsår. Hvis ansøgeren endnu ikke har aflagt årsregnskab, oplyses der under ESPD del IV, litra B (»Etablering af virksomhed«) om omsætning fra det tidspunkt, hvor ansøgeren blev etableret eller startede sin virksomhed.
ESPD, del IV, litra B (»Øvrige økonomiske og finansielle krav«) — ansøgeren skal angive sin egenkapital for det senest tilgængelige regnskabsår. Hvis ansøgeren endnu ikke har aflagt årsregnskab, skal ansøgeren oplyse om egenkapitalen på ansøgningstidspunktet.
Oplysningerne i ESPD'et benyttes som foreløbigt bevis for, at ansøgeren opfylder de nedenfor anførte mindstekrav.
Ansøgeren kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre enheder. Ansøgeren skal i givet fald som del af ansøgningen godtgøre at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved som del af ansøgningen at fremsende støtteerklæring for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I udbudsmaterialet indgår skabelon til en sådan støtteerklæring.
En ansøger, der baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet, skal sikre, at ordregiver modtagerselvstændige ESPD'er for disse andre enheder,hvori der meddeles de relevante oplysninger for hver af de enheder, som ansøgeren baserer sig på.
Når grupper af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) deltager i udbudsproceduren sammen skal for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes særskilt ESPD, der vedlægges ansøgningen. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom.
Samtidig skal gruppen af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) afgive erklæring om fælles befuldmægtiget,som kan forpligte gruppen samt om solidarisk, direkte og ubetinget hæftelse overfor Ordregiver foransøgernes deltagelse i udbudsforretningen og udførelse af den kontrakt som konsortiet måtte blive tildelt. I udbudsmaterialet indgår skabelon til en sådan erklæring.
Det er et mindstekrav, at ansøgeren har haft en omsætning på mindst 50 000 000 DKK, i sit senesteregnskabsår (hvis ansøgeren endnu ikke har aflagt årsregnskab, skal omsætningen være mindst DKK 50 mio. fra stiftelsestidspunktet til ansøgningsfristen).
Hvis ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som ansøgerens og disse andre enheders samlede årlige omsætning i det seneste regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder(f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede årlige omsætning idet seneste regnskabsår.
Herudover skal ansøgers egenkapital i det seneste regnskabsår være positiv(alternativt skal egenkapitalen pr. ansøgningstidspunktet være positiv.) Hvis ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, tages der udgangspunkt i ansøgerens og disse andre enheders samlede egenkapital i det seneste regnskabsår (alternativt pr. ansøgningstidspunktet). Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium)tages der udgangspunkt i deltagernes samlede egenkapital i det seneste regnskabsår (alternativt på ansøgningstidspunktet).
ESPD, del IV, litra C (»Bygge- og anlægskontrakter: udførelse af arbejde af den anførte type«) — ansøgeren skal beskrive opgaver, der er udført inden for de seneste 5 år før ansøgningsfristens udløb vedrørende projektering og opførelse af lignende byggeri/projekter (projekter vedrørende stadionbyggeri, lysanlæg, tribuner mv.)
Ansøger må maksimalt vedlægge 6 referencer (i alt for hele ansøgerteamet), der hver maksimalt må fylde 1 A4-side. Såfremt ansøger fremsender mere end 6 referencer, inddrager Ordregiver alene de 6 nyeste referencer (dvs. de 6 senest afsluttede sager) i vurderingen.
Der stilles ikke formelle krav til referencernes indhold eller opbygning, men Ordregiver ser gerne, at referencerne indeholder oplysning om ydelsen, størrelse på opgaven (areal og projektsum) og dato for opgavens aflevering/status. Ansøgeren kan vælge at vedlægge referencelisten som et separat dokument. I så fald skal ansøgeren i ESPD, del IV, litra C specifikt henvise til, at der er vedlagt en sådan liste som separat dokument.
Ansøgeren kan basere sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andreenheder. Ansøgeren skal i givet fald godtgøre at kunne råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten, f.eks. ved som del af ansøgningen at vedlægge støtteerklæring for disse enheders juridiske forpligtelse til at stille de nødvendige ressourcer til rådighed i kontraktperioden. I udbudsmaterialet indgår skabelon til en sådan støtteerklæring.
En ansøger, der baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet, skal sikre, at ordregiver modtagerselvstændige ESPD'er for disse andre enheder, hvori der meddeles de relevante oplysninger for hver af de enheder, som ansøgeren baserer sig på.
Når grupper af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) deltager i udbudsproceduren sammen skal for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes særskilt ESPD, der vedlægges som del af ansøgningen. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning herom.
Oplysningerne i ESPD benyttes som foreløbigt bevis for, at ansøgeren opfylder de nedenfor anførte mindstekrav. Samtidig skal gruppen af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) afgive erklæring om fælles befuldmægtiget, som kan forpligte gruppen samt om solidarisk, direkte og ubetinget hæftelse overfor Ordregiverfor ansøgers deltagelse i udbudsforretningen og udførelse af den kontrakt som konsortiet måtte blivetildelt. I udbudsmaterialet indgår skabelon til en sådan erklæring.
Ansøgeren skal anføre mindst 1 reference vedrørende opførelse af lignende byggeri/projekter, 1 reference vedrørende arkitektprojektering i totalentreprise og 1 reference vedrørende ingeniørprojektering i totalentreprise.
Der henvises til det i udbudsmaterialet indeholdte kontraktudkast.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Det samlede udbudsmateriale vil være offentligt tilgængeligt samtidig med offentliggørelsen af nærværende udbudsbekendtgørelse via http://www.rib-software.dk/udbudsportal uden brug af login.
Ansøgning om prækvalifikation/aflevering af tilbud kan kun afleveres via login på Byggeweb Udbud (http://www.rib-software.dk/). Udbudsportalen (http://www.rib-software.dk/udbudsportal) linker ind hertil. Såfremt man ikke har en profil med brugernavn og password til Byggeweb, skal en brugerprofil først oprettes. Dette kangøres direkte inde fra den offentligt tilgængelige udbudsportal.
Prækvalifikationen har et unikt nummer (TN605944A) på Byggeweb, som man efter login på Byggeweb Udbud(http://www.rib-software.dk/) kan finde ved at søge (på TN605944A).
Ansøger/tilbudsgiver vil ved ny profiloprettelse modtage en personlig e-mail med et link, hvorfra det nødvendigepassword skal oprettes. Efter endt godkendelse, foretages der log-in på www.rib-software.dk med det nyebrugernavn og password.
Er man i forvejen bruger på Byggeweb og har et log-in, er det dette brugernavn og password man skal anvende.
Herefter vil der være adgang til udbuddet/prækvalifikationen, der fremover vil kunne tilgåsviafanen»Applikationer« og »Byggeweb Udbud«.
Ved spørgsmål til udbuds-/prækvalifikationsmaterialet, kan disse stilles via modulet Spørgsmål og svar inde i det digitale udbudsværktøj. Man vil modtage en notifikation via email når svar er publiceret. Ved tekniske spørgsmålkan RIB Support kontaktes på tlf. 35 245 250 (tast 2) og/eller på e-mail support@rib-software.dk.
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Klager over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen angiver en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. I andre tilfælde er klagefristen 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at der er indgået kontrakt.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk