5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
31214000
Koblingsudstyr
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
31214000
Koblingsudstyr
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Der er option på forlængelse af Aftalen på 2 x 12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Dusager 22
By
:
Aarhus N
Postnummer
:
8200
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Ndr. Ringvej 4
By
:
Ringkøbing
Postnummer
:
6950
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Det samlede anslåede antal styk, som Ordregiver forventer at købe under Rammeaftalen i aftaleperioden og det maksimale antal styk, som Ordregiver kan købe under Rammeaftalen i aftaleperioden, er som nedenfor angivet for hver Ordregiver. KONSTANT Net A/S: Anslået antal indkøb i aftaleperioden inkl. option 600 stk. KONSTANT Net A/S: Maksimalt antal indkøb i aftaleperioden inkl. option 900 stk. RAH Net A/S: Anslået antal indkøb i aftaleperioden inkl. option 324 stk. RAH Net A/S: Maksimalt antal indkøb i aftaleperioden inkl. option 486 stk. Ordregiver forpligter sig ikke med rammeaftalen til at garantere en bestemt volumen eller en bestemt mængde, udover det aktuelle behov. Rammeaftalen begrænser desuden ikke Ordregivers ret til at købe tilsvarende produkter hos andre virksomheder f.eks. i forbindelse med testudviklingsprojekter, bygge & anlægsopgaver mv. Eksempel: I det omfang, at anskaffelsen af et koblingsanlæg (RMU) er en del af en konkret bygge og anlægsopgave, forbeholder Ordregiver sig retten til at udbyde koblingsanlæg (RMU) som en del af den samlede bygge og anlægsopgave og dermed ikke via denne Rammeaftale. Under afsnittet ”Kontrakten tildeles inden for en rammeaftale” har Ordregiver svaret ”Ja”. Nærværende udbud er et udbud af en rammeaftale. Den tilbudsgiver som Ordregiver påtænker at indgå rammeaftalen med, har inden rammeaftalen er tildelt dokumenteret oplysningerne afgivet i forbindelse med ansøgningen. Dokumentation for nærværende udbud omfatter: • For danske aktører vedr. ESPD: Serviceattest, som ikke er ældre end 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen for indledende tilbud. • For udenlandske aktører vedr. ESPD: Dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den pågældende aktørs hjemland. Dokumentationen må ikke være ældre end 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen for indledende tilbud.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Der evalueres på den samlede evalueringstekniske Tilbudssum som angivet i Bilag 2, Tilbudsliste, Sideordnet tilbud A eller Bilag 2, Tilbudsliste, Sideordnet tilbud B. Hvis Tilbudsgiver har afgivet tilbud på både Sideordnet tilbud A og Sideordnet tilbud B, indgår disse tilbud i evalueringen uafhængigt af hinanden. Hvert tilbud tildeles point på en skala fra 0 – 10 efter en lineær model. Sideordnet tilbud med den laveste samlede evalueringstekniske Tilbudssum tildeles 10 point. Samlede evalueringstekniske Tilbudssum der er højere end laveste evalueringstekniske Tilbudssum jf. nedenstående model tildeles 0 point. Den lineære models nulpunkt placeres, afhænger af spredning i tilbuddene: • Hvis den højeste Tilbudssum ligger 50 % eller mindre over den laveste Tilbudssum, gives 0 point til en (fiktiv) pris, der er 50 % dyrere end den laveste. • Hvis den højeste Tilbudssum ligger mere end 50%, men mindre end 100 %, over den laveste Tilbudssum, gives der 0 point til tilbuddet med den højeste Tilbudssum. • Hvis den højeste Tilbudssum ligger 100 % eller mere over den laveste Tilbudssum, gives der 0 point til en (fiktiv) Tilbudssum, der er 100 % højere end den laveste. Alle tilbud der er mere end 100 % dyrere end det laveste, tildeles også 0 point. Tilbuddene tildeles point i forhold til deres placering på den lineære skala (inkl. 2 decimaler). Alene ved pointlighed på tværs af alle underkriterier, vil Ordregiver inkludere 3. decimal, 4. decimal osv.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
60,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet ”kvalitet” sker på grundlag af Tilbudsgivers bevarelse af Bilag 4, Leverandørens kvalitative besvarelse. Tilbudsgiver skal udfylde og vedlægge en detaljeret redegørelse for den tekniske tilbudte løsning. Ordregiver vil vurdere de tilbudte koblingsanlæg (RMU)’s kvalitet og robusthed i forhold til koblingsanlæggenes funktionelle formål. Følgende bør i hvert fald indgå i redegørelsen: • Tekniske beskrivelse af hvordan det sikres, at de tilbudte koblingsanlæg er opbygget således, at de er velegnede til formålet og de angivne forudsætninger jf. Bilag 1, kravspecifikation. • De fysiske dimensioner af koblingsanlægget samt opbygning i forhold til montage i netstationer. • Anvendt materiel og konstruktion i forhold til robusthed, korrosionsklasse samt driftssikre koblingsanlæg med høj ydeevne og lang levetid. • Adgang til service og vedligehold herunder at der er minimalt vedligehold i koblingsanlæggets levetid. I ovenstående vil medsendte datablade og vedligeholdelses manualer til understøttelse af den kvalitative besvarelse ligeledes indgå i vurderingen. Der foretages en samlet helhedsvurdering af underkriteriet ”Kvalitet” ud fra Leverandørens redegørelse af de adspurgte emner, i forhold til at tilbudte koblingsanlæg er konstrueret af materialer i høj kvalitet, dokumentbart har høj ydeevne og lang levetid, er driftssikre og har et hensigtsmæssigt design med minimalt vedligehold. Leverandøren opfordres til at besvarelsen er konkret, detaljeret og begrænset til 4 A4-sider i Bilag 4, Leverandørens kvalitative besvarelse. Understøttende bilag til besvarelsen bør ske med direkte henvisninger til bilagsnr., sidetal, pkt. mv. for at sikre, at relevant information i understøttende bilag inddrages i evalueringen.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
20,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Leveringstid
Beskrivelse
:
Vurdering af underkriteriet ”Leveringstid” sker på grundlag af Tilbudsgivers bevarelse af Bilag 4, Leverandørens kvalitative besvarelse. Tilbudsgiver skal angive den tilbudte leveringstid fra Ordregivers fremsendelse af ordre til levering. Det bemærkes, at den tilbudte leveringstid er forpligtende og vil være bodsbehæftet i henhold til Rammeaftalens Bilag 5 – Købers alm. betingelser, Orgalim S2022, pkt. 15 med tilhørende fravigelse. Evaluering af leveringstiden sker på baggrund af Tilbudsgivers tilbudte leveringstid. Hvis Tilbudsgiver tilbyder en leveringstid på 8 uger eller mindre fra Ordregivers fremsendelse af ordre, opnås en score på 10 point. Hvis der tilbydes en leveringstid på 18 uger, opnås en score på 0 point. Herimellem fastsættes point på en lineærmodel. En tilbudt leveringstid over 18 uger accepteres ikke og vil blive anset som ikke-konditionsmæssig.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
10,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
ESG
Beskrivelse
:
Delkriterie 1, ”Miljømæssigt fodaftryk” – 50%. Vurdering af underkriteriet ”ESG” sker på grundlag af Tilbudsgivers bevarelse af Bilag 4, Leverandørens kvalitative besvarelse. For at understøtte målsætning om ansvarlig og bæredygtig værdiskabelse indgår ESG (Environmental, Social & Governance) som en del af evalueringen af Tilbudsgivers tilbud. Underkriteriet ”ESG” er opdelt i nedenstående delkriterier og vægtning: Delkriterie 1, ”Miljømæssigt fodaftryk” – 50% Ordregiver vil vurdere Tilbudsgivers arbejde med at mindske det miljømæssige fodaftryk. Tilbudsgiver skal udfylde Bilag 4, Leverandørens kvalitative besvarelse og medsende dokumentation der understøtter Leverandørens besvarelse. Følgende bør i hvert fald indgå i redegørelsen: Tilbudsgiver bedes beskrive, hvordan der sikres miljømæssig bæredygtighed i forbindelse med produktion og leveringen af tilbudte koblingsanlæg, herunder: • CO₂-reduktion og energieffektivitet: Beskrivelse af initiativer til at minimere CO₂-aftryk i produktions og transportfasen. • Materialevalg og cirkularitet: Brug af grønt stål, genanvendelige materialer, affaldsminimering, skrotning/affaldshåndtering og levetidsforlængende tiltag. • Miljøcertificeringer: Dokumentation for relevante certificeringer (f.eks. ISO 14001 eller tilsvarende). Leverandørens besvarelse af ovenstående punkter indgår i en samlet helhedsvurdering. Leverandørens konkrete initiativer, genanvendelse mv. samt dokumentation, der vurderes at have positiv indflydelse på ansvar og bæredygtig værdiskabelse vil indgå i vurderingen af delkriteriet. Leverandøren opfordres til at besvarelsen er konkret, detaljeret og begrænset til 4 A4-sider i Bilag 4, Leverandørens kvalitative besvarelse. Understøttende bilag til besvarelsen bør ske med direkte henvisninger til bilagsnr., sidetal, pkt. mv. for at sikre, at relevant information i understøttende bilag inddrages i evalueringen. Evaluering af delkriteriet ”Miljømæssig fodaftryk” sker på grundlag af en samlet helhedsvurdering, på baggrund af point skala 0-10, hvor Tilbudsgiver maksimalt kan opnå en score på 10 point. Delkriterie 2, EPD’er, 50%. Ordregiver vil vurdere Tilbudsgivers levering af EPD’er Environmental Product Declaration) på et tidligere tidspunkt end angivet krav jf. Rammeaftalens pkt. 14. Tilbudsgiver skal udfylde Bilag 4, Leverandørens kvalitative besvarelse og medsende dokumentation der understøtter Leverandørens besvarelse. Leverandøren skal minimum kunne levere EPD’er for tilbudte koblingsanlæg senest 9 måneder efter Aftalens ikrafttræden. Hvis Tilbudsgiver kan levere EPD’er på tidligere tidspunkt end angivet krav tildeles point efter nedenstående beskrivelse: • EPD’er under udarbejdelse: Tilbudsgiver kan levere EPD’er for tilbudte koblingsanlæg senest 9 måneder efter Aftalens ikrafttræden. Dokumentation ved tilbudsafgivelse. Opfyldelse tildeles 0 point. • EPD’er under udarbejdelse: Hvis tilbudsgiver kan levere EPD’er for tilbudte koblingsanlæg ved Aftalens ikrafttræden. Dokumentation ved tilbudsafgivelse. Opfyldelse tildeles 5 point. • EPD’er: Hvis tilbudsgiver kan levere EPD’er for tilbudte koblingsanlæg ved tilbudsafgivelse. EPD vedlægges som dokumentation ved tilbudsafgivelse. Opfyldelse tildeles 10 point. Vurdering af delkriteriet sker på baggrund af Tilbudsgiver besvarelse af Bilag 4, Leverandørens kvalitative besvarelse og angivet point model.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
KONSTANT Net A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
KONSTANT Net A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
KONSTANT Net A/S, RAH NET A/S