23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
26.09.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Hovedstaden

Vask og levering af renrumsartikler


Region Hovedstaden

631646-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Vask og rensning – Vask og levering af renrumsartikler
OJ S 185/2025 26/09/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen - Meddelelse om ændring
Tjenesteydelser - Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Hovedstaden
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Vask og levering af renrumsartikler
Beskrivelse Udbuddet vedrører Vask, evt. autoklavering og levering af ren-rumsartikler til Regionernes virksomheder for Region Hovedstaden og Region Nordjylland, Region Syddanmark, Region Sjælland, samt Region Midtjylland (option). Max-værdi: 91.000.000 DKK
Identifikator for proceduren ab97ea48-0e73-492b-809b-2e8c69f7a249
Intern ID 25044174
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  98310000   Vask og rensning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  18400000   Beklædningsartikler til specielle formål samt tilbehør, 98311000   Afhentning af vasketøj
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 42 800 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udelukkelsesgrunden vedr. aktører i skattely, jf. udbudslovens § 134 a, finder anvendelse i dette udbud. Ifølge Europa Rådets forordning 2022/576 af 8. april 2022, er der forbud mod, at offentlige myndigheder tildeler kontrakter om indkøb omfattet af udbudsloven over tærskelværdierne for følgende økonomiske aktører: a) russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland b) juridiske personer, enheder eller organer, hvor mere end 50 % er direkte eller indirekte ejet af aktører, der er nævnt under a) c) fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en enhed som nævnt under a) eller b).
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Fælles europæisk udbudsdokument (ESPD)
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Vask og levering af renrumsartikler
Beskrivelse Udbuddet vedrører Vask, evt. autoklavering og levering af ren-rumsartikler til Regionernes virksomheder for Region Hovedstaden og Region Nordjylland, Region Syddanmark, Region Sjælland, samt Region Midtjylland (option). Max-værdi: 91.000.000 DKK
Intern ID 25044174
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  98310000   Vask og rensning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  18400000   Beklædningsartikler til specielle formål samt tilbehør, 98311000   Afhentning af vasketøj
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Region Midtjylland deltager på option.
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 42 800 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 91 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Yderligere oplysninger Udelukkelsesgrunden vedr. aktører i skattely, jf. udbudslovens § 134 a, finder anvendelse i dette udbud. Ifølge Europa Rådets forordning 2022/576 af 8. april 2022, er der forbud mod, at offentlige myndigheder tildeler kontrakter om indkøb omfattet af udbudsloven over tærskelværdierne for følgende økonomiske aktører: a) russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland b) juridiske personer, enheder eller organer, hvor mere end 50 % er direkte eller indirekte ejet af aktører, der er nævnt under a) c) fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en enhed som nævnt under a) eller b).
5.1.7.
Strategiske udbud
Grønne udbudskriterier Andre kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Udbudsdokument
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 08/10/2025   12:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Offentligt udbud (rammeaftale): 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Region Hovedstaden
Organisation, der behandler tilbud Region Hovedstaden
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Hovedstaden
Registreringsnummer 29190623
Postadresse Kongens Vænge 2
By Hillerød
Postnummer 3400
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Anne Sofie Brandt
Telefon +45 23119639
Internetadresse https://www.regionh.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
Registreringsnummer XX
By XX
Postnummer 0000
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres 3f16eaf7-9d4d-4752-b4e6-010da507c8e3-01
Hovedårsagen til ændringen Ajourførte oplysninger
Beskrivelse Rettelse i udregningsformel. Derfor uploades en ny version af Tilbudslisten v3. Dette medfølger en forlængelse af udbuddet. Tilbudsfristen bliver onsdag 8. oktober kl. 14.00
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator PROCEDURE
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator LOT-0000
Beskrivelse af ændringer Rettelse i udregningsformel. Derfor uploades en ny version af Tilbudslisten v3. Dette medfølger en forlængelse af udbuddet. Tilbudsfristen bliver onsdag 8. oktober kl. 14.00
Udbudsdokumenterne blev ændret den 24/09/2025
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 0f286d6e-8ec4-4a5d-8061-67d9d096d909   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 24/09/2025   13:16:49 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 24/09/2025   13:18:48 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 631646-2025
EUT-S-nummer 185/2025
Offentliggørelsesdato 26/09/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047