1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Region Midtjylland
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Sundhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Vaskeriydelse til Regionshospitalet Gødstrup
Beskrivelse
:
Region Midtjylland udbyder vaskeritjeneste for Regionshospitalet Gødstrup og dertilhørende underenheder. Kontrakten dækker leje af artikler, vask af de lejede artikler samt regionejede artikler. Ydelsen omfatter, foruden selve vask af artiklerne, også afhentning og aflevering af urene og rene artikler.
Identifikator for proceduren
:
f3662c37-1d20-4782-abad-9c69f1653d6e
Tidligere bekendtgørelse
:
493ee3d6-dd2e-41ba-83d2-09d981b50006-01
Intern ID
:
1-23-4-72-18-24
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan ansøge om at blive prækvalificeret, men det er alene de prækvalificerede ansøgere, der kan afgive tilbud og deltage i forhandlingerne. Forhandlingsfasen løber fra Ordregivers modtagelse af indledende tilbud og frem til Ordregivers underretning om afslutning af forhandlingerne og opfordring til at afgive endelige tilbud. Forhandlingerne gennemføres på dansk. Efter modtagelse af de indledende tilbud afholder Ordregiver individuelle forhandlingsmøder med alle Tilbudsgivere, der rettidigt har afleveret et indledende tilbud. Forhandlingerne gennemføres i overensstemmelse med ligebehandlingsprincippet, og alle Tilbudsgivere får tildelt den samme tid til forhandlinger med Ordregiver. Såfremt det skønnes nødvendigt, kan Ordregiver bede Tilbudsgiverne afgive reviderede tilbud efter forhandlingsrunden baseret på de indledende tilbud. Ordregiver vil inden afholdelse af forhandlingsrunder fremsende temaer, der vurderes nødvendige at drøfte med Tilbudsgiverne. Ordregiver kan indkalde til flere forhandlingsmøder end de, der fremgår af tidsplanen i pkt. 4 i Udbudsbetingelserne, såfremt det viser sig nødvendigt. Såfremt Ordregiver beslutter, at der skal afholdes yderligere forhandlingsmøder, vil fristen for afgivelse af eventuelle efterfølgende reviderede tilbud blive udmeldt snarest muligt efter den første forhandlingsrunde. Ordregiver udarbejder efter hvert forhandlingsmøde et referat. Referaterne vil ikke blive offentliggjort, og det enkelte referat vil derfor kun blive sendt til den pågældende tilbudsgiver. Er der på et forhandlingsmøde behandlet spørgsmål af generel karakter, vil besvarelsen af sådanne spørgsmål i anonymiseret form blive meddelt til alle tilbudsgivere, der deltager i udbuddet, via CTM. Tilbudsgiverne vil få mulighed for at kommentere og bekræfte oplysningerne i referatet. Referatet kan ikke tillægges nogen selvstændig retlig betydning for tilbudsafgivelsen, der kun skal ske på grundlag af det endelige udbudsmateriale. Under forhandlingsmøderne vil Tilbudsgiverne få feedback på stærke og svage punkter i de indledende tilbud. Denne feedback gives med henblik på at sikre, at Tilbudsgiverne kan optimere deres tilbud i den videre proces. I det omfang forhandlingerne kommer til at dreje sig om udbudsmaterialet og fortolkningen heraf, vil Tilbudsgiverne få den samme tilbagemelding, men i det omfang forhandlingerne kommer til at dreje sig om Tilbudsgivers konkrete løsningsforslag, vil hver Tilbudsgiver få en individuel tilbagemelding. Der vil ikke blive videregivet fortrolige oplysninger fra forhandlingsmøderne med den enkelte Tilbudsgiver til de øvrige Tilbudsgivere. På baggrund af forhandlingerne kan Ordregiver vælge, med respekt for ligebehandlings- og gennemsigtighedsprincippet, at ændre indholdet af et konkurrencekrav (KK) eller et forhandlingskrav (FK), gøre et forhandlingskrav (FK) til et konkurrencekrav (KK) eller gøre et konkurrencekrav (KK) til et forhandlingskrav (FK). Ændres et forhandlingskrav (FK) til et konkurrencekrav (KK), vil kravet blive evalueret i overensstemmelse med pkt. 18. Ordregiver kan også frafalde konkurrencekrav (KK) eller forhandlingskrav (FK) i løbet af forhandlingsfasen, og Ordregiver kan også tilføje nye konkurrencekrav (KK) eller forhandlingskrav (FK) i løbet af forhandlingsfasen. Der henvises til pkt. 11 i Udbudsbetingelserne for nærmere beskrivelse af kravmetodikken. Ordregiver kan ikke ændre mindstekrav (MK), da disse udgør grundlæggende elementer i det oprindeligt udsendte udbudsmateriale. Sproglige præciseringer, rettelser af åbenlyse fejl og uhensigtsmæssigheder mv. kan dog altid foretages, forudsat at dette kan ske uden konkurrencefordrejning og uden forskelsbehandling af Tilbudsgiverne. Alle rettelser i udbudsmaterialet under forhandlingsprocessen vil blive markeret med ”track changes”, eller tydeligt fremhævet på anden vis. Alle øvrige krav, vilkår og betingelser, der ikke er angivet som mindstekrav, kan indgå i forhandlingerne med Tilbudsgiver. Ordregiver har dermed mulighed for at ændre sådanne krav, vilkår og betingelser ved revidering af udbudsmaterialet på baggrund af forhandlingerne med Tilbudsgiver. Alle Tilbudsgivere, der deltager i udbuddet, får via CTM adgang til det reviderede udbudsmateriale samtidigt. Tilbud skal affattes på dansk. Eventuelle bilag omfattende produktdatablade, tekniske specifikationer, brochuremateriale eller lignende må gerne være på engelsk, såfremt dokumentationen ikke foreligger på dansk. Kontraktbilag 2A er udarbejdet på engelsk og accepteres indleveret på engelsk. Ordregiver kan vælge at tildele kontrakten på baggrund af det indledende tilbud – i så fald gennemføres der ikke forhandlingsrunder. Ordregiver kan også vælge at tildele kontrakten på baggrund af de reviderede tilbud – i så fald gennemføres der ikke forhandlingsrunder på baggrund af de reviderede tilbud. Samtlige omkostninger i forbindelse med ansøgningen og tilbudsgivningen påhviler den økonomiske aktør, og Ordregiver yder ikke vederlag til deltagerne i forhandlingerne. Se nærmere herom i udbudsbetingelserne.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
98310000
Vask og rensning
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
18300000
Beklædningsgenstande,
98311100
Forvaltning af vaskeri,
98311200
Drift af vaskeri,
98312000
Tekstilrensning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Regionshospitalet Gødstrup og dertilhørende underenheder
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
160 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver har besluttet at annullere udbudsforretningen. Baggrunden er, at det afgivne kontrolbud fra ordregivers egen organisation viste sig at være det økonomisk mest fordelagtige tilbud. På den baggrund er der truffet beslutning om at hjemtage opgaven til udførelse i eget regi.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Vaskeriydelse til Regionshospitalet Gødstrup
Beskrivelse
:
Region Midtjylland udbyder vaskeritjeneste for Regionshospitalet Gødstrup og dertilhørende underenheder. Kontrakten dækker leje af artikler, vask af de lejede artikler samt regionejede artikler. Ydelsen omfatter, foruden selve vask af artiklerne, også afhentning og aflevering af urene og rene artikler.
Intern ID
:
1-23-4-72-18-24
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
98310000
Vask og rensning
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
18300000
Beklædningsgenstande,
98311100
Forvaltning af vaskeri,
98311200
Drift af vaskeri,
98312000
Tekstilrensning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Regionshospitalet Gødstrup og dertilhørende underenheder
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
8
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Yderligere oplysninger om fornyelser
:
Kontrakten kan forlænges af Ordregiver 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
160 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser:
ID for den foregående bekendtgørelse
:
529582-2024
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver har besluttet at annullere udbudsforretningen. Baggrunden er, at det afgivne kontrolbud fra ordregivers egen organisation viste sig at være det økonomisk mest fordelagtige tilbud. På den baggrund er der truffet beslutning om at hjemtage opgaven til udførelse i eget regi.
5.1.7.
Strategiske udbud
Grønne udbudskriterier
:
Andre kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Økonomi
Beskrivelse
:
Forstået som den samlede tilbudspris jf. Kontraktbilag 3. Den samlede tilbudspris der beregnes på baggrund af besvarelserne i Kontraktbilag 3, findes ved at Tilbudsgivers enhedspris for den enkelte vare/positionsnummer ganges med Ordregivers skønnede årsforbrug, som fremsat i Kontraktbilag 3.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
65,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
”Kvalitet” vurderes ud fra konkurrencekravene (KK) i Kontraktbilag 2. I Kontraktbilag 2 har Ordregiver angivet, hvad der lægges vægt på i forbindelse med denne vurdering. Udover Tilbudsgiverens besvarelse i Kontraktbilag 2, vil underkriteriet ”Kvalitet” blive vurderet ud fra de fremsendte vareprøver og vaskeprøver, jf. pkt. 12 i Udbudsbetingelserne og Udbudsbilag 2. Ved vurderingen af ”Kvalitet” vil Ordregiver anvende en absolut standard (individuel bedømmelse), hvorfor det er muligt, at ingen tilbud opnår den bedste bedømmelse (0 point).
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
35,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Region Midtjylland
Registreringsnummer
:
29190925
Afdeling
:
Indkøb & Medicoteknik
Postadresse
:
Olof Palmes Allé 15
By
:
Aarhus N
Postnummer
:
8200
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mads Madsen
Telefon
:
+45 30449957
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Tolboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
4f4070d8-c80c-4cf6-8fd6-8b8e259780c8
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
03/09/2025
11:29:36 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
03/09/2025
12:00:46 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
576715-2025
EUT-S-nummer
:
169/2025
Offentliggørelsesdato
:
04/09/2025