1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Favrskov Kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Høring forud for udbud af indkøb og levering af Infrastruktur til nødkald og tryghedsteknologi til Favrskov Kommune
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører indkøb, levering, udskiftning og drift af infrastruktur til nødkald og tryghedsteknologi, samt tilhørende produkter til Favrskov kommune. Kontrakten vedrører levering af et fuldt funktionsdygtigt nødkaldeanlæg, inklusiv administrationssystem, oplæring af Ordregivers medarbejdere samt drift og service af systemet. Der skal tilbydes en samlet løsning til et kaldeanlæg, som indeholder både alarmkald, alarmgivende sensorer, positionering for alarmering samt mulighed for at opsætte 2-vejs kommunikationsudstyr hos borgere på kommunens matrikler, i borgerens eget hjem hos borgere tilknyttet hjemmeplejen samt til kommunens medarbejdere. Den leverede løsning skal udgøre en fuldt funktionsdygtig løsning både til Favrskov Kommunes matrikler og for borgere i eget hjem, som er tilknyttet kommunens hjemmepleje. Løsningen skal bidrage til tryghed og sikkerhed for borgere og medarbejdere. Der ønskes en totaludskiftning af den eksisterende løsning, da kommunen ønsker en fremtidssikret løsning, som opfylder kommunens behov, bl.a. vedrørende personlig tryghed, it-sikkerhed og understøttelse af effektive arbejdsgange. Udskiftning af systemerne forventes således at bidrage til faglige, økonomiske og kvalitetsmæssige gevinster, der især kommer borgere og medarbejdere til gode. Løsningen skal overordnet set indeholde funktionalitet, der understøtter, at borgere kan udløse en alarm til medarbejdere – ved bevidst eller automatisk aktivering – så: •Udvalgte medarbejdere tilkaldes, hvor de oplyses hvem og hvor der er brug for hjælp •Medarbejderne kan kommunikere med borgerne gennem 2-vejs kommunikationsenheder •Alarmudstyr kan indstilles individuelt for den enkelte borger, bolig og behov. Derudover skal løsningen indeholde mulighed for, at medarbejdere kan tilkalde en kollega ved behov for hjælp, fx overfald.
Intern ID
:
548856
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
35000000
Sikkerheds-, brandbekæmpelses, politi- og forsvarsudstyr
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
48810000
Informationssystemer,
35100000
Nød- og sikkerhedsudstyr,
35120000
Overvågnings- og sikringssystemer og -anordninger,
32000000
Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr,
35121000
Sikringsudstyr,
50324100
Vedligeholdelse af systemer
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
11 250 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
3.
Del
3.1.
Teknisk ID for delen
:
PAR-0000
Titel
:
Høring forud for udbud af indkøb og levering af Infrastruktur til nødkald og tryghedsteknologi til Favrskov Kommune
Beskrivelse
:
Udbuddet vedrører indkøb, levering, udskiftning og drift af infrastruktur til nødkald og tryghedsteknologi, samt tilhørende produkter til Favrskov kommune. Kontrakten vedrører levering af et fuldt funktionsdygtigt nødkaldeanlæg, inklusiv administrationssystem, oplæring af Ordregivers medarbejdere samt drift og service af systemet. Der skal tilbydes en samlet løsning til et kaldeanlæg, som indeholder både alarmkald, alarmgivende sensorer, positionering for alarmering samt mulighed for at opsætte 2-vejs kommunikationsudstyr hos borgere på kommunens matrikler, i borgerens eget hjem hos borgere tilknyttet hjemmeplejen samt til kommunens medarbejdere. Den leverede løsning skal udgøre en fuldt funktionsdygtig løsning både til Favrskov Kommunes matrikler og for borgere i eget hjem, som er tilknyttet kommunens hjemmepleje. Løsningen skal bidrage til tryghed og sikkerhed for borgere og medarbejdere. Der ønskes en totaludskiftning af den eksisterende løsning, da kommunen ønsker en fremtidssikret løsning, som opfylder kommunens behov, bl.a. vedrørende personlig tryghed, it-sikkerhed og understøttelse af effektive arbejdsgange. Udskiftning af systemerne forventes således at bidrage til faglige, økonomiske og kvalitetsmæssige gevinster, der især kommer borgere og medarbejdere til gode. Løsningen skal overordnet set indeholde funktionalitet, der understøtter, at borgere kan udløse en alarm til medarbejdere – ved bevidst eller automatisk aktivering – så: •Udvalgte medarbejdere tilkaldes, hvor de oplyses hvem og hvor der er brug for hjælp •Medarbejderne kan kommunikere med borgerne gennem 2-vejs kommunikationsenheder •Alarmudstyr kan indstilles individuelt for den enkelte borger, bolig og behov. Derudover skal løsningen indeholde mulighed for, at medarbejdere kan tilkalde en kollega ved behov for hjælp, fx overfald.
Intern ID
:
548856
3.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
35000000
Sikkerheds-, brandbekæmpelses, politi- og forsvarsudstyr
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
48810000
Informationssystemer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
35100000
Nød- og sikkerhedsudstyr
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
35120000
Overvågnings- og sikringssystemer og -anordninger
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
32000000
Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
35121000
Sikringsudstyr
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
50324100
Vedligeholdelse af systemer
3.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
3.1.3.
Varighed
Startdato
:
01/01/2026
Varighed
:
10
År
3.1.5.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
:
Deltagelse uden forbehold.
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
3.1.7.
Udbudsvilkår
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse
:
Nej
3.1.8.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
3.1.9.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Favrskov Kommune
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Favrskov Kommune
Registreringsnummer
:
29189714
Postadresse
:
Skovvej 20
By
:
Hinnerup
Postnummer
:
8382
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Hans-Henrik Stovgaard
Telefon
:
+4524789319
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Bekendtgørelsens ID
:
618a5dd0-39e9-4292-9e44-2110276937ac
-
01
Formulartype
:
Planlægning
Bekendtgørelsestype
:
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Bekendtgørelsesundertype
:
4
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
26/08/2025
13:10:45 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
557977-2025
EUT-S-nummer
:
163/2025
Offentliggørelsesdato
:
27/08/2025
Den påtænkte dato for offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse inden for denne procedure
:
27/08/2025