23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
27.08.2025
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Favrskov Kommune

Høring forud for udbud af indkøb og levering af Infrastruktur til nødkald og tryghedsteknologi til Favrskov Kommune


Favrskov Kommune

557977-2025 - Planlægning
Danmark – Sikkerheds-, brandbekæmpelses, politi- og forsvarsudstyr – Høring forud for udbud af indkøb og levering af Infrastruktur til nødkald og tryghedsteknologi til Favrskov Kommune
OJ S 163/2025 27/08/2025
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Favrskov Kommune
E-mail hsto@favrskov.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Høring forud for udbud af indkøb og levering af Infrastruktur til nødkald og tryghedsteknologi til Favrskov Kommune
Beskrivelse Udbuddet vedrører indkøb, levering, udskiftning og drift af infrastruktur til nødkald og tryghedsteknologi, samt tilhørende produkter til Favrskov kommune. Kontrakten vedrører levering af et fuldt funktionsdygtigt nødkaldeanlæg, inklusiv administrationssystem, oplæring af Ordregivers medarbejdere samt drift og service af systemet. Der skal tilbydes en samlet løsning til et kaldeanlæg, som indeholder både alarmkald, alarmgivende sensorer, positionering for alarmering samt mulighed for at opsætte 2-vejs kommunikationsudstyr hos borgere på kommunens matrikler, i borgerens eget hjem hos borgere tilknyttet hjemmeplejen samt til kommunens medarbejdere. Den leverede løsning skal udgøre en fuldt funktionsdygtig løsning både til Favrskov Kommunes matrikler og for borgere i eget hjem, som er tilknyttet kommunens hjemmepleje. Løsningen skal bidrage til tryghed og sikkerhed for borgere og medarbejdere. Der ønskes en totaludskiftning af den eksisterende løsning, da kommunen ønsker en fremtidssikret løsning, som opfylder kommunens behov, bl.a. vedrørende personlig tryghed, it-sikkerhed og understøttelse af effektive arbejdsgange. Udskiftning af systemerne forventes således at bidrage til faglige, økonomiske og kvalitetsmæssige gevinster, der især kommer borgere og medarbejdere til gode. Løsningen skal overordnet set indeholde funktionalitet, der understøtter, at borgere kan udløse en alarm til medarbejdere – ved bevidst eller automatisk aktivering – så: •Udvalgte medarbejdere tilkaldes, hvor de oplyses hvem og hvor der er brug for hjælp •Medarbejderne kan kommunikere med borgerne gennem 2-vejs kommunikationsenheder •Alarmudstyr kan indstilles individuelt for den enkelte borger, bolig og behov. Derudover skal løsningen indeholde mulighed for, at medarbejdere kan tilkalde en kollega ved behov for hjælp, fx overfald.
Intern ID 548856
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  35000000   Sikkerheds-, brandbekæmpelses, politi- og forsvarsudstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48810000   Informationssystemer, 35100000   Nød- og sikkerhedsudstyr, 35120000   Overvågnings- og sikringssystemer og -anordninger, 32000000   Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr, 35121000   Sikringsudstyr, 50324100   Vedligeholdelse af systemer
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 11 250 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
3. Del
3.1.
Teknisk ID for delen PAR-0000
Titel Høring forud for udbud af indkøb og levering af Infrastruktur til nødkald og tryghedsteknologi til Favrskov Kommune
Beskrivelse Udbuddet vedrører indkøb, levering, udskiftning og drift af infrastruktur til nødkald og tryghedsteknologi, samt tilhørende produkter til Favrskov kommune. Kontrakten vedrører levering af et fuldt funktionsdygtigt nødkaldeanlæg, inklusiv administrationssystem, oplæring af Ordregivers medarbejdere samt drift og service af systemet. Der skal tilbydes en samlet løsning til et kaldeanlæg, som indeholder både alarmkald, alarmgivende sensorer, positionering for alarmering samt mulighed for at opsætte 2-vejs kommunikationsudstyr hos borgere på kommunens matrikler, i borgerens eget hjem hos borgere tilknyttet hjemmeplejen samt til kommunens medarbejdere. Den leverede løsning skal udgøre en fuldt funktionsdygtig løsning både til Favrskov Kommunes matrikler og for borgere i eget hjem, som er tilknyttet kommunens hjemmepleje. Løsningen skal bidrage til tryghed og sikkerhed for borgere og medarbejdere. Der ønskes en totaludskiftning af den eksisterende løsning, da kommunen ønsker en fremtidssikret løsning, som opfylder kommunens behov, bl.a. vedrørende personlig tryghed, it-sikkerhed og understøttelse af effektive arbejdsgange. Udskiftning af systemerne forventes således at bidrage til faglige, økonomiske og kvalitetsmæssige gevinster, der især kommer borgere og medarbejdere til gode. Løsningen skal overordnet set indeholde funktionalitet, der understøtter, at borgere kan udløse en alarm til medarbejdere – ved bevidst eller automatisk aktivering – så: •Udvalgte medarbejdere tilkaldes, hvor de oplyses hvem og hvor der er brug for hjælp •Medarbejderne kan kommunikere med borgerne gennem 2-vejs kommunikationsenheder •Alarmudstyr kan indstilles individuelt for den enkelte borger, bolig og behov. Derudover skal løsningen indeholde mulighed for, at medarbejdere kan tilkalde en kollega ved behov for hjælp, fx overfald.
Intern ID 548856
3.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  35000000   Sikkerheds-, brandbekæmpelses, politi- og forsvarsudstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48810000   Informationssystemer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  35100000   Nød- og sikkerhedsudstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  35120000   Overvågnings- og sikringssystemer og -anordninger
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  32000000   Radio-, fjernsyns-, kommunikations- og telekommunikationsudstyr og beslægtet udstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  35121000   Sikringsudstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  50324100   Vedligeholdelse af systemer
3.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
3.1.3.
Varighed
Startdato 01/01/2026
Varighed 10   År
3.1.5.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse
Deltagelse uden forbehold.
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
3.1.7.
Udbudsvilkår
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
3.1.8.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
3.1.9.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Favrskov Kommune
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Favrskov Kommune
Registreringsnummer 29189714
Postadresse Skovvej 20
By Hinnerup
Postnummer 8382
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Hans-Henrik Stovgaard
E-mail hsto@favrskov.dk
Telefon +4524789319
Internetadresse https://favrskov.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 618a5dd0-39e9-4292-9e44-2110276937ac   -   01
Formulartype Planlægning
Bekendtgørelsestype Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der kun er anvendt til informationsformål
Bekendtgørelsesundertype 4
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 26/08/2025   13:10:45 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 557977-2025
EUT-S-nummer 163/2025
Offentliggørelsesdato 27/08/2025
Den påtænkte dato for offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse inden for denne procedure 27/08/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078