1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Gentofte Kommune
Køberens retlige status
:
Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Drift og Vedligehold af vejbelysning i Gentofte Kommune
Beskrivelse
:
Den udbudte opgave omfatter udførelse af drift og vedligehold af Belysningsanlægget i Gentofte Kommune. Ydelserne er nærmere beskrevet i bilag 2 SAB med tilhørende bilag. Med ”Belysningsanlæg” forstås vejbelysningsanlæg, herunder master, armaturer, lyskilder, kabler, forsyning- og styreskabe, måler- og elskabe, samt Torontoanlæg. Drift og vedligehold omfatter udbedring af fejl og mangler samt flere typer af eftersyn. Udover drift og vedligehold omfatter opgaven også projekter samt en række mindre moderniseringsopgaver, nærmere beskrevet i bilag 1 Til-budsliste og bilag 2 SAB med tilhørende bilag. Større moderniseringsopgaver er ikke omfattet af udbuddet (disse udbydes særskilt som anlægsopgaver). Elforsyning af Belysningsanlægget er ikke omfattet af udbuddet. Den udbudte opgave omfatter varekøb og levering af blandt andet lyskilder, master, skabe mm. med henblik på 1:1 udskiftning af udtjente eller beskadigede komponenter, samt opretholdelse af reservedelslager. Opgaven omfatter ligeledes håndtering af bygherreleverancer såsom armaturer og LED-indsatser. Den udbudte opgave omfatter en 24/7-365 vagt- og udkaldsordning.
Identifikator for proceduren
:
bce5ea19-5d6d-4225-8c2b-cb349cc8ff0c
Tidligere bekendtgørelse
:
97ee2cd7-e99f-4286-91d5-d2275efcc2f3-01
Intern ID
:
emn-2025-03066
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
50232100
Vedligeholdelse af vejbelysning
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34928500
Udstyr til gadebelysning,
34928510
Stolper til gadebelysning,
34928520
Lygtepæle,
34928530
Gadelygter,
34990000
Styre-, sikkerheds-, signal- og belysningsudstyr,
34993000
Vejbelysning,
50230000
Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende veje og andet udstyr,
50232000
Vedligeholdelse af vejbelysning og trafikfyr,
50232110
Tilvejebringelse af drift af offentlig belysning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Arbejdet udføres i Gentofte kommune
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
17 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
Den udbudte rammeaftale er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2. Opgaven er opdelt i ”Drift og Vedligehold” (dette udbud) og ”Større moderniseringer” og ”Elforsyning af belysningsanlægget”, som indkøbes særskilt. Ordregiver har i det konkrete tilfælde vurderet, at af hensyn til synergier i fagområder, er større moderniseringer samt etablering af el-forsyning til belysningsanlægget IKKE omfattet af nærværende aftale. Disse to arbejder udbydes separat.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Drift og Vedligehold af vejbelysning i Gentofte Kommune
Beskrivelse
:
Den udbudte opgave omfatter udførelse af drift og vedligehold af Belysningsanlægget i Gentofte Kommune. Ydelserne er nærmere beskrevet i bilag 2 SAB med tilhørende bilag. Med ”Belysningsanlæg” forstås vejbelysningsanlæg, herunder master, armaturer, lyskilder, kabler, forsyning- og styreskabe, måler- og elskabe, samt Torontoanlæg. Drift og vedligehold omfatter udbedring af fejl og mangler samt flere typer af eftersyn. Udover drift og vedligehold omfatter opgaven også projekter samt en række mindre moderniseringsopgaver, nærmere beskrevet i bilag 1 Til-budsliste og bilag 2 SAB med tilhørende bilag. Større moderniseringsopgaver er ikke omfattet af udbuddet (disse udbydes særskilt som anlægsopgaver). Elforsyning af Belysningsanlægget er ikke omfattet af udbuddet. Den udbudte opgave omfatter varekøb og levering af blandt andet lyskilder, master, skabe mm. med henblik på 1:1 udskiftning af udtjente eller beskadigede komponenter, samt opretholdelse af reservedelslager. Opgaven omfatter ligeledes håndtering af bygherreleverancer såsom armaturer og LED-indsatser. Den udbudte opgave omfatter en 24/7-365 vagt- og udkaldsordning.
Intern ID
:
emn-2025-03066
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
50232100
Vedligeholdelse af vejbelysning
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34928500
Udstyr til gadebelysning,
34928510
Stolper til gadebelysning,
34928520
Lygtepæle,
34928530
Gadelygter,
34990000
Styre-, sikkerheds-, signal- og belysningsudstyr,
34993000
Vejbelysning,
50230000
Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende veje og andet udstyr,
50232000
Vedligeholdelse af vejbelysning og trafikfyr,
50232110
Tilvejebringelse af drift af offentlig belysning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Arbejdet udføres i Gentofte kommune
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
8
År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
17 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Den udbudte rammeaftale er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2. Opgaven er opdelt i ”Drift og Vedligehold” (dette udbud) og ”Større moderniseringer” og ”Elforsyning af belysningsanlægget”, som indkøbes særskilt. Ordregiver har i det konkrete tilfælde vurderet, at af hensyn til synergier i fagområder, er større moderniseringer samt etablering af el-forsyning til belysningsanlægget IKKE omfattet af nærværende aftale. Disse to arbejder udbydes separat.
5.1.7.
Strategiske udbud
Grønne udbudskriterier
:
Ingen kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Under kriteriet kvalitet er der følgende opdeling: - Mobilisering, implementering og bemanding 50% - Udbedring af fejl og mangler 25% - vedligeholdelse af anlægsdata 25% Tildelingskriterierne er yderligere beskrevet i udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Prise er baseret på "Evalueringssum" som er beregnet i tilbudslisten. Det er den samlede forventede værdi i hele kontrakt perioden. Tildelingskriterierne er yderligere beskrevet i udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
50,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Klagenævnet for udbud: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Skatteministeriet
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Miljøministeriet
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
:
Beskæftigelsesministeriet
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Gentofte Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Gentofte Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Gentofte Kommune
Organisation, der udfører betalingen
:
Gentofte Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Gentofte Kommune
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
24 167 587,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Bravida Danmark A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbud fra Bravida Danmark A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
24 167 587,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Kontrakt vedr. drift og vedligehold af vejbelysning i Gentofte Kommune
Titel
:
Kontrakt vedr. drift og vedligehold af vejbelysning i Gentofte Kommune
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
01/07/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
19/07/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Gentofte Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er verificeret og uantagelige
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
24 167 587,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
34 546 189,20
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Gentofte Kommune
Registreringsnummer
:
19438414
Postadresse
:
Bernstorffsvej 161
By
:
Charlottenlund
Postnummer
:
2920
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Jan Steen Eghorn
Telefon
:
23639415
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Skatteministeriet
Registreringsnummer
:
34 73 04 66
By
:
københavn k
Postnummer
:
1402
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
33 92 33 92
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Miljøministeriet
Registreringsnummer
:
12854358
By
:
københavn k
Postnummer
:
1220
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 38 14 21 42
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Beskæftigelsesministeriet
Registreringsnummer
:
10172748
By
:
københavn k
Postnummer
:
1060
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72 20 50 00
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0007
Officielt navn
:
Bravida Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Registreringsnummer
:
14769005
By
:
Brøndby
Postnummer
:
2605
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+4525251141
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0008
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
748e402c-c0f9-433f-936c-b36a623553a8
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
06/08/2025
11:51:52 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
07/08/2025
09:28:39 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
520084-2025
EUT-S-nummer
:
151/2025
Offentliggørelsesdato
:
08/08/2025