23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
05.08.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Herlev Kommune - Indkøb og Udbud

Udbud af drift, vedligehold og modernisering af vejbelysning 2025-2029


Herlev Kommune - Indkøb og Udbud

512061-2025 - Resultater
Danmark – Vedligeholdelse af vejbelysning og trafikfyr – Udbud af drift, vedligehold og modernisering af vejbelysning 2025-2029
OJ S 148/2025 05/08/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser - Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Herlev Kommune - Indkøb og Udbud
E-mail hk58235@herlev.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af drift, vedligehold og modernisering af vejbelysning 2025-2029
Beskrivelse Formålet med udbuddet er at indgå kontrakt med én leverandør vedrørende drift, vedligehold og modernisering af vejbelysning.Vejbelysningsanlægget består på udbudstidspunktet af 5.541 lyspunkter og tilhørende skabe, kabler mv. Af disse er 2.726 armaturer med LED. Resten er armaturer med konventionelle lyskilder af forskellige typer, som skal udskiftes ved defekt og ellers i takt med at Ordregiver udnytter optionerne.
Identifikator for proceduren c86c8885-9c4a-4955-b4e0-c92498877974
Tidligere bekendtgørelse 0532a6a8-30a1-4263-a77d-68eda657fbe9-01
Intern ID 250122352
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. Udbudslovens afsnit II, hvilket indebærer, at enhver har ret til at afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  50232000   Vedligeholdelse af vejbelysning og trafikfyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34993000   Vejbelysning, 50232100   Vedligeholdelse af vejbelysning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 16 600 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af drift, vedligehold og modernisering af vejbelysning 2025-2029
Beskrivelse Formålet med udbuddet er at indgå kontrakt med én leverandør vedrørende drift, vedligehold og modernisering af vejbelysning.Vejbelysningsanlægget består på udbudstidspunktet af 5.541 lyspunkter og tilhørende skabe, kabler mv. Af disse er 2.726 armaturer med LED. Resten er armaturer med konventionelle lyskilder af forskellige typer, som skal udskiftes ved defekt og ellers i takt med at Ordregiver udnytter optionerne.
Intern ID 250122352
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  50232000   Vedligeholdelse af vejbelysning og trafikfyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34993000   Vejbelysning, 50232100   Vedligeholdelse af vejbelysning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 16 600 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Grønne udbudskriterier Andre kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Karakteren for pris vægtes med 40%. Den samlede evalueringssum fremgår af Bilag 3a –Tilbudsliste, Faneblad ’Tilbudsgivers bud’, Celle F21. Evalueringssummen omregnes til point efter en lineær model, hvor det konditionsmæssige tilbud med den laveste evalueringssum tildeles 10 point før vægtning, mens tilbud, som er op til 40% dyrere tilde-les points efter en lineær model i spændet 0-10 points. Tilbud med en evalueringssum, som er 40% eller mere dyrere end den laveste evalueringssum tildeles således nul point før vægtning.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Underkriteriet Kvalitet består af de tre delkriterier: ”Design”, ”Bæredygtighed” og ”Organisation”, som vægtes hver med en tredjedel, svarende til at hvert delkriterium vægter 20% af den samlede evaluering. Der gives op til 10 point for hvert af de tre delkriterier.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 15 844 292,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Bravida Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 262389431
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 15 844 292,00   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 262389431
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 20/06/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 04/07/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Herlev Kommune - Indkøb og Udbud
Registreringsnummer 63640719
Afdeling Indkøb og Udbud
Postadresse Herlev Hovedgade 110, 1. sal
By Herlev
Postnummer 2730
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Klaus Egebo Jakobsen
E-mail hk58235@herlev.dk
Telefon +45 44527000
Internetadresse http://www.herlev.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Bravida Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 14769005
Postadresse Park Allé 373
By Brøndby
Postnummer 2605
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Bravida Danmark A/S
E-mail info@bravida.dk
Telefon 43221100
Fax 43221199
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 22cff00b-5802-4d68-892c-8f7ec7b64d3b   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 04/08/2025   05:42:13 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 04/08/2025   07:45:09 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 512061-2025
EUT-S-nummer 148/2025
Offentliggørelsesdato 05/08/2025

Send til en kollega

0.062