23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
07.07.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Fællesindkøb Fyn

EU-Udbud 2025: Vask og leje af linned


Fællesindkøb Fyn

437805-2025 - Resultater
Danmark – Vask og rensning – EU-Udbud 2025: Vask og leje af linned
OJ S 127/2025 07/07/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Fællesindkøb Fyn
E-mail tthom@fmk.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Faaborg-Midtfyn Kommune
E-mail fmk@fmk.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Kerteminde Kommune
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Langeland Kommune
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel EU-Udbud 2025: Vask og leje af linned
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering af vask og leje af linned til følgende Faaborg-Midtfyn, Kerteminde og Langeland Kommune.Udbuddet vedrører levering af vask og leje af linned til de omfattede institutioner. På udbudstidspunktet er i alt 17 institutioner omfattet af udbuddet, fordelt på de tre ordregivende kommuner. For information om hvilke institutioner der er omfattet, adresser mv., se da Bilag 3 - Leveringsadresser.For nærmere beskrivelse af produkter og ydelser, og herunder de betingelser, der skal opfyldes, henvises til udkast til kontrakt inkl. bilag, herunder Bilag 1 - Tilbudsliste og Bilag 2 – Kravspecifikation.
Identifikator for proceduren aaff8b8a-c93b-4b58-82c4-85e95cd19ca1
Tidligere bekendtgørelse 9f7458cc-db9b-4b51-936b-819d27db1f79-01
Intern ID 255785463
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet vedrører levering af vask og leje af linned til følgende Faaborg-Midtfyn, Kerteminde og Langeland Kommune.Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. Lov nr. 1564 af 15/12/2015 (Udbudsloven), hvilket betyder, at enhver der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og som opfylder eventuelle betingelser, kan afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  98310000   Vask og rensning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  98311000   Afhentning af vasketøj, 98312000   Tekstilrensning, 98315000   Strygning, rulning og presning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 900 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel EU-Udbud 2025: Vask og leje af linned
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering af vask og leje af linned til følgende Faaborg-Midtfyn, Kerteminde og Langeland Kommune.Udbuddet vedrører levering af vask og leje af linned til de omfattede institutioner. På udbudstidspunktet er i alt 17 institutioner omfattet af udbuddet, fordelt på de tre ordregivende kommuner. For information om hvilke institutioner der er omfattet, adresser mv., se da Bilag 3 - Leveringsadresser.For nærmere beskrivelse af produkter og ydelser, og herunder de betingelser, der skal opfyldes, henvises til udkast til kontrakt inkl. bilag, herunder Bilag 1 - Tilbudsliste og Bilag 2 – Kravspecifikation.
Intern ID 255785463
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  98310000   Vask og rensning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  98311000   Afhentning af vasketøj, 98312000   Tekstilrensning, 98315000   Strygning, rulning og presning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 900 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris 100 %
Beskrivelse Pris 100 %
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Fællesindkøb Fyn
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 6 359 433,76   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Elis Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Elis Danmark A/S Tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 6 359 433,76   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Elis Danmark A/S kontrakt
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 12/06/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 01/07/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Fællesindkøb Fyn
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Fællesindkøb Fyn
Registreringsnummer 29 18 86 45
Postadresse Østerågade 40
By Broby
Postnummer 5872
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
Enhed Thania Vexlund Thomsen
E-mail tthom@fmk.dk
Telefon +45 72531199
Internetadresse http://www.indkobfyn.dk/
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Faaborg-Midtfyn Kommune
Registreringsnummer 29188645
Postadresse Tinghøj Allé 2
By Ringe
Postnummer 5750
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail fmk@fmk.dk
Telefon 72530530
Internetadresse https://www.fmk.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Kerteminde Kommune
Registreringsnummer 29189706
Postadresse Hans Schacksvej 4
By Kerteminde
Postnummer 5300
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
Telefon 65151515
Internetadresse https://kerteminde.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Langeland Kommune
Registreringsnummer 29188955
Postadresse Fredensvej 1
By Rudkøbing
Postnummer 5900
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
Telefon 63516000
Internetadresse https://www.langelandkommune.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0007
Officielt navn Elis Danmark A/S
Registreringsnummer 27339506
Postadresse Tobaksvej 22
By Søborg
Postnummer 2860
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Elis Danmark A/S
E-mail dk-info@elis.com
Telefon 70133331
Fax 39538585
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0008
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 6f26a78e-6ccf-469e-b78e-90a3dc2911c6   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 04/07/2025   08:47:56 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 04/07/2025   08:48:22 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 437805-2025
EUT-S-nummer 127/2025
Offentliggørelsesdato 07/07/2025

Send til en kollega

0.031