1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Gulvrengøringsmaskiner
Beskrivelse
:
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på gulvrengøringsmaskiner fordelt på henholdsvis walk-behind modeller og ride-on modeller, samt skuremaskiner. Til disse ønskes også at indkøbe tilbehør, service og reparation.Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af rammeaftaleudkastet (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den tekniske specifikation (bilag 1).
Identifikator for proceduren
:
3818bcf2-a9f7-40f0-85e0-d98a1d7e02d8
Tidligere bekendtgørelse
:
d02ea08c-e475-4554-bf34-82df3588cb16-01
Intern ID
:
2024-0435638
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres i overensstemmelse med Udbudslovens afsnit II.Udbuddet gennemføres som offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud.Ordregiver gør opmærksom på, at der under offentligt udbud ikke gennemføres forhandlinger inden tildeling af en kontrakt, ligesom der heller ikke finder en kontraktforhandling sted efter tildeling af kontrakten.Ordregiver vil tildele kontrakten til den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, hvilket identificeres på grundlag af ”Det bedste forhold mellem pris og kvalitet”. Den kvalitative evaluering vil foregå ved et testpanel. Alle tilbudsgivere skal derfor indstille sig på at indfinde sig i Gl. Valbyhal i Valby Idrætspark, fredag den 13. juni kl. 8-14 hvor testen vil foregå. Tilbudsgiver skal medbringe den maskine som fremgår af Tilbudsgivers udfyldte bilag B1 – Tilbudsliste, inden for kategori 3, 4 og 6.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
39713410
Gulvrengøringsmaskiner
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
42972000
Dele til rengøringsmaskiner,
42995000
Diverse rengøringsmaskiner,
50532000
Reparation og vedligeholdelse af elektriske maskiner, apparater og tilhørende udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi
:
20 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Ansøger/tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger/tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ansøger/tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1-2 medmindre ansøger/tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i henhold til Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ifølge artikel 5k gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Ordregiver kan som følge heraf, på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen, kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke er omfattet af Forordningen, og kan i den forbindelse bl.a. anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte tro- og loverklæring om dette forhold.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Gulvrengøringsmaskiner
Beskrivelse
:
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på gulvrengøringsmaskiner fordelt på henholdsvis walk-behind modeller og ride-on modeller, samt skuremaskiner. Til disse ønskes også at indkøbe tilbehør, service og reparation.Ordregivers krav til kontraktvilkår fremgår af rammeaftaleudkastet (bilag A), mens kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i den tekniske specifikation (bilag 1).
Intern ID
:
2024-0435638
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
39713410
Gulvrengøringsmaskiner
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
42972000
Dele til rengøringsmaskiner,
42995000
Diverse rengøringsmaskiner,
50532000
Reparation og vedligeholdelse af elektriske maskiner, apparater og tilhørende udstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.5.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi
:
20 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Ansøger/tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger/tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ansøger/tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens §137, stk. 1, nr. 1-2 medmindre ansøger/tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i henhold til Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, ifølge artikel 5k gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Ordregiver kan som følge heraf, på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen, kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke er omfattet af Forordningen, og kan i den forbindelse bl.a. anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte tro- og loverklæring om dette forhold.
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Anden tjenesteydelseskontrakt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal udfylde og fremsende tilbudslisten vedlagt som bilag B1, i henhold til retningslinjerne i bilaget. Alle priser skal angives i danske kroner ekskl. moms (men inkl. evt. øvrige afgifter).
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Ved vurdering af Kvalitet vil der blive lagt vægt på: Underkriterier Vægtning Delkriterier Pris 40% Kvalitet 60% Brugervenlighed (vægter 1/3) Ergonomi (vægter 1/3) Køretekniske egenskaber (vægter 1/3) 14/18 Version 2.2 • Brugervenlighed hvormed der menes maskinens tilgængelighed for brugeren. Det vægtes positivt at: • Der er let adgang til udskiftning og rengøring af skviser og gummi • Der er let adgang til rengøring af vandtanke • Rondelholder og børster har lav vægt • Ergonomi hvormed der menes fysisk hensigtsmæssig udformning af maskinen for brugeren. Det vægtes positivt at: • Ind- og udstigning er ubesværet for brugeren – vurderes kun for ride-on model • Sugefoden betjenes ubesværet • Rondel/børste betjenes ubesværet • Styrepanelet betjenes ubesværet • Kørehåndtaget er justerbart til flere forskellige indstillinger og højder • Køretekniske egenskaber hvormed der menes maskinens tekniske egenskaber og mobilitet. Det vægtes positivt at: • Maskinen har en køretid ud over minimumskravet • Maskinen har en lille venderadius • Maskinen er manøvredygtig
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse
:
20 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
20 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
16 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
MultiLine A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbud fra Mulitline A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
10 017 022,88
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Rammeaftale om gulvrengøringsmaskiner
Dato for indgåelse af kontrakten
:
01/07/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
8
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
10 017 022,88
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
12 225 097,52
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
Registreringsnummer
:
64942212
Afdeling
:
Økonomiforvaltningen
Postadresse
:
Borups Allé 177
By
:
København NV
Postnummer
:
2400
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mathias Dyrby
Telefon
:
+45 51778722
Fax
:
+45 51778722
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
MultiLine A/S
Registreringsnummer
:
10665841
Postadresse
:
Kirkebjergvej 17
By
:
Sorø
Postnummer
:
4180
Landsdel (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
MultiLine A/S
Telefon
:
70107700
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
2962f955-bfe7-4c4d-90ae-58b08880cca6
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
03/07/2025
10:05:46 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
03/07/2025
10:09:48 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
435700-2025
EUT-S-nummer
:
126/2025
Offentliggørelsesdato
:
04/07/2025