23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
27.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

NOVAFOS A/S

Udbud af værktøj, befæstning og personlige værnemidler


NOVAFOS A/S

416488-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Værktøj – Udbud af værktøj, befæstning og personlige værnemidler
OJ S 121/2025 27/06/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn NOVAFOS A/S
E-mail man@novafos.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af værktøj, befæstning og personlige værnemidler
Beskrivelse Novafos benytter i nærværende udbud en forenklet udbudsproces og et rammeaftalekoncept, der vil gøre det nemmere for både Ordregiver og Tilbudsgiver, og hvorved der tages hensyn til udvikling/udsving i sortiment m.v. Tilbudsgiver behøver ikke, som ved traditionelle udbud, at udfylde omfattende (tilbuds)lister dannet til lejligheden af Ordregiver. Tilbudsgiver skal som en del af tilbuddet levere en oversigt over Tilbudsgivers sortiment inden for nedenstående produktkategorier, samt en rabatsats, der gælder hele Tilbudsgivers sortiment i disse kategorier. Evalueringsteknisk vil der blive anvendt en ’hemmelig’ varekurvsmodel. Rammeaftalen vil omhandle hele Tilbudsgivers sortiment inden for de nævnte produktkategorier. Produktkategori 1: Industri/Beslag/Befæstelse/Bolte Produktkategori 2: Personlige værnemidler Produktkategori 3: VVS Produktkategori 4: Kemi-, tape og hygiejne Produktkategori 5: Stål og metal Produktkategori 6: Udstyr til værksted og byggeplads Produktkategori 7: Værktøj og maskiner Den anslåede værdi af Rammeaftalen (i alt 4 år inklusive mulighed for forlængelser) udgør 4.800.000 kr. eksklusive moms. Ordregiver forventer, at det største forbrug vil være indenfor produktkategori 7 'Værktøj og maskiner'. Beregning af den anslåede værdi tager afsæt i Ordregivers historiske forbrug. Rammeaftaleperiode: 2 år + option på 2 X 12 måneders forlængelse
Identifikator for proceduren ca905b64-85a3-44ea-9d64-b2e3359ac9b1
Intern ID 512952
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. udbudslovens § 56 (Lov nr. 1564 af 15. december 2015), hvilket indebærer, at enhver økonomisk aktør kan afgive tilbud. Ordregiver har valgt at udbyde én samlet kontrakt. Ordregiver ønsker at indgå aftale med én leverandør.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  44510000   Værktøj
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  24320000   Basiskemikalier, 14700000   Basismetaller, 35113400   Beskyttelses- og sikkerhedsbeklædning, 44523200   Beslag, 44531510   Bolte og skruer, 44512000   Diverse håndværktøj, 18424000   Handsker, 44511000   Håndværktøj, 24000000   Kemiske produkter, 24910000   Lim, 18444100   Sikkerhedshovedbeklædning, 35113000   Sikkerhedsudstyr, 18142000   Sikkerhedsvisirer, 14622000   Stål, 43320000   Udstyr til bygge- og anlægsarbejder, 44115200   Vvs-artikler
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 800 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 7 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Insolvens En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Tvangsakkord uden for konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Aktiver, der administreres af en kurator En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Erhvervsvirksomheden er indstillet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en interessekonflikt, jf. udbudslovens § 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en konkurrencefordrejning som omhandlet i udbudslovens § 39 som følge af den forudgående inddragelse af de økonomiske aktører i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og, hvis det er relevant, i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, de fastsatte minimumskrav til egnethed i udbudslovens §§ 140-144 eller udvælgelsen i § 145. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Rent nationale udelukkelsesgrunde Udbudslovens § 134 a finder anvendelse, hvorfor en ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Udbudslovens § 134 a, Stk. 2: § 135, stk. 6, finder tilsvarende anvendelse på situationer omfattet af stk. 1. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153
Betaling af socialsikringsbidrag Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Betaling af skatter og afgifter Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Deltagelse i en kriminel organisation En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 (EU-Tidende 2008, nr. L 300, side 42). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Svig En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU-Tidende 2011, nr. L 101, side 1). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Korruption En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU-Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkelse som defineret i den nationale ret i ansøgerens eller tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af værktøj, befæstning og personlige værnemidler
Beskrivelse Novafos benytter i nærværende udbud en forenklet udbudsproces og et rammeaftalekoncept, der vil gøre det nemmere for både Ordregiver og Tilbudsgiver, og hvorved der tages hensyn til udvikling/udsving i sortiment m.v. Tilbudsgiver behøver ikke, som ved traditionelle udbud, at udfylde omfattende (tilbuds)lister dannet til lejligheden af Ordregiver. Tilbudsgiver skal som en del af tilbuddet levere en oversigt over Tilbudsgivers sortiment inden for nedenstående produktkategorier, samt en rabatsats, der gælder hele Tilbudsgivers sortiment i disse kategorier. Evalueringsteknisk vil der blive anvendt en ’hemmelig’ varekurvsmodel. Rammeaftalen vil omhandle hele Tilbudsgivers sortiment inden for de nævnte produktkategorier. Produktkategori 1: Industri/Beslag/Befæstelse/Bolte Produktkategori 2: Personlige værnemidler Produktkategori 3: VVS Produktkategori 4: Kemi-, tape og hygiejne Produktkategori 5: Stål og metal Produktkategori 6: Udstyr til værksted og byggeplads Produktkategori 7: Værktøj og maskiner Den anslåede værdi af Rammeaftalen (i alt 4 år inklusive mulighed for forlængelser) udgør 4.800.000 kr. eksklusive moms. Ordregiver forventer, at det største forbrug vil være indenfor produktkategori 7 'Værktøj og maskiner'. Beregning af den anslåede værdi tager afsæt i Ordregivers historiske forbrug. Rammeaftaleperiode: 2 år + option på 2 X 12 måneders forlængelse
Intern ID 512952
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  44510000   Værktøj
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  24320000   Basiskemikalier, 14700000   Basismetaller, 35113400   Beskyttelses- og sikkerhedsbeklædning, 44523200   Beslag, 44531510   Bolte og skruer, 44512000   Diverse håndværktøj, 18424000   Handsker, 44511000   Håndværktøj, 24000000   Kemiske produkter, 24910000   Lim, 18444100   Sikkerhedshovedbeklædning, 35113000   Sikkerhedsudstyr, 18142000   Sikkerhedsvisirer, 14622000   Stål, 43320000   Udstyr til bygge- og anlægsarbejder, 44115200   Vvs-artikler
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalen på uændrede vilkår i 2 X 12 måneder.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/12/2025
Varighed 2   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 800 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 7 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.7.
Strategiske udbud
Grønne udbudskriterier Andre kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142: Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital de seneste 3 afsluttede regnskabsår, eller for tilbudsgivere, der har eksisteret i kortere tid, en positiv egenkapital i den periode, tilbudsgiver har eksisteret. Tilbudsgivers egenkapital skal oplyses for de seneste 3 afsluttede regnskabsår og angives i ESPD. Såfremt Tilbudsgiver har eksisteret kortere tid end dette, skal tilbudsgiver dokumentere sin egnethed jf. Udbudslovens § 154 stk. 2. I forhold til økonomisk og finansiel formåen skal vindende tilbudsgiver som endelig dokumentation fremsende: Årsregnskab indeholdende tilbudsgivers egenkapital i indtil de 3 seneste disponible regnskabsår
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår vareindkøbskontrakter: levering af leverancer af den anførte type
Beskrivelse Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143: Det er et minimumskrav , at tilbudsgiver skal angive 3 referencer, som dokumenterer, at tilbudsgiver har erfaring med at håndtere bestilling og levering af værktøj, befæstning og personlige værnemidler til professionelt brug. Referencerne skal være igangværende eller afsluttet indenfor de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen. Referencerne skal samlet set dokumentere erfaring med minimum 3 af de produktkategorier, der er omfattet af Rammeaftalen, jf. pkt. 1 i udbudsbetingelserne. Som dokumentation for Tilbudsgivers tekniske kapacitet skal Tilbudsgiver angive: 1. Referenceliste med beskrivelse af tilsvarende eller lignende leverancer, som Tilbudsgiveren har udført i løbet af de sidste 3 år regnet fra tilbudsfristen. Referencerne må gerne være igangværende. Ordregiver ser gerne, at beskrivelsen indeholder følgende: a. Kundens navn, adresse, telefonnummer og kontaktperson. b. Dato for leverance/aftaleperiode c. Kort beskrivelse af opgaven og dens omfang, herunder hvilken produktkategori(er) referencen vedrører. Såfremt opgaven ikke er afsluttet, bedes det angivet, hvilken del af opgaven der er udført. Referencelisten angives i ESPD’et. I forhold til referencer udgør referencelisten i ESPD’et den endelige dokumentation, og de vindende tilbudsgivere skal i så fald ikke fremsende yderligere dokumentation for referencerne.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Beskrivelse Ikke anvendt
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ordregiver vil evaluere tilbuddene i forhold til underkriteriet ”pris” på grundlag af samlesummen for den hemmelige varekurv. Den samlede sum findes på følgende måde: For hver varelinje i den hemmelige varekurv fremgår et antal i kolonne E. Antallet ganges med tilbudsgivers listepris pr. enhed (kolonne H) fratrukket den tilbudte rabatsats (kolonne G). Dette gøres for alle varelinjerne i den hemmelige varekurv, hvorefter de lægges sammen for at få den samlede sum. Såfremt der bydes ind med et alternativt produkt, hvor der er forskel på pakningsstørrelsen, tages der højde for det i udregningen. Se udbudsbetingelserne pkt. 6.3.1.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Sortimentsbredde
Beskrivelse I evalueringen af underkriteriet Sortimentsbredde, vil ordregiver i evalueringen lægge vægt på: - At der tilbydes et bredt sortiment indenfor de forskellige produktgrupper - Sortimentsbredden vil både blive vurderet ud fra antallet af varenumre, antallet af forskellige fabrikater, forskellige kvaliteter og forskellige produkter/typer/størrelser indenfor de angivne produktgrupper. Se udbudsbetingelserne pkt. 6.3.2.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Bæredygtighed
Beskrivelse I evalueringen af underkriteriet Bæredygtighed, vil ordregiver i evalueringen lægge vægt på: • Relevansen af de beskrevne bæredygtighedstiltag i forhold til den udbudte kontrakt • At det tydeligt fremgår af beskrivelserne, hvordan tiltag/initiativ/praksis bidrager til at fremme bæredygtighed. • Eventuelle certificeringer, standarder eller målsætninger, der understøtter indsatsen Udover ovenstående vil Ordregiver i forbindelse med evalueringen lægge særlig vægt på nedenstående to punkter: • At tilbudsgiver har implementeret konkrete tiltag i forhold til at begrænse CO2-udledning ved levering. • At tilbudsgiver har implementeret konkrete tiltag i forhold til at minimere emballage ved levering, fx ved brug af miljøvenlige materialer, eller ved arbejde med returordninger eller genanvendelse. Generelt vil det i evalueringen vægte højere, hvis tilbudsgiver har implementeret de beskrevne bæredygtighedstiltag. Såfremt tilbudsgiver beskriver bæredygtighedstiltag, som endnu ikke er implementeret, opfordres tilbudsgiver til at angive hvornår det forventes implementeret. Se udbudsbetingelserne pkt. 6.3.3.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 25/08/2025   12:00:00 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling Betalingsbetingelser fremgår af pkt. 11 i Rammeaftalen. Ordregiver er forpligtet til at betale senest 30 (tredive) kalenderdage efter Leverandørens fremsendelse af faktura, forudsat at bestemmelserne er opfyldt.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren NOVAFOS A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse NOVAFOS A/S
Organisation, der behandler tilbud NOVAFOS A/S
TED eSender Comdia ApS
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn NOVAFOS A/S
Registreringsnummer 31884993
Postadresse Blokken 9, 1.
By Birkerød
Postnummer 3460
Landsdel (NUTS) Nordsjælland  ( DK013 )
Land Danmark
Enhed Marianne Andreasen
E-mail man@novafos.dk
Telefon +45 44208000
Internetadresse https://www.novafos.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 7295cbc8-0bff-4e0a-adfe-373c6f63bc68   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 26/06/2025   11:21:39 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 416488-2025
EUT-S-nummer 121/2025
Offentliggørelsesdato 27/06/2025

Send til en kollega

0.031