23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
20.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

DSB

Service af kraner, anhugningsgrej og faldsikring samt indkøb af reservedele


DSB

401240-2025 - Resultater
Danmark – Reparation og vedligeholdelse af løftekraner – Service af kraner, anhugningsgrej og faldsikring samt indkøb af reservedele
OJ S 117/2025 20/06/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser - Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn DSB
E-mail amnoah@dsb.dk
Den ordregivende enheds aktiviteter Jernbanetjenester
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Service af kraner, anhugningsgrej og faldsikring samt indkøb af reservedele
Beskrivelse DSB’s værkstedvedligehold er en central enhed, der varetager driftsstøtte og sikre at driftsværkstederne kan vedligeholde, reparere og klargøre tog. Dette inkluderer også opgaver for klargøringscentre rundt om i landet. For at opretholde driftssikkerheden og sikre, at alle procedurer overholder gældende lovgivning, ønsker DSB Infrastruktur (Ordregiver) en aftale på service af kraner, anhugningsgrej og faldsikringsudstyr, samt indkøb af reservedele. Aftalen vil omfatte udførelse af lovpligtige eftersyn og opfølgende reparationer af udstyr, samt indkøb af reservedele, hvilket er essentielt for at sikre en sikker og effektiv drift. Leverandøren (Tilbudsgiver) skal sikre, at alle serviceaktiviteter udføres i overensstemmelse med gældende lovgivning og standarder for sikkerhed og kvalitet. Dette inkluderer planlægning og udførelse af regelmæssige eftersyn, dokumentation af eftersyn og reparationer samt rapportering af eventuelle fund og anbefalinger til DSB. Derudover skal leverandøren være i stand til at håndtere akutte reparationer, som måtte opstå uventet, for at sikre driftssikkerheden af udstyret.
Identifikator for proceduren 9225a024-6d35-42d0-b448-419daa900045
Tidligere bekendtgørelse 428f0400-2b43-47ee-86d6-98f8f62db382-01
Intern ID A-25560
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som "udbud med forhandling", hvilket indebærer, at interesserede økonomiske aktører ansøger om at blive prækvalificeret til at afgive et indledende tilbud, som efterfølgende kan danne grundlag for en forhandling. Udbudsfaserne er således: I. ansøgningsfase II. indledende tilbudsfase III. forhandlingsfase IV. anden tilbudsfase V. evt. anden forhandlingsfase VI. tildeling Det bemærkes, at ordregiver kan vælge at tildele kontrakten på baggrund af det første indledende tilbud. Udbudsproceduren er nærmere beskrevet i udbudsbetingelser (udbudsbetingelser med forhandling samt bilag B - ydereligere oplysninger).
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  50531500   Reparation og vedligeholdelse af løftekraner
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  42419100   Dele til kraner, 42420000   Spande, skovle, grabber og gribere til kraner og gravemaskiner, 44212200   Tårne, gittermaster, løftekraner og master, 44212210   Løftekraner, 50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 18 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 25 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Der prækvalificeres 3 økonomiske aktører til at gå videre til tilbudsfasen.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Service af kraner, anhugningsgrej og faldsikring samt indkøb af reservedele
Beskrivelse DSB’s værkstedvedligehold er en central enhed, der varetager driftsstøtte og sikre at driftsværkstederne kan vedligeholde, reparere og klargøre tog. Dette inkluderer også opgaver for klargøringscentre rundt om i landet. For at opretholde driftssikkerheden og sikre, at alle procedurer overholder gældende lovgivning, ønsker DSB Infrastruktur (Ordregiver) en aftale på service af kraner, anhugningsgrej og faldsikringsudstyr, samt indkøb af reservedele. Aftalen vil omfatte udførelse af lovpligtige eftersyn og opfølgende reparationer af udstyr, samt indkøb af reservedele, hvilket er essentielt for at sikre en sikker og effektiv drift. Leverandøren (Tilbudsgiver) skal sikre, at alle serviceaktiviteter udføres i overensstemmelse med gældende lovgivning og standarder for sikkerhed og kvalitet. Dette inkluderer planlægning og udførelse af regelmæssige eftersyn, dokumentation af eftersyn og reparationer samt rapportering af eventuelle fund og anbefalinger til DSB. Derudover skal leverandøren være i stand til at håndtere akutte reparationer, som måtte opstå uventet, for at sikre driftssikkerheden af udstyret.
Intern ID A-25560
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  50531500   Reparation og vedligeholdelse af løftekraner
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  42419100   Dele til kraner, 42420000   Spande, skovle, grabber og gribere til kraner og gravemaskiner, 44212200   Tårne, gittermaster, løftekraner og master, 44212210   Løftekraner, 50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Kontrakten omfatter forlængelsesoption.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 8   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Ordregiver har option på at forlænge kontrakten på uændrede vilkår på 24 måneder af 2 omgange. Dvs. 2x24 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 18 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 25 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Der prækvalificeres 3 økonomiske aktører til at gå videre til tilbudsfasen.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Underkriteriet "Kvalitet" vægter 60 %. Tildelingskriterium "Kvalitet", herunder tildeling af point og evaluering, står nærmere beskrevet i udbudsbetingelserne (Bilag A - Tilbudsevaluering).
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Underkriteriet "Pris" vægter 40 %. Underkriteriet pris har to delkriterier, herunder "enhedspriser" og "timepriser. Enhedspriser vægter 60 %, hvoraf timepriser vægter 40 %. Tildelingskriterium "Pris", herunder tildeling af point og evaluering, står nærmere beskrevet i udbudsbetingelserne (Bilag A - Tilbudsevaluering).
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (pointantal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren DSB
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Klagenævnet for Udbud
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 18 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne bekendtgørelse 25 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 18 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 25 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 18 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Konecranes Demag A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Service af kraner, anhugningsgrej og faldsikring samt indkøb af reservedele - Konecranes Demag A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 6 611 864,40   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Service af kraner, anhugningsgrej og faldsikring samt indkøb af reservedele - Konecranes Demag A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 12/06/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 27302-2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn DSB
Registreringsnummer 25050053
Postadresse Telegade 2
By Taastrup
Postnummer 2630
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Amina Ahmed
E-mail amnoah@dsb.dk
Telefon +45 24683569
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Telefon +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Konecranes Demag A/S
Registreringsnummer Konecranes Demag A/S
Postadresse Roskildevej 342 B
By Taastrup
Postnummer 2630
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Telefon +45 23461858
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID a2df9f5f-ebb8-4ca5-b613-58c0412f1f36   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 19/06/2025   11:00:44 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 19/06/2025   11:00:44 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 401240-2025
EUT-S-nummer 117/2025
Offentliggørelsesdato 20/06/2025

Send til en kollega

0.031