23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
30.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Gribskov Kommune

Offentligt udbud vedrørende kontrakt om drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg i Gribskov Kommune


Gribskov Kommune

347082-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Reparations- og vedligeholdelsestjenester – Offentligt udbud vedrørende kontrakt om drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg i Gribskov Kommune
OJ S 103/2025 30/05/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Gribskov Kommune
E-mail kontakt@tohv.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Offentligt udbud vedrørende kontrakt om drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg i Gribskov Kommune
Beskrivelse Udbud af kontrakten vedrører drift og vedligeholdelse af alle vejbelysningsanlæg i Gribskov Kommune. Opgaverne inkluderer, men er ikke begrænset til, følgende: • Beredskab • Administrative ydelser • Daglig drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg i hele kommunen, herunder afhjælpning af fejl og mangler • Eftersyn • Øvrige opgaver Kontrakten omfatter følgende hovedkomponenter: • Ca. 9.500 belysningsmaster (i træ, stål, aluminium og gitter), inkl. tilhørende fundamenter • Ca. 9.500 belysningsarmaturer, jf. Underbilag 1.1 • Kabelanlæg og luftledningsanlæg • Ca. 300 målerinstallationer i vejbelysningsskabe Herudover omfatter kontrakten julelys-installationer, herunder vagtordning på disse, i Gilleleje, Græsted og Helsinge. Det er alene udtag til julelys i jordhøjde, som Tilbudsgiver skal servicere. Der skal ikke medregnes udgifter til ophæng eller service af guirlander og lignende. Elforsyningsanlæg indgår ikke i de pågældende anlæg. Grænsefladen mellem Ordregiver og elforsyningsselskabet er klemmerne til tarifsikringerne. Der er i Gribskov Kommune vejbelysning på private fællesveje og på private matrikler. Disse anlæg indgår kun i denne kontrakt, i det omfang at de fremgår i Ordregivers GIS-system. Det er således udelukkende anlæg som fremgår i Ordregivers GIS-system, som indgår i kontrakten. Formålet med kontrakten er at sikre, at alle vejbelysningsanlæg altid, i videst mulig udstrækning, bevarer sine egenskaber i sikkerhedsmæssig og funktionsmæssig henseende. Se nærmere beskrivelse af opgaverne i Kontraktbilag 1 – Særlig arbejdsbeskrivelse (SAB).
Identifikator for proceduren 42d83ad5-649a-44c2-9acd-5a6e84068721
Intern ID Offentligt udbud vedrørende kontrakt om drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg i Gribskov Kommune
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud. dette betyder at alle virksomheder, der opfylder egnethedskrav og minimumskrav, vil have mulighed for at afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  50230000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende veje og andet udstyr, 50232100   Vedligeholdelse af vejbelysning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Hele Gribskov Kommune
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udelukkelsesgrunde efter udbudslovens § 134 a: Er den økonomiske aktør etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO's Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Delaftaler: Ordregiver har valgt ikke at udbyde særskilte delaftaler. Ordregiver har, med baggrund i økonomiske forhold skønnet, at der med en samlet Kontrakt kan opnås mere fordelagtige priser. Af hensyn til kvaliteten og sammenhængen i den samlede udbudte opgave vurderes det hensigtsmæssigt med én samlet Kontrakt, ligesom en opdeling, ud fra et markedsmæssigt forhold, ikke skønnes at give yderligere virksomheder – herunder SMV – øget mulighed for at afgive tilbud. Spørgsmål og svar: Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet. Alle spørgsmål skal stilles i ETHICS ved at klikke på ”Send Spørgsmål” under fanen ”Kommunikation”. Herefter udfyldes dialogboksen med henvisning og spørgsmålet. Ved at klikke på ”Send” fremsendes spørgsmålet til Ordregiver. Ordregiver besvarer spørgsmål ved at uploade Kontraktbilag 4 – Spørgsmål og svar. Det er Tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajour med materialet i ETHICS. I henhold til tidsplanen i udbudsbetingelsernes punkt 1.8, vil spørgsmål modtaget inden spørgefristen blive besvaret af Ordregiver, hvorimod spørgsmål modtaget efter spørgefristens udløb, alene vil blive besvaret, hvis spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for Ordregiver at besvare spørgsmålet inden svarfristen. Spørgsmål modtaget senere end seks (6) hele dage, inden tilbudsfristen, vil som udgangspunkt ikke blive besvaret. Dokumentation for deltagelse: Tilbudsgiver, andre enheder og sammenslutninger skal, på Ordregivers opfordring, fremlægge dokumentation for de oplysninger, som er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 144 og 152. Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at anmode Tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder om at supplere eller præcisere den modtagne dokumentation, jf. udbudslovens § 151, stk. 4. ESPD Del III – Dokumentation for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrunde: Hvis Tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder er fra Danmark, fremlægges dokumentationen i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra: • Skifteretten v. Domstolsstyrelsen • Skatteforvaltningen • ATP • Politiet (Kriminalregistret) o Bemærk, at der skal udfyldes og underskrives en ”samtykkeerklæring”, som skal uploades i forbindelse med bestillingen af serviceattesten. Serviceattesten bestilles hos Virk og må maksimalt være 12 måneder gammel regnet fra datoen for tilbudsfrist, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 1.8. Til orientering er behandlingstiden hos Erhvervsstyrelsen ca. to (2) uger fra bestilling er modtaget. Hvis Tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. E-Certis er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud. Såfremt disse lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller de udstedte certifikater eller dokumenter ikke dækker alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love. ESPD Del IV – Udvælgelseskriterier, dokumentation for formåen: Verifikation af afgivne oplysninger i ESPD Del IV – Udvælgelseskriterier sker på følgende måde: • Oplysninger om økonomiske nøgletal kan ske gennem årsregnskaber eller fremlæggelse af en erklæring om Tilbudsgivers egenkapital samt soliditetsgrad, medmindre Ordregiver kan skaffe de relevante oplysninger direkte gennem adgang til en national database, eller Ordregiver allerede er i besiddelse af den fornødne dokumentation fra tidligere gennemførte udbudsprocedurer. • Der skal ikke afleveres dokumentation for referencer, men Ordregiver forbeholder sig retten til at få bekræftet referencernes rigtighed hos kunderne. Støtteerklæring og erklæring om fælles hæftelse: Hvis Tilbudsgiver har baseret sin formåen på andre enheders ressourcer eller udgør en sammenslutning, skal der indsendes følgende dokumentation: • en støtteerklæring, hvormed andre enheder erklærer at have stillet alle nødvendige ressourcer til rådighed for Tilbudsgiver i forbindelse med nærværende udbud. Tilbudsgivers egen-erklæring kan anvendes. • en erklæring, hvormed deltagerne i sammenslutningen erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave. Derudover skal de bekræfte, at de hæfter solidarisk, ubetinget og direkte med et selskab, som efter tildeling måtte blive stiftet med henblik på udførelse af den tildelte opgave. Tilbudsgivers egen-erklæring kan anvendes.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Offentligt udbud vedrørende kontrakt om drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg i Gribskov Kommune
Beskrivelse Udbud af kontrakten vedrører drift og vedligeholdelse af alle vejbelysningsanlæg i Gribskov Kommune. Opgaverne inkluderer, men er ikke begrænset til, følgende: • Beredskab • Administrative ydelser • Daglig drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg i hele kommunen, herunder afhjælpning af fejl og mangler • Eftersyn • Øvrige opgaver Kontrakten omfatter følgende hovedkomponenter: • Ca. 9.500 belysningsmaster (i træ, stål, aluminium og gitter), inkl. tilhørende fundamenter • Ca. 9.500 belysningsarmaturer, jf. Underbilag 1.1 • Kabelanlæg og luftledningsanlæg • Ca. 300 målerinstallationer i vejbelysningsskabe Herudover omfatter kontrakten julelys-installationer, herunder vagtordning på disse, i Gilleleje, Græsted og Helsinge. Det er alene udtag til julelys i jordhøjde, som Tilbudsgiver skal servicere. Der skal ikke medregnes udgifter til ophæng eller service af guirlander og lignende. Elforsyningsanlæg indgår ikke i de pågældende anlæg. Grænsefladen mellem Ordregiver og elforsyningsselskabet er klemmerne til tarifsikringerne. Der er i Gribskov Kommune vejbelysning på private fællesveje og på private matrikler. Disse anlæg indgår kun i denne kontrakt, i det omfang at de fremgår i Ordregivers GIS-system. Det er således udelukkende anlæg som fremgår i Ordregivers GIS-system, som indgår i kontrakten. Formålet med kontrakten er at sikre, at alle vejbelysningsanlæg altid, i videst mulig udstrækning, bevarer sine egenskaber i sikkerhedsmæssig og funktionsmæssig henseende. Se nærmere beskrivelse af opgaverne i Kontraktbilag 1 – Særlig arbejdsbeskrivelse (SAB).
Intern ID Offentligt udbud vedrørende kontrakt om drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg i Gribskov Kommune
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  50230000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende veje og andet udstyr, 50232100   Vedligeholdelse af vejbelysning
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Ordregiver kan yderligere forlænge Kontrakten i op til to (2) x 12 måneder, med 12 måneder ad gangen.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Hele Gribskov Kommune
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
Yderligere oplysninger Udelukkelsesgrunde efter udbudslovens § 134 a: Er den økonomiske aktør etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO's Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Delaftaler: Ordregiver har valgt ikke at udbyde særskilte delaftaler. Ordregiver har, med baggrund i økonomiske forhold skønnet, at der med en samlet Kontrakt kan opnås mere fordelagtige priser. Af hensyn til kvaliteten og sammenhængen i den samlede udbudte opgave vurderes det hensigtsmæssigt med én samlet Kontrakt, ligesom en opdeling, ud fra et markedsmæssigt forhold, ikke skønnes at give yderligere virksomheder – herunder SMV – øget mulighed for at afgive tilbud. Spørgsmål og svar: Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet. Alle spørgsmål skal stilles i ETHICS ved at klikke på ”Send Spørgsmål” under fanen ”Kommunikation”. Herefter udfyldes dialogboksen med henvisning og spørgsmålet. Ved at klikke på ”Send” fremsendes spørgsmålet til Ordregiver. Ordregiver besvarer spørgsmål ved at uploade Kontraktbilag 4 – Spørgsmål og svar. Det er Tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajour med materialet i ETHICS. I henhold til tidsplanen i udbudsbetingelsernes punkt 1.8, vil spørgsmål modtaget inden spørgefristen blive besvaret af Ordregiver, hvorimod spørgsmål modtaget efter spørgefristens udløb, alene vil blive besvaret, hvis spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for Ordregiver at besvare spørgsmålet inden svarfristen. Spørgsmål modtaget senere end seks (6) hele dage, inden tilbudsfristen, vil som udgangspunkt ikke blive besvaret. Dokumentation for deltagelse: Tilbudsgiver, andre enheder og sammenslutninger skal, på Ordregivers opfordring, fremlægge dokumentation for de oplysninger, som er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 144 og 152. Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at anmode Tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder om at supplere eller præcisere den modtagne dokumentation, jf. udbudslovens § 151, stk. 4. ESPD Del III – Dokumentation for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrunde: Hvis Tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder er fra Danmark, fremlægges dokumentationen i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra: • Skifteretten v. Domstolsstyrelsen • Skatteforvaltningen • ATP • Politiet (Kriminalregistret) o Bemærk, at der skal udfyldes og underskrives en ”samtykkeerklæring”, som skal uploades i forbindelse med bestillingen af serviceattesten. Serviceattesten bestilles hos Virk og må maksimalt være 12 måneder gammel regnet fra datoen for tilbudsfrist, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 1.8. Til orientering er behandlingstiden hos Erhvervsstyrelsen ca. to (2) uger fra bestilling er modtaget. Hvis Tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. E-Certis er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud. Såfremt disse lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller de udstedte certifikater eller dokumenter ikke dækker alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love. ESPD Del IV – Udvælgelseskriterier, dokumentation for formåen: Verifikation af afgivne oplysninger i ESPD Del IV – Udvælgelseskriterier sker på følgende måde: • Oplysninger om økonomiske nøgletal kan ske gennem årsregnskaber eller fremlæggelse af en erklæring om Tilbudsgivers egenkapital samt soliditetsgrad, medmindre Ordregiver kan skaffe de relevante oplysninger direkte gennem adgang til en national database, eller Ordregiver allerede er i besiddelse af den fornødne dokumentation fra tidligere gennemførte udbudsprocedurer. • Der skal ikke afleveres dokumentation for referencer, men Ordregiver forbeholder sig retten til at få bekræftet referencernes rigtighed hos kunderne. Støtteerklæring og erklæring om fælles hæftelse: Hvis Tilbudsgiver har baseret sin formåen på andre enheders ressourcer eller udgør en sammenslutning, skal der indsendes følgende dokumentation: • en støtteerklæring, hvormed andre enheder erklærer at have stillet alle nødvendige ressourcer til rådighed for Tilbudsgiver i forbindelse med nærværende udbud. Tilbudsgivers egen-erklæring kan anvendes. • en erklæring, hvormed deltagerne i sammenslutningen erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave. Derudover skal de bekræfte, at de hæfter solidarisk, ubetinget og direkte med et selskab, som efter tildeling måtte blive stiftet med henblik på udførelse af den tildelte opgave. Tilbudsgivers egen-erklæring kan anvendes.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse Tilbudsgiver oplyser egenkapitalen som ”Finansielt nøgletal" for hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår, hvilket oplyses under ”Beskrivelse”. • Egenkapitalen skal beregnes og oplyses efter metoden angivet i Årsregnskabslovens § 25 (LBK nr 1057 af 23/09/2024). • Det er et minimumskrav, at egenkapitalen er 1 mio. DKK for hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår. Tilbudsgiver oplyser soliditetsgraden som ”Finansielt nøgletal” for hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår, hvilket oplyses under ”Beskrivelse”. • Det er et minimumskrav, at soliditetsgraden er 15 % for hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: særlig autorisation er nødvendig
Beskrivelse Tilbudsgiver bedes angive dato for godkendelse af lovpligtig el-autorisation. • Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver fremgår af listen over autoriserede virksomheder med en el-autorisation på Sikkerhedsstyrelsens hjemmeside. • Tilbudsgiver bedes angive Autorisationsnummeret.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Tilbudsgiver anfører de op til tre (3) referencer, som Tilbudsgiver finder mest sammenlignelige med nærværende udbud, jf. punkt 1.5 og som alene opfylder mindstekravene. Minimumskrav: • Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver, indenfor de seneste tre (3) år regnet fra datoen for tilbudsfristen, har udført mindst to (2) sammenlignelige opgaver, som uddybet straks nedenfor. Ved sammenlignelig reference forstår Ordregiver følgende: • En reference indenfor samme fagområde, dvs. drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg, med en kontraktværdi på minimum 1.500.000 DKK.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Underkriteriet ”Pris” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Kontraktbilag 2 – Tilbudsliste (TBL). Således vil Tilbudsgivers anførte priser ekskl. moms, men inkl. alle øvrige omkostninger, blive lagt til grund. I Kontraktbilag 2 – Tilbudsliste (TBL) summeres den samlede evalueringstekniske sum (samlet tilbudssum, årlig pris) automatisk.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Underkriteriet vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Kontraktbilag 3 – Tilbudsbesvarelse, hvori det fremgår, hvad Ordregiver lægger vægt på i sin evaluering af Tilbudsgivers besvarelse. Underkriteriet er opdelt i følgende delkriterier: • Organisering og bemanding (Vægt: 60%) • Udbedring af fejl (Vægt: 40 %) Tilbudsgivers besvarelse af delkriterierne vil indgå som et forpligtende kontraktvilkår i Kontrakten.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Bæredygtighed
Beskrivelse Underkriteriet vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af Kontraktbilag 3 – Tilbudsbesvarelse, hvori det fremgår, hvad Ordregiver lægger vægt på i sin evaluering af Tilbudsgivers besvarelse.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 23/06/2025   21:55:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 30/06/2025   08:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at anmode en Tilbudsgiver om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre tilbuddet ved at indsende relevante oplysninger eller dokumentation inden for en passende frist, hvis dette kan ske i overensstemmelse med udbudslovens § 159, stk. 5.
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 30/06/2025   08:05:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Yderligere oplysninger Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Gribskov Kommune
Organisation, der behandler tilbud Gribskov Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Gribskov Kommune
Registreringsnummer 29188440
Afdeling Center for Teknik og Borgerservice
Postadresse Rådhusvej 3
By Helsinge
Postnummer 3200
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
Enhed Christina Lyneborg
E-mail kontakt@tohv.dk
Telefon 53360036
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for udbud
Telefon +45 72405708
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID a3c72aed-7c50-4c19-99f0-a49cae15f0d4   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 28/05/2025   11:22:53 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 28/05/2025   11:34:25 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 347082-2025
EUT-S-nummer 103/2025
Offentliggørelsesdato 30/05/2025

Send til en kollega

0.109