23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
28.05.2025
Udbudstype
Andre

Bestilling af materiale

https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/

Udbyder

Vejdirektoratet

YS-2025 - Drift af ydre signaludstyr


Vejdirektoratet

345994-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende veje og andet udstyr – YS-2025 - Drift af ydre signaludstyr
OJ S 102/2025 28/05/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Vejdirektoratet
E-mail aea@vd.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel YS-2025 - Drift af ydre signaludstyr
Beskrivelse Udbuddet omfatter drift af signalmaster, lanterne, kabler, spoler og lignende i Østdanmark og Syddanmark.
Identifikator for proceduren a5e49e9d-f027-4809-abf1-24a5908977b7
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  50230000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende veje og andet udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 504 864,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Tilbud skal afgives på dansk, men bilag vedr. betingelser for deltagelse accepteres på dansk, engelsk, norsk og svensk. Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, bestemmelser om udbud og tilbud, afsnit 4. Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført under punkt 5.1.11.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 2
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 2
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Kilder til grundlag for udelukkelse Bekendtgørelse
Deltagelse i en kriminel organisation Se udbudsloven § 135, stk. 1, nr. 1.
Korruption Se udbudsloven § 135, stk. 1, nr. 2.
Svig Se udbudsloven § 135, stk. 1, nr. 3.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Se udbudsloven § 135, stk. 1, nr. 4.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Se udbudsloven § 135, stk. 1, nr. 5.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Se udbudsloven § 135, stk. 1, nr. 6.
Overtrædelse af forpligtelse relateret til betaling af skatter Se udbudsloven § 135, stk. 3.
Overtrædelse af forpligtelse relateret til betaling af sociale bidrag  Se udbudsloven § 135, stk. 3.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Se udbudsloven § 136, stk. 1, nr. 1.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Se udbudsloven § 136, stk. 1, nr. 2.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Se udbudsloven § 136, stk. 1, nr. 3.
Alvorlig professionel forseelse Se udbudsloven § 136, stk. 1, nr. 4.
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Se udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 1.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Se udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 1.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Se udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 1.
Konkurs Se udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2.
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Se udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2.
Insolvens Se udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2.
Aktiver, der administreres af en kurator Se udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2.
Tvangsakkord uden for konkurs Se udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2.
Erhvervsvirksomheden er indstillet Se udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2.
Ophævelse eller en lignende sanktion Se udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 4. __________________________________________________________________________________ DOKUMENTATION: Ved tilbudsgivning skal tilbudsgiver udfylde det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) som foreløbigt bevis for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene. Den tilbudsgiver, med hvem ordregiver agter at indgå kontrakt, skal forinden kontrakttildeling fremsende serviceattest fra Erhvervsstyrelsen eller tilsvarende dokumentation, jf. udbudsloven § 135, stk. 1-3 samt § 137, stk. 1, nr. 2. Dokumentationen skal opfylde kravene i § 153, og den må højest være 6 måneder gammel. Ovennævnte dokumentation skal ligeledes fremsendes for enheder (underleverandører/underrådgivere/underentreprenører), som tilbudsgiveren har baseret sin økonomiske og finansielle kapacitet eller tekniske og faglige kapacitet på med henblik på opfyldelse af minimumskrav. __________________________________________________________________________________ UDBUDSLOVEN § 134a: Udover ovennævnte udelukkelsesgrunde gøres opmærksom på udbudsloven § 134a, der medfører, at ordregiver skal udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel YS-OD
Beskrivelse Delkontrakt vedr. drift af signalmaster, lanterne, kabler, spoler og lignende i Østdanmark.
Intern ID YS-OD
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  50230000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende veje og andet udstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 14/07/2025
Varigheds slutdato 30/09/2028
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 20 504 894,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Specifik årlig omsætning
Beskrivelse Tilbudsgiver skal oplyse virksomhedens specifikke årlige omsætning indenfor drift- og vedligehold af signalanlæg i et af de seneste tre regnskabsår, udfyldt "Det fælles europæiske udbudsdokument" (ESPD). Den påtænkte vinder af udbuddet skal inden tildeling, som dokumentation for den specifikke årlige omsætning indenfor drift- og vedligehold af signalanlæg, fremsende kopi af regnskab eller revisorpåtegnet oplysning om den specifikke nettoomsætning. For virksomheder, der har været etableret i en kortere periode, fremsendes oplysningerne for så lang en periode af som muligt. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed, idet summen af virksomhedernes specifikke årlige omsætning indenfor drift- og vedligehold af signalanlæg skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der gives fuldmagt til en person, der bemyndiges til at tegne sammenslutningen. Samtlige deltagende virksomheder hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at de har ret til at råde over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder i form af en erklæring om solidarisk hæftelse. Der ønskes ikke økonomiske og finansielle oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis økonomiske og finansielle kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. _________________________________________________________________________________ Minimumskrav til egnethed: Specifikke årlige omsætning indenfor drift- og vedligehold af signalanlæg for mindst 1 af de seneste 3 regnskabsår skal være minimum 6,4 mio. DKK.

Kriterium Referencer på specificerede arbejder
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD eller i et særskilt bilag beskrive referencer, der dokumenterer, at minimumskravene under nærværende punkt er opfyldt. Beskrivelsen skal omfatte: navn på kunde, kort beskrivelse af ydelsen/arbejdets indhold, angivelse af hvilket eller hvilke relevante arbejdsområder referencen dækker, tilbudsgivers rolle i forbindelse med referencens udførelse, sted for udførelsen, tidspunkt for udførelsen (starttidspunkt og eventuelt sluttidspunkt) og kontraktens økonomiske værdi. Ved igangværende referencer skal det beskrives, hvor stor en del af opgaven, der er gennemført. Der ønskes ikke referencer på fremtidige opgaver. Der ønskes maksimalt 5 referencer. Det maksimale antal referencer gælder det samlede antal referencer for tilbudsgiver og de virksomheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der afleveres en referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3. Der ønskes ikke tekniske og faglige oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. ___________________________________________________________________________________ Minimumskrav til egnethed: Erfaring indenfor de seneste 5 år med følgende 6 arbejdsområder indenfor trafiksignalanlæg: 1)Fejlsøgning, 2)Driftsovervågning, 3)Forebyggende vedligehold, 4)Afhjælpende vedligehold, 5)Døgnvagtordning og 6)Systemteknisk drift af elinstallationer.

Kriterium Relevante uddannelses- og erhvervskvalifikationer
Beskrivelse Tilbudsgiver skal fremlægge dokumentation for sine oplysninger om uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer. Dokumentation skal fremlægges i form af CV’er. CV’erne skal vise medarbejdernes uddannelsesmæssige baggrund og faglige kvalifikationer belyst ved, i forhold til minimumskravet til egnethed, relevante erfaringer. Ordregiver forbeholder sig retten til at kræve, at tilbudsgiver dokumenterer de uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer, herunder via eksamensbeviser samt ift. faglige kvalifikationer en liste over arbejder, leverancer eller tjenesteydelser, som de pågældende medarbejdere har været med til at udføre. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3. Der ønskes ikke tekniske og faglige oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. ___________________________________________________________________________________ Minimumskrav til uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer: For hver delaftale, som tilbudsgiver tildeles under nærværende udbud, skal tilbudsgiver råde over mindst: i.) 0,5 årsværk leveranceleder (uddannelse som el-ingeniør, el-installatør, elektriker eller maskinmester samt mindst 3 års erfaring med leveranceledelse) ii.) 0,5 årsværk ledende servicemontør med minimum 5 års erfaring som udlært elektriker samt minimum 3 års erfaring med drift og vedligeholdelse af signalanlæg og minimum 3 års erfaring med daglig ledelse af minimum 3 elektrikere. iii.) Mindst 3 årsværk servicemontør med minimum 12 måneders erfaring med systemteknisk drift af signalanlæg som beskrevet i udbudsmaterialet. Ønsker tilbudsgiver at byde på begge delkontrakter selvom tilbudsgivers uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer alene lever op til minimumskravet for tildelingen af en delkontrakt, vil tildelingen ske som beskrevet i BUT afsnit 3.7, 5.4 og 6.2.2.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Adresse på udbudsdokumenterne https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 27/06/2025   12:00:00 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet 4   Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. Cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter. Udbudsmaterialet indeholder krav om, at leverandøren skal anvende personer under oplæring.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel YS-SD
Beskrivelse Delkontrakt vedr. drift af signalmaster, lanterne, kabler, spoler og lignende i Syddanmark.
Intern ID YS-SD
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  50230000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende veje og andet udstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 14/07/2025
Varigheds slutdato 31/12/2027
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 5 749 637,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kilder til udvælgelseskriterier Bekendtgørelse
Kriterium Specifik årlig omsætning
Beskrivelse Tilbudsgiver skal oplyse virksomhedens specifikke årlige omsætning indenfor drift- og vedligehold af signalanlæg i et af de seneste tre regnskabsår, udfyldt "Det fælles europæiske udbudsdokument" (ESPD). Den påtænkte vinder af udbuddet skal inden tildeling, som dokumentation for den specifikke årlige omsætning indenfor drift- og vedligehold af signalanlæg, fremsende kopi af regnskab eller revisorpåtegnet oplysning om den specifikke nettoomsætning. For virksomheder, der har været etableret i en kortere periode, fremsendes oplysningerne for så lang en periode af som muligt. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed, idet summen af virksomhedernes specifikke årlige omsætning indenfor drift- og vedligehold af signalanlæg skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der gives fuldmagt til en person, der bemyndiges til at tegne sammenslutningen. Samtlige deltagende virksomheder hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at de har ret til at råde over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder i form af en erklæring om solidarisk hæftelse. Der ønskes ikke økonomiske og finansielle oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis økonomiske og finansielle kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. _________________________________________________________________________________ Minimumskrav til egnethed: Specifikke årlige omsætning indenfor drift- og vedligehold af signalanlæg for mindst 1 af de seneste 3 regnskabsår skal være minimum 2,0 mio. DKK.

Kriterium Referencer på specificerede arbejder
Beskrivelse Tilbudsgiver skal i ESPD eller i et særskilt bilag beskrive referencer, der dokumenterer, at minimumskravene under nærværende punkt er opfyldt. Beskrivelsen skal omfatte: navn på kunde, kort beskrivelse af ydelsen/arbejdets indhold, angivelse af hvilket eller hvilke relevante arbejdsområder referencen dækker, tilbudsgivers rolle i forbindelse med referencens udførelse, sted for udførelsen, tidspunkt for udførelsen (starttidspunkt og eventuelt sluttidspunkt) og kontraktens økonomiske værdi. Ved igangværende referencer skal det beskrives, hvor stor en del af opgaven, der er gennemført. Der ønskes ikke referencer på fremtidige opgaver. Der ønskes maksimalt 5 referencer. Det maksimale antal referencer gælder det samlede antal referencer for tilbudsgiver og de virksomheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der afleveres en referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3. Der ønskes ikke tekniske og faglige oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. ___________________________________________________________________________________ Minimumskrav til egnethed: Erfaring indenfor de seneste 5 år med følgende 6 arbejdsområder indenfor trafiksignalanlæg: 1)Fejlsøgning, 2)Driftsovervågning, 3)Forebyggende vedligehold, 4)Afhjælpende vedligehold, 5)Døgnvagtordning og 6)Systemteknisk drift af elinstallationer.

Kriterium Relevante uddannelses- og erhvervskvalifikationer
Beskrivelse Tilbudsgiver skal fremlægge dokumentation for sine oplysninger om uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer. Dokumentation skal fremlægges i form af CV’er. CV’erne skal vise medarbejdernes uddannelsesmæssige baggrund og faglige kvalifikationer belyst ved, i forhold til minimumskravet til egnethed, relevante erfaringer. Ordregiver forbeholder sig retten til at kræve, at tilbudsgiver dokumenterer de uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer, herunder via eksamensbeviser samt ift. faglige kvalifikationer en liste over arbejder, leverancer eller tjenesteydelser, som de pågældende medarbejdere har været med til at udføre. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3. Der ønskes ikke tekniske og faglige oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet. ___________________________________________________________________________________ Minimumskrav til uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer: For hver delaftale, som tilbudsgiver tildeles under nærværende udbud, skal tilbudsgiver råde over mindst: i.) 0,5 årsværk leveranceleder (uddannelse som el-ingeniør, el-installatør, elektriker eller maskinmester samt mindst 3 års erfaring med leveranceledelse) ii.) 0,5 årsværk ledende servicemontør med minimum 5 års erfaring som udlært elektriker samt minimum 3 års erfaring med drift og vedligeholdelse af signalanlæg og minimum 3 års erfaring med daglig ledelse af minimum 3 elektrikere. iii.) Mindst 3 årsværk servicemontør med minimum 12 måneders erfaring med systemteknisk drift af signalanlæg som beskrevet i udbudsmaterialet. Ønsker tilbudsgiver at byde på begge delkontrakter selvom tilbudsgivers uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer alene lever op til minimumskravet for tildelingen af en delkontrakt, vil tildelingen ske som beskrevet i BUT afsnit 3.7, 5.4 og 6.2.2.
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Adresse på udbudsdokumenterne https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 27/06/2025   12:00:00 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Vedståelsesfrist for tilbuddet 4   Måneder
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. Cirkulære nr. 9471 af 30. juni 2014 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter. Udbudsmaterialet indeholder krav om, at leverandøren skal anvende personer under oplæring.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Vejdirektoratet
Registreringsnummer 60729018
Postadresse Carsten Niebuhrs Gade 43, 5. sal
By København V
Postnummer 1577
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Anja Ernfelt Poulsen
E-mail aea@vd.dk
Telefon +45 7244 3743
Internetadresse https://www.vejdirektoratet.dk/
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://udbudsportalen.app.vd.dk/da/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41 71 50 00
Internetadresse https://kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0000
Officielt navn Publications Office of the European Union
Registreringsnummer PUBL
By Luxembourg
Postnummer 2417
Landsdel (NUTS) Luxembourg   ( LU000 )
Land Luxembourg
Telefon +352 29291
Internetadresse https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID e5a44103-6120-4a76-b675-8baa5a60735a   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 26/05/2025   13:29:03 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 345994-2025
EUT-S-nummer 102/2025
Offentliggørelsesdato 28/05/2025

Send til en kollega

0.11