23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
19.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Tønder kommune

Dynamisk indkøbssystem til indkøb af biler


Tønder kommune

319748-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Transportudstyr og transporthjælpemidler – Dynamisk indkøbssystem til indkøb af biler
OJ S 95/2025 19/05/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Tønder kommune
E-mail loukhand@toender.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Dynamisk indkøbssystem til indkøb af biler
Beskrivelse Det dynamiske indkøbssystem omfatter Ordregivers løbende indkøb af biler. Systemet er opdelt i to (2) selvstændige kategorier, fordelt på to (2) forskellige bilkategorier, hvortil de Ansøgere som opfylder egnethedskravene prækvalificeres, og hvori Ordregivers konkrete indkøb gennemføres. En kategori skal ses som en selvstændig delaftale. En økonomisk aktør kan således søge om optagelse i det dynamiske indkøbssystem på én eller begge kategorier. En økonomisk aktør skal være optaget som deltager på en kategori, for at have mulighed for at byde på de konkrete indkøb, som måtte blive offentliggjort på den pågældende kategori.
Identifikator for proceduren 0cfa39d1-cadd-47e0-b81d-411c1656b1bc
Intern ID 489584
Udbudsprocedure Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Etableringen af det dynamiske indkøbssystem foregår således: 1) Ordregiver fremsender udbudsbekendtgørelse til EU's publikationskontor vedrørende etableringen af det dynamiske indkøbssystem, hvilket igangsætter udbudsproceduren og offentliggør udbudsmaterialet. 2) Ansøgere indleverer ansøgning om optagelse i det dynamiske indkøbssystems kategorier, jf. udbudsbetingelserne, inden ansøgningsfristens udløb (eller senere). Fremgangsmåde for ansøgning og krav for optagelse fremgår af udbudsbetingelserne. 3) Ordregiver behandler ansøgningerne med henblik på at konstatere, om Ansøgerne iagttager de opstillede egnethedskrav i relation til den eller de Kategorier, som Ansøgerne måtte ønske optagelse på. 4) Ordregiver underretter samtidig Ansøgerne om optagelse eller afvisning om optagelse i det dynamiske indkøbssystem. 5) Efter ikrafttrædelsen af det dynamiske indkøbssystem er der mulighed for løbende optagelse.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34300000   Dele og tilbehør til motorkøretøjer og motorer hertil, 34900000   Diverse transportudstyr og reservedele, 34144900   El-køretøjer, 34200000   Karrosserier til motorkøretøjer; påhængsvogne eller sættevogne, 34100000   Motorkøretøjer, 34120000   Motorkøretøjer til befordring af 10 personer eller derover, 34130000   Motorkøretøjer til godstransport, 34110000   Personbiler, 50100000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende køretøjer og beslægtet udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Tønder Kommune
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 110 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udelukkelsesgrunde efter udbudslovens § 134a: Er den økonomiske aktør etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO's Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Endelig dokumentation: Inden tildeling af en Leveringskontrakt på baggrund af et gennemført Konkret indkøb vil Ordregiver i henhold til udbudslovens §§ 151 og 152, kræve endelig dokumentation vedrørende de forhold, der er angivet i ESPD’et fra den Tilbudsgiver (inkl. eventuelle støttende enheder), som Ordregiver har til hensigt at tildele Leveringskontrakten til. Tilbudsgiver skal i den forbindelse dokumentere, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudsloven §§ 135, og 136. For danske virksomheder kan dokumentationen ske ved fremsendelse af en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen inden for de seneste 12 måneder regnet fra anmodningstidspunktet. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra Skifteretten v. Domstolsstyrelsen, Skatteforvaltningen, ATP og Politiet (Kriminalregistret). Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at dokumentation vedrørende udelukkelsesgrundene skal afleveres for samtlige deltagere i sammenslutningen og/eller for samtlige støttende enheder, såfremt dette er relevant. Oplysninger vedrørende egenkapital, soliditetsgrad og likviditetsgrad i ESPD’et betragtes som endelig dokumentation for krav vedrørende økonomisk og finansiel formåen i relation til begge kategorier, jf. udbudsloven § 154, såfremt de økonomiske nøgletal i ESPD’et på tildelingstidspunktet opfylder egnethedskravene. Ordregiver forbeholder sig endvidere retten til på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at indhente ovennævnte dokumentation, såfremt dette vurderes nødvendigt for, at proceduren gennemføres korrekt, jf. udbudsloven § 151, stk. 2. Kategorier: Det dynamiske indkøbssystem er opdelt i 2 kategorier. For hver kategori er der i udbudsbekendtgørelsen oplistet en hoved CPV-kode og en række supplerende CPV-koder. De supplerende CPV-koder er udspecificerede i det omfang, det har været muligt, helt ned i kategori/underkategori. Hvor en CPV-afdeling, -gruppe eller -klasse er nævnt forbeholder Ordregiver sig ret til, at en Kategori kan omfatte elementer fra alle underliggende CPV-grupper, -klasser, eller -kategorier. Et Konkret indkøb på en given Kategori, vil typisk ikke omfatte alle oplyste supplerende CPV-koder. Ét Konkret indkøb kan omfatte nogle supplerende CPV-koder, mens et andet vil omfatte andre m.v. Ordregiver vurderer under hvilken kategori en konkret Leveringskontrakt skal udbydes, og herefter kan kategoriens deltagere afgive et tilbud på Leveringskontrakten. En Ansøger kan blive optaget i én eller begge kategorier. Ansøgeren skal dog opfylde kravene vedrørende udelukkelse og egnethed for den relevante kategori samt øvrige formelle krav. Tidsplan: Der kan ansøges om optagelse på det dynamiske indkøbssystem i hele dets løbetid. Frist for ansøgning om optagelse som giver adgang til det dynamiske indkøbssystem fra ikrafttrædelse er den 17. juni 2025, klokken 10:00. Først efter det dynamiske indkøbssystems ikrafttrædelse behandler Ordregiver igen (løbende) ansøgninger om optagelse. Spørgsmål og svar (ved etablering af det dynamiske indkøbssystem): Ansøger opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder i forbindelse med Systemet afklaret ved fremsættelse af skriftlige spørgsmål i forbindelse med ansøgning om optagelse i Systemet. Alle spørgsmål formuleres på dansk og skal fremsættes skriftligt på Udbudsplatformen. Skriftlige spørgsmål og besvarelser heraf vil i anonymiseret form løbende blive meddelt via Udbudsplat-formen, og eventuelle suppleringer vil herefter udgøre en del af udbudsmaterialet. Det er Ansøgers ansvar at holde sig orienteret med de svar og eventuelle suppleringer, der tilgængeliggøres på Udbudsplatformen. I henhold til tidsplanen i punkt 1.4, vil spørgsmål modtaget inden spørgefristen blive besvaret af Ordregiver, hvorimod spørgsmål modtaget efter spørgefristens udløb, alene vil blive besvaret, hvis spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for Ordregiver at besvare spørgsmålet inden svarfristen. Spørgsmål modtaget senere end seks (6) hele dage inden ansøgningsfristen, vil som udgangspunkt ikke blive besvaret. Ansøgere opfordres til at stille eventuelle spørgsmål så tidligt som muligt, idet det giver Ordregiver en større mulighed for at indarbejde suppleringer foranlediget af spørgsmål fra Ansøger. Jo kortere tid, der er til ansøgningsfristens udløb, jo mindre tilbøjelig vil Ordregiver være for at foretage suppleringer af udbudsmaterialet, uanset at suppleringerne måtte være hensigtsmæssige. Spørgsmål og svar (i det dynamiske indkøbssystems løbetid): Ansøgere der søger om optagelse i Systemets løbetid, kan, som ved Systemets etablering, få supplerende oplysninger om udbudsmaterialet ved fremsættelse af skriftlige spørgsmål i forbindelse med ansøgning om optagelse i Systemet. Spørgsmål formuleres på dansk og skal fremsættes skriftligt via Udbudsplatformen. Alle øvrige formkrav til spørgsmålene angivet ovenfor gælder også for spørgsmål fremsat i Systemets løbetid. Ordregiver vil søge at besvare spørgsmål hurtigst muligt og som udgangspunkt inden for 10 arbejdsdage.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 2
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 2
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en interessekonflikt, jf. udbudslovens § 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en konkurrencefordrejning som omhandlet i udbudslovens § 39 som følge af den forudgående inddragelse af de økonomiske aktører i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og, hvis det er relevant, i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, de fastsatte minimumskrav til egnethed i udbudslovens §§ 140-144 eller udvælgelsen i § 145. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Rent nationale udelukkelsesgrunde Udbudslovens § 134 a finder anvendelse, hvorfor en ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Udbudslovens § 134 a, Stk. 2: § 135, stk. 6, finder tilsvarende anvendelse på situationer omfattet af stk. 1. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153
Betaling af socialsikringsbidrag Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Betaling af skatter og afgifter Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Deltagelse i en kriminel organisation En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 (EU-Tidende 2008, nr. L 300, side 42). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Svig En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU-Tidende 2011, nr. L 101, side 1). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Korruption En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU-Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkelse som defineret i den nationale ret i ansøgerens eller tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Kategori 1: Personbiler
Beskrivelse Under nærværende kategori kan der udelukkende anskaffes biler, som Færdselsstyrelsen til enhver tid definerer som en bil i indregistreringskategori M1. På udbudstidspunktet definerer Færdselsstyrelsen en bil i indregistreringskategori M1, som en ”Bil med højst otte (8) siddepladser ud over førerens siddeplads. Der må ikke være afsat plads til stående passagerer”. Kategorien indeholder biler, som kører med alle former for drivmidler såsom benzin, diesel, el, brint, gas, hybrid mv. Der kan under denne kategori anskaffes fabriksnye biler og demobiler. Ved en demobil forstås en næsten ny bil, som •Maksimalt er seks (6) måneder gammel (regnet fra første indregistreringsdato i EU/EØS), og •maksimalt har kørt 10.000 km, og •leveres med alle producentgarantier intakte. Eksempler på biler, som typisk vil være omfattet af kategorien (ikke udtømmende): •Mikrobiler •Minibiler •Små, mellemklasse og store personbiler •Små, mellemklasse og store stationcars •SUV •MPV •MPV 7-sæder •4x4 terrængående
Intern ID 489585
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34900000   Diverse transportudstyr og reservedele, 34100000   Motorkøretøjer, 34110000   Personbiler, 50100000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende køretøjer og beslægtet udstyr, 34200000   Karrosserier til motorkøretøjer; påhængsvogne eller sættevogne, 34300000   Dele og tilbehør til motorkøretøjer og motorer hertil
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Tønder Kommune
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 15   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 93 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Udelukkelsesgrunde efter udbudslovens § 134a: Er den økonomiske aktør etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO's Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Endelig dokumentation: Inden tildeling af en Leveringskontrakt på baggrund af et gennemført Konkret indkøb vil Ordregiver i henhold til udbudslovens §§ 151 og 152, kræve endelig dokumentation vedrørende de forhold, der er angivet i ESPD’et fra den Tilbudsgiver (inkl. eventuelle støttende enheder), som Ordregiver har til hensigt at tildele Leveringskontrakten til. Tilbudsgiver skal i den forbindelse dokumentere, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudsloven §§ 135, og 136. For danske virksomheder kan dokumentationen ske ved fremsendelse af en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen inden for de seneste 12 måneder regnet fra anmodningstidspunktet. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra Skifteretten v. Domstolsstyrelsen, Skatteforvaltningen, ATP og Politiet (Kriminalregistret). Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at dokumentation vedrørende udelukkelsesgrundene skal afleveres for samtlige deltagere i sammenslutningen og/eller for samtlige støttende enheder, såfremt dette er relevant. Oplysninger vedrørende egenkapital, soliditetsgrad og likviditetsgrad i ESPD’et betragtes som endelig dokumentation for krav vedrørende økonomisk og finansiel formåen i relation til begge kategorier, jf. udbudsloven § 154, såfremt de økonomiske nøgletal i ESPD’et på tildelingstidspunktet opfylder egnethedskravene. Ordregiver forbeholder sig endvidere retten til på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at indhente ovennævnte dokumentation, såfremt dette vurderes nødvendigt for, at proceduren gennemføres korrekt, jf. udbudsloven § 151, stk. 2. Kategorier: Det dynamiske indkøbssystem er opdelt i 2 kategorier. For hver kategori er der i udbudsbekendtgørelsen oplistet en hoved CPV-kode og en række supplerende CPV-koder. De supplerende CPV-koder er udspecificerede i det omfang, det har været muligt, helt ned i kategori/underkategori. Hvor en CPV-afdeling, -gruppe eller -klasse er nævnt forbeholder Ordregiver sig ret til, at en Kategori kan omfatte elementer fra alle underliggende CPV-grupper, -klasser, eller -kategorier. Et Konkret indkøb på en given Kategori, vil typisk ikke omfatte alle oplyste supplerende CPV-koder. Ét Konkret indkøb kan omfatte nogle supplerende CPV-koder, mens et andet vil omfatte andre m.v. Ordregiver vurderer under hvilken kategori en konkret Leveringskontrakt skal udbydes, og herefter kan kategoriens deltagere afgive et tilbud på Leveringskontrakten. En Ansøger kan blive optaget i én eller begge kategorier. Ansøgeren skal dog opfylde kravene vedrørende udelukkelse og egnethed for den relevante kategori samt øvrige formelle krav. Tidsplan: Der kan ansøges om optagelse på det dynamiske indkøbssystem i hele dets løbetid. Frist for ansøgning om optagelse som giver adgang til det dynamiske indkøbssystem fra ikrafttrædelse er den 17. juni 2025, klokken 10:00. Først efter det dynamiske indkøbssystems ikrafttrædelse behandler Ordregiver igen (løbende) ansøgninger om optagelse. Spørgsmål og svar (ved etablering af det dynamiske indkøbssystem) Ansøger opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder i forbindelse med Systemet afklaret ved fremsættelse af skriftlige spørgsmål i forbindelse med ansøgning om optagelse i Systemet. Alle spørgsmål formuleres på dansk og skal fremsættes skriftligt på Udbudsplatformen. Skriftlige spørgsmål og besvarelser heraf vil i anonymiseret form løbende blive meddelt via Udbudsplat-formen, og eventuelle suppleringer vil herefter udgøre en del af udbudsmaterialet. Det er Ansøgers ansvar at holde sig orienteret med de svar og eventuelle suppleringer, der tilgængeliggøres på Udbudsplatformen. I henhold til tidsplanen i punkt 1.4, vil spørgsmål modtaget inden spørgefristen blive besvaret af Ordregiver, hvorimod spørgsmål modtaget efter spørgefristens udløb, alene vil blive besvaret, hvis spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for Ordregiver at besvare spørgsmålet inden svarfristen. Spørgsmål modtaget senere end seks (6) hele dage inden ansøgningsfristen, vil som udgangspunkt ikke blive besvaret. Ansøgere opfordres til at stille eventuelle spørgsmål så tidligt som muligt, idet det giver Ordregiver en større mulighed for at indarbejde suppleringer foranlediget af spørgsmål fra Ansøger. Jo kortere tid, der er til ansøgningsfristens udløb, jo mindre tilbøjelig vil Ordregiver være for at foretage suppleringer af udbudsmaterialet, uanset at suppleringerne måtte være hensigtsmæssige. Spørgsmål og svar (i det dynamiske indkøbssystems løbetid) Ansøgere der søger om optagelse i Systemets løbetid, kan, som ved Systemets etablering, få supplerende oplysninger om udbudsmaterialet ved fremsættelse af skriftlige spørgsmål i forbindelse med ansøgning om optagelse i Systemet. Spørgsmål formuleres på dansk og skal fremsættes skriftligt via Udbudsplatformen. Alle øvrige formkrav til spørgsmålene angivet ovenfor gælder også for spørgsmål fremsat i Systemets løbetid. Ordregiver vil søge at besvare spørgsmål hurtigst muligt og som udgangspunkt inden for 10 arbejdsdage.
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Køb, leasing eller leje af køretøjer
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse Gældende for både kategori 1 og 2: • Ansøger oplyser egenkapitalen som ”Finansielt nøgletal" for det seneste afsluttede regnskabsår. o Egenkapitalen skal beregnes og oplyses efter metoden angivet i Årsregnskabslovens § 25 (LBK nr. 1441 af 14/11/2022). o Det er et mindstekrav, at egenkapitalen er på minimum 1.000.000 DKK for det seneste afsluttede regnskabsår. • Ansøger oplyser soliditetsgraden som ”Finansielt nøgletal” for det seneste afsluttede regnskabsår. o Det er et mindstekrav, at soliditetsgraden er på minimum 15 % for det seneste afsluttede regnskabsår. • Ansøger oplyser likviditetsgraden som ”Finansielt nøgletal” for det seneste afsluttede regnskabsår. o Det er et mindstekrav, at likviditetsgraden er på minimum 100 % for det seneste afsluttede regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Beskrivelse Ikke anvendt
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse Ikke anvendt
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Den konkrete vægtning fastsættes i opfordringsskrivelsen til afgivelse af tilbud i relation til konkrete indkøb. Vægtningen af underkriteriet "pris" kan fastsættes indenfor følgende interval: 51-75 %.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, midt i intervallet)
Tildelingskriterium talværdi 63,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Den konkrete vægtning fastsættes i opfordringsskrivelsen til afgivelse af tilbud i relation til konkrete indkøb. Vægtningen af underkriteriet "kvalitet" kan fastsættes indenfor følgende interval: 25-49 %.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, midt i intervallet)
Tildelingskriterium talværdi 37,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse 17/06/2025   10:00:00 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at anmode en Ansøger om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre ansøgningen ved at indsende relevante oplysninger eller dokumentation inden for en passende frist, hvis dette kan ske i overensstemmelse med udbudslovens § 159, stk. 5.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling _DEFAULT_VALUE_CHANGE_ME_
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Dynamisk indkøbssystem, som kun kan bruges af købere, der er nævnt i denne bekendtgørelse
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Tønder kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Tønder kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Tønder kommune
Organisation, der behandler tilbud Tønder kommune
TED eSender Comdia ApS
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Kategori 2: Arbejdsbiler
Beskrivelse Under nærværende kategori kan der udelukkende anskaffes biler, som Færdselsstyrelsen til enhver tid definerer som; en personbil i indregistreringskategori M2, en varebil i indregistreringskategori N1 eller en lastbil i indregistreringskategori N2. Det er dog kun den del af køretøjsart nr. 025 ”Lastbil N2”, der er omfattet af et kørekort til kategori B, som kan anskaffes i Systemet. På udbudstidspunktet definerer Færdselsstyrelsen biler i indregistreringskategori M2, N1 og N2, som 022 – Personbil M2: Bil med mere end otte (8) siddepladser ud over førerens siddeplads og med en tilladt totalvægt på højst 5.000 kg. 024 – Varebil N1: Bil, der er indrettet til at benyttes til godsbefordring, og som har en tilladt totalvægt på ikke over 3.500 kg. 025 – Lastbil N2: Bil, der er indrettet til at benyttes til godsbefordring, og som har en tilladt totalvægt på mere end 3.500 kg, men ikke over 12.000 kg. Kategorien indeholder biler, som kører med alle former for drivmidler såsom benzin, diesel, el, brint, gas, hybrid mv., jf. dog begrænsningen ovenfor. Der kan under denne kategori anskaffes fabriksnye biler og demobiler. Ved en demobil forstås en næsten ny bil, som •Maksimalt er seks (6) måneder gammel (regnet fra første indregistreringsdato i EU/EØS), og •maksimalt har kørt 10.000 km, og •leveres med alle producentgarantier intakte. Eksempler på biler, som typisk vil være omfattet af kategorien (ikke udtømmende): •Korte og lange vans •Minibusser •Firehjulstrukne ladvogne med henholdsvis enkelt- og dobbeltkabine •Kassebiler med enkeltkabine •Chassisbiler med henholdsvis enkelt- og dobbeltkabine
Intern ID 489586
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  34000000   Transportudstyr og transporthjælpemidler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  34300000   Dele og tilbehør til motorkøretøjer og motorer hertil, 34900000   Diverse transportudstyr og reservedele, 34100000   Motorkøretøjer, 34120000   Motorkøretøjer til befordring af 10 personer eller derover, 34130000   Motorkøretøjer til godstransport, 50100000   Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende køretøjer og beslægtet udstyr, 34200000   Karrosserier til motorkøretøjer; påhængsvogne eller sættevogne
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Tønder Kommune
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 15   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 16 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Udelukkelsesgrunde efter udbudslovens § 134a: Er den økonomiske aktør etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO's Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Endelig dokumentation: Inden tildeling af en Leveringskontrakt på baggrund af et gennemført Konkret indkøb vil Ordregiver i henhold til udbudslovens §§ 151 og 152, kræve endelig dokumentation vedrørende de forhold, der er angivet i ESPD’et fra den Tilbudsgiver (inkl. eventuelle støttende enheder), som Ordregiver har til hensigt at tildele Leveringskontrakten til. Tilbudsgiver skal i den forbindelse dokumentere, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudsloven §§ 135, og 136. For danske virksomheder kan dokumentationen ske ved fremsendelse af en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen inden for de seneste 12 måneder regnet fra anmodningstidspunktet. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra Skifteretten v. Domstolsstyrelsen, Skatteforvaltningen, ATP og Politiet (Kriminalregistret). Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at dokumentation vedrørende udelukkelsesgrundene skal afleveres for samtlige deltagere i sammenslutningen og/eller for samtlige støttende enheder, såfremt dette er relevant. Oplysninger vedrørende egenkapital, soliditetsgrad og likviditetsgrad i ESPD’et betragtes som endelig dokumentation for krav vedrørende økonomisk og finansiel formåen i relation til begge kategorier, jf. udbudsloven § 154, såfremt de økonomiske nøgletal i ESPD’et på tildelingstidspunktet opfylder egnethedskravene. Ordregiver forbeholder sig endvidere retten til på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at indhente ovennævnte dokumentation, såfremt dette vurderes nødvendigt for, at proceduren gennemføres korrekt, jf. udbudsloven § 151, stk. 2. Kategorier: Det dynamiske indkøbssystem er opdelt i 2 kategorier. For hver kategori er der i udbudsbekendtgørelsen oplistet en hoved CPV-kode og en række supplerende CPV-koder. De supplerende CPV-koder er udspecificerede i det omfang, det har været muligt, helt ned i kategori/underkategori. Hvor en CPV-afdeling, -gruppe eller -klasse er nævnt forbeholder Ordregiver sig ret til, at en Kategori kan omfatte elementer fra alle underliggende CPV-grupper, -klasser, eller -kategorier. Et Konkret indkøb på en given Kategori, vil typisk ikke omfatte alle oplyste supplerende CPV-koder. Ét Konkret indkøb kan omfatte nogle supplerende CPV-koder, mens et andet vil omfatte andre m.v. Ordregiver vurderer under hvilken kategori en konkret Leveringskontrakt skal udbydes, og herefter kan kategoriens deltagere afgive et tilbud på Leveringskontrakten. En Ansøger kan blive optaget i én eller begge kategorier. Ansøgeren skal dog opfylde kravene vedrørende udelukkelse og egnethed for den relevante kategori samt øvrige formelle krav. Tidsplan: Der kan ansøges om optagelse på det dynamiske indkøbssystem i hele dets løbetid. Frist for ansøgning om optagelse som giver adgang til det dynamiske indkøbssystem fra ikrafttrædelse er den 17. juni 2025, klokken 10:00. Først efter det dynamiske indkøbssystems ikrafttrædelse behandler Ordregiver igen (løbende) ansøgninger om optagelse. Spørgsmål og svar (ved etablering af det dynamiske indkøbssystem) Ansøger opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder i forbindelse med Systemet afklaret ved fremsættelse af skriftlige spørgsmål i forbindelse med ansøgning om optagelse i Systemet. Alle spørgsmål formuleres på dansk og skal fremsættes skriftligt på Udbudsplatformen. Skriftlige spørgsmål og besvarelser heraf vil i anonymiseret form løbende blive meddelt via Udbudsplat-formen, og eventuelle suppleringer vil herefter udgøre en del af udbudsmaterialet. Det er Ansøgers ansvar at holde sig orienteret med de svar og eventuelle suppleringer, der tilgængeliggøres på Udbudsplatformen. I henhold til tidsplanen i punkt 1.4, vil spørgsmål modtaget inden spørgefristen blive besvaret af Ordregiver, hvorimod spørgsmål modtaget efter spørgefristens udløb, alene vil blive besvaret, hvis spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for Ordregiver at besvare spørgsmålet inden svarfristen. Spørgsmål modtaget senere end seks (6) hele dage inden ansøgningsfristen, vil som udgangspunkt ikke blive besvaret. Ansøgere opfordres til at stille eventuelle spørgsmål så tidligt som muligt, idet det giver Ordregiver en større mulighed for at indarbejde suppleringer foranlediget af spørgsmål fra Ansøger. Jo kortere tid, der er til ansøgningsfristens udløb, jo mindre tilbøjelig vil Ordregiver være for at foretage suppleringer af udbudsmaterialet, uanset at suppleringerne måtte være hensigtsmæssige. Spørgsmål og svar (i det dynamiske indkøbssystems løbetid) Ansøgere der søger om optagelse i Systemets løbetid, kan, som ved Systemets etablering, få supplerende oplysninger om udbudsmaterialet ved fremsættelse af skriftlige spørgsmål i forbindelse med ansøgning om optagelse i Systemet. Spørgsmål formuleres på dansk og skal fremsættes skriftligt via Udbudsplatformen. Alle øvrige formkrav til spørgsmålene angivet ovenfor gælder også for spørgsmål fremsat i Systemets løbetid. Ordregiver vil søge at besvare spørgsmål hurtigst muligt og som udgangspunkt inden for 10 arbejdsdage.
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Køb, leasing eller leje af køretøjer
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse Gældende for både kategori 1 og 2: • Ansøger oplyser egenkapitalen som ”Finansielt nøgletal" for det seneste afsluttede regnskabsår. o Egenkapitalen skal beregnes og oplyses efter metoden angivet i Årsregnskabslovens § 25 (LBK nr. 1441 af 14/11/2022). o Det er et mindstekrav, at egenkapitalen er på minimum 1.000.000 DKK for det seneste afsluttede regnskabsår. • Ansøger oplyser soliditetsgraden som ”Finansielt nøgletal” for det seneste afsluttede regnskabsår. o Det er et mindstekrav, at soliditetsgraden er på minimum 15 % for det seneste afsluttede regnskabsår. • Ansøger oplyser likviditetsgraden som ”Finansielt nøgletal” for det seneste afsluttede regnskabsår. o Det er et mindstekrav, at likviditetsgraden er på minimum 100 % for det seneste afsluttede regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Beskrivelse Ikke anvendt
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse Ikke anvendt
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Den konkrete vægtning fastsættes i opfordringsskrivelsen til afgivelse af tilbud i relation til konkrete indkøb. Vægtningen af underkriteriet "pris" kan fastsættes indenfor følgende interval: 51-75 %.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, midt i intervallet)
Tildelingskriterium talværdi 63,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Den konkrete vægtning fastsættes i opfordringsskrivelsen til afgivelse af tilbud i relation til konkrete indkøb. Vægtningen af underkriteriet "kvalitet" kan fastsættes indenfor følgende interval: 51-75 %.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, midt i intervallet)
Tildelingskriterium talværdi 37,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse 17/06/2025   10:00:00 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at anmode en Ansøger om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre ansøgningen ved at indsende relevante oplysninger eller dokumentation inden for en passende frist, hvis dette kan ske i overensstemmelse med udbudslovens § 159, stk. 5.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling _DEFAULT_VALUE_CHANGE_ME_
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Dynamisk indkøbssystem, som kun kan bruges af købere, der er nævnt i denne bekendtgørelse
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Tønder kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Tønder kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Tønder kommune
Organisation, der behandler tilbud Tønder kommune
TED eSender Comdia ApS
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Tønder kommune
Registreringsnummer 29189781
Postadresse Wegners Plads 2
By Tønder
Postnummer 6270
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Louise Kæthe Holst Andersen
E-mail loukhand@toender.dk
Telefon +45 74 92 92 92
Internetadresse https://www.toender.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 10608fe2-1301-4ed8-8b06-7c19d26df5b0   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 16/05/2025   14:58:07 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 319748-2025
EUT-S-nummer 95/2025
Offentliggørelsesdato 19/05/2025

Send til en kollega

0.078