23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
14.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Randers Kommune

Udbud af rammeaftale på indkøb, levering og etablering af nedgravede affaldsbeholdere til Randers Kommune


Randers Kommune

308111-2025 - Resultater
Danmark – Affaldscontainere – Udbud af rammeaftale på indkøb, levering og etablering af nedgravede affaldsbeholdere til Randers Kommune
OJ S 92/2025 14/05/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Randers Kommune
E-mail kontakt@tohv.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af rammeaftale på indkøb, levering og etablering af nedgravede affaldsbeholdere til Randers Kommune
Beskrivelse Udbuddet af nærværende rammeaftale omfatter indkøb, levering og etablering af nedgravede affaldsbeholdere til Randers Kommune. Aftalen består af en initialordre på levering og etablering af minimum en (1) ny affaldsstation bestående af fire (4) nedgravede affaldsbeholdere i år 2025 placeret i Randers centrum. I den resterende aftaleperiode er der derudover en forventning om etablering af yderligere fire (4) nye affaldsstationer i Randers centrum samt udskiftning af to (2) ældre eksisterende affaldsstationer ligeledes i Randers centrum. Randers Kommune vil i den resterende del af aftaleperioden desuden kunne foretage køb på rammeaftalen i forbindelse med etablering af nye affaldsstationer på endnu ikke kendte lokationer eller udskiftning af andre ældre eksisterende affaldsstationer i Randers Kommune. Tilbudsgiver skal planlægge, tilrettelægge og udføre etableringen på angivne lokaliteter i Randers Kommune og skal afgive enhedspriser for de komplette etableringer med alle elementer til en fyldestgørende etablering. En lokalitet (affaldsstation) består som udgangspunkt af fire (4) stk. nedgravede affaldsbeholdere med én (1) todelt og tre (3) udelte 5-5½ m3 affaldsbeholdere til opbevaring af de husstandsindsamlede affaldsfraktioner. Randers Kommune forventer som udgangspunkt at etablere særskilt løsning til borgernes indlevering af batterier og småt-elektronik, som ikke er indeholdt i nærværende aftale, men såfremt det på enkelte lokationer ikke viser sig muligt at etablere særskilt løsning, ønsker Randers Kommune at kunne etablere todelte nedgravede affaldsbeholder som har mulighed for modtagelse af batterier og småt elektronik, hvorfor der skal gives pris på to (2) slags todelte nedgravede affaldsbeholder. Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet for en nærmere beskrivelse af de udbudte opgaver.
Identifikator for proceduren bd4da21c-7f5b-4c1a-9122-55b6a3b59ef7
Tidligere bekendtgørelse 11b631bf-ea58-4f1f-9b86-b61f8758c482-01
Intern ID Udbud af rammeaftale på indkøb, levering og etablering af nedgravede affaldsbeholdere til Randers Kommune
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  44613700   Affaldscontainere
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  44610000   Tanke, beholdere, containere og trykbeholdere, 45000000   Bygge- og anlægsarbejder, 51800000   Installation af beholdere af metal
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Levering og etablering af nedgravede affaldsbeholdere til Randers Kommune.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Den samlede totale volumen på rammeaftalen er estimeret til 10 affaldsstationer, hvor en (1) affaldsstation består af fire (4) stk. nedgravede affaldsbeholdere med én (1) todelt og tre (3) udelte 5-5½ m3 affaldsbeholdere til opbevaring af de husstandsindsamlede affaldsfraktioner. - Der kan ikke tildeles kontrakt til virksomheder, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO´s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land, jf. udbudslovens § 134 a. - Tilbudsgiver skal indsende udfyldt og underskrevet Udbudsbilag C: Tro og loveerklæring Rusland vedrørende forordning om Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, jf. RÅDETS FORORDNING (EU) 2022/576 af. 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. - Udbuddet er ikke opdelt i delkontrakter, da Ordregiver skønner at opnå stordriftsfordele, herunder mere fordelagtige priser ved en samlet aftale med én leverandør. Ordregiver vurderer dertil, at der er en sådan sammenhæng mellem opgaver, at kvaliteten af den samlede opgave varetages bedst muligt og mest hensigtsmæssigt, når opgaverne varetages af én leverandør. - Ordregiver opfordrer Tilbudsgiver til at stille afklarende spørgsmål løbende og hurtigst muligt, såfremt Tilbudsgiver er i tvivl om forståelsen af krav i kravspecifikationen, vilkår i kontrakten eller udbudsmaterialet i øvrigt. Spørgsmål stilles i Udbudssystemet ved at klikke ”Send spørgsmål” under fanen ”Kommunikation”. Herefter udfyldes dialogboksen med henvisning og spørgsmålet. Ved at klikke på ”Send” fremsendes spørgsmålet til Ordregiver. - Tilbudsgiver, andre enheder og sammenslutninger skal, på Ordregivers opfordring, fremlægge dokumentation for de oplysninger, som er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 144 og 152. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Ordregiver forbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en Tilbudsgiver om at fremlægge dokumentation, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt. Som dokumentation for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at Tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 6. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske Tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Såfremt den vindende Tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende Tilbudsgivers hjemland. En filial af en udenlandsk virksomhed betragtes som en udenlandsk virksomhed. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt Ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det Ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at Tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En Tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund, er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor Tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en Tilbudsgiver, hvis Ordregiver har meddelt Tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. - Hvis Tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders kapacitet, vedlægges støtteerklæring underskrevet af støttende enheder. - Afgives tilbud af et konsortium, skal de krævede oplysninger afgives for hver deltager i konsortiet i særskilte ESPD for hver konsortiedeltager. Konsortiedeltagerne skal i ESPD’et angive, hvilken konsortiedeltager der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå kontrakter med Ordregiver. Desuden skal de enkelte deltagere i konsortiets ydelser/roller angives i ESPD’et. - Tilbudsgiver, andre enheder og konsortier skal på Ordregivers opfordring fremlægge dokumentation i henhold til udbudsloven § 144 og 152 for de oplysninger, som er afgivet i ESPD’et i forbindelse med tilbuddet. - Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode Tilbudsgiver om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse i flere tilbud ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige Tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende. Såfremt dette ikke kan godtgøres, forbeholder Ordregiver sig ret til at afvise sådanne Tilbudsgivere.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af rammeaftale på indkøb, levering og etablering af nedgravede affaldsbeholdere til Randers Kommune
Beskrivelse Udbuddet af nærværende rammeaftale omfatter indkøb, levering og etablering af nedgravede affaldsbeholdere til Randers Kommune. Aftalen består af en initialordre på levering og etablering af minimum en (1) ny affaldsstation bestående af fire (4) nedgravede affaldsbeholdere i år 2025 placeret i Randers centrum. I den resterende aftaleperiode er der derudover en forventning om etablering af yderligere fire (4) nye affaldsstationer i Randers centrum samt udskiftning af to (2) ældre eksisterende affaldsstationer ligeledes i Randers centrum. Randers Kommune vil i den resterende del af aftaleperioden desuden kunne foretage køb på rammeaftalen i forbindelse med etablering af nye affaldsstationer på endnu ikke kendte lokationer eller udskiftning af andre ældre eksisterende affaldsstationer i Randers Kommune. Tilbudsgiver skal planlægge, tilrettelægge og udføre etableringen på angivne lokaliteter i Randers Kommune og skal afgive enhedspriser for de komplette etableringer med alle elementer til en fyldestgørende etablering. En lokalitet (affaldsstation) består som udgangspunkt af fire (4) stk. nedgravede affaldsbeholdere med én (1) todelt og tre (3) udelte 5-5½ m3 affaldsbeholdere til opbevaring af de husstandsindsamlede affaldsfraktioner. Randers Kommune forventer som udgangspunkt at etablere særskilt løsning til borgernes indlevering af batterier og småt-elektronik, som ikke er indeholdt i nærværende aftale, men såfremt det på enkelte lokationer ikke viser sig muligt at etablere særskilt løsning, ønsker Randers Kommune at kunne etablere todelte nedgravede affaldsbeholder som har mulighed for modtagelse af batterier og småt elektronik, hvorfor der skal gives pris på to (2) slags todelte nedgravede affaldsbeholder. Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet for en nærmere beskrivelse af de udbudte opgaver.
Intern ID Udbud af rammeaftale på indkøb, levering og etablering af nedgravede affaldsbeholdere til Randers Kommune
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  44613700   Affaldscontainere
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  44610000   Tanke, beholdere, containere og trykbeholdere, 45000000   Bygge- og anlægsarbejder, 51800000   Installation af beholdere af metal
Mængde 10   stykker
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Levering og etablering af nedgravede affaldsbeholdere til Randers Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/05/2025
Varigheds slutdato 30/04/2029
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Den samlede totale volumen på rammeaftalen er estimeret til 10 affaldsstationer, hvor en (1) affaldsstation består af fire (4) stk. nedgravede affaldsbeholdere med én (1) todelt og tre (3) udelte 5-5½ m3 affaldsbeholdere til opbevaring af de husstandsindsamlede affaldsfraktioner. - Der kan ikke tildeles kontrakt til virksomheder, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO´s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land, jf. udbudslovens § 134 a. - Tilbudsgiver skal indsende udfyldt og underskrevet Udbudsbilag C: Tro og loveerklæring Rusland vedrørende forordning om Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, jf. RÅDETS FORORDNING (EU) 2022/576 af. 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. - Udbuddet er ikke opdelt i delkontrakter, da Ordregiver skønner at opnå stordriftsfordele, herunder mere fordelagtige priser ved en samlet aftale med én leverandør. Ordregiver vurderer dertil, at der er en sådan sammenhæng mellem opgaver, at kvaliteten af den samlede opgave varetages bedst muligt og mest hensigtsmæssigt, når opgaverne varetages af én leverandør. - Ordregiver opfordrer Tilbudsgiver til at stille afklarende spørgsmål løbende og hurtigst muligt, såfremt Tilbudsgiver er i tvivl om forståelsen af krav i kravspecifikationen, vilkår i kontrakten eller udbudsmaterialet i øvrigt. Spørgsmål stilles i Udbudssystemet ved at klikke ”Send spørgsmål” under fanen ”Kommunikation”. Herefter udfyldes dialogboksen med henvisning og spørgsmålet. Ved at klikke på ”Send” fremsendes spørgsmålet til Ordregiver. - Tilbudsgiver, andre enheder og sammenslutninger skal, på Ordregivers opfordring, fremlægge dokumentation for de oplysninger, som er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 144 og 152. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Ordregiver forbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en Tilbudsgiver om at fremlægge dokumentation, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt. Som dokumentation for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at Tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 6. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske Tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Såfremt den vindende Tilbudsgiver er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende Tilbudsgivers hjemland. En filial af en udenlandsk virksomhed betragtes som en udenlandsk virksomhed. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt Ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det Ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at Tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En Tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund, er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre Tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor Tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en Tilbudsgiver, hvis Ordregiver har meddelt Tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. - Hvis Tilbudsgiver baserer sig på andre virksomheders kapacitet, vedlægges støtteerklæring underskrevet af støttende enheder. - Afgives tilbud af et konsortium, skal de krævede oplysninger afgives for hver deltager i konsortiet i særskilte ESPD for hver konsortiedeltager. Konsortiedeltagerne skal i ESPD’et angive, hvilken konsortiedeltager der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå kontrakter med Ordregiver. Desuden skal de enkelte deltagere i konsortiets ydelser/roller angives i ESPD’et. - Tilbudsgiver, andre enheder og konsortier skal på Ordregivers opfordring fremlægge dokumentation i henhold til udbudsloven § 144 og 152 for de oplysninger, som er afgivet i ESPD’et i forbindelse med tilbuddet. - Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode Tilbudsgiver om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse i flere tilbud ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige Tilbudsgiveres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende. Såfremt dette ikke kan godtgøres, forbeholder Ordregiver sig ret til at afvise sådanne Tilbudsgivere.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Underkriteriet ”Pris” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers evalueringssum. Således vil Tilbudsgivers anførte priser ekskl. moms, men inkl. alle øvrige omkostninger, blive lagt til grund. Nedenfor fremgår den anvendte evalueringsmodel for underkriteriet ”Pris”. Primær evalueringsmodel De samlede evalueringspriser evalueres relativt og ud fra en lineær pointmodel fra 0 – 8 point. ”Laveste samlede evalueringspris” blandt de konditionsmæssige tilbud, tildeles 8 point. En samlet evalueringspris der svarer til ”laveste samlede evalueringspris” plus 25 % eller derover tildeles 0 point, dog med forbehold for anvendelse af nedenstående sekundære og tertiære evalueringsmodel, såfremt betingelser herfor er opfyldt. Øvrige samlede evalueringspriser tildeles points ud fra følgende formel: Z = (Tilbuddets samlede evalueringspris - laveste samlede evalueringspris) / (Laveste samlede evalueringspris) Tilbuddets point = Maksimumpoint - maksimumpoint • Z / (X) hvor X således fastsættes til 25 %. Hvis nedenstående sekundære eller tertiære evalueringsmodel anvendes, tilpasses ovenstående formel i overensstemmelse hermed. De tildelte point vil i den samlede evaluering blive ganget med vægtningen af underkriteriet pris. Sekundær evalueringsmodel Hvis Ordregiver konstaterer, at den samlede evalueringspris i halvdelen eller flere af de konditionsmæssige tilbud er højere end ”laveste samlede evalueringspris” plus 25 %, fastsættes X til 50 %. Således tildeles en samlet evalueringspris, der svarer til ”laveste samlede evalueringspris” plus 50 % eller derover tildeles 0 point. Tertiær evalueringsmodel Hvis Ordregiver konstaterer, at den samlede evalueringspris i flere end halvdelen af de konditionsmæssige tilbud er højere end ”laveste samlede evalueringspris” plus 50 %, fastsættes X til 75 %. Således tildeles en samlet evalueringspris, der svarer til ”laveste samlede evalueringspris” plus 75 % eller derover 0 point.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Funktionalitet og etablering
Beskrivelse Underkriteriet "Funktionalitet og etablering" vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af punkt 4.1 i Kontraktbilag 1 – kravspecifikation, hvori det fremgår, hvad Ordregiver lægger vægt på i sin evaluering af Tilbudsgivers besvarelse. Evalueringsmetode: • Tilbuddene evalueres efter en absolut model. • Ordregiver foretager en samlet vurdering af det tilbudte for underkriteriet. • Ordregiver vurderer, hvorvidt besvarelsen fremstår veldokumenteret. • Ordregiver vurderer, i hvilken grad Tilbudsgiver kan sandsynliggøre opfyldelsen af de opstillede punkter, fx underbygget af erfaringer og dokumentation.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Design og æstetik
Beskrivelse Underkriteriet "Design og æstetik" vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers besvarelse af punkt 4.2 i Kontraktbilag 1 – Kravspecifikation, hvori det fremgår, hvad Ordregiver lægger vægt på i sin evaluering af Tilbudsgivers besvarelse. Evalueringsmetode: • Tilbuddene evalueres efter en absolut model. • Ordregiver foretager en samlet vurdering af det tilbudte for underkriteriet. • Ordregiver vurderer, hvorvidt besvarelsen fremstår veldokumenteret. • Ordregiver vurderer, i hvilken grad Tilbudsgiver kan sandsynliggøre opfyldelsen af de opstillede punkter, fx underbygget af erfaringer og dokumentation.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Randers Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Randers Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Randers Kommune
Organisation, der udfører betalingen Randers Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 4 255 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 4 255 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn PWS Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Vindende tilbudsgiver
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 2 977 990,00   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten PWS Danmark A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 25/04/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 12/05/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Randers Kommune
Registreringsnummer 29189668
Afdeling Affald & Genbrug
Postadresse Laksetorvet 1
By Randers C
Postnummer 8900
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Thomas K. Schmidt
E-mail kontakt@tohv.dk
Telefon 53360036
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for udbud
Telefon +45 72405708
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn PWS Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 31482631
Postadresse Sigma 8C, 1.
By Hinnerup
Postnummer 8382
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
E-mail info@pwsas.dk
Telefon 70701173
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 7df0b49a-c016-420a-bdd7-3f311ccac498   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 13/05/2025   12:06:02 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 13/05/2025   12:08:01 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 308111-2025
EUT-S-nummer 92/2025
Offentliggørelsesdato 14/05/2025

Send til en kollega

0.032