23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
05.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Direktoratet for Kriminalforsorgen

Udbud af metaldetektorkarme, mobildetektorer og håndholdte metaldetektorer


Direktoratet for Kriminalforsorgen

285597-2025 - Resultater
Danmark – Metaldetektorer – Udbud af metaldetektorkarme, mobildetektorer og håndholdte metaldetektorer
OJ S 86/2025 05/05/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Direktoratet for Kriminalforsorgen
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Offentlig orden og sikkerhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af metaldetektorkarme, mobildetektorer og håndholdte metaldetektorer
Beskrivelse Kriminalforsorgen ønsker at indgå kontrakt om levering af metaldetektorkarme (delaftale nr. 1), transportable mobiltelefondetektorer (delaftale nr. 2) og håndholdte metaldetektorer (delaftale nr. 3). Tilbudsgiver kan afgive tilbud på 1, 2 eller alle 3 delaftaler. Tildeling sker separat for hver delaftale. Kontrakterne er eksklusive. Alle 3 rammeaftaler indeholder bestemmelser om forventede initialleverancer, der skal leveres senest 3 måneder efter bestilling. Delaftale nr. 1 indeholder bestemmelser om telefonsupport, serviceaftale hvori service samt årlige servicetjek indgår. Delaftale nr. 2 indeholder bestemmelser om telefonsupport. Kravene til detektorerne er beskrevet i kravspecifikationerne for hver delaftale, mens kontraktvilkår fremgår af de individuelle delkontrakter. Kriminalforsorgen er organiseret i et direktorat, to geografiske områdekontorer, der hver især understøtter driften af arresthuse, åbne og lukkede fængsler, udrejsecentre og pensioner i det pågældende område. Kriminalforsorgen forestår varetægt og afsoning for ca. 3.600 klienter fordelt på ca. 80 lokaliteter over hele landet.
Identifikator for proceduren 042cbf81-27dc-4dcf-ac0b-e324a0066095
Tidligere bekendtgørelse 391f856b-7f59-4655-9b32-0c78f04568fb-01
Intern ID 24-15-0471
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Offentligt udbud i henhold til udbudslovens §§56-57.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  35124000   Metaldetektorer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  35120000   Overvågnings- og sikringssystemer og -anordninger, 50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Se adresseliste i bilag 3.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 18 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Udbud af metaldetektorkarme
Beskrivelse Kriminalforsorgen ønsker at indgå en kontrakt med en eller flere leverandører vedrørende metaldetektorkarme, mobildetektorer og håndholdte metaldetektorer. Tilbudsgiver kan afgive tilbud på en eller flere delkontrakter, og den samme tilbudsgiver kan tildeles flere delkontrakter, såfremt denne afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud på den enkelte delkontrakt, jf. udbudslovens § 49, stk. 3, nr. 1-3.
Intern ID 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  35124000   Metaldetektorer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  35120000   Overvågnings- og sikringssystemer og -anordninger, 50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Se bilag 3.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 5   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her 2 x 12 mdr.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Laveste pris
Beskrivelse Laveste pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtPrioriteret rækkefølge
Tildelingskriterium talværdi 0,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalen-derdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds-lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt under-rette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgi-vet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Udbud af mobildetektorer (1)
Beskrivelse Kriminalforsorgen ønsker at indgå en kontrakt med en eller flere leverandører vedrørende metaldetektorkarme, mobildetektorer og håndholdte metaldetektorer. Tilbudsgiver kan afgive tilbud på en eller flere delkontrakter, og den samme tilbudsgiver kan tildeles flere delkontrakter, såfremt denne afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud på den enkelte delkontrakt, jf. udbudslovens § 49, stk. 3, nr. 1-3.
Intern ID 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  35124000   Metaldetektorer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  35120000   Overvågnings- og sikringssystemer og -anordninger, 50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Se bilag 3.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 5   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her 2 x 12 mdr
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Laveste pris
Beskrivelse Laveste pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtPrioriteret rækkefølge
Tildelingskriterium talværdi 0,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalen-derdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds-lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt under-rette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgi-vet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel Udbud håndholdte metaldetektorer (1)
Beskrivelse Kriminalforsorgen ønsker at indgå en kontrakt med en eller flere leverandører vedrørende metaldetektorkarme, mobildetektorer og håndholdte metaldetektorer. Tilbudsgiver kan afgive tilbud på en eller flere delkontrakter, og den samme tilbudsgiver kan tildeles flere delkontrakter, såfremt denne afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud på den enkelte delkontrakt, jf. udbudslovens § 49, stk. 3, nr. 1-3.
Intern ID 3
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  35124000   Metaldetektorer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  35120000   Overvågnings- og sikringssystemer og -anordninger, 50000000   Reparations- og vedligeholdelsestjenester
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Se bilag 3.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 5   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her 2 x 12 mdr.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse Pris vægtes 70%
Kategori for tildelingskriteriet vægtPrioriteret rækkefølge
Tildelingskriterium talværdi 0,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Bedste forhold mellem pris og kvalitet
Beskrivelse Kvalitet vægtes 30%
Kategori for tildelingskriteriet vægtPrioriteret rækkefølge
Tildelingskriterium talværdi 0,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalen-derdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds-lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt under-rette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgi-vet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Afgørelse truffet af køber på grund af ændrede behov
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 10
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Afgørelse truffet af køber på grund af ændrede behov
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 10
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0003
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Afgørelse truffet af køber på grund af ændrede behov
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Ansøgning om deltagelse
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 10
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Direktoratet for Kriminalforsorgen
Registreringsnummer 53383211
Postadresse Strandgade 100
By København K
Postnummer 1401
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Poul Dose
Telefon +45 72554341
Internetadresse https://kriminalforsorgen.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Internetadresse https://klfu.naevneneshus.dk/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID ed672a22-7c81-467f-a1b3-cf75dde49a4f   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 01/05/2025   10:57:51 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 01/05/2025   11:16:26 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 285597-2025
EUT-S-nummer 86/2025
Offentliggørelsesdato 05/05/2025

Send til en kollega

0.094