23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
19.02.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Fjernvarme Fyn Service A/S

Sandblæsning af kedler


Fjernvarme Fyn Service A/S

110524-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Reparation og vedligeholdelse af kedler – Sandblæsning af kedler
OJ S 35/2025 19/02/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Fjernvarme Fyn Service A/S
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Produktion, transport eller distribution af gas eller varme
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Sandblæsning af kedler
Beskrivelse Ordregiver udbyder indvendig sandblæsning af kedler på Fjernvarme Fyns produktionssteder. Anskaffelsen er ikke opdelt i delaftaler, hvilket skyldes at Ordregiver vurderer, at der er væsentlige økonomiske fordele ved at udbyde indkøbet som et samlet køb. Det årlige timetal forventes at være på ca. 3.500 timer og estimeres til maximalt 6.265 timer. Som konsekvens er den anslåede værdi for rammeaftalen fastsat til 21.000.000 kr. ekskl. moms, og rammeaftalens maksimale værdi er fastsat til 31.500.000 kr. ekskl. moms. For yderligere detaljer henvises til udbudsmaterialets øvrige bestanddele, herunder Bilag 1 Kravsspecifikation, bilag 2 Tilbudsliste, bilag 5 Evaluering af Bemanding og Organisation, bilag 6 Evaluering af HSE, Bilag 7 Evaluering af Kvalitet.
Identifikator for proceduren 458d5840-d4b7-4cba-8eee-e2f626c40b9c
Intern ID 391980
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  50531100   Reparation og vedligeholdelse af kedler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  50700000   Reparation og vedligeholdelse af installationer i bygninger
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 21 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 31 500 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område i henhold til EU-retten, national lovgivning, kollektive aftaler eller de miljø-, social- eller arbejdsretlige forpligtelser, der er afledt af konventionerne, der er nævnt i bilag X til Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2014/24/EU af 26. februar 2014 om offentlige udbud og om ophævelse af direktiv 2004/18/EF (EU-Tidende 2014, nr. L 94, side 65), eller er omfattet af retsakter, der vedtages af Europa-Kommissionen i medfør af direktivets artikel 57, stk. 4, jf. artikel 88. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Insolvens En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Tvangsakkord uden for konkurs En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Aktiver, der administreres af en kurator En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Erhvervsvirksomheden er indstillet En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i forbindelse med udøvelsen af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om ansøgerens eller tilbudsgiverens integritet. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en interessekonflikt, jf. udbudslovens § 24, nr. 18, i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes effektivt med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at en konkurrencefordrejning som omhandlet i udbudslovens § 39 som følge af den forudgående inddragelse af de økonomiske aktører i forberedelsen af udbudsproceduren i forhold til det pågældende udbud ikke kan afhjælpes med mindre indgribende foranstaltninger. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Ophævelse eller en lignende sanktion En ansøger eller tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, kontrakt med en forsyningsvirksomhed eller koncessionskontrakt og misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure En ordregiver skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, når ordregiveren kan påvise, at ansøgeren eller tilbudsgiveren i det pågældende udbud har givet groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og, hvis det er relevant, i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, de fastsatte minimumskrav til egnethed i udbudslovens §§ 140-144 eller udvælgelsen i § 145. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Rent nationale udelukkelsesgrunde Udbudslovens § 134 a finder anvendelse, hvorfor en ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Udbudslovens § 134 a, Stk. 2: § 135, stk. 6, finder tilsvarende anvendelse på situationer omfattet af stk. 1. Dokumentation: Ordregiver er berettiget til at indhente relevant dokumentation for hvorvidt ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en situation som kan medføre udelukkelse i medfør af nærværende udelukkelsesgrund.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1, 3 og 4 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2002, nr. L 164, side 3) som ændret ved Rådets rammeafgørelse 2008/919/RIA af 28. november 2008 om ændring af rammeafgørelse 2002/475/RIA om bekæmpelse af terrorisme (EU-Tidende 2008, nr. L 330, side 21). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153
Betaling af socialsikringsbidrag Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Betaling af skatter og afgifter Ordregiveren skal udelukke en ansøger eller en tilbudsgiver, der har ubetalt forfalden gæld på 100.000 kr. eller derover til offentlige myndigheder vedrørende skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til dansk lovgivning eller lovgivningen i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Deltagelse i en kriminel organisation En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for handlinger begået som led i en kriminel organisation som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 (EU-Tidende 2008, nr. L 300, side 42). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EU-Tidende 2005, nr. L 309, side 15). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Svig En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for svig som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for overtrædelse af straffelovens § 262 a eller, for så vidt angår en dom fra et andet land angående børnearbejde og andre former for menneskehandel som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EU-Tidende 2011, nr. L 101, side 1). Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
Korruption En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren ved endelig dom er dømt eller har vedtaget bødeforlæg for bestikkelse som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater, og artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EU-Tidende 2003, nr. L 192, side 54) og bestikkelse som defineret i den nationale ret i ansøgerens eller tilbudsgiverens medlemsstat eller hjemland eller i det land, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret. Dokumentation: i overensstemmelse med udbudslovens §§ 152-153.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Sandblæsning af kedler
Beskrivelse Ordregiver udbyder indvendig sandblæsning af kedler på Fjernvarme Fyns produktionssteder. Anskaffelsen er ikke opdelt i delaftaler, hvilket skyldes at Ordregiver vurderer, at der er væsentlige økonomiske fordele ved at udbyde indkøbet som et samlet køb. Det årlige timetal forventes at være på ca. 3.500 timer og estimeres til maximalt 6.265 timer. Som konsekvens er den anslåede værdi for rammeaftalen fastsat til 21.000.000 kr. ekskl. moms, og rammeaftalens maksimale værdi er fastsat til 31.500.000 kr. ekskl. moms. For yderligere detaljer henvises til udbudsmaterialets øvrige bestanddele, herunder Bilag 1 Kravsspecifikation, bilag 2 Tilbudsliste, bilag 5 Evaluering af Bemanding og Organisation, bilag 6 Evaluering af HSE, Bilag 7 Evaluering af Kvalitet.
Intern ID 391980
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  50531100   Reparation og vedligeholdelse af kedler
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  50700000   Reparation og vedligeholdelse af installationer i bygninger
Mængde 3 500   timer
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner 2 x 12 måneders optioner
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/09/2025
Varigheds slutdato 31/08/2031
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 21 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 31 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlet årsomsætning
Beskrivelse Ansøger skal opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen. Ansøger bedes angive følgende regnskabsoplysninger for de seneste tre disponible regnskabsår. • Årlig omsætning: o Mindstekrav: Ansøgers årlige omsætning skal i hvert af de tre senest offentliggjorte regnskabsår, regnet fra ansøgningsfristens udløb, mindst være 50 mio. kr.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse • Soliditetsgrad: o Mindstekrav: Ansøgers soliditetsgrad udtrykt i procent skal i hvert af de tre senest offentliggjorte regnskabsår, regnet fra ansøgningsfristens udløb, mindst være: 15%
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Ansøger skal aflevere følgende til vurdering af teknisk og faglig formåen: Ansøger skal angive 1 – 5 af sine mest betydelige sammenlignelige referencer udført indenfor de seneste 3 år. Med sammenlignelige referencer forstås gennemførsel af projekter bestående af: • Indvendigt sandblæsningsarbejde i kedler /ovne på kraftværker, forbrændingsanlæg el.lign., beskriv herunder omfang. Ud af de sammenlignelige referencer forstået som den aftale ydelserne er leveret på baggrund af, skal mindst 1 have en værdi på minimum 1,0 mio. kr. samlet set for den del af aftalen der er leveret inden for de seneste 3 år. Ansøger skal sikre, at minimum 1 af de 5 afleverede referencer, skal være konkret sammenlignelig med den udbudte opgave, hvorved konkret forstås, at i hvert fald 1 reference opfylder nedennævnte minimumskrav. Leverancerne omfattet af referencerne må ikke være mere end 3 år gamle regnet fra ansøgningsfristen for prækvalifikation. Leverancer ældre end dette vil ikke blive taget i betragtning. Ansøger kan tillige inkludere referencer indeholdende leverancer, som endnu ikke er fuldt gennemført, men i givet fald skal det følge af beskrivelsen, hvilke dele der endnu ikke er udført og dette kan få betydning for udvælgelse. Referencerne kan være aftaleforhold, som har karakter af løbende leverancer eller rammeaftaler, men i givet fald er det alene de faktiske gennemførte leveringer inden for de sidste 3 år, der kan inddrages. Referencebeskrivelserne bør indeholde følgende informationer: • Leverancens art og omfang detaljeret beskrevet. Såfremt dele endnu ikke er færdigleveret, skal dette fremgå. • Leveranceperioden, herunder leveranceopstart og leveranceafslutning med angivelse af specifikke datoer. • Kontraktpart (inkl. kontaktinformationer til relevant kontakt). • Leverancens værdi i DKK, hvis muligt. I vurderingen af referencer vil Ordregiver lægge vægt på, i hvor høj grad referencerne viser størst relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes karakteristika. Såfremt der er tale om en ansøgning fra en sammenslutning af økonomiske aktører eller hvori der baseres på andre enheders formåen, henvises der til pkt. 5.2 og 5.3 i udbudsbetingelserne. Ansøger kan aflevere sine op til 5 bedste og mest relevante referencer, som en del af ansøgningen til nærværende udbud i ESPD del IV.C: ”Udførelse af tjenesteydelser af den anførte type”. Ansøger har mulighed for at vedlægge supplement til besvarelsen, der ikke kan indeholdes i ESPD’et, f.eks. i form af beskrivelser, billeder og illustrationer mv. Der kan maksimalt fremsendes 5 referencer, hvilket også gælder såfremt ansøger beror på andre enheders kapacitet eller er en del af en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium). Afleveres der desuagtet mere end 5 referencer, vil Ordregiver inddrage de 5 referencer, der senest er afsluttet. Såfremt der ikke er 5 referencer, der er afsluttet, vil Ordregiver først inddrage afsluttede referencer og dernæst inddrage de referencer der er påbegyndt tidligst, men endnu ikke er afsluttet, indtil 5 referencer nås. I vurderingen af hvilke ansøgere, som demonstrerer den mest relevante og omfangsrige erfaring, vil Ordregiver således lægge vægt på antallet af referencer som vedrører ydelser af samme type som beskrevet. Ordregiver påregner at prækvalificere tre - fem ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive indledende tilbud. Er der flere konditionsmæssige, egnede ansøgere, vil Ordregiver foretage en udvælgelse af de bedst egnede. Udvælgelse vil blive foretaget på baggrund af referencer.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Vægtning (procentdel, præcis) 100
Højeste antal udvalgte tilbud 5

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Beskrivelse Ikke anvendt
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 5
Proceduren afvikles i successive faser. I hver fase kan nogle ansøgere blive
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Pris
Beskrivelse Til brug for beregning af underkriteriet Pris skal tilbudsgiver udfylde Bilag 2 Tilbudsliste. Der evalueres på den totale pris i DKK ekskl. moms. Det er tilbudsgivers ansvar at have udfyldt delpriserne korrekt. Ved bedømmelse af underkriteriet ”Pris” tildeles tilbuddet med den laveste evalueringssum 10 point for dette underkriterium. Ordregiver forbeholder sig retten til inden for begrænsningerne i udbudsreglerne at rette åbenlyse fejl, herunder udregningsfejl.
Vægtning (procentdel, præcis) 50

Kriterium
Type Kvalitet
Beskrivelse Dette underkriterium evalueres på baggrund af beskrivelsen af kvalitet og hvordan der arbejdes efter det på de enkelte opgaver og i praksis. Besvarelsen må max. fylde 10 A4 sider, teksttype Arial, minimum tekststørrelse 10, ekskl. eventuel forside og indholdsfortegnelse. Sidder herudover vil ikke blive inddraget i evalueringen. Underkriteriet Kvalitet evalueres med følgende vægtning: Materiel og udstyr 50 % Tilkaldetid 50 % Der gives én pointscore for hvert delkriterium, der vægtes som angivet ovenfor. Den samlede pointgivning for underkriteriet Kvalitet findes ved at addere hvert delkriteriums vægtede pointscore. Den herefter opnåede angivne samlede score udgør pointgivningen for underkriteriet Kvalitet, der vægtes 20 % af den samlede vægtning.
Vægtning (procentdel, præcis) 20

Kriterium
Type Kvalitet
Beskrivelse Bemanding og Organisation Dette underkriterium evalueres på baggrund af besvarelserne til de i Bilag 5 Bemanding og Organisation beskrevne konkurrenceparametre, fordelt på de nedenfor oplistede 2 delkriterier. Medarbejdere og disses erfaring og kvalifikationer 50 % Organisation 50 % Bilag 8 Kompetencematrix indgår ligeledes i evalueringen. Der gives én pointscore for hvert delkriterium, der vægtes som angivet ovenfor. Den samlede pointgivning for underkriteriet Bemanding og Organisation findes ved at addere hvert delkriteriums vægtede pointscore. Den herefter opnåede angivne samlede score udgør pointgivningen for underkriteriet Bemanding og Organisation, der vægtes 20 % af den samlede vægtning. For Bilag 5 Evaluering af Bemanding og organisation opfordres beskrivelsen på de efterspurgte parametre til samlet ikke at overstige i alt 10 A4 sider, teksttype Arial, minimum tekststørrelse 10, ekskl. eventuel forside og indholdsfortegnelse. Sider herudover vil ikke blive inddraget i evalueringen.
Vægtning (procentdel, præcis) 20

Kriterium
Type Kvalitet
Beskrivelse HSE Dette underkriterium evalueres på baggrund af besvarelserne i Bilag 6 Evaluering af HSE fordelt på de nedenfor oplistede 2 delkriterier med angivet vægtning ud af den samlede vægtning af underkriteriet: Generelt arbejdsmiljø og sikkerhed ved arbejdet samt overordnet sikkerhedskultur 90 % Bæredygtighed 10 % Der gives én pointscore for hvert delkriterium, der vægtes som angivet ovenfor. Den samlede pointgivning for underkriteriet HSE findes ved at addere hvert delkriteriums vægtede pointscore. Den herefter opnåede angivne samlede score udgør pointgivningen for underkriteriet HSE, der vægtes 10 % af den samlede vægtning.
Vægtning (procentdel, præcis) 10
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse 21/03/2025   12:00:00 (UTC+1)
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse .
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling _DEFAULT_VALUE_CHANGE_ME_
Oplysninger om klagefrister I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale med fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Fjernvarme Fyn Service A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Comdia ApS
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Fjernvarme Fyn Service A/S
Registreringsnummer 39055775
Postadresse Havnegade 120    
By Odense C
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
Enhed Tine Nordenlund Mørk
Telefon 21292475
Internetadresse https://www.fjernvarmefyn.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73    
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID ff4a7878-472e-4a53-a10a-8c9179a6b6e6   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 17
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 18/02/2025   14:51:18 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 110524-2025
EUT-S-nummer 35/2025
Offentliggørelsesdato 19/02/2025

Send til en kollega

0.078