23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
22.01.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

SAMAQUA A/S

EU-udbud på køb af en containerbil med anhænger til FFV


SAMAQUA A/S

45214-2025 - Resultater
Danmark – Karosserier til lastbiler – EU-udbud på køb af en containerbil med anhænger til FFV
OJ S 15/2025 22/01/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn SAMAQUA A/S
E-mail sgr@samaqua.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ, der styres af en lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn FFV RENOVATION A/S
E-mail sgr@samaqua.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel EU-udbud på køb af en containerbil med anhænger til FFV
Beskrivelse Udbud på en containerbil med anhænger. Option på kran, serviceaftale og ekstra udstyr.
Identifikator for proceduren c715739e-9642-4c5b-b1f3-f030eb77c47c
Tidligere bekendtgørelse : 590595-2024
Intern ID 346387
Udbudsprocedure Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 34211300   Karosserier til lastbiler
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 42414140   Containerkraner, 34220000   Påhængsvogne, sættevogne og mobile containere
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 3 200 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ordregiver skal i medfør af udbudslovens § 134 a udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark. Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k. Udbuddet opdeles ikke i delaftaler, da der er tale om et køb af én containerbil.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : EU-udbud på køb af en containerbil med anhænger til FFV
Beskrivelse : Udbud på en containerbil med anhænger. Option på kran, serviceaftale og ekstra udstyr.
Intern ID : 346387
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 34211300   Karosserier til lastbiler
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 42414140   Containerkraner, 34220000   Påhængsvogne, sættevogne og mobile containere
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Der er optioner på køb af kran, serviceaftale samt ævrigt tilbehør.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 15/12/2024
Varigheds slutdato 15/03/2030
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 0
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Der er optioner på køb af kran, serviceaftale samt ævrigt tilbehør, som anført i udbudsbetingelserne og kravspecifikationen.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 3 200 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : For at overholde oplysningspligten i § 6 i bekendtgørelse om minimumsmål for offentlige indkøb af renere køretøjer til vejtransport (BEK nr. 1726 af 26/08/2021) oplyses hermed: Samlet antal containerbiler(N3): 1 Antal renere containerbiler(N3): 0 Antal nulemissions containerbiler (N3): 0
5.1.7.
Strategiske udbud
Socialt mål, som fremmes Retfærdige arbejdsforhold
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Beskrivelse : Pris
Vægtning (procentdel, præcis) : 50

Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Manøvreevne og lasteevne
Vægtning (procentdel, præcis) : 25

Kriterium :
Type : Kvalitet
Beskrivelse : Levering
Vægtning (procentdel, præcis) : 25
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren SAMAQUA A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten FFV RENOVATION A/S
Organisation, der udfører betalingen FFV RENOVATION A/S
TED eSender Comdia ApS
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 3 142 668,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn AUTOHUSET VESTERGAARD A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 80801
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 80801
Titel EU-udbud på køb af en containerbil med anhænger til FFV / AUTOHUSET VESTERGAARD A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 15/12/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Statistik om strategiske udbud
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse Køb, leasing eller leje af køretøjer
Kategori af køretøj N3
Antallet af alle køretøjer, der er omfattet af anvendelsesområdet for direktivet om renere køretøjer 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : SAMAQUA A/S
Registreringsnummer : 34216169
Postadresse : Vandværksvej 7    
By : Odense C
Postnummer : 5000
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
Enhed : Sofie Greve
E-mail : sgr@samaqua.dk
Telefon : 20268380
Internetadresse : https://www.samaqua.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : FFV RENOVATION A/S
Registreringsnummer : 26498961
Postadresse : Korsvangen 6 A    
By : Ringe
Postnummer : 5750
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Sofie Greve
E-mail : sgr@samaqua.dk
Telefon : 20268380
Internetadresse : https://www.ffv.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-1000
Officielt navn : Comdia ApS
Registreringsnummer : 33501404
Postadresse : Lindvedvej 73    
By : Odense S
Postnummer : 5260
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
Telefon : +45 7199 3672
Internetadresse : https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 7240 5600
Internetadresse : http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 4171 5000
Internetadresse : https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn : AUTOHUSET VESTERGAARD A/S
Registreringsnummer : 70539128
Postadresse : Vrøndingvej 3    
By : Horsens
Postnummer : 8700
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : 24900438
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 21783715-c31c-43cb-9044-fc06ec0a25b3   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 21/01/2025   13:34:56 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 45214-2025
EUT-S-nummer : 15/2025
Offentliggørelsesdato : 22/01/2025

Send til en kollega

0.047