1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Nyborg Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Dynamisk indkøbssystem på indkøb af øvrige køretøjer til Nyborg Kommune
Beskrivelse
:
Nyborg kommune ønsker at etablere et dynamisk indkøbssystem for indkøb af øvrige, fabriksnye køretøjer til kommunens afdelinger og institutioner. Øvrige køretøjer omfatter som udgangspunkt minibusser, mindre og større varebiler samt mandskabsbiler og varebiler med lad.
Identifikator for proceduren
:
540ca52f-b143-497d-9249-99146bdeb6be
Tidligere bekendtgørelse
:
435894-2023
Intern ID
:
S2024-10050
Udbudsprocedure
:
Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Det er hensigten, at nærværende udbud skal føre til etablering af et dynamisk indkøbssystem, hvor alle potentielle leverandører til en hver tid i det dynamiske indkøbssystems løbetid, kan byde ind på én eller flere kategorier.Nærværende udbud omfatter levering af øvrige køretøjer til Nyborg Kommune. Udbuddet er opdelt i tre kategorier. Kategorierne er nærmere beskrevet i afsnit 2.3 Kategorier. Kravspecifikationen for de af udbuddet omfattede produkter fremgår af bilag 1 – Kravspecifikation, generelle krav samt Bilag 2A/B/C - Udkast til kravspecifikation, konkret indkøb, Kategori A/B/C.Det er ordregivers forventning, at kontraktens omsætning vil være nogenlunde ligeligt fordelt blandt de tre kategorier.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34100000
Motorkøretøjer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34200000
Karrosserier til motorkøretøjer; påhængsvogne eller sættevogne
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Hyrdegyden 4
By
:
Nyborg
Postnummer
:
5800
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
indkøb af 9-personers minibus i lang model
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Dynamisk indkøbssystem på indkøb af øvrige køretøjer til Nyborg Kommune
Beskrivelse
:
Nyborg kommune ønsker at etablere et dynamisk indkøbssystem for indkøb af øvrige, fabriksnye køretøjer til kommunens afdelinger og institutioner. Øvrige køretøjer omfatter som udgangspunkt minibusser, mindre og større varebiler samt mandskabsbiler og varebiler med lad.
Intern ID
:
S2024-10050
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
34100000
Motorkøretøjer
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
34200000
Karrosserier til motorkøretøjer; påhængsvogne eller sættevogne
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Hyrdegyden 4
By
:
Nyborg
Postnummer
:
5800
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
indkøb af 9-personers minibus i lang model
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
17/06/2024
Varigheds slutdato
:
06/09/2024
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.7.
Strategiske udbud
Udbuddet falder ind under anvendelsesområdet for Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2009/33/EF (direktivet om renere køretøjer)
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Køb, leasing eller leje af køretøjer
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Omkostninger
Navn
:
TCO
Beskrivelse
:
Pris inkl. afgifter, brændstofforbrug samt miljøomkostninger
Fast værdi (i alt)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Nyborg Kommune
Organisation, der udfører betalingen
:
Nyborg Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Nyborg Kommune
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
980 826,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
AUTOA A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
2023/S 136-435894
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
980 826,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
ja
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
S2024-10050
Titel
:
Leveringsaftale
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
14/06/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
17/06/2024
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Nyborg Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Statistik om strategiske udbud:
Retsgrundlaget fra direktivet om renere køretøjer der fastslår, hvilken kontraktype, der medfører direktivets anvendelse
:
Køb, leasing eller leje af køretøjer
Kategori af køretøj
:
M1
Antallet af alle køretøjer, der er omfattet af anvendelsesområdet for direktivet om renere køretøjer
:
1
Antallet af renere køretøjer
:
0
Antallet af tunge nulemissionskøretøjer
:
0
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Nyborg Kommune
Registreringsnummer
:
29189722
Postadresse
:
Torvet 1
By
:
Nyborg
Postnummer
:
5800
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Udbud og Indkøb
Telefon
:
+45 63337000
Fax
:
+45 63337001
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
AUTOA A/S
Registreringsnummer
:
33249381
Postadresse
:
Grenåvej 26
By
:
Randers SØ
Postnummer
:
8960
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
AUTOA A/S
Telefon
:
40448249
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
10.
Ændring
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator
:
PROCEDURE
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator
:
LOT-0000
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator
:
CON-0001
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
b20bf068-c0bb-4188-a505-c8ebb6420a09
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
15/01/2025
13:26:52 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
15/01/2025
13:27:13 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
32437-2025
EUT-S-nummer
:
11/2025
Offentliggørelsesdato
:
16/01/2025