1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Silkeborg Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud på levering af vask- og lejeordning af beklædning til Silkeborg Kommune
Beskrivelse
:
Silkeborg Kommune udbyder kontrakt på levering af vaske- og lejeordning af beklædning til Silkeborg Kommunes medarbejdere inden for områderne Sundhed & Omsorg: pleje, træning, køkken og rengøring samt tandpleje og kantine. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. udbudslovens § 56, hvilket betyder, at enhver der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. pkt. 6 og som opfylder eventuelle mindstekrav, kan afgive tilbud.
Identifikator for proceduren
:
adbdb116-9889-4b8d-869e-f6035b622649
Tidligere bekendtgørelse
:
8ec98b62-b315-4627-a49e-35f197f2d2e4-01
Intern ID
:
24/7741
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i henhold til §§ 56-57 i lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer (Udbudsloven).
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
98000000
Andre kollektive, sociale og personlige tjenesteydelser
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
98310000
Vask og rensning
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Levering og afhentning af beklædning til vask og leje i hele Silkeborg Kommune.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
36 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver udelukker tilbudsgivere, der er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135 og 136 samt de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1-5, hvis Tilbudsgiver ikke kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138. Tilbudsgiver angiver i ESPD (udfyldes i Ethics), hvorvidt Tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrunde. nden tilbudsgiverne orienteres om den endelige tildelingsbeslutning, skal den tilbudsgiver, som ifølge ordregiver har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD’et, jf. udbudsloven § 151, stk. 1. Det fremgår af pkt. 6.6 hvilken dokumentation, der skal fremsendes.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud på levering af vask- og lejeordning af beklædning til Silkeborg Kommune
Beskrivelse
:
Silkeborg Kommune udbyder kontrakt på levering af vaske- og lejeordning af beklædning til Silkeborg Kommunes medarbejdere inden for områderne Sundhed & Omsorg: pleje, træning, køkken og rengøring samt tandpleje og kantine. Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. udbudslovens § 56, hvilket betyder, at enhver der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. pkt. 6 og som opfylder eventuelle mindstekrav, kan afgive tilbud.
Intern ID
:
24/7741
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
98000000
Andre kollektive, sociale og personlige tjenesteydelser
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
98310000
Vask og rensning
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Levering og afhentning af beklædning til vask og leje i hele Silkeborg Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/02/2026
Varigheds slutdato
:
31/01/2032
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
36 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver udelukker tilbudsgivere, der er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135 og 136 samt de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1-5, hvis Tilbudsgiver ikke kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138. Tilbudsgiver angiver i ESPD (udfyldes i Ethics), hvorvidt Tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrunde. nden tilbudsgiverne orienteres om den endelige tildelingsbeslutning, skal den tilbudsgiver, som ifølge ordregiver har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD’et, jf. udbudsloven § 151, stk. 1. Det fremgår af pkt. 6.6 hvilken dokumentation, der skal fremsendes.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Tilbudsgiver skal udfylde Bilag 3 – Tilbudslisten. Tilbudsgiver skal således afgive en pris for samtlige beklædningsdele på tilbudslisten. Dette gælder ligeledes beklædningsdele på option. Det er den samlede tilbudssum, der fremkommer nederst i tilbudslisten, som indgår i evalueringen.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Underkriteriet kvalitet vurderes pga. følgende delkriterier: - Kundeservice og samarbejde: 40% - Implementeringsforløb: 40% - Bæredygtighed: 20%
Vægtning (procentdel, præcis)
:
60
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EUTidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171,stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185,stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Silkeborg Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Silkeborg Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Silkeborg Kommune
Organisation, der udfører betalingen
:
Silkeborg Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Silkeborg Kommune
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
32 898 390,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Textilia Group A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Textilia Group A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
32 898 390,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
1
Titel
:
Kontrakt på levering af vask og leje af beklædning til Silkeborg Kommune
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
29/11/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
17/12/2024
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Silkeborg Kommune
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
:
Officielt navn
:
Elis Danmark A/S
Officielt navn
:
Vraa dampvaskeri A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Silkeborg Kommune
Registreringsnummer
:
ORG-29 18 96 41
Postadresse
:
Søvej 1
By
:
Silkeborg
Postnummer
:
8600
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Nicolai Borgem Kristensen
Telefon
:
29775417
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
ORG-37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Textilia Group A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Registreringsnummer
:
16963038
Postadresse
:
Kongebakken 1
By
:
Smørum
Postnummer
:
2765
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Lars Vincent Wartou
Telefon
:
60981202
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Vraa dampvaskeri A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
56707719
Postadresse
:
Frilandsvej 8
By
:
Vrå
Postnummer
:
9760
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Pernille Teistrup Borup
Telefon
:
30762114
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Elis Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Registreringsnummer
:
27339506
Postadresse
:
Tobaksvejen 22
By
:
Søborg
Postnummer
:
2860
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Trine Østerlund Schrøeder
Telefon
:
23739499
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
8.1.
ORG-0007
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
b2ba4d4d-0274-42a0-8a81-956e30eb5054
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
19/12/2024
13:34:57 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
19/12/2024
13:43:09 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
785477-2024
EUT-S-nummer
:
248/2024
Offentliggørelsesdato
:
20/12/2024