23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
15.10.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Udenrigsministeriet

Udbud af rammeaftale om IT-kabling og teknisk sikring


Udenrigsministeriet

621354-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Installation af elektrisk udstyr – Udbud af rammeaftale om IT-kabling og teknisk sikring
OJ S 201/2024 15/10/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen - Meddelelse om ændring
Bygge og anlæg - Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Udenrigsministeriet
E-mail bki@ramboll.com
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af rammeaftale om IT-kabling og teknisk sikring
Beskrivelse Formålet med udbuddet er at indgå en rammeaftale med én leverandør om IT-kabling og teknisk sikring. Rammeaftalen skal udføres på Udenrigsministeriets repræsentationer i udlandet og i begrænset omfang i Udenrigsministeriet i Danmark. Udenrigsministeriets Sikkerheds- og ejendomskontor (SIKBYG) har ansvaret for sikkerhed og ejendomme både i Danmark og på de danske repræsentationer i udlandet, og opgaver på rammeaftalen igangsættes på baggrund af behov fra hele tjenesten, men drives og ledes af SIKBYG. En del af repræsentationerne er sikkerhedsmæssigt vanskelige steder, og der kræves generelt et højt sikringsniveau, hvilket håndteres i tæt samarbejde med Udenrigsministeriet. Trusselbilledet kan desuden ændre sig med kort varsel, hvilket kan medføre behov for yderligere sikring af udsatte repræsentationer, og den globale politiske- og sikkerhedsmæssige situation stiller stadigt stigende krav til informationssikkerhed. Alt dette kræver en vis fleksibilitet fra Leverandøren. Leverandøren skal etablere en robust og agil leveranceorganisation, som via en afvejet arbejdsmæssig belastning af sine medarbejdere kan håndtere komplekse og ændrede sikkerhedssituationer, koordinere flere opgaver på én gang, og levere på tværs af forskellige steder og tidszoner uden større gene eller afbrydelse af det daglige arbejde hos ordregiver. Der forventes gennemført ca. 20 udenlandske projekter årligt, der typisk har 3-4 ugers varighed (udførelse) med en bemanding på 3-4 teknikere, men de enkelte projekter vil variere meget. Således kan nogle projekter klares på få dage, mens andre vil have en mere kompleks karakter og strække sig over længere tid med flere etaper. Udbuddet indebærer etablering og håndtering af: • IT-installationer, herunder LAN, WIFI, sikrede føringsveje og relateret udstyr • El-installationer, inkluderende stærkstrømsarbejde og UPS-løsninger • Sikkerhedsinstallationer som TVO, AIA, og ADK systemer Desuden vil der i begrænset omfang skulle udføres opgaver i relation til mindre bygningstilpasninger ift. sikkerhedsforbedringer, fx. sikkerhedsdøre, forstærkning af vægge mv. Leverandøren skal levere både de omfattede ydelser og de nødvendige materialer. Herudover skal Leverandøren etablere en supportfunktion med henblik på at understøtte ordregivers egen driftsenhed. Leverandøren skal ligeledes etablere en supportfunktion (vagttelefon) uden for normal arbejdstid 365 dage om året med henblik på sikring af support, der til enhver tid kan effektueres. Leverandøren skal stille følgende medarbejdere til rådighed, der skal opfylde en række nærmere i udbudsmaterialet angivne krav til kvalifikationer og kompetencer: 1. Medarbejderkategori A (Projektansvarlig): 2 medarbejdere 2. Medarbejderkategori B (Elektriker): 15 medarbejdere 3. Medarbejderkategori C (Sikringstekniker): 7 medarbejdere 4. Medarbejderkategori D (Låsesmed): 4 medarbejdere 5. Medarbejderkategori E (Installationshåndværker): 2 medarbejdere
Identifikator for proceduren 932d2029-a9a1-4291-9640-44ec78bf04c3
Intern ID Udenrigsministeriet
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Efter modtagelse af indledende tilbud forventer ordregiver følgende forhandlingsforløb: Alle prækvalificerede virksomheder, der rettidigt har afgivet indledende tilbud, inviteres til én forhandlingsrunde. Herefter anmodes virksomhederne om at afgive endelige tilbud. Se uddybende beskrivelse af forløbet i udbudsbetingelserne. Ordregiver forbeholder sig ret til at tilpasse forløbet, og f.eks. tilføje yderligere forhandlingsmøder og yderligere reviderede tilbud. Der ydes ikke vederlag for deltagelse i udbudsprocessen.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer Bygge og anlæg
Primær klassifikation   ( cpv ): 51110000   Installation af elektrisk udstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 31127000   Nødstrømsanlæg, 35113300   Sikkerhedsinstallationer, 35120000   Overvågnings- og sikringssystemer og -anordninger, 42961100   Adgangskontrolsystem, 44320000   Kabler og hermed beslægtede produkter, 44500000   Værktøj låse, nøgler, hængsler, befæstelseselementer, kæder og fjedre, 45233292   Installation af sikkerhedsudstyr, 45340000   Opsætning af hegn og rækværker og installation af sikkerhedsudstyr, 45421100   Isætning af døre og vinduer og hermed beslægtede komponenter, 50610000   Reparation og vedligeholdelse af sikkerhedsmateriel, 98395000   Tjenester udført af låsesmede
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Rammeaftalen skal udføres hos Ordregiver i Danmark og på Ordregivers repræsentationer verden over.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 315 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 375 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger UDBUD MED FORHANDLING: Der er tale om et udbud med forhandling med offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, jf. forsvars- og sikkerhedsdirektivets artikel 26, hvilket indebærer, at virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, først skal ansøge om prækvalifikation. DELTAGELSE I UDBUDDET: Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem. For at få adgang til udbuddet skal ansøger være registreret eller registrere sig som bruger. Ansøgning skal uploades og afsendes via udbudssystemet inden udløb af den angivne ansøgningsfrist. SPØRGSMÅL TIL ANSØGNINGSPROCESSEN: Eventuelle spørgsmål til ansøgningsprocessen skal stilles via udbudssystemet. Ansøgerne opfordres til at stille deres spørgsmål senest 2 uger før ansøgningsfristen. Alle spørgsmål (også spørgsmål modtaget efter ovenstående "frist") vil blive besvaret, i det omfang det er muligt at fremkomme med en besvarelse senest 6 kalenderdage inden ansøgningsfristens udløb. Spørgsmål og svar samt eventuelle rettelser vil løbende blive offentliggjort i udbudssystemet. UDELUKKELSESGRUNDE: Ansøger vil blive udelukket fra deltagelse, såfremt ansøger er omfattet af: - De obligatoriske udelukkelsesgrunde i artikel 39, stk. 1 i Forsvars- og sikkerhedsdirektivet - De frivillige udelukkelsesgrunde i artikel 39, stk. 2, litra a, b, c, f, g og h i Forsvars- og sikkerhedsdirektivet - Den særlige danske udelukkelsesgrund i Udbudslovens § 134a vedrørende etablering i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner. Ansøger skal i anmodningen om prækvalifikation) afgive en tro- og loveerklæring på, at ansøger ikke er omfattet af de ovenfor nævnte udelukkelsesgrunde. Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge en tro og love erklæring. Hvis ansøger baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder ligeledes vedlægge en tro- og loveerklæring vedr. udelukkelsesgrundene. Ordregiver forbeholder sig ret til at indhente den i art. 39, stk. 3 angivne dokumentation, såfremt der måtte være behov herfor. Udbudsmaterialet indeholder en skabelon, som kan benyttes. SANKTIONER MOD RUSLAND: EU har indført forbud mod deltagelse i EU-udbud af virksomheder med russisk involvering, jf. artikel 5k i Rådets Forordning (EU) no. 833/2014 af 31. juli 2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, som ændret ved Rådets Forordning (EU) nr. 2022/578 af 8. april 2022. Tilbudsgiver skal sammen med det endelige tilbud aflevere en tro og love erklæring om, at virksomheden og tilbuddet ikke har russisk involvering, der overskrider grænserne i forordningen. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge en tro og love erklæring. Udbudsmaterialet indeholder en skabelon, som kan benyttes. INVESTERINGSSCREENINGSLOVEN: Efter investeringsscreeningsloven skal tilbudsgivere, som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af rammeaftalen efter omstændighederne KAN være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør derfor afklare, om en eventuel aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven.
Retsgrundlag
Direktiv 2009/81/EF
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Ordregiver kan udelukke enhver ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse, hvis ansøger eller tilbudsgiver befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning eller enhver tilsvarende behandling, der er fastsat i national lovgivning, jf. artikel 39, stk. 2, litra a og b.
Konkurs Ordregiver kan udelukke enhver ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse, hvis bo er under konkurs eller begæret taget under konkursbehandling, jf. artikel 39, stk. 2, litra a og b.
Korruption Ordregiver skal udelukke enhver ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse, der ved en endelig dom, som ordregiver har kendskab til, er dømt for bestikkelse, som defineret i henholdsvis artikel 3 i retsakt af 26. maj 1997 (2) og artikel 2, stk. 1, i rammeafgørelse 2003/568/RIA.
Tvangsakkord uden for konkurs Ordregiver kan udelukke enhver ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse, hvis bo er under tvangsakkord uden for konkurs eller begæret taget under behandling med henblik på tvangsakkord uden for konkurs, jf. artikel 39, stk. 2, litra a og b.
Deltagelse i en kriminel organisation Ordregiver skal udelukke enhver ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse, der ved en endelig dom, som ordregiver har kendskab til, er dømt for deltagelse i en kriminel organisation, som defineret i artikel 2, stk. 1, i fælles aktion 98/733/RIA.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Ordregiver skal udelukke enhver ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse, der ved en endelig dom, som ordregiver har kendskab til, er dømt for hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme, som defineret i artikel 1 i direktiv 2005/60/EF .
Svig Ordregiver skal udelukke enhver ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse, der ved en endelig dom, som ordregiver har kendskab til, er dømt for svig, som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser.
Insolvens Ordregiver kan udelukke enhver ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse, hvis bo er under likvidation eller skifte, eller begæret taget under behandling med henblik på likvidation eller skifte, jf. artikel 39, stk. 2, litra a og b.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Ordregiver kan udelukke enhver ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse, som svigagtigt har givet urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kan kræves i henhold til denne afdeling, eller som har undladt at give disse oplysninger, jf. artikel 39, stk. 2, litra h.
Rent nationale udelukkelsesgrunde En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Ordregiver kan udelukke enhver ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse, som ved en retskraftig dom ifølge landets retsforskrifter er dømt for en strafbar handling, der rejser tvivl om den pågældendes faglige hæderlighed, jf. artikel 39, stk. 2, litra c.
Betaling af socialsikringsbidrag Ordregiver kan udelukke enhver ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse, som ikke har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af ydelser til sociale sikringsordninger i henhold til lovgivningen i det land, hvor den pågældende er etableret, eller i den ordregivende myndigheds eller ordregiverens land, jf. artikel 39, stk. 2, litra f. Ordregiver kan dog undlade at udelukke ansøgere og tilbudsgivere, hvis der inden aftaleindgåelse vil blive stillet sikkerhed for den del af gælden, der overstiger DKK 100.000, eller hvis der er indgået aftale om en afdragsordning, der er overholdt.
Erhvervsvirksomheden er indstillet Ordregiver kan udelukke enhver ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse, hvis ansøger eller tilbudsgiver har indstillet sin erhvervsvirksomhed, jf. artikel 39, stk. 2, litra a.
Betaling af skatter og afgifter Ordregiver kan udelukke enhver ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse, som ikke har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter i henhold til lovgivningen i det land, hvor den pågældende er etableret, eller i den ordregivende myndigheds eller ordregiverens land, jf. artikel 39, stk. 2, litra g. Ordregiver kan dog undlade at udelukke ansøgere og tilbudsgivere, hvis der inden aftaleindgåelse vil blive stillet sikkerhed for den del af gælden, der overstiger DKK 100.000, eller hvis der er indgået aftale om en afdragsordning, der er overholdt.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Ordregiver skal udelukke enhver ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse, der ved en endelig dom, som ordregiver har kendskab til, er dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i rammeafgørelse 2002/475/RIA (5) og anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Udbud af rammeaftale om IT-kabling og teknisk sikring
Beskrivelse : Formålet med udbuddet er at indgå en rammeaftale med én leverandør om IT-kabling og teknisk sikring. Rammeaftalen skal udføres på Udenrigsministeriets repræsentationer i udlandet og i begrænset omfang i Udenrigsministeriet i Danmark. Udenrigsministeriets Sikkerheds- og ejendomskontor (SIKBYG) har ansvaret for sikkerhed og ejendomme både i Danmark og på de danske repræsentationer i udlandet, og opgaver på rammeaftalen igangsættes på baggrund af behov fra hele tjenesten, men drives og ledes af SIKBYG. En del af repræsentationerne er sikkerhedsmæssigt vanskelige steder, og der kræves generelt et højt sikringsniveau, hvilket håndteres i tæt samarbejde med Udenrigsministeriet. Trusselbilledet kan desuden ændre sig med kort varsel, hvilket kan medføre behov for yderligere sikring af udsatte repræsentationer, og den globale politiske- og sikkerhedsmæssige situation stiller stadigt stigende krav til informationssikkerhed. Alt dette kræver en vis fleksibilitet fra Leverandøren. Leverandøren skal etablere en robust og agil leveranceorganisation, som via en afvejet arbejdsmæssig belastning af sine medarbejdere kan håndtere komplekse og ændrede sikkerhedssituationer, koordinere flere opgaver på én gang, og levere på tværs af forskellige steder og tidszoner uden større gene eller afbrydelse af det daglige arbejde hos ordregiver. Der forventes gennemført ca. 20 udenlandske projekter årligt, der typisk har 3-4 ugers varighed (udførelse) med en bemanding på 3-4 teknikere, men de enkelte projekter vil variere meget. Således kan nogle projekter klares på få dage, mens andre vil have en mere kompleks karakter og strække sig over længere tid med flere etaper. Udbuddet indebærer etablering og håndtering af: • IT-installationer, herunder LAN, WIFI, sikrede føringsveje og relateret udstyr • El-installationer, inkluderende stærkstrømsarbejde og UPS-løsninger • Sikkerhedsinstallationer som TVO, AIA, og ADK systemer Desuden vil der i begrænset omfang skulle udføres opgaver i relation til mindre bygningstilpasninger ift. sikkerhedsforbedringer, fx. sikkerhedsdøre, forstærkning af vægge mv. Leverandøren skal levere både de omfattede ydelser og de nødvendige materialer. Herudover skal Leverandøren etablere en supportfunktion med henblik på at understøtte ordregivers egen driftsenhed. Leverandøren skal ligeledes etablere en supportfunktion (vagttelefon) uden for normal arbejdstid 365 dage om året med henblik på sikring af support, der til enhver tid kan effektueres. Leverandøren skal stille følgende medarbejdere til rådighed, der skal opfylde en række nærmere i udbudsmaterialet angivne krav til kvalifikationer og kompetencer: 1. Medarbejderkategori A (Projektansvarlig): 2 medarbejdere 2. Medarbejderkategori B (Elektriker): 15 medarbejdere 3. Medarbejderkategori C (Sikringstekniker): 7 medarbejdere 4. Medarbejderkategori D (Låsesmed): 4 medarbejdere 5. Medarbejderkategori E (Installationshåndværker): 2 medarbejdere
Intern ID : Udenrigsministeriet
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Supplerende kontrakttype Bygge og anlæg
Primær klassifikation   ( cpv ): 51110000   Installation af elektrisk udstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 31127000   Nødstrømsanlæg, 35113300   Sikkerhedsinstallationer, 35120000   Overvågnings- og sikringssystemer og -anordninger, 42961100   Adgangskontrolsystem, 44320000   Kabler og hermed beslægtede produkter, 44500000   Værktøj låse, nøgler, hængsler, befæstelseselementer, kæder og fjedre, 45233292   Installation af sikkerhedsudstyr, 45340000   Opsætning af hegn og rækværker og installation af sikkerhedsudstyr, 45421100   Isætning af døre og vinduer og hermed beslægtede komponenter, 50610000   Reparation og vedligeholdelse af sikkerhedsmateriel, 98395000   Tjenester udført af låsesmede
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger : Rammeaftalen skal udføres hos Ordregiver i Danmark og på Ordregivers repræsentationer verden over.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 5   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Rammeaftalen kan forlænges med 2 x 1 år for 1 år ad gangen
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 315 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 375 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Beskrivelse : Rammeaftalen forventes genudbudt ved ophør
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Krav til tilbud
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Yderligere oplysninger : UDBUD MED FORHANDLING: Der er tale om et udbud med forhandling med offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, jf. forsvars- og sikkerhedsdirektivets artikel 26, hvilket indebærer, at virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, først skal ansøge om prækvalifikation. DELTAGELSE I UDBUDDET: Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem. For at få adgang til udbuddet skal ansøger være registreret eller registrere sig som bruger. Ansøgning skal uploades og afsendes via udbudssystemet inden udløb af den angivne ansøgningsfrist. SPØRGSMÅL TIL ANSØGNINGSPROCESSEN: Eventuelle spørgsmål til ansøgningsprocessen skal stilles via udbudssystemet. Ansøgerne opfordres til at stille deres spørgsmål senest 2 uger før ansøgningsfristen. Alle spørgsmål (også spørgsmål modtaget efter ovenstående "frist") vil blive besvaret, i det omfang det er muligt at fremkomme med en besvarelse senest 6 kalenderdage inden ansøgningsfristens udløb. Spørgsmål og svar samt eventuelle rettelser vil løbende blive offentliggjort i udbudssystemet. UDELUKKELSESGRUNDE: Ansøger vil blive udelukket fra deltagelse, såfremt ansøger er omfattet af: - De obligatoriske udelukkelsesgrunde i artikel 39, stk. 1 i Forsvars- og sikkerhedsdirektivet - De frivillige udelukkelsesgrunde i artikel 39, stk. 2, litra a, b, c, f, g og h i Forsvars- og sikkerhedsdirektivet - Den særlige danske udelukkelsesgrund i Udbudslovens § 134a vedrørende etablering i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner. Ansøger skal i anmodningen om prækvalifikation) afgive en tro- og loveerklæring på, at ansøger ikke er omfattet af de ovenfor nævnte udelukkelsesgrunde. Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge en tro og love erklæring. Hvis ansøger baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder ligeledes vedlægge en tro- og loveerklæring vedr. udelukkelsesgrundene. Ordregiver forbeholder sig ret til at indhente den i art. 39, stk. 3 angivne dokumentation, såfremt der måtte være behov herfor. Udbudsmaterialet indeholder en skabelon, som kan benyttes. SANKTIONER MOD RUSLAND: EU har indført forbud mod deltagelse i EU-udbud af virksomheder med russisk involvering, jf. artikel 5k i Rådets Forordning (EU) no. 833/2014 af 31. juli 2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, som ændret ved Rådets Forordning (EU) nr. 2022/578 af 8. april 2022. Tilbudsgiver skal sammen med det endelige tilbud aflevere en tro og love erklæring om, at virksomheden og tilbuddet ikke har russisk involvering, der overskrider grænserne i forordningen. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge en tro og love erklæring. Udbudsmaterialet indeholder en skabelon, som kan benyttes. INVESTERINGSSCREENINGSLOVEN: Efter investeringsscreeningsloven skal tilbudsgivere, som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af rammeaftalen efter omstændighederne KAN være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør derfor afklare, om en eventuel aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlet omsætning
Beskrivelse Ansøger skal afgive erklæring om ansøgers samlede omsætning i de tre seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed). Erklæringen skal afgives i ”Anmodning om prækvalifikation”. Bemærk, at der er 3 forskellige varianter heraf. Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen således vedlægge ”Anmodning om prækvalifikation – konsortiedeltager”, som omfatter ovennævnte erklæring. Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge ”Anmodning om prækvalifikation – støttende enhed”, som omfatter erklæring om den økonomiske og finansielle formåen, som enheden stiller til rådighed for ansøger. Det er et minimumskrav, at ansøger i gennemsnit over de tre seneste disponible regnskabsår (afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed) har haft en årlig omsætning på mindst 150.000.000 DKK. Såfremt ansøger baserer sig på andre virksomheders økonomiske kapacitet, eller såfremt flere virksomheder byder i sammenslutning (konsortium), bedømmes opfyldelse af minimumskrav ud fra virksomhedernes samlede økonomiske kapacitet. Den gennemsnitlige omsætning beregnes som et gennemsnit af virksomhedernes samlede omsætning for virksomhedernes tre senest disponible regnskabsår. Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for rammeaftalens gennemførelse. Anmodningen om prækvalifikation fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet. Ansøger skal på anmodning kunne dokumentere opfyldelsen af minimumskrav ved at fremlægge godkendte årsrapporter eller revisorerklæring, der indeholder krævede og oplyste tal. Hvis ansøger eller tilbudsgiver af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge den af den ordregiver krævede dokumentation, kan ansøger eller tilbudsgiver godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som ordregiver finder egnet.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Egenkapital
Beskrivelse Ansøger skal afgive erklæring om ansøgers egenkapital i det seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed). Erklæringen skal afgives i ”Anmodning om prækvalifikation”. Bemærk, at der er 3 forskellige varianter heraf. Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen således vedlægge ”Anmodning om prækvalifikation – konsortiedeltager”, som omfatter ovennævnte erklæring. Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge ”Anmodning om prækvalifikation – støttende enhed”, som omfatter erklæring om den økonomiske og finansielle formåen, som enheden stiller til rådighed for ansøger. Det er et minimumskrav, at ansøger i det seneste disponible regnskabsår (afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed) har haft en positiv egenkapital. Såfremt ansøger baserer sig på andre virksomheders økonomiske kapacitet, eller såfremt flere virksomheder byder i sammenslutning (konsortium), bedømmes opfyldelse af minimumskrav ud fra virksomhedernes samlede økonomiske kapacitet. Egenkapital beregnes som virksomhedernes samlede egenkapital i seneste disponible regnskabsår, dvs. virksomhedernes egenkapital lægges sammen. Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for rammeaftalens gennemførelse. Anmodningen om prækvalifikation fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet. Ansøger skal på anmodning kunne dokumentere opfyldelsen af minimumskrav ved at fremlægge godkendte årsrapporter eller revisorerklæring, der indeholder det krævede og oplyste tal. Hvis ansøger eller tilbudsgiver af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge den af den ordregiver krævede dokumentation, kan ansøger eller tilbudsgiver godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som ordregiver finder egnet.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlede aktiver
Beskrivelse Ansøger skal afgive erklæring om ansøgers samlede aktiver (også kaldet ”balancesum”) i det seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed). Erklæringen skal afgives i ”Anmodning om prækvalifikation”. Bemærk, at der er 3 forskellige varianter heraf. Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen således vedlægge ”Anmodning om prækvalifikation – konsortiedeltager”, som omfatter ovennævnte erklæring. Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge ”Anmodning om prækvalifikation – støttende enhed”, som omfatter erklæring om den økonomiske og finansielle formåen, som enheden stiller til rådighed for ansøger. Baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af minimumskrav til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for rammeaftalens gennemførelse. Det er et minimumskrav, at ansøger i det seneste disponible regnskabsår (afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed) har haft en soliditetsgrad på mindst 15 %. Soliditetsgraden beregnes i procent som egenkapitalen divideret med de samlede aktiver (balancesummen). Såfremt ansøger baserer sig på andre virksomheders økonomiske kapacitet, eller såfremt flere virksomheder byder i sammenslutning (konsortium), bedømmes opfyldelse af minimumskrav ud fra virksomhedernes samlede økonomiske kapacitet. Soliditetsgrad beregnes som virksomhedernes samlede egenkapital for seneste disponible regnskabsår, divideret med virksomhedernes samlede aktiver for regnskabsåret, udregnet i procent. Anmodningen om prækvalifikation fungerer som et foreløbigt bevis for, at ansøger opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet. Ansøger skal på anmodning kunne dokumentere opfyldelsen af minimumskrav ved at fremlægge godkendte årsrapporter eller revisorerklæring, der indeholder det krævede og oplyste tal. Hvis ansøger eller tilbudsgiver af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge den af den ordregiver krævede dokumentation, kan ansøger eller tilbudsgiver godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som ordregiver finder egnet.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Referencer
Beskrivelse Ansøger skal vedlægge en liste over de betydeligste lignende leverancer (referencer) i forhold til den udbudte rammeaftale, som ansøger har udført i løbet af de sidste 5 år. Ordregiver ser gerne, at listen indeholder følgende oplysninger for hver reference: Oplysning om modtager Kontaktoplysninger for kontaktperson hos modtager, såfremt oplysningerne kan angives Starttidspunktet for udførelsen Sluttidspunktet for udførelsen Omfanget og værdien af leverancen (sidstnævnte angivet i beløb) En klar og udførlig beskrivelse af leverancen (referencen), herunder gerne en angivelse af, hvilke dele af leverancen (referencen), der er sammenlignelige med de ydelser, der er omfattet af rammeaftalen samt evt. ansøgers deltagelse/rolle i forbindelse med udførelsen af leverancen Erklæringen skal afgives i ”Anmodning om prækvalifikation”. Bemærk, at der er 3 forskellige varianter heraf. Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen således vedlægge ”Anmodning om prækvalifikation – konsortiedeltager”, som omfatter ovennævnte erklæring. Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge ”Anmodning om prækvalifikation – støttende enhed”, som omfatter erklæring om den tekniske og faglige formåen, som enheden stiller til rådighed for ansøger. Kun leverancer (referencer) udført inden for de seneste 5 år beregnet fra ansøgningsfristen vil indgå i vurderingen af, hvilken ansøger der har dokumenteret de mest relevante tidligere leverancer. Bemærk, at hvis den pågældende leverance er udført/udføres løbende (f.eks. i henhold til en uafsluttet kontrakt), er det kun den del af ydelserne, der er udført inden for de seneste 5 år før ansøgningsfristens udløb, der indgår i vurderingen af leverancen (referencen). Hvis en del af ydelserne ikke er udført inden for de seneste 5 år eller inden ansøgningsfristen, vil denne del således ikke indgå i vurderingen af leverancen (referencen). Det er derfor vigtigt, at ansøger tydeligt angiver, hvilken del (f.eks. i forhold til størrelse, værdi, mængde, omfang osv.) af en løbende leverance (reference), der er udført inden for de seneste 5 år og inden ansøgningsfristen. Den referenceliste, som indeholdes i ESPD, anses for at være den endelige dokumentation for ansøgers referencer. Ansøger vil således ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte ansøger eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter. Såfremt der modtages flere egnede anmodninger end det fastsatte antal, der vil blive opfordret til at deltage, vil ordregiver foretage udvælgelsen af det fastsatte antal ud fra et sagligt skøn, hvor der lægges vægt på den tekniske og faglige kapacitet ud fra de afgivne oplysninger, som beskrevet ved vurderingsgrundlaget nedenfor, hvor punkt 1) vægter højest: 1. De mest relevante referencer set i forhold til de ydelser, der omfattes af rammeaftalen. Det vurderes, i hvor høj grad referencerne tilsammen dokumenterer relevant erfaring med sammenlignelige ydelser af sammenlignelig karakter. Der vil blive lagt særlig vægt på dokumenteret erfaring med gennemførelse af komplekse projekter, der indebærer rejseaktivitet af længere varighed. 2. Ansøgers gennemsnitligt antal beskæftigede og antallet af ledere.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Erklæring om gennemsnitligt antal beskæftigede og antallet af ledere
Beskrivelse Ansøger skal vedlægge en erklæring om ansøgers årlige gennemsnitlige antal beskæftigede og antallet af ledere gennem de seneste 3 år. Erklæringen skal afgives i ”Anmodning om prækvalifikation”. Bemærk, at der er 3 forskellige varianter heraf. Ved sammenslutninger af ansøgere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen således vedlægge ”Anmodning om prækvalifikation – konsortiedeltager”, som omfatter ovennævnte erklæring. Hvis ansøger baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen (f.eks. enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge ”Anmodning om prækvalifikation – støttende enhed”, som omfatter erklæring om den tekniske og faglige formåen, som enheden stiller til rådighed for ansøger. Angivelsen af ansøgers årlige gennemsnitlige antal beskæftigede og antallet af ledere gennem de seneste tre år anses for at være den endelige dokumentation herfor. Såfremt der modtages flere egnede anmodninger end det fastsatte antal, der vil blive opfordret til at deltage, vil ordregiver foretage udvælgelsen af det fastsatte antal ud fra et sagligt skøn, hvor der lægges vægt på den tekniske og faglige kapacitet ud fra de afgivne oplysninger, som beskrevet ved vurderingsgrundlaget nedenfor, hvor punkt 1) vægter højest: 1. De mest relevante referencer set i forhold til de ydelser, der omfattes af rammeaftalen. Det vurderes, i hvor høj grad referencerne tilsammen dokumenterer relevant erfaring med sammenlignelige ydelser af sammenlignelig karakter. Der vil blive lagt særlig vægt på dokumenteret erfaring med gennemførelse af komplekse projekter, der indebærer rejseaktivitet af længere varighed. 2. Ansøgers gennemsnitligt antal beskæftigede og antallet af ledere.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Ved vurderingen af underkriteriet ”Kvalitet” vil der blive lagt vægt på de i udbudsbetingelserne nærmere angivne delkriterier.
Vægtning (procentdel, præcis) : 35

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kompetencer
Beskrivelse : Ved vurderingen af underkriteriet ”Kompetencer” vil der blive lagt vægt på de i udbudsbetingelserne nærmere angivne delkriterier.
Vægtning (procentdel, præcis) : 35

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Aftalevilkår
Beskrivelse : Ved vurderingen af underkriteriet ”Aftalevilkår” vil der blive lagt vægt på de i udbudsbetingelserne nærmere angivne delkriterier.
Vægtning (procentdel, præcis) : 10

Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Ved vurderingen af underkriteriet ”Pris” vil der blive lagt vægt på den samlede laveste tilbudstekniske pris.
Vægtning (procentdel, præcis) : 20
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Adgangen til visse udbudsdokumenter er begrænset
Begrundelse for at begrænse adgangen til visse udbudsdokumenter : Beskyttelse af særlig følsomme oplysninger
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Oplysninger om begrænsede dokumenter findes på : https://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=393204&B=
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Der kræves sikkerhedsgodkendelse
Beskrivelse : Alle medarbejdere skal sikkerhedsgodkendes. Der henvises til rammeaftalens vilkår og nærmere regulering heraf.
Vilkår for indgivelse :
Obligatorisk angivelse af underentreprise : Den del af kontrakten, som tilbudsgiver har til hensigt at give i underentreprise
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 07/11/2024   11:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Rammeaftalen indeholder: 1) krav til samfundsansvar baseret på principperne i FN's Global Compact 2) krav til løn, arbejdstid og arbejdsvilkår baseret på ILO-konvention 94 Der er ikke fastsat krav om anvendelse af personer under oplæring ved gennemførelse af Rammeaftalen, da anvendelsen af personer under oplæring ikke egner sig til gennemførelse af Rammeaftalen. Der vil kun være ganske få opgaver i Danmark, der vil være omfattet af reglerne, og disse opgaver vil have et begrænset omfang. Endvidere medfører kravene om sikkerhedsgodkendelse af alle medarbejdere en specifik udfordring, når det drejer sig om lærlinge. Sikkerhedsgodkendelsesprocessen kan tage op til tre måneder, hvilket skaber en risiko for forsinkelser og besvær med at matche lærlingenes tilgængelighed, der allerede er begrænset af deres skoleskemaer og praktikforløb. Dette gør det logistisk udfordrende at sikre rettidig og effektiv bemanding af de opgaver, der bestilles ad hoc under Rammeaftalen.
Der kræves en fortrolighedsaftale ja
Yderligere oplysninger om fortrolighedsaftalen   Bilag 2 (Situationsbeskrivelse) foreligger i både en offentlig og en fortrolig version. Den fortrolige version bliver af sikkerhedsmæssige årsager dog kun tilgængelig for tilbudsgivere, der bliver prækvalificeret. For at få den fortrolige version af bilag 2 fremsendt skal tilbudsgiver underskrive og sende vedlagte tro- og love erklæring om fortrolige oplysninger i bilag 2 (bilag D) via udbudssystemet.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Retlig form, der skal antages af en gruppe af tilbudsgivere, der får tildelt en kontrakt Såfremt Rammeaftalen tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse for Rammeaftalens gennemførelse og udpege en fælles befuldmægtiget blandt de solidarisk hæftende deltagere.
Oplysninger om finansiering og betaling De relevante finansielle vilkår fremgår af udbudsmaterialet
Underentreprise :
Entreprenøren skal angive eventuelle udskiftninger af underentreprenører i løbet af kontraktens udførelse.
Oplysninger om klagefrister : En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. lovens § 7, stk. 1. Øvrige klager skal være inden 6 måneder fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere om beslutningen om indgåelse af rammeaftalen, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i stand still perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand still perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Skatteforvaltningen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres Miljøstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres Arbejdstilsynet
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Udenrigsministeriet
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Udenrigsministeriet
Organisation, der behandler tilbud Udenrigsministeriet
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Udenrigsministeriet
Registreringsnummer : 43271911
Postadresse : Asiatisk Plads 2    
By : København K
Postnummer : 1402
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Birger Kidmose
E-mail : bki@ramboll.com
Telefon : +45 51618264
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Miljøstyrelsen
Registreringsnummer : 25798376
Postadresse : Tolderlundsvej 5    
By : Odense C
Postnummer : 5000
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
E-mail : info@mst.dk
Telefon : +45 72 54 40 00
Internetadresse : https://mst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Arbejdstilsynet
Registreringsnummer : 21481815
Postadresse : Landskronagade 33    
By : København Ø
Postnummer : 2100
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : at@at.dk
Telefon : +45 70121288
Internetadresse : https://at.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0006
Officielt navn : Skatteforvaltningen
Registreringsnummer : 19552101
Postadresse : Brændgårdvej 10    
By : Herning
Postnummer : 7400
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
E-mail : skat@skat.dk
Telefon : +45 72221818
Denne organisations roller
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0007
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
10. Ændring
Udgave af den foregående bekendtgørelse, der skal ændres 0da58427-06aa-47f6-a153-23ac9efcf30b-01
Hovedårsagen til ændringen Ajourførte oplysninger
Beskrivelse Fristen for anmodninger om prækvalifikation ændres fra den 30/10 2024 kl. 12.00 til den 7.11 2024 kl. 12.00
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator : PROCEDURE
10.1.
Ændring
Afsnitsidentifikator : LOT-0000
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : ac4c4f80-2ecc-42f8-945d-7d22e64fc5f8   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 18
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 14/10/2024   12:35:43 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 14/10/2024   12:35:56 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 621354-2024
EUT-S-nummer : 201/2024
Offentliggørelsesdato : 15/10/2024

Send til en kollega

0.062