1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Esbjerg Kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
EU-Udbud af kontrakt vedr. drift og vedligeholdelse af signalanlæg og ITS-udstyr til Esbjerg Kommune
Beskrivelse
:
Nærværende udbud omfatter en kontrakt vedrørende levering af teknisk drift og vedligeholdelse af signalanlæg i Esbjerg Kommune. Den udbudte genstand består af en aftale om drift og vedligeholdelse af signalanlæg og ITS-udstyr.
Identifikator for proceduren
:
efabd780-23c6-4928-a184-ddf9867fa919
Tidligere bekendtgørelse
:
235237de-4753-4f81-8e75-dc0fa6640fca-01
Intern identifikator
:
216395
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
50232000
Vedligeholdelse af vejbelysning og trafikfyr
Yderligere klassificering
(
cpv
):
34992100
Belyste færdselstavler,
34996000
Styre-, sikkerheds- eller signaludstyr til veje,
34996100
Trafiksignaler,
50232200
Vedligeholdelse af trafikfyr,
50232100
Vedligeholdelse af vejbelysning
2.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
8 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver har i henhold til udbudsloven § 49, stk. 2 overvejet at opdele kontrakten i delkontrakter. Det er i den forbindelse Bygherres vurdering, at det for Bygherre er mere økonomisk og driftsmæssigt forsvarligt at lade én leverandør udføre opgaven. Derfor er en opdeling af kontrakten fravalgt. Bygherre vil i dette udbud anvende alle de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, 2, 4 og 6.. Dvs. Tilbudsgivere som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1, 2, 4 og 6, bliver udelukket fra deltagelse, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes afsnit 6.4
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
EU-Udbud af kontrakt vedr. drift og vedligeholdelse af signalanlæg og ITS-udstyr til Esbjerg Kommune
Beskrivelse
:
Nærværende udbud omfatter en kontrakt vedrørende levering af teknisk drift og vedligeholdelse af signalanlæg i Esbjerg Kommune. Den udbudte genstand består af en aftale om drift og vedligeholdelse af signalanlæg og ITS-udstyr.
Intern identifikator
:
216395
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
50232000
Vedligeholdelse af vejbelysning og trafikfyr
Yderligere klassificering
(
cpv
):
34992100
Belyste færdselstavler,
34996000
Styre-, sikkerheds- eller signaludstyr til veje,
34996100
Trafiksignaler,
50232200
Vedligeholdelse af trafikfyr,
50232100
Vedligeholdelse af vejbelysning
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Ordregiveren kan ensidigt forlænge Drifts- og vedligeholdelsesaftalens varighed i op til fire (4) gange ét (1) år (dvs. med ét år ad gangen). Bygherren skal senest 6 måneder før Drift- og vedligeholdelsesaftalens udløb meddele Signalleverandøren, hvorvidt Bygherren ønsker at forlænge aftalens varighed.
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/09/2024
Varigheds slutdato
:
31/08/2028
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
4
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
8 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der tilbyder det økonomisk mest fordelagtige tilbud, der identificeres på grundlag af tildelingskriteriet ”bedste forhold mellem pris og kvalitet”, jf. udbudslovens § 162, stk. 1, nr. 3. Underkriteriet ”Pris” vil blive vurderet med udgangspunkt i de priser, som er angivet i tilbudslisten, hvor den samlede tilbudssum vil danne grundlag for tilbudsevalueringen. Alle udgifter til dækning af de i udbudsmaterialet og tilbudsgrundlaget nævnte arbejder, ydelser, leverancer, tiltag, foranstaltninger skal værre indeholdt i den samlede tilbudssum, medmindre det udtrykkeligt er nævnt, at det ikke er indeholdt. Det samme gælder for alle bi-ydelser, arbejder, leverancer, tiltag og foranstaltninger, som er nødvendige for opgavens gennemførelse. Alle beløbsangivelser i tilbuddet skal være i danske kroner (DKK) ekskl. moms, men inklusive alle øvrige afgifter, gebyrer, tillæg og omkostninger mv. Eventuelle tilbudsposter, der enten er tomme eller er udfyldt med andet end tal, fx streger eller lignende, anses for tilbudt til 0,00 kr. Det er tilbudsgivers eget ansvar at kontrollere, at sammentællingerne i tilbudslisten er korrekte. Bygherre er ikke ansvarlig for eventuelle regnefejl i de udleverede bilag.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Proces
Beskrivelse
:
Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der tilbyder det økonomisk mest fordelagtige tilbud, der identificeres på grundlag af tildelingskriteriet ”bedste forhold mellem pris og kvalitet”, jf. udbudslovens § 162, stk. 1, nr. 3. Underkriteriet ”Proces” vil blive vurderet på baggrund af nedenstående, som Tilbudsgiver skal vedlægge en beskrivelse af i tilbuddet: Tilbudsgiver skal aflevere en procesbeskrivelse, der indeholder følgende: Hvordan Tilbudsgiver vil håndtere processen for drift og vedligehold i kontraktperioden En redegørelse for, hvordan vidensdeling og erfaringsopsamling sikres og indarbejdes løbende i kontraktperioden. En beskrivelse for Tilbudsgivers interne kvalitetssikringssystem En beskrivende arbejdsplan for opgaveløsning for drift og vedligehold. Planen skal som minimum indeholde følgende: En beskrivelse af Tilbudsgivers aktiviteter, håndtering af overlap og grænseflader mellem Bygherres nuværende driftsløsning og en plan for opbygning, vedligeholdelse og afvikling af lager. Tilbudsgivers organisering af aktiviteter i forhold til Bygherre med entydig beskrivelse af behov for bidrag fra Bygherre. Overordnet kvalitetsplan, der beskriver hvordan Tilbudsgiver vil varetage og dokumentere udførelse, kontrol og dokumentation af de leverede ydelser. Bygherre vægter følgende positivt: Ved evalueringen af underkriteriet lægger Bygherre vægt på nedenstående (ligevægtede delkriterier): at procesbeskrivelsen er overbevisende, herunder indeholder kvalificerede vurderinger at procesbeskrivelsen understøtter et smidigt og effektivt forløb af projektet at arbejdsplanen er overbevisende, herunder sikker håndtering af grænseflader at Tilbudsgiver har eget lager, der håndteres af Tilbudsgiver selv, samt at der er en synlig og tydelig angivelse af hvilke materialer, der ejes af Esbjerg Kommune, og at lagerføringen håndteres overbevisende at Tilbudsgiver kan beskrive hvordan samspil (interface) med Esbjerg Kommunes overvågningssystem eDaptiva og Omnia fungerer, samt hvilke muligheder der er for tilgang til et fjernskrivebord Procesbeskrivelsen må maksimalt udgøre 8 A4-sider i skriftstørrelse 10.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Organisation
Beskrivelse
:
Kontrakten tildeles den tilbudsgiver, der tilbyder det økonomisk mest fordelagtige tilbud, der identificeres på grundlag af tildelingskriteriet ”bedste forhold mellem pris og kvalitet”, jf. udbudslovens § 162, stk. 1, nr. 3. Tilbudsgiver skal aflevere en organisationsplan, der indeholder følgende: Yderligere skal der afleveres CV’er. Underkriteriet organisation vil blive vurderet på baggrund af nedenstående, som Tilbudsgiver skal vedlægge tilbuddet: • En beskrivelse af, hvordan udførelsen af den udbudte opgave vil blive tilrettelagt organisatorisk, inkl. organisationsdiagram. • Beskrivelse af håndtering af fravær og sygdom. • Følgende CV’er skal vedlægges: - Projektleder - Driftsleder for driften - Formand - Formand for en underentreprenør/leverandør, såfremt Tilbudsgiver gør brug af underleverandører - KS-ansvarlig Beskrivelse af kompetencer i form af målrettede CV’er og en beskrivelse af ansvarsområder og snitflader mellem disse. Bygherre vægter følgende positivt: Ved evalueringen af underkriteriet lægger Bygherre vægt på nedenstående (ligevægtede delkriterier): • At Tilbudsgiver har udarbejdet en realistisk bemandingsplan iht. karakteren og omfanget af den udbudte opgave. • At Tilbudsgiver tilbyder en robust organisation med en klar og logisk opgave- og ansvarsfordeling samt sikkerhed for kontinuitet i aftaleperioden. • Gode værktøjer til opgavestyring og dokumentation. • At Tilbudsgiver har de nødvendige nøglepersoner tilknyttet, samt at Tilbudsgiver kan sandsynliggøre, at de nødvendige kvalifikationer altid vil være til stede. Beskrivelsen af organisation må maksimalt udgøre 8 A4-sider i skriftstørrelse 10. CV’er er eksklusiv i de 8 A4sider. Hvert CV må maksimalt udgøre 1 A4-side.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
20
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter
:
Esbjerg Kommune
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår miljøbeskyttelse
:
Esbjerg Kommune
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår
:
Esbjerg Kommune
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Esbjerg Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Esbjerg Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Comdia ApS
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne meddelelse
:
4 167 146,85
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Vinder udvælgelse status
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
ATKI A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
1
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af resultatet
:
4 167 146,85
DKK
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
1
Titel
:
kontrakt vedr. drift og vedligeholdelse af signalanlæg og ITS-udstyr til Esbjerg Kommune
Dato for indgåelse af kontrakten
:
18/06/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Esbjerg Kommune
Registreringsnummer
:
29189803
Postadresse
:
Torvegade 74
By
:
Esbjerg
Postnummer
:
6700
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
Christian Meyer Vestergaard
Telefon
:
+45 76161616
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår miljøbeskyttelse
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
ATKI A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
27927882
Postadresse
:
Transportbuen 9
By
:
Næstved
Postnummer
:
4700
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Vest- og Sydsjælland
(
DK022
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 48237910
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen
:
5cf68a29-abd3-4569-9b65-9cd38dc55e9d
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsessubtype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
07/08/2024
14:43:04 (UTC+2)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
477176-2024
EUT-S-nummer
:
154/2024
Offentliggørelsesdato
:
08/08/2024