1. 
  Køber 
 
 
  
   
   1.1.  
  
 
   
   Køber 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen 
  
 
   
   Køberens retlige status
   : 
   Central regeringsmyndighed 
  
 
   
   Den ordregivende myndigheds aktiviteter
   : 
   Forsvarsområdet 
  
 
   
 
   2. 
  Procedure 
 
 
  
   
   2.1.  
  
 
   
   Procedure 
  
 
   
   Titel
   : 
   Anskaffelse og vedligeholdelse af traktorer, havemaskiner, robotplæneklippere og tilbehør 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (herefter "FMI") har udbudt tre delaftaler (herefter "Rammeaftalerne") vedrørende levering og vedligeholdelse af traktorer, havemaskiner, robotplæneklippere og tilbehør dertil. Rammeaftalerne er ikke eksklusive, og leverandørerne garanteres derfor ikke nogen mindsteomsætning på rammeaftalerne. Forsvarets Ejendomsstyrelse har hjemtaget opgaver med drift af arealer, skydebaner mv. De er derfor i besiddelse af en ældre materielarv (herefter "Arven"), som skal vedligeholdes, ligesom der er behov for at få anskaffet nyt materiel til løbende erstatning af Arven. Der kan være andre myndigheder, herunder bl.a. Forsvarskommandoen og Beredskabsstyrelsen, der kan have behov for at trække på Rammeaftalerne, jf. også nedenfor under "Yderligere køberdækning". Udbuddet indeholder følgende tre rammeaftaler: Delaftale 1: Levering og vedligeholdelse af traktorer og påhængsvogne med tilbehør Delaftale 2: Levering og vedligeholdelse af havemaskiner og vogne med tilbehør Delaftale 3: Levering og vedligeholdelse af robotplæneklippere med tilbehør For delaftale 1 rekvireres fem forskellige modeller/størrelser og det er et krav, at alle modellerne er af samme producent grundet uddannelse og genkendelighed for brugerne. 
  
 
   
   Identifikator for proceduren
   : 
   bd870147-8100-440b-bb85-9496c5933cd1 
  
 
   
   Tidligere bekendtgørelse
   : 
   227432-2024 
  
 
   
   Intern identifikator
   : 
   4033385 
  
 
   
   Type af procedure
   : 
   Åben 
  
 
   
   Proceduren er en hasteprocedure
   : 
   nej 
  
 
   
    
    2.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens art
    : 
    Varer 
   
 
    
    Yderligere om kontraktens art
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    16000000
     
    Landbrugsmaskiner 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landespecifik underafdeling (NUTS)
    : 
    Sydjylland
     
    (
    DK032
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Rammeaftalerne er landsdækkende og leveringssted vil som udgangspunkt fremgå af Indkøbsordren. Hvis leveringssted ikke fremgår af Indkøbsordren, skal Levering ske på: Supply Chain Division (SCD) Lilholtvej 4B DK 6500 Vojens 
   
 
    
   
    
    2.1.4.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Retsgrundlag
    :  
   
 
    
    Direktiv 2014/24/EU 
   
 
    
   
 
   5. 
  Delkontrakt 
 
 
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0001 
  
 
   
   Titel
   : 
   Delaftale 1: Levering og vedligeholdelse af traktorer og påhængsvogne med tilbehør 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Delaftale 1 vedrører levering og vedligeholdelse af traktorer og påhængsvogne med tilbehør til Forsvaret. Derudover omfatter delaftale 1 tillige vedligeholdelse af Forsvarets "Arv" i form af tilsvarende maskiner, som Forsvaret allerede er i besiddelse af ved indgåelse af aftalen. Delaftale 1 omfatter følgende typer af maskiner, samt tilbehør, vedligeholdelse og reservedele dertil: - Traktor let FLV - Traktor let - Traktor let+ (plus) - Traktor middel - Traktor svær - Blokvogn 24 - Kroghejsvogn 16T - Entreprenørvogn - Påhængsvogn 
  
 
   
   Intern identifikator
   : 
   1 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens art
    : 
    Varer 
   
 
    
    Yderligere om kontraktens art
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    16000000
     
    Landbrugsmaskiner 
   
 
    
    Yderligere klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    16100000
     
    Landbrugs- og skovbrugsmaskiner til bearbejdning eller dyrkning af jorden, 
    16110000
     
    Plove eller tallerkenharver, 
    16120000
     
    Harver, oprivere, kultivatorer, luge- eller hakkemaskiner, 
    16140000
     
    Spredemaskiner til gødning, 
    16150000
     
    Tromler til plæner eller sportspladser, 
    16160000
     
    Diverse havebrugsudstyr, 
    16311000
     
    Plæneklippere, 
    16400000
     
    Sprøjtemaskiner til anvendelse i landbrug eller havebrug, 
    16500000
     
    Selvlæssende og selvaflæssende landbrugspåhængs- og sættevogne, 
    16700000
     
    Traktorer, 
    16810000
     
    Dele til landbrugsmaskiner, 
    16820000
     
    Dele til skovbrugsmaskiner, 
    34000000
     
    Transportudstyr og transporthjælpemidler, 
    34100000
     
    Motorkøretøjer, 
    34144420
     
    Saltspredere, 
    34144440
     
    Køretøjer med grusspredere, 
    34223300
     
    Påhængsvogne, 
    34223370
     
    Påhængsvogne med tiplad, 
    34224100
     
    Dele til påhængsvogne og sættevogne, 
    34300000
     
    Dele og tilbehør til motorkøretøjer og motorer hertil, 
    34320000
     
    Mekaniske reservedele, undtagen motorer og motordele, 
    34390000
     
    Tilbehør til traktorer, 
    43200000
     
    Jordflytnings- og gravemaskiner samt dele dertil, 
    43221000
     
    Vejhøvle, 
    43313000
     
    Sneplove og sneslynger, 
    50000000
     
    Reparations- og vedligeholdelsestjenester, 
    50100000
     
    Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende køretøjer og beslægtet udstyr, 
    50110000
     
    Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landespecifik underafdeling (NUTS)
    : 
    Sydjylland
     
    (
    DK032
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Rammeaftalen er landsdækkende og leveringssted vil som udgangspunkt fremgå af Indkøbsordren. Hvis leveringssted ikke fremgår af Indkøbsordren, skal Levering ske på: Supply Chain Division (SCD) Lilholtvej 4B DK 6500 Vojens 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Varighed
    : 
    4
     
    År 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    FMI aflyser hermed udbuddet af delaftale 1, Rammeaftale vedrørende levering og vedligeholdelse af traktorer og påhængsvogne med tilbehør. Annullationen af udbuddet sker, da FMI vurderer, at produkterne og ydelserne omfattet af delaftale 1 kan konkurrenceudsættes mere hensigtsmæssigt. FMI arbejder på at genudbyde Rammeaftale vedrørende levering og vedligeholdelse af traktorer og påhængsvogne med tilbehør. FMI gør opmærksom på, at udbuddet af delaftale 2 og 3 fortsætter uforandret. 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Tildelingskriteriet pris vægtes med 60% 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     60 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Tildelingskriteriet kvalitet vægtes med 40% 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     40 
    
 
     
    
   
    
    5.1.12.  
   
 
    
    Udbudsvilkår 
   
 
    
    Oplysninger om undersøgelsesfrister
    : 
    I henhold til § 7, stk. 2, i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside. 
   
 
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence 
     
     Yderligere omfattede købere
     : 
     Rammeaftalen indgås af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte rammeaftalen til indkøb på rammeaftalens vilkår og betingelser. 
    
 
     
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
   
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0002 
  
 
   
   Titel
   : 
   Delaftale 2: Levering af vedligeholdelse af havemaskiner og vogne med tilbehør 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Delaftale 2 vedrører levering og vedligeholdelse af havemaskiner og vogne med tilbehør til Forsvaret. Derudover omfatter delaftale 2 tillige vedligeholdelse af Forsvarets "Arv" i form af tilsvarende maskiner, som Forsvaret allerede er i besiddelse af ved indgåelse af aftalen. Delaftale 2 omfatter følgende typer af maskiner, samt vedligeholdelse og reservedele dertil: - Mini traktor - Havetraktor - Frontmonteret rotorklipper - Zeroturn - Multimaskine - Redskabsbærer - Varmtvandsanlæg - Armklipper - Skråningsklipper - 1 tons vogn - 2 tonsvogn 
  
 
   
   Intern identifikator
   : 
   2 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens art
    : 
    Varer 
   
 
    
    Yderligere om kontraktens art
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    16000000
     
    Landbrugsmaskiner 
   
 
    
    Yderligere klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    16100000
     
    Landbrugs- og skovbrugsmaskiner til bearbejdning eller dyrkning af jorden, 
    16110000
     
    Plove eller tallerkenharver, 
    16120000
     
    Harver, oprivere, kultivatorer, luge- eller hakkemaskiner, 
    16140000
     
    Spredemaskiner til gødning, 
    16150000
     
    Tromler til plæner eller sportspladser, 
    16160000
     
    Diverse havebrugsudstyr, 
    16311000
     
    Plæneklippere, 
    16400000
     
    Sprøjtemaskiner til anvendelse i landbrug eller havebrug, 
    16500000
     
    Selvlæssende og selvaflæssende landbrugspåhængs- og sættevogne, 
    16810000
     
    Dele til landbrugsmaskiner, 
    16820000
     
    Dele til skovbrugsmaskiner, 
    34000000
     
    Transportudstyr og transporthjælpemidler, 
    34100000
     
    Motorkøretøjer, 
    34144420
     
    Saltspredere, 
    34144440
     
    Køretøjer med grusspredere, 
    34223300
     
    Påhængsvogne, 
    34223370
     
    Påhængsvogne med tiplad, 
    34224100
     
    Dele til påhængsvogne og sættevogne, 
    34300000
     
    Dele og tilbehør til motorkøretøjer og motorer hertil, 
    34320000
     
    Mekaniske reservedele, undtagen motorer og motordele, 
    34390000
     
    Tilbehør til traktorer, 
    43200000
     
    Jordflytnings- og gravemaskiner samt dele dertil, 
    43221000
     
    Vejhøvle, 
    43313000
     
    Sneplove og sneslynger, 
    50000000
     
    Reparations- og vedligeholdelsestjenester, 
    50100000
     
    Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende køretøjer og beslægtet udstyr, 
    50110000
     
    Reparation og vedligeholdelse af motorkøretøjer og beslægtet udstyr 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landespecifik underafdeling (NUTS)
    : 
    Sydjylland
     
    (
    DK032
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Rammeaftalen er landsdækkende og leveringssted vil som udgangspunkt fremgå af Indkøbsordren. Hvis leveringssted ikke fremgår af Indkøbsordren, skal Levering ske på: Supply Chain Division (SCD) Lilholtvej 4B DK 6500 Vojens 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Varighed
    : 
    4
     
    År 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    35 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
    Rammeaftalens maksimumværdi
    : 
    50 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Rammeaftalens anslåede værdi er DKK 35.000.000, mens rammeaftalens maksimale værdi er DKK 50.000.000. Forskellen i de angivne beløb er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den anslåede værdi er således udtryk for FMI’s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens den maksimale værdi udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid. Usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi skyldes navnlig usikkerhed om, i hvilket præcist omfang de af rammeaftalen omfattede anskaffelser vil blive anvendt i Forsvaret. Dette skyldes især, at der er en vis usikkerhed forbundet med i hvor stort et omfang Arven skal vedligeholdes eller erstattes af nyt materiel. Såfremt det besluttes, at det pågældende materiel skal anvendes bredere og evt. på yderligere lokationer, end hvad der i øjeblikket er truffet beslutning om, vil dette medføre et væsentlig større forbrug på rammeaftalen, end hvad der konkret forventes i øjeblikket. 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Tildelingskriteriet pris vægtes med 60%. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     60 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Tildelingskriteriet kvalitet vægtes med 40%. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     40 
    
 
     
    
   
    
    5.1.12.  
   
 
    
    Udbudsvilkår 
   
 
    
    Oplysninger om undersøgelsesfrister
    : 
    I henhold til § 7, stk. 2, i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside. 
   
 
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence 
     
     Yderligere omfattede købere
     : 
     Rammeaftalen indgås af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte rammeaftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser. 
    
 
     
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
   
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0003 
  
 
   
   Titel
   : 
   Delaftale 3: Levering og vedligeholdelse af robotplæneklippere med tilbehør 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Delaftale 3 vedrører levering og vedligeholdelse af robotplæneklippere med tilbehør til Forsvaret. Delaftale 3 omfatter følgende typer af maskiner, samt vedligeholdelse og reservedele dertil: - Lille robotplæneklipper - Mellem robotplæneklipper - Stor robotplæneklipper 
  
 
   
   Intern identifikator
   : 
   3 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens art
    : 
    Varer 
   
 
    
    Yderligere om kontraktens art
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    16000000
     
    Landbrugsmaskiner 
   
 
    
    Yderligere klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    16160000
     
    Diverse havebrugsudstyr, 
    16311000
     
    Plæneklippere, 
    16311100
     
    Plæneklippere, slåmaskiner til parker eller sportsbaner 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landespecifik underafdeling (NUTS)
    : 
    Sydjylland
     
    (
    DK032
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Rammeaftalen er landsdækkende og leveringssted vil som udgangspunkt fremgå af Indkøbsordren. Hvis leveringssted ikke fremgår af Indkøbsordren, skal Levering ske på: Supply Chain Division (SCD) Lilholtvej 4B DK 6500 Vojens 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Varighed
    : 
    4
     
    År 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    5 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
    Rammeaftalens maksimumværdi
    : 
    10 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Rammeaftalens anslåede værdi er DKK 5.000.000, mens rammeaftalens maksimale værdi DKK 10.000.000. Forskellen i de angivne beløb er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi, jf. nedenfor. Den anslåede værdi er således udtryk for FMI’s mest kvalificerede skøn over rammeaftalens værdi på nuværende tidspunkt, mens den maksimale værdi udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid. Usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi skyldes navnlig usikkerhed om, i hvilket præcist omfang de af rammeaftalen omfattede anskaffelser vil blive anvendt i Forsvaret. Såfremt det besluttes, at det pågældende materiel skal anvendes bredere og evt. på yderligere lokationer, end hvad der i øjeblikket er truffet beslutning om, vil dette medføre et væsentlig større forbrug på rammeaftalen, end hvad der konkret forventes i øjeblikket. 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Tildelingskriteriet pris vægtes med 60%. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     60 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Tildelingskriteriet kvalitet vægtes med 40%. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     40 
    
 
     
    
   
    
    5.1.12.  
   
 
    
    Udbudsvilkår 
   
 
    
    Oplysninger om undersøgelsesfrister
    : 
    I henhold til § 7, stk. 2, i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside. 
   
 
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence 
     
     Yderligere omfattede købere
     : 
     Rammeaftalen indgås af FMI. Alle enheder under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er under Forsvarschefens kommando, er imidlertid berettigede til at benytte rammeaftalen til indkøb på aftalens vilkår og betingelser. 
    
 
     
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
   
 
   6. 
  Resultater 
 
 
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0001 
  
 
   
   Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet. 
  
 
   
   Begrundelsen for ikke at udvælge en vinder
   : 
   Andet 
  
 
   
    
    6.1.4. 
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    : 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     0 
    
 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     0 
    
 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     0 
    
 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     0 
    
 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     0 
    
 
     
    
   
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0002 
  
 
   
   Der er endnu ikke udvalgt en vinder, men konkurrencen er stadig i gang. 
  
 
   
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0003 
  
 
   
   Der er endnu ikke udvalgt en vinder, men konkurrencen er stadig i gang. 
  
 
   
 
   8. 
  Organisationer 
 
 
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0001 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   16287180 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Lautrupbjerg 1
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Ballerup 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2750 
  
 
   
   Landespecifik underafdeling (NUTS)
   : 
   Københavns omegn
    
   (
   DK012
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Kontaktpunkt
   : 
   Maria Helbech Hede 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 53782645 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Køber 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0002 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Klagenævnet for Udbud 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   37795526 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Nævnenes Hus, Toldboden 2
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Viborg 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   8800 
  
 
   
   Landespecifik underafdeling (NUTS)
   : 
   Vestjylland
    
   (
   DK041
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 72405600 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation med ansvar for klager 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0003 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   10294819 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Carl Jacobsens Vej 35
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Valby 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2500 
  
 
   
   Landespecifik underafdeling (NUTS)
   : 
   Københavns omegn
    
   (
   DK012
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 41715000 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0004 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Mercell Holding ASA 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   980921565 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Askekroken 11
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Oslo 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   0277 
  
 
   
   Landespecifik underafdeling (NUTS)
   : 
   Oslo
    
   (
   NO081
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Norge 
  
 
   
   Kontaktpunkt
   : 
   eSender 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +47 21018800 
  
 
   
   Fax
   : 
   +47 21018801 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    TED eSender 
   
 
    
   
 
   11. 
  Oplysninger om bekendtgørelsen 
 
 
  
   
   11.1.  
  
 
   
   Oplysninger om bekendtgørelsen 
  
 
   
   Identifikator for bekendtgørelsen
   : 
   b363798d-94b2-4f47-8da0-b9587515e2f8
    
   - 
   01 
  
 
   
   Formulartype
   : 
   Resultater 
  
 
   
   Bekendtgørelsestype
   : 
   Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen 
  
 
   
   Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
   : 
   16/05/2024
    
   15:53:49 (UTC) 
  
 
   
   Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender)
   : 
   16/05/2024
    
   15:53:49 (UTC) 
  
 
   
   Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
   : 
   dansk 
  
 
   
  
   
   11.2.  
  
 
   
   Oplysninger om offentliggørelsen 
  
 
   
   Bekendtgørelsesnummer
   : 
   296745-2024 
  
 
   
   EUT-S-nummer
   : 
   97/2024 
  
 
   
   Offentliggørelsesdato
   : 
   21/05/2024