1. 
  Køber 
 
 
  
   
   1.1.  
  
 
   
   Køber 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Danmarks Tekniske Universitet - DTU 
  
 
   
   Køberens retlige status
   : 
   Offentlig virksomhed 
  
 
   
   Den ordregivende myndigheds aktiviteter
   : 
   Uddannelse 
  
 
   
 
   2. 
  Procedure 
 
 
  
   
   2.1.  
  
 
   
   Procedure 
  
 
   
   Titel
   : 
   Stål, Jern og Metal 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   DTU ønsker at indgå en rammeaftale med 3 (tre) leverandører for levering af Stang- & Båndstål, Stål blank, Stålbjælker, Stålplader & -coils, Stålrør & -profiler; Armeringsstål; Rustfri stangstål; Rustfri stålplader & -coils; Rustfri stålrør & -profiler; Aluminiumplader & -coils; Aluminiumrør & -profiler; Stang aluminium; Bronze; Kobber; Messing; Special stål; Armeringsstål, Konstruktionsstål inden for angivne kategorier i bilag 1 – Kravspecifikation og Priser. Den forventede omsætning på Aftalen er beregnet på baggrund af tidligere aktivitet/forbrug med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. DTU's forventede årlige omsætning på dette område udgør i gennemsnit DKK 3.000.000 Aftalen, der er vedlagt udbudsmaterialet, ligger til grund for aftaleforholdet mellem Tilbudsgiver og DTU, og den kan som udgangspunkt ikke ændres. Aftalen vil være gyldig i en periode af 2 år. DTU er berettiget til at forlænge Rammeaftalen i 2 gange 1 år. Forlængelse kan kun foretages 2 gange i alt. Aftalen vil blive indgået med 3 tilbudsgivere. Hvilken af Tilbudsgiverne, der skal levere de enkelte le-verancer under Aftalen, som DTU ønsker at købe, vil ske ved direkte tildeling efter en kaskade model, som er beskrevet nedenfor. Ordregiver vil i forbindelse med evalueringen konstatere, hvilken tilbudsgiver der er rangeret hen-holdsvis bedst og næstbedst og så fremdeles. Ordregiver vil i videst muligt omfang placere alle fak-tiske indkøb hos den bedst rangerede tilbudsgiver. Hvis den først rangerede leverandør ikke kan leve-re, vil Ordregiver benytte den tilbudsgiver, der er rangeret som nr. 2 og købe på dennes og ligeså for tilbudsgiver som rangerer som nr. 3. 
  
 
   
   Identifikator for proceduren
   : 
   f9047b1c-3f5c-4541-8240-9df62ddd1065 
  
 
   
   Tidligere bekendtgørelse
   : 
   4439d348-c05d-4983-a1b8-d13d412fad19-01 
  
 
   
   Intern identifikator
   : 
   5978 
  
 
   
   Type af procedure
   : 
   Åben 
  
 
   
    
    2.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens art
    : 
    Varer 
   
 
    
    Primær klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    14000000
     
    Minedriftsprodukter, basismetaller og beslægtede produkter 
   
 
    
    Yderligere klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    14600000
     
    Metalmalme og legeringer, 
    14622000
     
    Stål, 
    14700000
     
    Basismetaller, 
    14710000
     
    Jern, bly, zink, tin og kobber, 
    14711000
     
    Jern, 
    14711100
     
    Råjern, 
    44316400
     
    Metalprodukter 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Hvor som helst 
   
 
    
   
    
    2.1.3.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    12 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
    Rammeaftalens maksimumværdi
    : 
    16 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    2.1.4.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Retsgrundlag
    :  
   
 
    
    Direktiv 2014/24/EU 
   
 
    
   
 
   5. 
  Delkontrakt 
 
 
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0000 
  
 
   
   Titel
   : 
   Stål, Jern og Metal 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   DTU ønsker at indgå en rammeaftale med 3 (tre) leverandører for levering af Stang- & Båndstål, Stål blank, Stålbjælker, Stålplader & -coils, Stålrør & -profiler; Armeringsstål; Rustfri stangstål; Rustfri stålplader & -coils; Rustfri stålrør & -profiler; Aluminiumplader & -coils; Aluminiumrør & -profiler; Stang aluminium; Bronze; Kobber; Messing; Special stål; Armeringsstål, Konstruktionsstål inden for angivne kategorier i bilag 1 – Kravspecifikation og Priser. Den forventede omsætning på Aftalen er beregnet på baggrund af tidligere aktivitet/forbrug med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. DTU's forventede årlige omsætning på dette område udgør i gennemsnit DKK 3.000.000 Aftalen, der er vedlagt udbudsmaterialet, ligger til grund for aftaleforholdet mellem Tilbudsgiver og DTU, og den kan som udgangspunkt ikke ændres. Aftalen vil være gyldig i en periode af 2 år. DTU er berettiget til at forlænge Rammeaftalen i 2 gange 1 år. Forlængelse kan kun foretages 2 gange i alt. Aftalen vil blive indgået med 3 tilbudsgivere. Hvilken af Tilbudsgiverne, der skal levere de enkelte le-verancer under Aftalen, som DTU ønsker at købe, vil ske ved direkte tildeling efter en kaskade model, som er beskrevet nedenfor. Ordregiver vil i forbindelse med evalueringen konstatere, hvilken tilbudsgiver der er rangeret hen-holdsvis bedst og næstbedst og så fremdeles. Ordregiver vil i videst muligt omfang placere alle fak-tiske indkøb hos den bedst rangerede tilbudsgiver. Hvis den først rangerede leverandør ikke kan leve-re, vil Ordregiver benytte den tilbudsgiver, der er rangeret som nr. 2 og købe på dennes og ligeså for tilbudsgiver som rangerer som nr. 3. 
  
 
   
   Intern identifikator
   : 
   5978 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens art
    : 
    Varer 
   
 
    
    Primær klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    14000000
     
    Minedriftsprodukter, basismetaller og beslægtede produkter 
   
 
    
    Yderligere klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    14600000
     
    Metalmalme og legeringer, 
    14622000
     
    Stål, 
    14700000
     
    Basismetaller, 
    14710000
     
    Jern, bly, zink, tin og kobber, 
    14711000
     
    Jern, 
    14711100
     
    Råjern, 
    44316400
     
    Metalprodukter 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Hvor som helst 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Varighed
    : 
    2
     
    År 
   
 
    
   
    
    5.1.4.  
   
 
    
    Fornyelse 
   
 
    
    Højeste antal fornyelser
    : 
    2 
   
 
    
    Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
    : 
    Forlængelse 2x 12 mdr. 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    12 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
    Rammeaftalens maksimumværdi
    : 
    16 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Pris 
    
 
     
     Navn
     : 
     Pris 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     75 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Kvalitet og Funktionalitet 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     22.5 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Navn
     : 
     Bæredygtighed 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     2.5 
    
 
     
    
   
    
    5.1.12.  
   
 
    
    Udbudsvilkår 
   
 
    
    Oplysninger om undersøgelsesfrister
    : 
    FRISTER FOR INDGIVELSE AF KLAGER Klage over prækvalifikation: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1. Klage over tildeling af en kontrakt: Klage over tildeling af en kontrakt skal være indgivet 45 kalenderdage, efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har tildelt/indgået kontrakt, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1. Klage over tildeling under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud): Klage over tildeling af en kontrakt under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen skal være indgivet 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen er tildelt/indgået, hvis denne underretning indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 2. Klage over tildeling af en rammeaftale: Klage over tildeling af en rammeaftale skal være indgivet 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3. Klage over direkte tildeling: Klage over, at ordregiver i strid med udbudsloven har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder en begrundelse for ordregivers beslutning om at tildele kontrakten direkte, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 3. Klage over offentlige indkøb under tærskelværdien: Klage over overtrædelser af indkøb under tærskelværdien skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, hvem ordregiver har besluttet at indgå kontrakt med, hvis underretningen indeholder en begrundelse; og 6 måneder efter at ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, hvis underretningen indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 4, nr. 1 og 2. Klage over prækvalifikation for indkøb under tærskelværdien skal være indgivet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 5. 
   
 
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
   
 
   6. 
  Resultater 
 
 
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0000 
  
 
   
   Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet. 
  
 
   
   Begrundelsen for ikke at udvælge en vinder
   : 
   Afgørelse truffet af køber på grund af ændrede behov 
  
 
   
 
   8. 
  Organisationer 
 
 
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0001 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Danmarks Tekniske Universitet - DTU 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   30060946 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Anker Engelunds Vej 1
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Kgs. Lyngby 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2800 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Kontaktpunkt
   : 
   Marianne Andersen 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 252525 
  
 
   
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Køber 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0002 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Klagenævnet for Udbud 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   37795526 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Nævnenes hus, Toldboden 2
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Viborg 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   8800 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 35291000 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation med ansvar for klager 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0003 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   10294819 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Carl Jacobsens Vej 35
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Valby 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2500 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 41715000 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0004 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Mercell Holding ASA 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   980921565 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Askekroken 11
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Oslo 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   0277 
  
 
   
   Landespecifik underafdeling (NUTS)
   : 
   Oslo
    
   (
   NO081
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Norge 
  
 
   
   Kontaktpunkt
   : 
   eSender 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +47 21018800 
  
 
   
   Fax
   : 
   +47 21018801 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    TED eSender 
   
 
    
   
 
   11. 
  Oplysninger om bekendtgørelsen 
 
 
  
   
   11.1.  
  
 
   
   Oplysninger om bekendtgørelsen 
  
 
   
   Identifikator for bekendtgørelsen
   : 
   17c85272-dee2-4ffa-bcbc-c57ac4908be9
    
   - 
   01 
  
 
   
   Formulartype
   : 
   Resultater 
  
 
   
   Bekendtgørelsestype
   : 
   Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen 
  
 
   
   Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
   : 
   28/02/2024
    
   09:08:23 (UTC) 
  
 
   
   Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender)
   : 
   28/02/2024
    
   10:33:41 (UTC) 
  
 
   
   Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
   : 
   dansk 
  
 
   
  
   
   11.2.  
  
 
   
   Oplysninger om offentliggørelsen 
  
 
   
   Bekendtgørelsesnummer
   : 
   126225-2024 
  
 
   
   EUT-S-nummer
   : 
   43/2024 
  
 
   
   Offentliggørelsesdato
   : 
   29/02/2024