Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1277207b-8703-49ff-bc42-d86861e7b6d7/publicMaterial
Udbyder
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen (FMI)
Service, vedligehold og reparation af Forsvarets gummibåde, motor-gummibåde, RHIB og påhængsmotorer
Forsvarsministeriet Materiel- og Indkøbsstyrelsen (FMI)
Forhåndsmeddelelse
Denne bekendtgørelse har til formål at reducere fristen for modtagelse af bud
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 16-28-71-80
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Christian Damsgaard Kristensen
E-mail: fmi-sd-acv04@mil.dk
Telefon: +45 51648769
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Service, vedligehold og reparation af Forsvarets gummibåde, motor-gummibåde, RHIB og påhængsmotorer
Forsvaret har til hensigt at indgå en rammeaftale på service, reparation og vedligehold af Forsvarets gummibåde, motor-gummibåde, RHIB og påhængsmotorer. Aftalen deles op i fem delaftaler, der skal hjælpe med at sikre leveringssikkerheden af Forsvarets fartøjer.
Søværnets FRB og MOB
Aftalen omhandler service, reparation og vedligehold af Søværnets Fast Rescue Boat (FRB) og Man Over Board (MOB), hvilket omfatter i alt 4 forskellige fartøjs typer fra 4,8 meter til 7,4 meter, i alt 65 RHIB.
Skroget er bygget af glasfiber, og pontonen, som er fastgjort til skroget, er lavet er hypalon.
Alle RHIB er bygget i henhold til LSA koden, og er SOLAS certificerede, dog med enkelte undtagelser.
Fartøjerne er udstyret med påhængsmotorer, Henriksen slipapparat, søgelygter, civilt navigationsudstyr og civil VHF radio med militære kanaler.
Leverandøren skal være ISO9001 godkendt eller tilsvarende. Virksomheden skal kunne sikkerhedsgodkendes af Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) inden 1 år efter aftalens ikrafttrædelse, og skal kunne oppebære sikkerhedsgodkendelsen i kontraktens løbetid. Aftalen sætter krav til at leverandørens teknikere skal uddannes i Yamaha-motorer og Mercury-motorer inden 1 år efter aftalens ikrafttrædelse.
Diana-klassens FRB
Aftalen omhandler service, reparation og vedligehold af Diana-klassens Fast Rescue Boat (FRB), i alt 11 fartøjer på 6,1 meter.
Skroget er bygget af glasfiber, og pontonen, som er fastgjort til skroget, er lavet er hypalon.
Alle RHIB er bygget i henhold til LSA koden, og er SOLAS certificerede, dog med enkelte undtagelser.
Fartøjerne er udstyret med indenbords diesel motor, ZF gear, waterjet, Sea Catch slipapparat, søgelygter, civilt navigationsudstyr og civil VHF radio med militære kanaler.
Leverandøren skal være ISO9001 godkendt eller tilsvarende. Virksomheden skal kunne sikkerhedsgodkendes af Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) inden 1 år efter aftalens ikrafttrædelse, og skal kunne oppebære sikkerhedsgodkendelsen i kontraktens løbetid.
Kystredningstjenestens FRB
Aftalen omhandler service, reparation og vedligehold af Kystredningstjenestens Fast Rescue Boat (FRB), hvilket omfatter 3 forskellige typer fartøjer, fra 4,8 meter til 8,5 meter, i alt 13 RHIB.
Skroget er bygget af glasfiber, og pontonen, som er fastgjort til skroget, er lavet er hypalon.
Alle RHIB er bygget i henhold til LSA koden, og er SOLAS certificerede, dog med enkelte undtagelser.
Fartøjerne er udstyret med påhængsmotorer (med undtagelse af 1 stk. 8,5 meter fartøj, jf. nedenfor), søgelygter, civilt navigationsudstyr, SINE radio og civil VHF radio med militære kanaler.
4 fartøjer på 7,4 meter er endvidere udstyret med manuelt løsbare vendeblære.
1 fartøj på 8,5 meter er udstyret med 2 stk. indenbords diesel motor, Z-drev, vindskærm med varme, søgelygter, civilt navigationsudstyr, SINE radio, civil VHF radio kodet med militære kanaler og manuelt udløst vendeblære.
Leverandøren skal være ISO9001 godkendt eller tilsvarende. Virksomheden skal kunne sikkerhedsgodkendes af Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) inden 1 år efter aftalens ikrafttrædelse, og skal kunne oppebære sikkerhedsgodkendelsen i kontraktens løbetid. Aftalen sætter krav til at leverandørens teknikere skal uddannes i Yamaha-motorer inden 1 år efter aftalens ikrafttrædelse.
Marinehjemmeværnets FRB
Aftalen omhandler service, reparation og vedligehold af Marinehjemmeværnets Fast Rescue Boat (FRB), hvilket omfatter i alt 42 fartøjer på 5,2 meter, hvoraf et mindre antal er trailerbaserede og de resterende skibsbaserede.
De skibsbaserede skal følge moderskibets årlige service, og skal afhentes og leveres af Leverandøren på værftet. De trailerbaserede skal afhentes og leveres på lokation.
Skroget er bygget af glasfiber, og pontonen, som er fastgjort til skroget, er lavet er hypalon.
Alle RHIB er bygget i henhold til LSA koden, og er SOLAS certificerede, dog med enkelte undtagelser.
Fartøjerne er udstyret med påhængsmotor, Henriksen slipapparat, søgelygter, civilt navigationsudstyr, og civil VHF radio kodet med militære kanaler.
Leverandøren skal være ISO9001 godkendt eller tilsvarende. Virksomheden skal kunne sikkerhedsgodkendes af Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) inden 1 år efter aftalens ikrafttrædelse, og skal kunne oppebære sikkerhedsgodkendelsen i kontraktens løbetid. Aftalen sætter krav til at leverandørens teknikere skal uddannes i Yamaha-motorer og Mercury-motorer inden 1 år efter aftalens ikrafttrædelse.
NON-SOLAS Fartøjer
Aftalen omhandler service, reparation og vedligehold af NON-SOLAS fartøjer fra 2 meter til 8,5 meter, hvilket omfatter i alt 261 fartøjer.
Størstedelen af fartøjerne er mindre gummibåde og motor-gummibåde.
Aftalen omhandler også et antal fartøjer sammenlignelige med Søværnets FRB (Fast Rescue Boat), samt 6 stk 7,4 meter RHIB med indenbords diesel motor og Z-drev og 1 fartøj på 8,2 meter med indenbords diesel og z-drev.
Det resterende udstyr er søgelygter, civilt navigationsudstyr, og civil VHF radio kodet med militære kanaler.
Leverandøren skal være ISO9001 godkendt eller tilsvarende. Virksomheden skal kunne sikkerhedsgodkendes af Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) inden 1 år efter aftalens ikrafttrædelse, og skal kunne bevare sikkerhedsgodkendelsen i aftalens løbetid. Aftalen sætter krav til at leverandørens teknikere skal uddannes i Yamaha- og Mercury-motorer inden 1 år efter aftalens ikrafttrædelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Leverandøren skal være ISO9001 godkendt eller tilsvarende. Virksomheden skal kunne sikkerhedsgodkendes TIL TJENESTEBRUG (TTJ) af Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) inden 1 år efter aftalens ikrafttrædelse, og skal kunne oppebære sikkerhedsgodkendelsen i kontraktens løbetid. Nærmere oplysninger vil fremgår af aftalens Special-appendiks 9. Det er ansøgers eget ansvar at opnå den sikkerhedsgodkendelse, som er en forudsætning for at kunne opfylde kontrakten.
Aftalen indeholder forpligtelser vedrørende arbejdsklausul, CSR forpligtelser og internationale sanktioner samt bestemmelser om risikovurdering og opfølgning herpå; der henvises til appendiks B og appendiks B.1 for yderligere oplysninger. Ved udbud af Aftalen er risikoprofilen fastsat til følgende opfølgningstiltag (risikoniveau): [risikoprofilen vil blive anført i udbudsbekendtgørelsen].
Se pkt. VI.3 for yderligere information.
Del IV: Procedure
Udbuddet vil være tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1277207b-8703-49ff-bc42-d86861e7b6d7/homepage
Del VI: Supplerende oplysninger
Vedrørende pkt. III.2.2): Ved afgivelse af tilbud skal tilbudsgiver indgive en egenerklæring om efterlevelse af arbejdsklausul, CSR-forpligtelser og internationale sanktioner. Såfremt egenerklæringen ikke indgives eller er mangelfuld, vil tilbudsgiver ikke kunne komme i betragtning til Aftalen, og vil kunne blive udelukket fra udbudsprocessen. FMI forbeholder sig i den forbindelse retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at lade tilbudsgiver berigtige en manglende eller mangelfuldt udfyldt egenerklæring.
FMI har udarbejdet en skabelon (som vil bliver gjort tilgængelig i ETHICS-webportalen), der skal anvendes som erklæring.
Når sammenslutninger af enheder (f.eks. konsortier), herunder midlertidige joint ventures, deltager samlet i udbuddet, skal erklæringen gives for hver enkelt af de deltagende enheder.
Der sættes ikke krav til SOLAS certifikat, men service skal ske i hht. LSA kode og SOLAS regler.
Der vil blive sat krav om anvendelse af lærlinge (personer under oplæring), jf. udbudslovens § 176. Nærmere oplysninger vil fremgå af aftalens Special-appendiks 16.
FMI har til hensigt at indgå alle 5 delaftaler med 3 leverandører, jf. pkt. IV.1.3, efter en kaskademodel, således at der på hver aftale er leveringssikkerhed i tilfælde af at den første leverandør ikke har kapacitet til at udføre flere opgaver. Nærmere oplysninger tilgår i udbudsmaterialet.
FMI gør opmærksom på, at denne meddelelse ikke anvendes til indkaldelse af tilbud, men har til hensigt at forkorte tilbudsfristen for det kommende udbud efter udbudslovens § 57, stk. 3.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk, skal klage indgives for Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister:
Klager over udbud og beslutninger, der er omfattet af Kapitel II og III i udbudsloven, som ikke angår spørgsmål om en ansøgers manglende prækvalifikation, skal i henhold til § 7, stk. 2 i Lov om Klagenævnet for Udbud indgives til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen
3) 6 måneder regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere og tilbudsgivere om, at ordregiver har indgået en rammeaftale, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning om at videreføre kontrakten, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret op-sættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1.
Kontaktoplysninger til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk