Fakta om udbudet
Udbyder
Norlys Holding A/S
EU-udbud af DSO Styretavler til N1 A/S
Norlys Holding A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 25482190
Postadresse: Tietgensvej 4
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8600
Land: Danmark
Kontaktperson: Christina Vestergaard Jensen
E-mail: chrlar@norlys.dk
Telefon: +45 30189694
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5077eba5-3f8a-42fd-bc1b-05436eed3db5/homepage
Del II: Genstand
EU-udbud af DSO Styretavler til N1 A/S
Ordregiver ønsker en Rammeaftale omfattende DSO Styretavler (herefter benævnt DSO-tavler) for fjernkontrol af 10-20/0,4kV stationer og anlæg. Rammeaftalen omfatter komplette færdig monterede DSO-tavler, Managementsystem for DSO Styretavler samt et udvalg af løse komponenter til anvendelse som reservedele eller for eftermontage i eksisterende koblingsanlæg for retrofit (herefter benævnt DSO-reservedele), til hele forsyningsområdet. Krav til Produkter er nærmere beskrevet i Bilag B – Kravspecifikation, Bilag F - IT Supplier Requirements, DSO-tavle og Bilag F.2 – IT Supplier Requirements, Managementsystem.
Danmark
Ordregiver ønsker levering DSO Styretavler (herefter benævnt DSO-tavler) for fjernkontrol af 10-20/0,4kV stationer og anlæg. Indkøbet omfatter komplette færdig monterede DSO-tavler, Managementsystem for DSO Styretavler samt et udvalg af løse komponenter til anvendelse som reservedele eller for eftermontage i eksisterende koblingsanlæg for retrofit (herefter benævnt DSO-reservedele), til hele forsyningsområdet. Krav til Produkter er nærmere beskrevet i Bilag B – Kravspecifikation, Bilag F - IT Supplier Requirements, DSO-tavle og Bilag F.2 – IT Supplier Requirements, Managementsystem.
Ordregiver kan som option beslutte at forlænge aftalen på uændrede vilkår op til 3 gange med op til 12 måneder for hver forlængelse.
Ordregiver er berettiget til et benytte de udbudte optioner, hvorfor Tilbudsgiveren er pligtig til at acceptere dette.
Ordregiver skal give Leverandøren skriftlig besked senest 3 måneder før optionen ønskes anvendt.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del VI: Supplerende oplysninger
Norlys Holding A/S er indkøbscentral for N1 A/S (CVR nr. 25154150) og er således den ansvarlige for udbuddets tilrettelæggelse og gennemførelse samt for den efterfølgende kontraktstyring på vegne af N1 A/S. Norlys Holding A/S håndterer som koncernselskab indkøb og lagerfaciliteter for N1 A/S.
På baggrund af det samlede udbudsmateriale vil der blive indgået en Rammeaftale med én leverandør til at varetage de heraf omfattede Produkter.
N1 har på baggrund af den fortrolige karakter af Bilag F - IT Supplier Requirements begrænset den direkte elektroniske adgang til dette dokument. I forbindelse med ansøgning om prækvalifikation skal Ansøgerne underskrive og fremsende Bilag M - Fortrolighedsaftale. Bilag F - IT Supplier Requirements vil blive udleveret til de prækvalificerede Ansøgere på tidspunktet for opfordring til at give tilbud, forudsat at de prækvalificerede ansøgere har fremsendt en underskrevet udgave af Bilag M - Fortrolighedsaftale. Hvis Bilag M - Fortrolighedsaftale ikke medfølger ansøgningen, er Ordregiver forpligtet til at afvise Ansøger.
Fristen i pkt. IV.2.2 er ansøgningsfristen for prækvalifikation. Fristen for modtagelse af tilbud fastsættes i udbudsmaterialet; datoangivelse i pkt. IV.2.3 er alene vejledende.
Eventuelle spørgsmål til ansøgningsprocessen skal stilles via udbudssystemet (jf. pkt. I.3). Spørgsmål stillet efter spørgefristen vil blive besvaret, hvis Ordregiver anser det for muligt at besvare senest seks (6) dage inden Ansøgningsfristen. Spørgsmål og svar, samt eventuelle rettelser vil løbende blive offentliggjort i udbudssystemet.
Til pkt. II.1.5 og II.2.6: Rammeaftalens anslåede volumen er 33.430 stk., mens rammeaftalens maksimale volumen er 44.300 stk. Den anslåede volumen er således udtryk for ordregivers mest kvalificerede skøn over rammeaftalens volumen på nuværende tidspunkt, mens den maksimale volumen udtrykker det maksimale træk på rammeaftalen i dens løbetid. Usikkerheden om rammeaftalens endelige volumen skyldes navnlig usikkerhed om fremtidigt forbrug, som ikke kan forudsiges præcist for hele rammeaftalens løbetid.
Efter indledende tilbud forventer ordregiver følgende forhandlingsforløb: Alle prækvalificerede virksomheder, der rettidigt har afgivet indledende tilbud, inviteres til én forhandlingsrunde . Herefter anmodes virksomhederne om at afgive et revideret tilbud. Se uddybende beskrivelse af forløbet i udbudsbetingelserne. Ordregiver forbeholder sig ret til at tilpasse forløbet, og f.eks. tilføje yderligere forhandlingsmøder og yderligere reviderede tilbud.
Der ydes ikke vederlag for deltagelse i udbudsprocessen.
EU har indført forbud mod deltagelse i EU-udbud af virksomheder med russisk involvering, jf. artikel 5k i Rådets Forordning (EU) no. 833/2014 af 31. juli 2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, som ændret ved Rådets Forordning (EU) nr. 2022/578 af 8. april 2022.
Tilbudsgiver skal sammen med ansøgningen aflevere en tro og love erklæring om, at virksomheden og tilbuddet ikke har russisk involvering, der overskrider grænserne i forordningen. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge en tro og love erklæring. Udbudsmaterialet indeholder en skabelon, som kan benyttes.
Ordregiver kan til enhver tid anmode ansøger/tilbudsgiver om at indsende dokumentation for oplysninger i ESPD(er) (jf. pkt. III.1) - og tro og love erklæring(er) - inden en kortere tidsfrist der fastsættes af Ordregiver, samt supplering og præcisering af indsendt dokumentation. Manglende fremsendelse af efterspurgt dokumentation kan føre til udelukkelse fra udbudsproceduren. Se udbudsbetingelserne for uddybende beskrivelse.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klage skal være indgivet inden udløb af de klagefrister, der er fastsat i Lov om Klagenævnet for Udbud.
De nugældende fristregler af relevans for dette udbud er følgende:
En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. lovens § 7, stk. 1.
Øvrige klager skal være inden 6 måneder fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere om beslutningen om indgåelse af rammeaftalen, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i stand still perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand still perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk