23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 096-297956
Offentliggjort
19.05.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Spar 5

Udbud af vask og leje af linned og beklædning


Spar 5

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Spar 5
Postadresse: Bernstorffsvej 161
By: Charlottenlund
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 2920
Land: Danmark
Kontaktperson: Mads Martinus Bredtoft
E-mail: mabre@rudersdal.dk
Telefon: +45 72682036
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0d7754ad-bfba-40f1-adf0-45f20b8b0a0a/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af vask og leje af linned og beklædning

II.1.2) Hoved-CPV-kode
98000000 Andre kollektive, sociale og personlige tjenesteydelser
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Dette udbud vedrører levering af vask og leje af linned og beklædning for plejecentre, rehabiliteringscentre, køkken, tandpleje etc. for Gentofte Kommune, Lyngby-Taarbæk Kommune og Rudersdal Kommune. Der udbydes to 7-årige delaftaler til ikrafttræden d. 28. februar 2023, herunder:

A. Delaftale 1: Vask og leje af linned

B. Delaftale 2: Vask og leje af beklædning.

De ansøgere, som opfordres til afgive tilbud, skal afgive tilbud på begge delaftaler. Kun én tilbudsgiver kan vinde begge delaftaler. Ordregiver forventer, at det samlede årlige forbrug på vask og leje af linned og beklædning vil være ca. 9 mio. kr., ekskl. moms. Leverandørens vederlag i aftaleperioden vil dog blive fastsat på baggrund af de af leverandøren tilbudte priser og kommunernes faktiske forbrug af leverandørens ydelser. Ordregiver har valgt at udbyde to særskilte delkontrakter, fordi Ordregiver udbyder to forskellige ydelser, en ydelse af vask og leje af beklædning, og en ydelse af vask og leje af linned.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 20 940 492.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1: Linned

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98311000 Afhentning af vasketøj
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten omfatter Leverandørens levering af vask og leje af linned til enhederne i bilag N, ”Adresseliste”. Linned skal opfylde kravene i kravspecifikationen, tilbudslisten og Leverandørens tilbud. Kontrakten omfatter ikke alene de i aftalegrundlaget specifikt beskrevne forpligtelser, men også eventuelle øvrige handlinger, der ikke udtrykkeligt er omtalt, men som måtte være en naturlig eller nødvendig forudsætning for kontraktens hensigtsmæssige gennemførelse. Kommunen har ret til at udvide eller indskrænke antallet af leveringssteder eksempelvis i forbindelse med nyetablering, flytning, nedlæggelse eller sammenlægning af leveringssteder. Eventuelle ændringer sker med et passende varsel.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60%
Pris - Vægtning: 40%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Enhederne ”Bank-Mikkelsensvej-området”, ”Social og Handicap” og ”Hjemmeplejen” i Gentofte Kommune er med på option. Dette fremgår af bilag N: Adresselister, hvor enhederne under ”Opti-on” også har udfyldt, hvilken type option, de ønsker. Optionen skal anvendes af hele enheden inden for 1 år efter kontraktstart. Optionen gælder ikke pr. leveringsadresse men pr. enhed.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2: Beklædning

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98311000 Afhentning af vasketøj
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten omfatter Leverandørens levering af vask og leje af beklædning til enhederne i bilag N, ”Adresseliste”. Beklædning skal opfylde kravene i kravspecifikationen, tilbudslisten og Leverandørens tilbud. Kontrakten omfatter ikke alene de i aftalegrundlaget specifikt beskrevne forpligtelser, men også eventuelle øvrige handlinger, der ikke udtrykkeligt er omtalt, men som måtte være en naturlig eller nødvendig forudsætning for delaftalens hensigtsmæssige gennemførelse. Kommunen har ret til at udvide eller indskrænke antallet af leveringssteder eksempelvis i forbindelse med nyetablering, flytning, nedlæggelse eller sammenlægning af leveringssteder. Eventuelle ændringer sker med et passende varsel.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60%
Pris - Vægtning: 40%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Enhederne ”Bank-Mikkelsensvej-området”, ”Social og Handicap” og ”Hjemmeplejen” i Gentofte Kommune er med på option. Dette fremgår af bilag N: Adresselister, hvor enhederne under ”Opti-on” også har udfyldt, hvilken type option, de ønsker. Optionen skal anvendes af hele enheden inden for 1 år efter kontraktstart. Optionen gælder ikke pr. leveringsadresse men pr. enhed.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 243-696764
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delaftale 1: Linned

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
16/05/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Elis Danmark A/S
CVR-nummer: 27339506
Postadresse: Tobaksvejen 22
By: Søborg
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 2860
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 27 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 20 129 898.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Delaftale 2: Beklædning

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
16/05/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Elis Danmark A/S
CVR-nummer: 27339506
Postadresse: Tobaksvejen 22
By: Søborg
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 2860
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 27 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 810 594.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/05/2023

Send til en kollega

0.063