Fakta om udbudet
Udbyder
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
AV-Løsninger
Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: Pakkerivej 6
By: Valby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Adam Goslett
E-mail: add@ski.dk
Telefon: +45 25230392
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
Del II: Genstand
AV-Løsninger
SKI udbyder hermed et dynamisk indkøbssystem for AV-løsninger og accessoriske varer og ydelser (02.70 AV-løsninger).
AV-løsninger defineres som nyt eller brugt AV-udstyr og accessoriske produkter og/eller ydelser, der kan anvendes i et eller flere sammenhængende systemer. AV-udstyr defineres som hardware og/eller software, der producerer/fremviser/afspiller lyd, lys, billeder og/eller video. Det fremgår af udbudsmaterialets bilag C hvilke produkter og ydelser, der kan anskaffes i systemet.
Det dynamiske indkøbssystem indeholder to kategorier (angivet som delaftaler under afsnit II.2)
En ansøger kan vælge at anmode om optagelse i en eller begge kategorier og optagelse sker separat for hver kategori.
AV-løsninger
Systemet indeholder to indkøbskategorier ”Kategori 1 - Omkostninger” (herefter Kategori 1) og ”Kategori 2 – Bedste forhold mellem pris og kvalitet”. Begge kategorier omfatter anskaffelse af ”AV-løsninger”. Den sortimentsmæssige genstand er således identisk for systemets to kategorier, men adskiller sig ved at opfylde forskelige indkøbsbehov.
I indkøbskategorien Kategori 1 kan der indkøbes AV-løsninger, (ydelser og produkter) på baggrund af tildelingskriteriet ”Omkostninger”. Der foretages en tilbudsevaluering af omkostningerne forbundet med det konkrete indkøb – eksempelvis omkostninger til energiforbrug, kurser, levering, mv.
Ved AV-løsninger forstås nyt eller brugt AV-udstyr og accessoriske produkter og/eller ydelser, der kan anvendes i et eller flere sammenhængende systemer. Ved AV-udstyr forstås hardware og/eller software, der producerer/fremviser/afspiller lyd, lys, billeder og/eller video.
Nedenstående 16 hovedproduktgrupper af AV-udstyr kan anskaffes (køb, leje eller leasing) som selvstændige produkter på systemet, hvorimod alle accessoriske produkter og/eller ydelser, som eksempelvis akustikplader, tekniske møbler, systemprogrammering, software, serviceydelser mv. alene kan anskaffes i systemet, hvis dette indgår i anskaffelsen af en AV-løsning (systemløsning), hvori et eller flere produkter fra nedenstående hovedproduktgrupper indgår:
1. Projektorer
2. Skærme (LED, LCD og digitale pyloner)
3. Interaktive display
4. Lydudstyr (f.eks. højtalere, mikrofoner og teleslynger)
5. Udstyr til streaming og online videomøder (f.eks. codecs og kameraer)
6. Lærreder
7. Kameraer
8. Beslag og standere
9. Styresystemer (f.eks. controllere, betjeningspaneler og styreenheder)
10. Trådløst præsentationsudstyr
11. Installationsmateriel (f.eks. kabler, rack og kanal)
12. Signalbehandlingsenheder (f.eks. switches, scalere, mixere, DSP, transmittere, splitter, mv.)
13. Service-, installation- og bortskaffelsesydelser af AV-løsninger samt kurser og rådgivning vedr. AV-løsninger
14. Digital møderumsskiltning
15. Informationssystemer
16. Lysudstyr (f.eks. videolys, rig og kraner)
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte kategorier er et udtryk for SKI 's vurdering, baseret på SKI’s markedskendskab, af den højest mulige omsætning af samtlige kontrakter, der forventes tildelt i det dynamiske indkøbssystems løbetid i kategorien, og som ikke anses for klart usandsynligt, jf. nærmere herom i afsnit VI.3). Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
AV-løsninger
Systemet indeholder to indkøbskategorier ”Kategori 1 - Omkostninger” (herefter Kategori 1) og ”Kategori 2 – Bedste forhold mellem pris og kvalitet”. Begge kategorier omfatter anskaffelse af ”AV-løsninger”. Den sortimentsmæssige genstand er således identisk for systemets to kategorier, men adskiller sig ved at opfylde forskelige indkøbsbehov.
I indkøbskategorien Kategori 2 kan der indkøbes AV-løsninger, (ydelser og produkter) på baggrund af tildelingskriteriet ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet”. Der foretages en tilbudsevaluering af den tilbudte AV-løsnings pris/omkostninger og den tilbudte AV-løsnings kvalitet i de tilfælde, hvor indkøbsbehovet ikke kan opfyldes ved brug af mindstekrav i Kategori 1.
Ved AV-løsninger forstås nyt eller brugt AV-udstyr og accessoriske produkter og/eller ydelser, der kan anvendes i et eller flere sammenhængende systemer. Ved AV-udstyr forstås hardware og/eller software, der producerer/fremviser/afspiller lyd, lys, billeder og/eller video.
Nedenstående 16 hovedproduktgrupper af AV-udstyr kan anskaffes (køb, leje eller leasing) som selvstændige produkter på systemet, hvorimod alle accessoriske produkter og/eller ydelser, som eksempelvis akustikplader, tekniske møbler, systemprogrammering, software, serviceydelser mv. alene kan anskaffes i systemet, hvis dette indgår i anskaffelsen af en AV-løsning (systemløsning), hvori et eller flere produkter fra nedenstående hovedproduktgrupper indgår:
1. Projektorer
2. Skærme (LED, LCD og digitale pyloner)
3. Interaktive display
4. Lydudstyr (f.eks. højtalere, mikrofoner og teleslynger)
5. Udstyr til streaming og online videomøder (f.eks. codecs og kameraer)
6. Lærreder
7. Kameraer
8. Beslag og standere
9. Styresystemer (f.eks. controllere, betjeningspaneler og styreenheder)
10. Trådløst præsentationsudstyr
11. Installationsmateriel (f.eks. kabler, rack og kanal)
12. Signalbehandlingsenheder (f.eks. switches, scalere, mixere, DSP, transmittere, splitter, mv.)
13. Service-, installation- og bortskaffelsesydelser af AV-løsninger samt kurser og rådgivning vedr. AV-løsninger
14. Digital møderumsskiltning
15. Informationssystemer
16. Lysudstyr (f.eks. videolys, rig og kraner)
Den anførte værdi i afsnit II.1.5) og under de enkelte kategorier er et udtryk for SKI 's vurdering, baseret på SKI’s markedskendskab, af den højest mulige omsætning af samtlige kontrakter, der forventes tildelt i det dynamiske indkøbssystems løbetid i kategorien, og som ikke anses for klart usandsynligt, jf. nærmere herom i afsnit VI.3). Dette skøn er ikke et udtryk for et garanteret indkøb.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
SKI's indrapportering af Konkret indkøb fra Det Kongelige Teater Og Kapel
CVR-nummer: 32893430
Postadresse: Helge Nielsens Alle 5
By: Løsning
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8723
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
SKI's indrapportering af Konkret indkøb fra Det Kongelige Teater Og Kapel
CVR-nummer: 36975032
Postadresse: Hvidsværmervej 143
By: Rødovre
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2610
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
SKI's indrapportering af Konkret indkøb fra Høje-Taastrup Kommune
CVR-nummer: 25511484
Postadresse: Lautrupvang 6
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
SKI's indrapportering af Konkret indkøb fra Aarhus Universitet
CVR-nummer: 25511484
Postadresse: Lautrupvang 6
By: Ballerup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Del V: Kontrakttildeling
SKI's indrapportering af Konkret indkøb fra Fredensborg Kommune
CVR-nummer: 56470417
Postadresse: Delta Park 37
By: Vallensbæk Strand
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2665
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
1) Ansøger må ikke være omfattet af nogen af udelukkelsesgrundene angivet i udbudslovens §§ 135 og 136 og § 137, stk. 1, nr. 2. Der henvises til udbudsbetingelserne for yderligere oplysninger om udelukkelsesgrunde og eventuel »self-cleaning« samt udfyldelse af ESPD.
2) Hvis ansøger støtter sig på støttende enheder, skal disse enheder aflevere støtteerklæring eller anden dokumentation, der dokumenterer, at ansøger faktisk råder over disse enheders formåen. Dokumentationen skal afleveres sammen med ansøgningen om optagelse i systemet i overensstemmelse med udbudslovens § 151, stk. 2.
3) SKI afholder informations- og spørgemøde for interesserede ansøgere torsdag den 11. november 2021 kl. 12.30-14.30, jf. nærmere oplysninger herom i udbudsbetingelsernes punkt 9.1.1.
4) SKI forbeholder sig ret til at udbyde kontrakter, rammeaftaler eller dynamiske indkøbssystemer med et sammenfaldende sortiment, som dette dynamiske indkøbssystem (02.06), så længe det ikke forfølger et usagligt formål.
5) SKI’s abonnenter, anført i bilag B.1 og B.2, kan benytte det dynamiske indkøbssystem frivilligt, og har således en ret – men ikke en pligt – til at anvende systemet. Det bemærkes, at offentlige ordregivere, der tegner abonnement hos SKI efter offentliggørelse af denne bekendtgørelse - efter aftale med SKI - vil kunne få adgang til nærværende dynamiske indkøbssystem. SKI vil sikre, at offentliggørelse af nye ordregivere/abonnenter/kunder i systemet sker i overensstemmelse med udbudslovens regler.
6) Hvis ansøgeren er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal disse påtage sig at hæfte solidarisk, og deltagerne i sammenslutningen skal udpege en fælles befuldmægtiget.
Ad II.2.9): Antal ansøgere er angivet som specifikke tal i begge kategorier. Tallet er ikke udtryk for en begrænsning, men at der skal angives et talformat i bekendtgørelsen. I et dynamisk indkøbssystem er der ikke en begrænsning på antallet af økonomiske aktører, der kan optages i systemet.
Værdien angivet i afsnit II.1.5) og II.2.14) er et udtryk den højest mulige omsætning i systemet, baseret på SKI’s markedskendskab, som ikke anses for klart usandsynligt. SKI har i estimatet bl.a. inddraget den forventede økonomiske konsekvens af en øget samfundsdigitalisering, herunder det øget behov for AV-udstyr til hjemmearbejdspladser som følge af COVID-19, samt en forventet øget anvendelse af systemet og derved en øget omsætning som følge af en løbende tilgang af et bredt felt af store og små markedsaktører med nye, innovative produkter og ydelser. SKI har videre estimeret den skønnede værdi af de kontrakter, der bliver tildelt i det dynamiske indkøbssystems varighed på ti år ud fra forventningen om, at der er tale om et marked i vækst. Der er dog samtidig tale om et marked i hastig udvikling, ligesom SKI introducerer en ny indkøbsmetode på området. Skønnet er derfor behæftet med en vis usikkerhed, men repræsenterer samtidig SKI’s bedste saglige skøn - på tidspunktet for offentliggørelsen af denne bekendtgørelse. Det samlede estimat og fordelingen i de to kategorier er udtryk for den forventede højeste anslåede værdi af samtlige kontrakter, der forventes tildelt i det dynamiske indkøbssystems varighed. Årligt forventes omsætningen i systemet være ca. 70 mio. DKK. Hvis SKI vælger at ændre det dynamiske indkøbssystems varighed i medfør af udbudslovens § 107, vil SKI i samme forbindelse justere de estimerede værdier.
Ad IV.2.2): Systemet åbnes for behandling af ansøgninger igen den 1. januar 2021. Ansøgninger om optagelse i systemet som fremsendes efter den 12. januar 2021, vil blive behandlet i løbet af 10 arbejdsdage, medmindre særlige forhold gør sig gældende jf. udbudslovens § 105, stk. 4 og 5, hvorefter fristen for behandling kan forlænges til 15 arbejdsdage.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation, jf. § 7, stk. 1 Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer). Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen, jf. § 7, stk. 2, nr. 2 Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer). Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. Klageren skal angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk