Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://build.dalux.com/client/da-dk/public/tender/TID-20252
Udbyder
Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen
Vindere
Genopretning af gadebelysning - totalentreprise
(17.04.2023)
EDF Danmark A/S
2650 Hvidovre
Genopretning af gadebelysning - totalentreprise
Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Islands Brygge 37
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Christian Phillip Jørgensen
E-mail: NY9D@kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kk.dk
Del II: Genstand
Genopretning af gadebelysning - totalentreprise
Udbuddet vedrører levering og opsætning af ca. 4200 armaturer, alternativt retrofitindsatser, på eksisterende anlæg i Københavns Kommune. Udbuddet indeholder desuden levering og opsætning af 11 torontoanlæg .
Den samlede opgave er opdelt i en række projekter, som skal udføres i årene 2023-2025. Disse projekter er finansieret. Dertil kommer en række større optionsprojekter, som TMF forventer at kunne gennemføre i 2024 og 2025 jf. afsnit 1.3. Armaturudskiftningen skal udføres i projekter, som skal afsluttes for hvert år.
Inden alle udskiftninger skal der udarbejdes lysberegninger for hver enkel vej med de konkrete lysfordelinger, vejprofiler, masteafstande mm., således at det afspejler de fysiske forhold.
Totalentreprenøren skal i projekterne vurderer de eksisterende armaturers egnethed til retrofit løsning, såfremt at brugen af retrofit bydes ind som en mere økonomisk fordelagtig løsning end udskiftning til nyt vejbelysningsarmatur.
Udbuddet vedrører levering og opsætning af ca. 4200 armaturer, alternativt retrofitindsatser, på eksisterende anlæg i Københavns Kommune. Udbuddet indeholder desuden levering og opsætning af 11 torontoanlæg .
Den samlede opgave er opdelt i en række projekter, som skal udføres i årene 2023-2025. Disse projekter er finansieret. Dertil kommer en række større optionsprojekter, som TMF forventer at kunne gennemføre i 2024 og 2025 jf. afsnit 1.3.
Armaturudskiftningen skal udføres i projekter, som skal afsluttes for hvert år. Dette er alene armaturudskiftning eller retrofit af eksisterende armaturer, medmindre andet er konkretiseret i de enkelte projekter. Udskiftningen af torontoanlæg er et 3-årigt projekt og et 2-årigt optionsprojekt jf. afsnit 1.3. Her er det hele torontoanlægget der skal udskiftes inkl. kabler, master, armaturer og combi tavler med blink og E17 tavle.
Inden alle udskiftninger skal der udarbejdes lysberegninger for hver enkel vej med de konkrete lysfordelinger, vejprofiler, masteafstande mm., således at det afspejler de fysiske forhold.
Totalentreprenøren skal i projekterne vurderer de eksisterende armaturers egnethed til retrofit løsning, såfremt at brugen af retrofit bydes ind som en mere økonomisk fordelagtig løsning end udskiftning til nyt vejbelysningsarmatur.
De finansierede projekter er angivet i udbudsbetingelserne.
Udbuddet indeholder 3 optionsprojekter:
År 2024:
Udbuddet indeholder ét optionsprojekt som skal udføres i 2024, som indeholder udskiftning/retrofit af 574 gamle kompaktrørs armaturer. Der tages stilling til, hvorvidt optionen benyttes senest 1. oktober 2023.
Totalentreprenør skal udføre projektering af optionsprojektet med forventet opstart efter 1. oktober 2023 og inden udførelse af arbejdet. Totalentreprenør skal aflevere en detaljeret tidsplan og energibesparelsesberegning til TMF senest 31. december 2023. TMF leverer yderligere materiale til brug for projektering og dokumentation for optionsprojektet senest 1. november 2023.
År 2025:
Udbuddet indeholder ét optionsprojekt som skal udføres i 2025, som indeholder udskiftning/retrofit af 730 gamle kompaktrørs armaturer. Der tages stilling til, hvorvidt optionen benyttes senest 1. oktober 2024.
Totalentreprenør skal udføre projektering af optionsprojektet med forventet opstart efter 1. oktober 2024 og inden udførelse af arbejdet. Totalentreprenør skal aflevere en detaljeret tidsplan og energibesparelsesberegning til TMF senest 31. december 2024.
TMF leverer yderligere materiale til brug for projektering og dokumentation for optionsprojektet senest 1. november 2024.
År 2024 og/eller 2025:
Udbuddet indeholder ét optionsprojekt på 6 torontoanlæg, som skal udføres i 2024-2025, som 2-årigt projekt eller i 2025, som 1-årigt projekt. Der tages stilling til, hvorvidt optionen benyttes senest 1. oktober 2023 eller 1. oktober 2024.
Totalentreprenør skal udføre projektering af optionsprojektet med forventet opstart efter 1. oktober 2023/2024 og inden udførelse af arbejdet. Totalentreprenør skal aflevere en detaljeret tidsplan og energibesparelsesberegning til TMF senest 31. december 2023/2024.
TMF leverer yderligere materiale til brug for projektering og dokumentation for optionsprojektet senest 1. november 2023/2024.
Tilbudsgiver og virksomheder, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske eller tekniske formåen på er udelukket fra deltagelse, hvis de er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-4 og nr. 6.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der stilles følgende minimumskrav til tilbudsgivers (totalentreprenørens) økonomiske og finansielle formåen:
• Tilbudsgiver skal have en årsomsætning på minimum 10 mio. kr. i det seneste regnskabsår eller som gennemsnit i de tre seneste disponible regnskabsår.
• Tilbudsgiver skal have en egenkapital på minimum 5 mio. kr. i det senest offentliggjorte årsregnskab.
• Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 10 % i det senest offentliggjorte årsregnskab.
Tilbudsgiver skal til brug for ovenstående vurdering udfylde de relevante oplysninger i ESPD del IV afsnit B.
Der stilles følgende minimumskrav til tilbudsgivers tekniske og faglige formåen:
Krav til totalentreprenøren (tilbudsgiveren):
1. Tilbudsgiver skal fremlægge 2 referencer inden for de seneste 7 år vedrørende udførelse af anlægsprojekter, hvor:
- Referencerne skal vedrøre udskiftning af eksisterende gadebelysningsarmaturer med nye armaturer og/eller retrofit, hvor der minimum har indgået 500 armaturer.
2. Tilbudsgiver skal fremlægge 1 reference på arbejde med gadebelysningsarmaturer, som sidder i wireanlæg i enten drifts- eller anlægsregi.
3. Tilbudsgiver eller tilbudsgivers tilknyttede rådgiver skal fremlægge 1 reference på projektering af genopretningsprojekter i gadebelysningsregi, herunder udarbejdelse af lysberegninger inden for de seneste 7 år.
En reference er udført inden for de seneste 7 år, når referencen ikke er afsluttet mere end 7 år fra tilbudsfristen. Grunden til, at fristen er udvidet fra 5 år til 7 år er, at TMF vil sikre tilstrækkelig konkurrence.
Det er ikke et krav, at én reference indeholder ovenstående mindstekrav 1, 2 og 3. Tilbudsgiver er dog berettiget til at anvende den samme reference som dokumentation for opfyldelse af alle 3 mindstekrav. Fsva. mindstekrav 1 skal tilbudsgiver dog aflevere mindst 2 referencer. TMF gør opmærksom på, at der maksimalt kan oplyses 4 referencer som dokumentation for opfyldelse af mindstekrav. Hvis tilbudsgiver oplyser mere end 4 referencer, vil TMF alene se på de første 4 referencer.
For hver reference skal tilbudsgiver oplyse følgende i ESPD del IV afsnit C:
• En kort beskrivelse af anlægsprojektet/driftsprojektet/projekteringsopgaven. For så hvidt angår mindstekrav 1 – skal tilbudsgiver angive antal af armaturer indeholdt i projektet og omfanget af brug af retrofitløsninger.
• Tilbudsgivers konkrete rolle i forbindelse med projektering og/eller udførelse af anlægsprojektet.
• Periode for anlægsprojektets udførelse, og dato for færdiganlæggelse og/eller færdigprojektering.
• Anlægsprojektets/driftskontraktens samlede kontraktværdi ekskl. Moms.
• Bygherre på anlægsprojektet
TMF forbeholder sig retten til at kontakte bygherren for de vedlagte referencer og inddrage eventuelle udtalelser herfra i evalueringen.
Til beskrivelse af tilbudsgiverens tekniske og faglige formåen, kan tilbudsgiver aflevere udfyldt referenceliste med evt. referenceblade eller lignende bilag, der beskriver de efterspurgte oplysninger.
Totalentreprenøren eller Totalentreprenørens underentreprenører skal forud for kontraktindgåelsen fremvise skriftlig dokumentation på, at den udførende virksomhed på elinstallationsområdet har den krævede autorisation iht. lov nr. 401 af den 28.04.2014 om autorisation af virksomheder på el-, vvs- og kloakinstallationsområdet med gældende ændringer.
Totalentreprenøren eller dennes underentreprenører skal besidde den krævede dokumentation, da dette er en forudsætning for indgåelse af Totalentrepriseaftalen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: www.naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud.dk
Klage over ikke at være blevet tildelt kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter, at TMF har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at TMF har indgået kontrakt, jf. § 7, stk. 2, nr. 1, i lovbekendtgørelse nr. 593 om Klagenævnet for Udbud af 2. juni 2016.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 25
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000