23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 010-023414
Offentliggjort
13.01.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen

Vindere

Genopretning af gadebelysning - totalentreprise

(17.04.2023)
EDF Danmark A/S
2650 Hvidovre

Genopretning af gadebelysning - totalentreprise


Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Københavns Kommune, Teknik- og Miljøforvaltningen
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Islands Brygge 37
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Christian Phillip Jørgensen
E-mail: NY9D@kk.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kk.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://build.dalux.com/client/da-dk/public/tender/TID-20252
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://build.dalux.com/client/da-dk/public/tender/TID-20252
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Genopretning af gadebelysning - totalentreprise

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45316110 Installation af gadebelysningsudstyr
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører levering og opsætning af ca. 4200 armaturer, alternativt retrofitindsatser, på eksisterende anlæg i Københavns Kommune. Udbuddet indeholder desuden levering og opsætning af 11 torontoanlæg .

Den samlede opgave er opdelt i en række projekter, som skal udføres i årene 2023-2025. Disse projekter er finansieret. Dertil kommer en række større optionsprojekter, som TMF forventer at kunne gennemføre i 2024 og 2025 jf. afsnit 1.3. Armaturudskiftningen skal udføres i projekter, som skal afsluttes for hvert år.

Inden alle udskiftninger skal der udarbejdes lysberegninger for hver enkel vej med de konkrete lysfordelinger, vejprofiler, masteafstande mm., således at det afspejler de fysiske forhold.

Totalentreprenøren skal i projekterne vurderer de eksisterende armaturers egnethed til retrofit løsning, såfremt at brugen af retrofit bydes ind som en mere økonomisk fordelagtig løsning end udskiftning til nyt vejbelysningsarmatur.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34993000 Vejbelysning
50232100 Vedligeholdelse af vejbelysning
71320000 Ingeniørmæssig projektering
34928500 Udstyr til gadebelysning
71318100 Tjenesteydelser inden for belysnings- og dagslysteknik
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører levering og opsætning af ca. 4200 armaturer, alternativt retrofitindsatser, på eksisterende anlæg i Københavns Kommune. Udbuddet indeholder desuden levering og opsætning af 11 torontoanlæg .

Den samlede opgave er opdelt i en række projekter, som skal udføres i årene 2023-2025. Disse projekter er finansieret. Dertil kommer en række større optionsprojekter, som TMF forventer at kunne gennemføre i 2024 og 2025 jf. afsnit 1.3.

Armaturudskiftningen skal udføres i projekter, som skal afsluttes for hvert år. Dette er alene armaturudskiftning eller retrofit af eksisterende armaturer, medmindre andet er konkretiseret i de enkelte projekter. Udskiftningen af torontoanlæg er et 3-årigt projekt og et 2-årigt optionsprojekt jf. afsnit 1.3. Her er det hele torontoanlægget der skal udskiftes inkl. kabler, master, armaturer og combi tavler med blink og E17 tavle.

Inden alle udskiftninger skal der udarbejdes lysberegninger for hver enkel vej med de konkrete lysfordelinger, vejprofiler, masteafstande mm., således at det afspejler de fysiske forhold.

Totalentreprenøren skal i projekterne vurderer de eksisterende armaturers egnethed til retrofit løsning, såfremt at brugen af retrofit bydes ind som en mere økonomisk fordelagtig løsning end udskiftning til nyt vejbelysningsarmatur.

De finansierede projekter er angivet i udbudsbetingelserne.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 32
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet indeholder 3 optionsprojekter:

År 2024:

Udbuddet indeholder ét optionsprojekt som skal udføres i 2024, som indeholder udskiftning/retrofit af 574 gamle kompaktrørs armaturer. Der tages stilling til, hvorvidt optionen benyttes senest 1. oktober 2023.

Totalentreprenør skal udføre projektering af optionsprojektet med forventet opstart efter 1. oktober 2023 og inden udførelse af arbejdet. Totalentreprenør skal aflevere en detaljeret tidsplan og energibesparelsesberegning til TMF senest 31. december 2023. TMF leverer yderligere materiale til brug for projektering og dokumentation for optionsprojektet senest 1. november 2023.

År 2025:

Udbuddet indeholder ét optionsprojekt som skal udføres i 2025, som indeholder udskiftning/retrofit af 730 gamle kompaktrørs armaturer. Der tages stilling til, hvorvidt optionen benyttes senest 1. oktober 2024.

Totalentreprenør skal udføre projektering af optionsprojektet med forventet opstart efter 1. oktober 2024 og inden udførelse af arbejdet. Totalentreprenør skal aflevere en detaljeret tidsplan og energibesparelsesberegning til TMF senest 31. december 2024.

TMF leverer yderligere materiale til brug for projektering og dokumentation for optionsprojektet senest 1. november 2024.

År 2024 og/eller 2025:

Udbuddet indeholder ét optionsprojekt på 6 torontoanlæg, som skal udføres i 2024-2025, som 2-årigt projekt eller i 2025, som 1-årigt projekt. Der tages stilling til, hvorvidt optionen benyttes senest 1. oktober 2023 eller 1. oktober 2024.

Totalentreprenør skal udføre projektering af optionsprojektet med forventet opstart efter 1. oktober 2023/2024 og inden udførelse af arbejdet. Totalentreprenør skal aflevere en detaljeret tidsplan og energibesparelsesberegning til TMF senest 31. december 2023/2024.

TMF leverer yderligere materiale til brug for projektering og dokumentation for optionsprojektet senest 1. november 2023/2024.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Tilbudsgiver og virksomheder, som tilbudsgiver baserer sin økonomiske eller tekniske formåen på er udelukket fra deltagelse, hvis de er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-4 og nr. 6.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Der stilles følgende minimumskrav til tilbudsgivers (totalentreprenørens) økonomiske og finansielle formåen:

• Tilbudsgiver skal have en årsomsætning på minimum 10 mio. kr. i det seneste regnskabsår eller som gennemsnit i de tre seneste disponible regnskabsår.  

• Tilbudsgiver skal have en egenkapital på minimum 5 mio. kr. i det senest offentliggjorte årsregnskab.  

• Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 10 % i det senest offentliggjorte årsregnskab. 

Tilbudsgiver skal til brug for ovenstående vurdering udfylde de relevante oplysninger i ESPD del IV afsnit B.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Der stilles følgende minimumskrav til tilbudsgivers tekniske og faglige formåen:

Krav til totalentreprenøren (tilbudsgiveren):

1. Tilbudsgiver skal fremlægge 2 referencer inden for de seneste 7 år vedrørende udførelse af anlægsprojekter, hvor:

- Referencerne skal vedrøre udskiftning af eksisterende gadebelysningsarmaturer med nye armaturer og/eller retrofit, hvor der minimum har indgået 500 armaturer.

2. Tilbudsgiver skal fremlægge 1 reference på arbejde med gadebelysningsarmaturer, som sidder i wireanlæg i enten drifts- eller anlægsregi.

3. Tilbudsgiver eller tilbudsgivers tilknyttede rådgiver skal fremlægge 1 reference på projektering af genopretningsprojekter i gadebelysningsregi, herunder udarbejdelse af lysberegninger inden for de seneste 7 år.

En reference er udført inden for de seneste 7 år, når referencen ikke er afsluttet mere end 7 år fra tilbudsfristen. Grunden til, at fristen er udvidet fra 5 år til 7 år er, at TMF vil sikre tilstrækkelig konkurrence.

Det er ikke et krav, at én reference indeholder ovenstående mindstekrav 1, 2 og 3. Tilbudsgiver er dog berettiget til at anvende den samme reference som dokumentation for opfyldelse af alle 3 mindstekrav. Fsva. mindstekrav 1 skal tilbudsgiver dog aflevere mindst 2 referencer. TMF gør opmærksom på, at der maksimalt kan oplyses 4 referencer som dokumentation for opfyldelse af mindstekrav. Hvis tilbudsgiver oplyser mere end 4 referencer, vil TMF alene se på de første 4 referencer.

For hver reference skal tilbudsgiver oplyse følgende i ESPD del IV afsnit C:

• En kort beskrivelse af anlægsprojektet/driftsprojektet/projekteringsopgaven. For så hvidt angår mindstekrav 1 – skal tilbudsgiver angive antal af armaturer indeholdt i projektet og omfanget af brug af retrofitløsninger.

• Tilbudsgivers konkrete rolle i forbindelse med projektering og/eller udførelse af anlægsprojektet.

• Periode for anlægsprojektets udførelse, og dato for færdiganlæggelse og/eller færdigprojektering.

• Anlægsprojektets/driftskontraktens samlede kontraktværdi ekskl. Moms.

• Bygherre på anlægsprojektet

TMF forbeholder sig retten til at kontakte bygherren for de vedlagte referencer og inddrage eventuelle udtalelser herfra i evalueringen.

Til beskrivelse af tilbudsgiverens tekniske og faglige formåen, kan tilbudsgiver aflevere udfyldt referenceliste med evt. referenceblade eller lignende bilag, der beskriver de efterspurgte oplysninger.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Totalentreprenøren eller Totalentreprenørens underentreprenører skal forud for kontraktindgåelsen fremvise skriftlig dokumentation på, at den udførende virksomhed på elinstallationsområdet har den krævede autorisation iht. lov nr. 401 af den 28.04.2014 om autorisation af virksomheder på el-, vvs- og kloakinstallationsområdet med gældende ændringer.

Totalentreprenøren eller dennes underentreprenører skal besidde den krævede dokumentation, da dette er en forudsætning for indgåelse af Totalentrepriseaftalen.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 195-551557
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 10/02/2023
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 10/02/2023
Tidspunkt: 12:01

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: www.naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over ikke at være blevet tildelt kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter, at TMF har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at TMF har indgået kontrakt, jf. § 7, stk. 2, nr. 1, i lovbekendtgørelse nr. 593 om Klagenævnet for Udbud af 2. juni 2016.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 25
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
10/01/2023

Send til en kollega

0.046