23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 245-709772
Offentliggjort
20.12.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Vindere

Delaftale 1: Region Nordjylland

(05.06.2023)
Stark Danmark A/S
Skanderborgvej 277
8260 Viby J

Delaftale 1: Region Nordjylland

(05.06.2023)
Davidsens Tømmerhandel A/S
Fabriksvej 7
6500 Vojens

12.01 Byggevarer - Genudbud


Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
CVR-nummer: 17472437
Postadresse: Montagehallen, Pakkerivej 6
By: Valby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Kontaktperson: Maiken Empacher
E-mail: mem@ski.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ski.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1d8aec5c-8d19-450c-b60b-26e01a871f76/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1d8aec5c-8d19-450c-b60b-26e01a871f76/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/1d8aec5c-8d19-450c-b60b-26e01a871f76/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Indkøbscentral
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Centraliserede indkøbsaktiviteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

12.01 Byggevarer - Genudbud

Sagsnr.: 12.01
II.1.2) Hoved-CPV-kode
44000000 Byggekonstruktioner og -materialer; andre byggevarer (undtagen elapparatur)
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

SKI udbyder rammeaftale 12.01 Byggevarer.

Rammeaftalen er opdelt i 6 geografiske afgrænsede delaftaler som hver udgør en selvstændig rammeaftale:

- Delaftale 1: Region Nordjylland

- Delaftale 2: Region Midtjylland

- Delaftale 3: Region Syddanmark

- Delaftale 4: Region Hovedstaden inkl. Bornholm

- Delaftale 5: Region Sjælland

- Delaftale 6: Landsdækkende aftale

Der tildeles én leverandør pr. delaftale. Aftalernes sortiment består af et bredt udvalg af byggevarer som f.eks. træ, byggematerialer, isolering, cement, befæstelse, beslag, VVS, værktøj, belysning mv. Det fulde sortiment er beskrevet i bilag C. Delaftalerne udbydes uden aftageforpligtelse, dvs. at kunderne har ret men ikke pligt til at anvende aftalerne. Det er beskrevet i bilag A og A.1 hvilke kunder der kan anvende aftalerne. Rammeaftalens produkter skal kunne bestilles via telefon, e-mail, webshop, punch-out eller via fysisk fremmøde på leverandørens salgssteder jf. bilag D.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 143 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1: Region Nordjylland

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
24000000 Kemiske produkter
31000000 Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning
39000000 Inventar (inkl. kontorinventar), boligudstyr, husholdningsapparater (ekskl. belysning) og rengøringsmidler
43000000 Maskiner til minedrift, stenbrydning samt bygge- og anlæg
03410000 Træ
24200000 Farvestoffer og pigmenter
24900000 Finkemikalier og diverse kemikalier
44100000 Materialer til bygge- og anlægsarbejder og hermed beslægtede varer
44500000 Værktøj låse, nøgler, hængsler, befæstelseselementer, kæder og fjedre
44800000 Maling, lak og mastik</span>
44900000 Byggesten, kalksten, gipssten og skifer
44110000 Materialer til bygge- og anlægsarbejder
44190000 Diverse byggematerialer
42000000 Industrimaskiner
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Hovedudførelsessted:

Region Nordjylland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Hver af de 6 delaftaler dækker et geografisk område og tildeles én leverandør. De geografiske områder følger de danske regioner. Delaftale 1 dækker således det geografiske område for Region Nordjylland. Der er alene kunder som er beliggende (der hvor kunden har hovedsæde) indenfor delaftale 1's geografiske område som kan anvende delaftale 1, se dog afgrænsningen til den landsdækkende delaftale 6. Det er et krav i udbudsmaterialet, at tilbudsgiver skal tilbyde mindst 3 fysiske salgssteder beliggende indenfor delaftalens geografiske område, som opfylder rammeaftalens krav, herunder krav til mindste antal produkter i sortimentet, jf. bilag J.

Aftalernes sortiment består af et bredt udvalg af byggevarer som f.eks. træ, byggematerialer, isolering, cement, befæstelse, beslag, VVS, værktøj, belysning mv. Se mere som sortiment og sortimentsstrukturen i bilag C.1 og i bilag C.

Kunderne anvender rammeaftalen ved at tildele leveringskontrakter, jf. bilag D, direkte til leverandøren på rammeaftalen på grundlag af rammeaftalens vilkår, jf. udbudslovens § 97.

Leveringskontrakterne har karakter af enkeltkøbskontrakter, som alene regulerer det enkelte indkøb i produktets garantiperiode.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 18 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Den samlede maksimale varighed af rammeaftalen er således 48 måneder.

Rammeaftalen forlænges uden varsel, jf. betingelserne i Rammeaftalens punkt 18.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale værdi af delaftale 1 er fastsat til DKK 27.000.000. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 2: Region Midtjylland

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
24000000 Kemiske produkter
31000000 Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning
39000000 Inventar (inkl. kontorinventar), boligudstyr, husholdningsapparater (ekskl. belysning) og rengøringsmidler
43000000 Maskiner til minedrift, stenbrydning samt bygge- og anlæg
03410000 Træ
24200000 Farvestoffer og pigmenter
24900000 Finkemikalier og diverse kemikalier
44100000 Materialer til bygge- og anlægsarbejder og hermed beslægtede varer
44500000 Værktøj låse, nøgler, hængsler, befæstelseselementer, kæder og fjedre
44800000 Maling, lak og mastik
44900000 Byggesten, kalksten, gipssten og skifer
44110000 Materialer til bygge- og anlægsarbejder
44190000 Diverse byggematerialer
42000000 Industrimaskiner
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

Region Midtjylland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Hver af de 6 delaftaler dækker et geografisk område og tildeles én leverandør. De geografiske områder følger de danske regioner. Delaftale 2 dækker således det geografiske område for Region Midtjylland. Der er alene kunder som er beliggende (der hvor kunden har hovedsæde) indenfor delaftale 2's geografiske område som kan anvende delaftale 2, se dog afgrænsningen til den landsdækkende delaftale 6. Det er et krav i udbudsmaterialet, at tilbudsgiver skal tilbyde mindst 4 fysiske salgssteder beliggende indenfor delaftalens geografiske område, som opfylder rammeaftalens krav, herunder krav til mindste antal produkter i sortimentet, jf. bilag J.

Aftalernes sortiment består af et bredt udvalg af byggevarer som f.eks. træ, byggematerialer, isolering, cement, befæstelse, beslag, VVS, værktøj, belysning mv. Se mere som sortiment og sortimentsstrukturen i bilag C.1 og i bilag C.

Kunderne anvender rammeaftalen ved at tildele leveringskontrakter, jf. bilag D, direkte til leverandøren på rammeaftalen på grundlag af rammeaftalens vilkår, jf. udbudslovens § 97.

Leveringskontrakterne har karakter af enkeltkøbskontrakter, som alene regulerer det enkelte indkøb i produktets garantiperiode.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 23 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Den samlede maksimale varighed af rammeaftalen er således 48 måneder.

Rammeaftalen forlænges uden varsel, jf. betingelserne i Rammeaftalens punkt 18.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale værdi af delaftale 2 er fastsat til DKK 44.000.000. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 3: Region Syddanmark

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
24000000 Kemiske produkter
31000000 Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning
39000000 Inventar (inkl. kontorinventar), boligudstyr, husholdningsapparater (ekskl. belysning) og rengøringsmidler
43000000 Maskiner til minedrift, stenbrydning samt bygge- og anlæg
03410000 Træ
24200000 Farvestoffer og pigmenter
24900000 Finkemikalier og diverse kemikalier
44100000 Materialer til bygge- og anlægsarbejder og hermed beslægtede varer
44500000 Værktøj låse, nøgler, hængsler, befæstelseselementer, kæder og fjedre
44800000 Maling, lak og mastik
44900000 Byggesten, kalksten, gipssten og skifer
44110000 Materialer til bygge- og anlægsarbejder
44190000 Diverse byggematerialer
42000000 Industrimaskiner
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Hovedudførelsessted:

Region Syddanmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Hver af de 6 delaftaler dækker et geografisk område og tildeles én leverandør. De geografiske områder følger de danske regioner. Delaftale 3 dækker således det geografiske område for Region Syddanmark. Der er alene kunder som er beliggende (der hvor kunden har hovedsæde) indenfor delaftale 3's geografiske område som kan anvende delaftale 3, se dog afgrænsningen til den landsdækkende delaftale 6. Det er et krav i udbudsmaterialet, at tilbudsgiver skal tilbyde mindst 4 fysiske salgssteder beliggende indenfor delaftalens geografiske område, som opfylder rammeaftalens krav, herunder krav til mindste antal produkter i sortimentet, jf. bilag J.

Aftalernes sortiment består af et bredt udvalg af byggevarer som f.eks. træ, byggematerialer, isolering, cement, befæstelse, beslag, VVS, værktøj, belysning mv. Se mere som sortiment og sortimentsstrukturen i bilag C.1 og i bilag C.

Kunderne anvender rammeaftalen ved at tildele leveringskontrakter, jf. bilag D, direkte til leverandøren på rammeaftalen på grundlag af rammeaftalens vilkår, jf. udbudslovens § 97.

Leveringskontrakterne har karakter af enkeltkøbskontrakter, som alene regulerer det enkelte indkøb i produktets garantiperiode.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 20 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Den samlede maksimale varighed af rammeaftalen er således 48 måneder.

Rammeaftalen forlænges uden varsel, jf. betingelserne i Rammeaftalens punkt 18.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale værdi af delaftale 3 er fastsat til DKK 38.000.000. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 4: Region Hovedstaden inkl. Bornholm

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
24000000 Kemiske produkter
31000000 Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning
39000000 Inventar (inkl. kontorinventar), boligudstyr, husholdningsapparater (ekskl. belysning) og rengøringsmidler
43000000 Maskiner til minedrift, stenbrydning samt bygge- og anlæg
03410000 Træ
24200000 Farvestoffer og pigmenter
24900000 Finkemikalier og diverse kemikalier
44100000 Materialer til bygge- og anlægsarbejder og hermed beslægtede varer
44500000 Værktøj låse, nøgler, hængsler, befæstelseselementer, kæder og fjedre
44800000 Maling, lak og mastik
44900000 Byggesten, kalksten, gipssten og skifer
44110000 Materialer til bygge- og anlægsarbejder
44190000 Diverse byggematerialer
42000000 Industrimaskiner
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

Region Hovedstaden

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Hver af de 6 delaftaler dækker et geografisk område og tildeles én leverandør. De geografiske områder følger de danske regioner. Delaftale 4 dækker således det geografiske område for Region Hovedstaden. Der er alene kunder som er beliggende (der hvor kunden har hovedsæde) indenfor delaftale 4's geografiske område som kan anvende delaftale 4, se dog afgrænsningen til den landsdækkende delaftale 6. Det er et krav i udbudsmaterialet, at tilbudsgiver skal tilbyde mindst 3 fysiske salgssteder beliggende indenfor delaftalens geografiske område, som opfylder rammeaftalens krav, herunder krav til mindste antal produkter i sortimentet, jf. bilag J.

Aftalernes sortiment består af et bredt udvalg af byggevarer som f.eks. træ, byggematerialer, isolering, cement, befæstelse, beslag, VVS, værktøj, belysning mv. Se mere som sortiment og sortimentsstrukturen i bilag C.1 og i bilag C.

Kunderne anvender rammeaftalen ved at tildele leveringskontrakter, jf. bilag D, direkte til leverandøren på rammeaftalen på grundlag af rammeaftalens vilkår, jf. udbudslovens § 97.

Leveringskontrakterne har karakter af enkeltkøbskontrakter, som alene regulerer det enkelte indkøb i produktets garantiperiode.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 31 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Den samlede maksimale varighed af rammeaftalen er således 48 måneder.

Rammeaftalen forlænges uden varsel, jf. betingelserne i Rammeaftalens punkt 18.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale værdi af delaftale 4 er fastsat til DKK 55.000.000. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 5: Region Sjælland

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
24000000 Kemiske produkter
31000000 Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning
39000000 Inventar (inkl. kontorinventar), boligudstyr, husholdningsapparater (ekskl. belysning) og rengøringsmidler
43000000 Maskiner til minedrift, stenbrydning samt bygge- og anlæg
03410000 Træ
24200000 Farvestoffer og pigmenter
24900000 Finkemikalier og diverse kemikalier
44100000 Materialer til bygge- og anlægsarbejder og hermed beslægtede varer
44500000 Værktøj låse, nøgler, hængsler, befæstelseselementer, kæder og fjedre
44800000 Maling, lak og mastik
44900000 Byggesten, kalksten, gipssten og skifer
44110000 Materialer til bygge- og anlægsarbejder
44190000 Diverse byggematerialer
42000000 Industrimaskiner
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Hovedudførelsessted:

Region Sjælland

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Hver af de 6 delaftaler dækker et geografisk område og tildeles én leverandør. De geografiske områder følger de danske regioner. Delaftale 5 dækker således det geografiske område for Region Sjælland. Der er alene kunder som er beliggende (der hvor kunden har hovedsæde) indenfor delaftale 5's geografiske område som kan anvende delaftale 5, se dog afgrænsningen til den landsdækkende delaftale 6. Det er et krav i udbudsmaterialet, at tilbudsgiver skal tilbyde mindst 3 fysiske salgssteder beliggende indenfor delaftalens geografiske område, som opfylder rammeaftalens krav, herunder krav til mindste antal produkter i sortimentet, jf. bilag J.

Aftalernes sortiment består af et bredt udvalg af byggevarer som f.eks. træ, byggematerialer, isolering, cement, befæstelse, beslag, VVS, værktøj, belysning mv. Se mere som sortiment og sortimentsstrukturen i bilag C.1 og i bilag C.

Kunderne anvender rammeaftalen ved at tildele leveringskontrakter, jf. bilag D, direkte til leverandøren på rammeaftalen på grundlag af rammeaftalens vilkår, jf. udbudslovens § 97.

Leveringskontrakterne har karakter af enkeltkøbskontrakter, som alene regulerer det enkelte indkøb i produktets garantiperiode.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 24 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Den samlede maksimale varighed af rammeaftalen er således 48 måneder.

Rammeaftalen forlænges uden varsel, jf. betingelserne i Rammeaftalens punkt 18.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale værdi af delaftale 5 er fastsat til DKK 44.000.000. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 6: Landsdækkende aftale

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
24000000 Kemiske produkter
31000000 Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning
39000000 Inventar (inkl. kontorinventar), boligudstyr, husholdningsapparater (ekskl. belysning) og rengøringsmidler
43000000 Maskiner til minedrift, stenbrydning samt bygge- og anlæg
03410000 Træ
24200000 Farvestoffer og pigmenter
24900000 Finkemikalier og diverse kemikalier
44100000 Materialer til bygge- og anlægsarbejder og hermed beslægtede varer
44500000 Værktøj låse, nøgler, hængsler, befæstelseselementer, kæder og fjedre
44800000 Maling, lak og mastik
44900000 Byggesten, kalksten, gipssten og skifer
44110000 Materialer til bygge- og anlægsarbejder
44190000 Diverse byggematerialer
42000000 Industrimaskiner
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Danmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Hver af de 6 delaftaler dækker et geografisk område og tildeles én leverandør. De geografiske områder følger de danske regioner. Delaftale 6 dækker levering til det geografiske område for Danmark eksklusiv Grønland og Færøerne, dvs. at levering til Grønland og Færøerne skal foretages til en udskibningshavn i Danmark, se reguleringen herom i leveringskontrakten. Ikke-kommunale og ikke-regionale kunder, som har faste leveringslokationer i 2 eller flere regioner i Danmark, skal ved anvendelse af aftalen foretage bestillinger, jf. bilag D, på den landsdækkende delaftale 6, uanset hvor kundens hovedsæde er beliggende i Danmark. Det er et krav i udbudsmaterialet, at tilbudsgiver skal tilbyde mindst 2 fysiske salgssteder beliggende indenfor hvert geografiske område i de 5 Danske Regioner, og som opfylder rammeaftalens krav, herunder krav til mindste antal produkter i sortimentet, jf. bilag J.

Aftalernes sortiment består af et bredt udvalg af byggevarer som f.eks. træ, byggematerialer, isolering, cement, befæstelse, beslag, VVS, værktøj, belysning mv. Se mere som sortiment og sortimentsstrukturen i bilag C.1 og i bilag C.

Kunderne anvender rammeaftalen ved at tildele leveringskontrakter, jf. bilag D, direkte til leverandøren på rammeaftalen på grundlag af rammeaftalens vilkår, jf. udbudslovens § 97.

Leveringskontrakterne har karakter af enkeltkøbskontrakter, som alene regulerer det enkelte indkøb i produktets garantiperiode.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 27 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Den samlede maksimale varighed af rammeaftalen er således 48 måneder.

Rammeaftalen forlænges uden varsel, jf. betingelserne i Rammeaftalens punkt 18.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den maksimale værdi af delaftale 6 er fastsat til DKK 39.000.000. Se nærmere om baggrunden herfor i del VI, afsnit VI.3) Yderligere oplysninger.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

N/A

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Der stilles ingen egnethedskrav til økonomisk og finansiel kapacitet.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

N/A

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Der stilles ingen egnethedskrav til teknisk og faglig kapacitet.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

N/A

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Såfremt tilbudsgiveren er en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium), skal disse påtage sig at hæfte solidarisk, og deltagerne i sammenslutningen skal udpege en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til SKI.

I rammeaftalen er hensynet til samfundsansvar ved kontraktopfyldelse, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, reguleret i relevant omfang. Herudover indeholder rammeaftalen en arbejdsklausul. Tilbudsgiver skal, forud for tildeling af rammeaftalen, erklære at denne opfylder artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 ændret ved forordning (EU) 2022/576.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
I tilfælde af rammeaftaler – begrundelse for enhver løbetid over 4 år:

Der tildeles én leverandør pr. delaftale.

IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 111-310266
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 23/01/2023
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 8 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 23/01/2023
Tidspunkt: 13:01

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver må ikke være omfattet af nogen af udelukkelsesgrundene angivet i udbudslovens §§ 134 a, 135 og 136 og § 137, stk. 1, nr. 2. Oplysninger herom angives i ESPD-formularens Del III, afsnit A, B, C og D. Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at endelig dokumentation vedr. udelukkelsesgrundene skal afleveres for tilbudsgiver, alle deltagere i en sammenslutning (fx alle konsortiedeltagere) og støttende virksomheder, og at ingen af disse må være omfattet af udelukkelsesgrundene. SKI tager forbehold for at iværksætte en procedure om selvrehabilitering (”self-cleaning”), hvis det er relevant.

Ad II.1.5) og II.2.6): Den skønsmæssige vurdering af delaftalernes anslåede værdier er angivet i punkt II.2.6). Den er baseret på:

• Omsætning og omsætningsudvikling for den tidligere rammeaftale 50.61 byggevarer (2019), samt hvilke kunder som har benytte denne aftale.

• Omsætning og omsætningsudvikling for den tidligere rammeaftale 50.62 – Delaftale 1 Værktøj, befæstelse og vvs (2019), samt hvilke kunder som har benytte denne aftale.

• Estimatet for disse kunders forventede forbrug/deltagelse på nærværende aftale, samt i hvilken grad de tidligere forbrugsmønstre vurderes at være retvisende for den kommende aftale.

• Markedskendskab samt forventninger til udviklingen på indkøbsområdet (prisudvikling og inflation).

Hen over den samlede varighed på 4 år, inklusive muligheder for forlængelse, samt på tværs af alle kunderne på rammeaftalen, er der således også en usikkerhed om hvad de enkelte delaftalers værdi ender med at blive. I den forbindelse er der lagt vægt på følgende forhold:

• Større del af omsætningen fra den nuværende aftale kan videreføres trods færre leverandører.

• Øget salg grundet nye kunder, da aftalen, modsat den tidligere, er frivillig, hvorfor der kan laves proaktivt salgsarbejde i hele aftaleperioden.

• Aftalen 50.62 Delaftale 1 Værktøj, befæstelse og vvs genudbydes ikke, og hvis flere kunder v&aelig;lger at benytte 12.01 i det omfang det er muligt at dække deres behov på aftalen vil dette øge omsætningen yderligere.

• En landsdækkende delaftale 6 imødekommer landsdækkende kunder mere end først antaget og øger derved omsætningen.

• Øget digitalisering af kundernes indkøb kan betyde højere aftalecompliance trods frivillig aftale.

• Inflationen forbliver høj, hvilket resulterer i større prisstigning i markedet.

Skønnet indebærer derfor både en vurdering af den anslåede værdi af rammeaftalen, fordelt på alle delaftalerne, og en vurdering af rammeaftalens maksimale værdi, fordelt på alle delaftaler. På den baggrund er rammeaftalens maksimale værdi fastsat til DKK 247.000.000. De maksimale værdier, der er fastsat for de enkelte delaftaler, fremgår i punkt II.2.14) for hver delaftale. Disse værdier anses ikke for klart usandsynlige. De maksimale værdier kan dog ændres i henhold til de enhver tid gældende udbudsregler.

Forskellen mellem anslået værdi og maksimal værdi er begrundet i usikkerheden om hvad delaftalernes værdier ender med at blive.

Skønnet af anslået værdi og maksimal værdi er udtryk for SKI's mest kvalificerede og gennemsigtige saglige skøn af forbruget på delaftalerne på udbudstidspunktet inkl. muligheder for forlængelse og evt. optioner.

Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver i enhver henseende er ansvarlig for de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra estimaterne i såvel opad- som nedadgående retning.

• Ad IV.2.4): Fagtermer og begreber, der normalt angives på engelsk, kan dog accepteres.

• Rammeaftalen er omfattet af forbuddet i artikel 5k i EU-forordning 833/2014, og SKI kræver en erklæring fra den tilbudsgiver som SKI har til hensigt at tildele rammeaftalen jf. nærmere i udbudsbetingelsernes punkt 16.3.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15/12/2022

Send til en kollega

0.063