Fakta om udbudet
Udbyder
Erhvervsakademi Aarhus
Anskaffelse af møbler til Erhvervsakademi Aarhus
Erhvervsakademi Aarhus
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 31677971
Postadresse: Sønderhøj 30
By: Viby J
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8260
Land: Danmark
Kontaktperson: Sanne Koefoed
E-mail: kontakt@tohv.dk
Telefon: +45 53643209
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/2a6e3906-12a4-4efa-984d-4e31ace939ab/homepage
Internetadresse for køberprofilen: https://www.eaaa.dk/
Del II: Genstand
Anskaffelse af møbler til Erhvervsakademi Aarhus
Nærværende udbud vedrører en rammeaftale på indkøb af møbler, inklusive lamper mm., til kontormiljøer, mødelokaler, undervisningslokaler, kantiner samt studie- og loungeområder på Erhvervsakademi Aarhus’ eksisterende uddannelsesinstitutioner samt ved ibrugtagning af ny uddannelsesinstitution, som er under opførelse.
Aarhus
Ordregiver udbyder en rammeaftale på indkøb af møbler, inklusive lamper mm., til kontormiljøer, mødelokaler, undervisningslokaler, kantiner samt studie- og loungeområder på Erhvervsakademi Aarhus’ eksisterende uddannelsesinstitutioner samt ved ibrugtagning af ny uddannelsesinstitution, som er under opførelse.
Lokationerne omfattet af rammeaftalen er således:
- Erhvervsakademi Aarhus
Sønderhøj 30, 8260 Viby J
- Erhvervsakademi Aarhus
Sønderhøj 7G, 8260 Viby J
- Erhvervsakademi Aarhus
Ringvej Syd 104, 8260 Viby J
- Erhvervsakademi Aarhus
Hasselager Allé 8, 8260 Viby J
- NY BYGNING (forventes indflytningsklar medio 2024)
Sønderhøj, 8260 Viby J
På baggrund af Ordregivers forventninger udgør den samlede, anslåede værdi af rammeaftalen i dens fulde løbetid (inkl. optioner) 7.800.000 DKK ekskl. moms. Volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på historiske tal, hvorfor de ikke kan tages som udtryk for en garanteret, fremtidig omsætningsstørrelse.
Grundet usikkerhed i estimeringen, særligt ift. den nye bygning, kan det egentlige forbrug være op til 20 % højere end det forventede. Hvilket betyder, at den maksimale værdi af rammeaftalen i dens fulde løbetid (inkl. optioner) er på 9.360.000 DKK ekskl. moms.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del VI: Supplerende oplysninger
Idet Ordregiver er blevet opmærksom på uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet, særligt Bilag A - Kravspecifikation, som ikke kan tilrettes indenfor rammerne af de gældende udbudsregler, vælger Ordregiver at annullere udbuddet.
Ordregiver påbegynder revidering af udbudsmaterialet, således et genudbud kan offentliggøres hurtigst muligt.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Jf. § 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller
forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171,stk.4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens §185,stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk, jf. § 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk