23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 214-615293
Offentliggjort
07.11.2022
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Skive Kommune

EU- udbud på drift og vedligeholdelse af vejbelysning, signalanlæg og andre vejtekniske anlæg


Skive Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Skive Kommune
CVR-nummer: 29189579
Postadresse: Torvegade 10
By: Skive
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7800
Land: Danmark
Kontaktperson: Indkøbsafdelingen
E-mail: indkoeb@skivekommue.dk
Telefon: +45 99155500
Fax: +45 99151012
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/182433761.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.skive.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU- udbud på drift og vedligeholdelse af vejbelysning, signalanlæg og andre vejtekniske anlæg

II.1.2) Hoved-CPV-kode
50232000 Vedligeholdelse af vejbelysning og trafikfyr
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Skive Kommune udbyder den daglige drift og vedligeholdelse af samtlige vejbelysningsanlæg i kommunen ( ca. 12.000 enheder) , herunder beredskab, udbedring af fejl og mangler, forebyggende vedligeholdelse samt udførelse af eftersyn og lyskildeudskiftninger.

Udover vejbelysningsanlæg omfatter kontrakten ligeledes de ydre anlæg for signalanlæg, og andre vejtekniske anlæg så som fartvisere, variable farttavler, skoleblink og lignende samt indkøb af el til ovenstående anlæg.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 10 508 202.60 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK041 Vestjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter Drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg, signalanlæg og vejtekniske anlæg i hele Skive Kommune, samt indkøb af el til disse anlæg.

Kontrakten omfatter i hovedtræk følgende ydelser som tilbudsgiver skal kunne levere:

1. Drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg, signalanlæg og vejtekniske anlæg så som fartvisere, variable farttavler, skoleblink og lignende

Etablere og opretholde 24 timers vagtordning med beredskab for modtagelse af fejlmeldinger og akut udbedring

Modtagelse, vurdering og besvarelse af fejlmeldinger fra DriftsWEB og "Giv et Praj" APP, samt fra Amplex driftssystem

Modtagelse af alarmer og fejlmeldinger fra Cibos og Omnia for signalanlæg

Daglig drift og vedligeholdelse af vejbelysningsanlæg i hele kommunen,

Daglig drift og vedligeholdelse af ydre dele af signalanlæg og vejtekniske anlæg i hele kommunen

Afhjælpning af fejl og mangler, herunder hærværk og påkørsler

Gennemføre eftersyn på alle anlæg

Foretage nødvendige reparationer, inklusiv garantihåndteringer på LED armaturer

Udskifte udslidte armaturer og master i eksisterende anlæg

Medvirke til forebyggende vedligeholdelse på anlægget

2. Data vedligeholdelse og administrative ydelser

Medvirke til vedligeholde og ajourføring af kommunens dokumentation i GIS med løbende afleveringer af opdateringer til kommunens driftskort

Administration, herunder håndtering af DriftsWEB og fejldatabase

Driftsovervågning af Amplex driftssystem for fejl og alarmer

Driftsovervågning af signalanlæg via Cibos og Omnia.

Udarbejdelse af fejlstatistik- baseret på fejlmeldinger fra ovenstående

3. Levering af el til vejbelysningsanlæg, signalanlæg og vejtekniske anlæg

Indkøb, levering og administration af el-indkøb til anlæggene.

Forbrugsstatistik for alle målere i anlægget

Administration af aftager-/installationsnumre ifm. til-/afgang af anlæg

Kontrakten indeholder drift og vedligeholdelse af følgende hovedmængder:

ca. 12.000stk.Drift og vedligeholdelse af vejbelysningsarmaturer

11stk.special belysninger i rundkørsler

 og særlige belysninger, som f.eks. Posthustorvet.

ca.225stk.Vejbelysningsskabe med målere

ca.80 stk. med Amplex styringsudstyr

ca.18stk.Drift og vedligeholdelse af signalanlæg, ydre anlæg

ca. 18 stk. Signalskabe med målere

ca.24stk.Vejtekniske anlæg "Din fart",

ca.8stk.Variable hastighedstavler

ca.25stk.Fodgængerblink og skoleblink

Skabe ved "Din fart" og variable hastighedstavler, 41 stk. med målere.

ca.284stk.Aftagenumre for indkøb og administration af el-indkøb.

Indkøb af ca. 1.2 mio. kWh pr. år

Skive Kommune har i de seneste år, gennemført renovering af vejbelysningsanlæggene så de fleste anlæg er med LED lyskilder ved udgangen af 2022.

Alle signal anlæg er med LED signaler.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 155-443349
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

EU- udbud på drift og vedligeholdelse af vejbelysning, signalanlæg og andre vejtekniske anlæg

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
26/10/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Verdo Teknik A/S
CVR-nummer: 25481992
Postadresse: Agerskellet 7
By: Randers
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8900
Land: Danmark
Telefon: +45 70100238
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 10 508 202.60 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §135, stk. 1-3 og § 136, og §134a. Derudover må tilbudsgiver ikke være omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-7.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/11/2022

Send til en kollega

0.062