23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 196-555085
Offentliggjort
11.10.2022
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

Meddelelse om Københavns Kommunes kommende udbud af Arbejdsbeklædning


Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse har til formål at reducere fristen for modtagelse af bud

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Københavns Kommune - Økonomiforvaltningen
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København NV
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Kim Christian Mikkelsen
E-mail: tn9u@kk.dk
Telefon: +45 21733572
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/187745452.aspx
I.3) Kommunikation
Adgangen til udbudsmaterialet er begrænset. Yderligere oplysninger kan indhentes på: https://permalink.mercell.com/187745452.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/187745452.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Meddelelse om Københavns Kommunes kommende udbud af Arbejdsbeklædning

II.1.2) Hoved-CPV-kode
18100000 Erhvervsbeklædning, særlig arbejdsbeklædning og tilbehør
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Københavns Kommune påtænker at offentliggøre udbudsmateriale for et begrænset udbud, med henblik på at indhente tilbud på rammeaftaler på levering af arbejdsbeklædning til forskellige grupper af medarbejdere i Københavns Kommune.

Udbuddet opdelt i 3 delaftaler, som hver for sig formodes at være dækkende i forhold til behovet for arbejdsbeklædning til de nedenfor nævnte grupper af medarbejdere.

Udbuddet omfatter ikke beklædningsordninger der traditionelt udbydes som vaske/lejeordninger omfattende f.eks. pleje- og sundhedspersonale.

Det påtænkes at prækvalificere 5 ansøgere på hver delaftale.

Endeligt udbudsmateriale forventes udsendt ultimo 2022. Forinden vil dele af udbudsmaterialet blive sendt i åben høring.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 40 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Arbejdsbeklædning, High visibility beklædning, profiltøj, sikkerhedssko

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18200000 Ydertøj
18310000 Underbeklædning
18317000 Sokker
18330000 T-shirts og skjorter
18412000 Sportstøj
18440000 Hætter, kasketter m.v.
18810000 Fodtøj undtagen sports- og beskyttelsesfodtøj
18820000 Sportsfodtøj
18830000 Beskyttelsesfodtøj
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

Københavns Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ordregiver vil opdele kontrakten i 3 særskilte delkontrakter. Delaftalerne opdeles som følger:

Delaftale 1: Arbejdsbeklædning til gårdmænd, gartnere, vagter, rådhusbetjente, parkeringsvagter, servicepersonale, håndværkere m.fl., herunder generel- og fluorescerende arbejdsbeklædning, arbejdssko og sikkerhedsfodtøj (ca. 80 % af forventet kontraktværdi).

Delaftale 2: "Let" arbejdsbeklædning til kantine-, toilet- og rengøringspersonale samt på visse institutioner, herunder arbejdssko (ca. 10 % af forventet kontraktværdi).

Delaftale 3: Arbejds- og sportsbeklædning, herunder fodtøj, til sports- og halpersonale samt livreddere (ca. 10 % af forventet kontraktværdi).

Delkontrakternes indbyrdes afgrænsning bliver endvidere nærmere beskrevet i udbudsmaterialet.

Københavns Kommune er blandt landets største arbejdspladser med ca. 45.000 ansatte, hvoraf ovenstående personalegrupper udgør en væsentlig del. Rammeaftalerne vil være gældende for alle ansatte i Københavns Kommune, som har behov for arbejdsbeklædning. Der er således berøringsflade med et stort antal decentrale enheder, som er beliggende på mange forskellige adresser i, og uden for, kommunen.

En økonomisk aktør kan ansøge om at afgive tilbud på alle delkontrakter og kan blive tildelt alle delkontrakter.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 40 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Aftalen har en varighed på 24 måneder og kan forlænges med op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse med op til 2 x 12 måneder.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Beklædning og fodtøj til køkken, rengøring, institutioner mv.

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18100000 Erhvervsbeklædning, særlig arbejdsbeklædning og tilbehør
18200000 Ydertøj
18330000 T-shirts og skjorter
18810000 Fodtøj undtagen sports- og beskyttelsesfodtøj
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

Københavns Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftale på indkøb af beklædning og fodtøj til rengøringspersonale, køkkenpersonale, institutionspersonale mv.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Aftalen har en varighed på 24 måneder og kan forlænges med op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse med op til 2 x 12 måneder.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Sportsbeklædning og fodtøj

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18330000 T-shirts og skjorter
18200000 Ydertøj
18412000 Sportstøj
18820000 Sportsfodtøj
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

Københavns Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftale på indkøb af beklædning og fodtøj til halpersonale, idrætslærere, livreddere mv.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Aftalen har en varighed på 24 måneder og kan forlænges med op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse med op til 2 x 12 måneder.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
20/12/2022

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.5) Planlagt startdato for tildelingsprocedurerne:

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/10/2022

Send til en kollega

0.046