23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 131-374010
Offentliggjort
11.07.2022
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Gentofte Kommune

Udbud af kontrakt om "Udførelse af drift og vedligehold af vejbelysning i Gentofte Kommune"


Gentofte Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Gentofte Kommune
CVR-nummer: 19438414
Postadresse: Bernstorffsvej 161
By: Charlottenlund
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2920
Land: Danmark
Kontaktperson: Mette Sandvig
E-mail: msgd@gentofte.dk
Telefon: +45 29377603
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d85415f7-03b8-4a9a-a4c8-27cbc1605048/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af kontrakt om "Udførelse af drift og vedligehold af vejbelysning i Gentofte Kommune"

Sagsnr.: EMN-2022-02217
II.1.2) Hoved-CPV-kode
50230000 Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende veje og andet udstyr
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Dette udbud vedrører udførelse af drift og vedligehold af belysningsanlægget i Gentofte Kommune.

Med ”Belysningsanlæg” forstås vejbelysningsanlæg, herunder master, armaturer, lyskilder, kabler, forsyning- og styreskabe, måler- og elskabe, samt Torontoanlæg.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 4 359 776.29 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50230000 Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende veje og andet udstyr
50232000 Vedligeholdelse af vejbelysning og trafikfyr
50232100 Vedligeholdelse af vejbelysning
50232110 Tilvejebringelse af drift af offentlig belysning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Hovedudførelsessted:

Gentofte Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den udbudte kontrakt omfatter drift og løbende vedligehold af ca. 11.433 master og armaturer, som er placeret på veje, stier og pladser hvoraf størstedelen cirka 8.500 er LED-inserts til københavner-armaturer

Den udbudte opgave omfatter ikke moderniseringer (disse udbydes særskilt som anlægsopgaver).

Elforsyning af Belysningsanlægget er ikke omfattet af den udbudte kontrakt.

Den udbudte kontrakt omfatter varekøb og levering af master og armaturer med henblik på 1:1 udskiftning ved udtjente komponenter.

Belysningsanlægget er relativt opdateret, da det fra 2019-2021 har fået udskiftet hovedparten af lyskilderne til LED.

Antallet af driftssager er faldet i takt med udskiftningen til LED – i 2020 var der 900 driftssager, og i 2021 har der været 160.

Master og armaturer uden skadevolder gennemsnit per år ud fra de seneste to års drift og vedlige-hold.

Master der er udskifte 8 stk. per år.

Master der er rettet 10 stk. per år.

Armatur der er skiftet 12 stk. per år.

Kabelfejl vil også indgå i drift- og vedligehold, og her kan det oplyses, at der i 2020 blev indmeldt 23 kabelfejl og i 2021 27 kabelfejl.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Forlængelse af kontraktperiode: 2 x 12 mdr.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 072-192465
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: KON-2022-00062
Betegnelse:

Drift og vedligehold af vejbelysning i Gentofte Kommune 2022 - 2026

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
20/07/2004
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Andel Lumen A/S
CVR-nummer: 25784510
Postadresse: Hovedgaden 26
By: Svinninge
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 4520
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 8 200 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 4 359 776.29 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver skal endvidere fremlægge dokumentation for ikke at være omfattet af grundlag for udelukkelse i form af en attest eller certifikat udstedt af den kompetente myndighed i tilbudsgivers hjemland — for danske tilbudsgivere en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen.

Dokumentation for soliditetsgrad og egenkapital for senest disponible regnskabsår i form underskrevet revisorgodkendt årsregnskab eller tilsvarende.

• Kopi af gældende erhvervsansvarsforsikring i form af kopi af gældende forsikringstager eller police (fremsendes senest ved kontraktstart).

• En liste med kontaktoplysninger – e-mailadresse og telefonnummer – til kontaktperson hos de kunder, der er oplyst som referencer i ESPD, i det omfang disse kontaktoplysninger ikke fremgår af ESPD.

• Dokumentation for de uddannelsesmæssige og faglige kvalifikation i form af attesteret CV'er for de beskrevne medarbejdere (2 overmontører og 4 elektrikere).

• Dokumentation for det angivne materiel i form af en erklæring om, at tilbudsgiver disponerer over udstyret til opfyldelse af kontrakten.

• Dokumentation for miljøledelsessystem og kvalitetsledelsessystem i form af kopi af certifikat eller anden form for bevis, dokumentation eller attesteret erklæring.

Kopi af autorisation til at måtte udføre el-, VVS og kloakinstallationsarbejder.

Der gøres opmærksom på, at tilbudsgiver ikke er forpligtet til at fremlægge dokumentation, som Ordregiver selv kan skaffe via adgang til en national database. I det omfang det måtte gøre sig gældende, vil tilbudsgiver derfor i stedet for at fremlægge den pågældende dokumentation kunne oplyse Ordregiver om, hvor oplysningerne vil kunne findes.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/07/2022

Send til en kollega

0.032