23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 075-203461
Offentliggjort
15.04.2022
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Københavns Kommune- Økonomiforvaltningen

Udbud af vask og leje af arbejdsbeklædning/overtøj/linned/sengetøj mv


Københavns Kommune- Økonomiforvaltningen

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Københavns Kommune- Økonomiforvaltningen
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Borups Allé 177
By: København
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2400
Land: Danmark
Kontaktperson: Anni Plank Berg
E-mail: JR6Y@kk.dk
Telefon: +45 29794668
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.kk.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af vask og leje af arbejdsbeklædning/overtøj/linned/sengetøj mv.

Sagsnr.: 2021-0321077
II.1.2) Hoved-CPV-kode
98310000 Vask og rensning
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på:

-Leje, vask og levering af arbejdsbeklædning på vegne af institutioner i Københavns Kommune

-Leje, vask og levering og servicering af overtøj til udkørende medarbejdere

-Afhentning, vask og returlevering af beboernes private tøj/sengetøj/linned mv. på plejecentre og decentrale enheder

-Levering og vask af linned/sengetøj mv. til plejecentre og decentrale enheder

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 245 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Leje, vask, levering og servicering af arbejdsbeklædning

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18100000 Erhvervsbeklædning, særlig arbejdsbeklædning og tilbehør
18130000 Arbejdsbeklædning til specialformål
18140000 Tilbehør til arbejdsbeklædning
18300000 Beklædningsgenstande
18400000 Beklædningsartikler til specielle formål samt tilbehør
18420000 Tilbehør til beklædningsartikler
18443300 Hovedbeklædning
50830000 Reparation af beklædning og tekstiler
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
Hovedudførelsessted:

Byen København

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Leje, vask og levering af arbejdsbeklædning på vegne af institutioner primært under Københavns Kommune Sundheds- og Omsorgsforvaltningen (SUF), Socialforvaltningen (SOF) og Børne- og Ungdomsforvaltningen (BUF). Antallet af medarbejdere kan variere over året og ligeså fra år til år.. Aftalen kommer primært til at gælde for følgende medarbejdere:

-Plejepersonale, inde og ude

-Sygeplejersker, inde og ude

-Rengøringsmedarbejdere

-Køkkenpersonale i ældremadsproduktion og i skolemadsproduktion

-Personale i Voksentandplejen (inde og ude) Fysioterapeuter/ergoterapeuter (inde og ude)

-Gartnere/servicepersonale/teknisk personale (inde og ude)

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Håndtering af opgaven / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Miljø og bæredygtighed / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Leje, vask, levering og servicering af overtøj til udkørende hjemmepleje

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18100000 Erhvervsbeklædning, særlig arbejdsbeklædning og tilbehør
18110000 Erhvervsbeklædning
18140000 Tilbehør til arbejdsbeklædning
18220000 Vejrfast beklædning
18221000 Vandtæt beklædning
18300000 Beklædningsgenstande
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
Hovedudførelsessted:

Byen København

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Leje, vask, levering og servicering af overtøj til udkørende medarbejdere.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Håndtering af opgaven / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Miljø og bæredygtighed / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Afhentning, vask og returlevering af beboernes private tøj/sengetøj/linned på plejecentre og decentrale enheder samt vask og levering af sengetøj/linned til plejecentre og decentrale enheder

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
19231000 Linned
39512000 Sengelinned
98311000 Afhentning af vasketøj
98315000 Strygning, rulning og presning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011 Byen København
Hovedudførelsessted:

Byen København

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Afhentning, vask og returlevering af beboernes private tøj/sengetøj/linned på plejecentre og decentrale enheder samt levering og vask af linned/sengetøj til plejecentre og decentrale enheder.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Håndtering af opgaven / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Miljø og bæredygtighed / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 45
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 215-565824
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Leje, vask levering og servicering af arbejdsbeklædning

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/03/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Elis Danmark A/S
CVR-nummer: 27339506
Postadresse: Tobaksvejen 22
By: Søborg
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2860
Land: Danmark
Telefon: +45 39538763
Internetadresse: www.elis.com
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 133 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 133 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Leje, vask, levering og servicering af overtøj til udkørende medarbejdere

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/03/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: De Forenede Dampvaskerier A/S
CVR-nummer: 16963038
Postadresse: Kongebakken 1
By: Smørum
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2765
Land: Danmark
Telefon: +45 39750211
Internetadresse: www.dfd.dk
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 7 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 7 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Afhentning, vask og returlevering af beboernes private tøj/sengetøj/linned på plejecentre og decentrale enheder samt vask og levering af sengetøj/linned til plejecentre og decentrale enheder

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/03/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: De Forenede Dampvaskerier A/S
CVR-nummer: 16963038
Postadresse: Kongebakken 1
By: Smørum
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2765
Land: Danmark
Telefon: +45 39750211
Internetadresse: www.dfd.dk
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 105 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 105 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Telefon: +45 72405600
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over tildeling af kontrakten skal skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i De Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden jf. lovens § 6 stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12 stk. 1. samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/04/2022

Send til en kollega

0.063