23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Metal Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 164-431177
Offentliggjort
25.08.2021
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Roskilde Kommune

Opdateringer

Annullering
(08.10.2021)

Utilstrækkelig konkurrence og uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet.

Udbud af tøjvask til hjemmeboende borgere i Roskilde Kommune 2021


Roskilde Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Roskilde Kommune
CVR-nummer: 29189404
Postadresse: Rådhusbuen 1
By: Roskilde
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4000
Land: Danmark
Kontaktperson: Mathias Brogreen
E-mail: mathiasbro@roskilde.dk
Telefon: +45 46313059
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.roskilde.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193885
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=306632&B=ROSKILDE
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=306632&B=ROSKILDE
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af tøjvask til hjemmeboende borgere i Roskilde Kommune 2021

II.1.2) Hoved-CPV-kode
98000000 Andre kollektive, sociale og personlige tjenesteydelser
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Roskilde Kommune udbyder rammeaftale om tøjvaskeordning til hjemmeboende borgere, som er visiteret til ordningen efter servicelovens § 83 (LBK nr. 1287 af 28/08/2020).

Formålet med udbuddet er at yde hjælp til vask af visiterede borgers tøj og linned i henhold til serviceloven. Leverandørens opgave er at varetage opgaven vedr. afhentning, sortering, vask, tørring, pakning og aflevering af visiterede borgeres tøj og linned.

Udbuddet gennemføres i henhold til udbudslovens (LOV nr. 1564 af 15/12/2015) afsnit III om indkøb af sociale og andre specifikke tjenesteydelser (light-regimet). Efter gennemført udbudsproces vil Roskilde Kommune indgå aftale med 2 (to) leverandører.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 10 500 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98310000 Vask og rensning
98311000 Afhentning af vasketøj
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Roskilde Kommune udbyder rammeaftale om tøjvaskeordning til hjemmeboende borgere, som er visiteret til ordningen efter servicelovens § 83 (LBK nr. 1287 af 28/08/2020). Formålet med udbuddet er at yde hjælp til vask af visiterede borgers tøj og linned i henhold til serviceloven. Leverandørens opgave er at varetage opgaven vedr. afhentning, sortering, vask, tørring, pakning og aflevering af visiterede borgeres tøj og linned. Udbuddet gennemføres i henhold til udbudslovens (LOV nr. 1564 af 15/12/2015) afsnit III om indkøb af sociale og andre specifikke tjenesteydelser (light-regimet). Efter gennemført udbudsproces vil Roskilde Kommune indgå aftale med 2 (to) leverandører.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Der er en option på 1 års forlængelse af rammeaftalen.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der er en option på 1 års forlængelse af rammeaftalen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal som led i tilbudsafgivelse opfylde følgende minimumskrav ift. økonomisk og finansiel kapacitet, jf. udbudslovens § 142:

1. Tilbudsgiver skal have en årsomsætning på minimum 2 (to) millioner kr. inden for tøjvaskeordninger inden for det seneste regnskabsår

2. Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 15 % inden for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal som led i tilbudsafgivelse opfylde følgende minimumskrav ift. økonomisk og finansiel kapacitet, jf. udbudslovens § 142:

1. Tilbudsgiver skal have en årsomsætning på minimum 2 (to) millioner kr. inden for tøjvaskeordninger inden for det seneste regnskabsår

2. Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 15 % inden for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal som led i tilbudsafgivelse opfylde følgende minimumskrav ift. faglig formåen:

1. Tilbudsgiver skal minimum have 2 sammenlignelige referencer vedr. levering af tøjvaskeordning til hjemmeboende borgere til ordregivende myndigheder, der enten er igangværende eller afsluttet inden for de sidste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb

Hvis Tilbudsgiver har anvendt underleverandører, skal dette fremgå af referencen.

For de enkelte referencer skal Tilbudsgiver angive en kort beskrivelse af opgaven, kontraktperiode og -værdi samt opdragsgiver med kontaktoplysninger.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal som led i tilbudsafgivelse opfylde følgende minimumskrav ift. faglig formåen:

1. Tilbudsgiver skal minimum have 2 sammenlignelige referencer vedr. levering af tøjvaskeordning til hjemmeboende borgere til ordregivende myndigheder, der enten er igangværende eller afsluttet inden for de sidste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb

Hvis Tilbudsgiver har anvendt underleverandører, skal dette fremgå af referencen.

For de enkelte referencer skal Tilbudsgiver angive en kort beskrivelse af opgaven, kontraktperiode og -værdi samt opdragsgiver med kontaktoplysninger.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 2
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 20/09/2021
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 20/03/2022
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 20/09/2021
Tidspunkt: 10:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/08/2021
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078