Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=309154&B=FORS
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=309154&B=FORS
Udbyder
Fors A/S
Vindere
Udbud af rammeaftale vedr. præfabrikerede pumpestationer
(01.12.2021)
Xylem Water Solutions Denmark
2600 Glostrup
Rammeaftale vedr. præfabrikerede pumpestationer
Fors A/S
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 33032838
Postadresse: Tåstrup Møllevej 5
By: Holbæk
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4300
Land: Danmark
Kontaktperson: Rasmus Ploug Bruun
E-mail: RPL@fors.dk
Telefon: +45 30786176
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.fors.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/368386
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale vedr. præfabrikerede pumpestationer
Formålet med den udbudte rammeaftale er at sikre, at Fors A/S får en ensartet og stabil bestilling af pumpestationer, så der undgås mange forskellige pumpefabrikater og -løsninger. Rammeaftalen omhandler primært følgende indkøb:
- Præfabrikerede mini-/husstandspumpestationer til brug for tryksatte spildevandssystemer i ”det åbne land” inden for Fors A/S’ forsyningsområde. Pumpestationer i denne kategori har størrelse ø800
- Præfabrikerede hovedpumpestationer til brug for tryksatte spildevands-systemer i ”det åbne land” og til spildevandstransport inden for Fors A/S’ forsyningsområde. Pumpestationer i denne kategori har størrelse ø1200 med ventiler i brønden og ø1600 til ø2500 og inkluderer enten en ventil-brønd eller et ventilskab
- Renovering af hovedpumpestationer til brug for tryksatte spildevandssystemet i ”det åbne land” og til spildevandstransport inden for Fors A/S’ forsyningsområde. Pumpestationer i denne kategori har størrelse ø1250 til ø2500
Formålet med den udbudte rammeaftale er at sikre, at Fors A/S får en ensartet og stabil bestilling af pumpestationer, så der undgås mange forskellige pumpefabrikater og -løsninger. Rammeaftalen omhandler primært følgende indkøb:
- Præfabrikerede mini-/husstandspumpestationer til brug for tryksatte spildevandssystemer i ”det åbne land” inden for Fors A/S’ forsyningsområde. Pumpestationer i denne kategori har størrelse ø800
- Præfabrikerede hovedpumpestationer til brug for tryksatte spildevands-systemer i ”det åbne land” og til spildevandstransport inden for Fors A/S’ forsyningsområde. Pumpestationer i denne kategori har størrelse ø1200 med ventiler i brønden og ø1600 til ø2500 og inkluderer enten en ventil-brønd eller et ventilskab
- Renovering af hovedpumpestationer til brug for tryksatte spildevandssystemet i ”det åbne land” og til spildevandstransport inden for Fors A/S’ forsyningsområde. Pumpestationer i denne kategori har størrelse ø1250 til ø2500
Kontrakten kan forlænges to gange i et antal måneder, samlet op til 24 måneder i alt.
Ordregiver ønsker option på indgåelse af serviceaftale, jf. udbudsmaterialet.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav:
Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på minimum 20 % i hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår
Tilbudsgiver skal have en årsomsætning på minimum 20 millioner kr. i hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår
Tilbudsgiver skal have en positiv egenkapital i hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår
Tilbudsgiver skal i ESPD´et give oplysninger om følgende:
Ansøgers soliditetsgrad i % i hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsbsår, jf. ESPD'et, pkt. IV.B. ("Finansielle nøgletal")
Ansøgeres årsomsætning i hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår, jf. ESPD'et, pkt. IV.B. ("Samlet årsomsætning")
Ansøgeres egenkapital i hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår, jf. ESPD'et, pkt. IV.B. ("Finansielle nøgletal")
Med "det seneste afsluttede regnskabsår" forstås det seneste regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt årsregnskab.
Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet (fx underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.
Hvis tilbudsgiver ikke kan give oplysninger vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet, fordi tilbudsgiver er etableret inden for det seneste år, skal tilbudsgiver anføre dette i ESPD'et.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at få tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende tilbudsgivers seneste godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, medmindre oplysningerne er frit tilgængelige for Ordregiver.
For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under den udbudte kontrakt.
Tilbudsgiver skal angive minimum 3 og maksimum 5 referencer på tilsvarende opgaver påbegyndt inden for de seneste fire (4) år (regnet fra tilbudsfristen). For at skabe en tilstrækkelig konkurrence efterspørges referencer for de seneste 4 år. Dette er begrundet i anskaffelsens karakter med langvarige kontrakter og begrænset antal af konkurrenceudsættelser af lignende tjenesteydelser.
Med referencer forstås udførte opgaver, der vedrører spildevandspumper. De samlede maksimum 5 referencer skal som minimum samlet omfatte:
- Referencerne skal indeholde leverance af minimum 20 stk. ø600, ø800 eller ø1000 pumpestationer monteret med 1 til 2 pumper
- Referencerne skal indeholde leverance af minimum 5 stk. ø1600 eller større pumpestationer monteret med minimum 2 pumper
- Referencerne skal indeholde leverance af minimum 10 stk. ø800 eller større pumpestationer som en samlet leverance.
- Referencerne skal indeholde leverance af minimum 5 stk. ventilbrønde op til ø2500 for pumpestationer monteret med 2 pumper
- Referencerne skal indeholde leverance af minimum 5 stk. ventilskabe for pumpestationer med 2 pumper
Tilbudsgiver skal i ESPD'et give oplysninger om følgende:
Referencer med oplysning om tilbudsgivers betydeligste erfaring med levering af præfabrikerede pumpestationer, jf. ESPD'et, pkt. IV.C.
Referencerne bør indeholde: Modtager af arbejdet/ydelsen (kontaktoplysninger på kontaktperson), kontraktsum, tidspunkt for opgavens udførelse og beskrivelse af projektets art og omfang.
Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet (fx underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.
Dokumentation: Den referenceliste, som skal indeholdes i ESPD'et, se ovenfor, anses af Ordregiver for at være den endelige dokumentation for tilbudsgivers faglige og tekniske kapacitet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, jf. foranstående, vil tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være mulighed for, at tilbudsgivere kan overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgivere skal som en del af tilbuddet udfylde og aflevere standardformularen "Det fælleseuropæiske udbudsdokument" ("ESPD"). ESPD'et håndteres således som en del af den samlede besvarelse på udbudsportalen.
ESPD'et fungerer som foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, samt som bevis for, at tilbudsgiver opfylder de fastsatte mindstekrav til egnethed.For yderligere oplysninger om ESPD'et henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens generelle information om ESPD. Tilbudsgivere henvises i øvrigt til at søge vejledning på udbudsportalen, som indeholder ESPD-formularen, som skal anvendes.
Følgende punkter i ESPD'et skal udfyldes:
Del II:
A: Oplysninger om den økonomiske aktør (konsortier eller lignende sammenslutninger)
B: Oplysninger om den økonomiske aktørs repræsentanter
C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet
Tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet i forhold til opfyldelse af mindstekravene, skal vedlægge særskilte ESPD'er for disse enheder. Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders kapacitet, vil tilbudsgiver vil som en del af dokumentationen blive afkrævet en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren.
Afgives tilbuddet af en sammenslutning af virksomheder (konsortium eller lignende) skal hver konsortiedeltager vedlægge et særskilt ESPD. For sammenslutninger af virksomheder gælder, at deltagerne skal påtage sig solidarisk hæftelse for kontraktens opfyldelse.
Bemærk, at hvis den tilbudsgiver, der står til at få tildelt kontrakten udgøres af en sammenslutning af virksomheder (konsortium eller lignende), skal der som en del af dokumentationen afleveres en konsortieerklæring, hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de alle hver især hæfter direkte, solidarisk og ubegrænset overfor Ordregiver for enhver forpligtelse i relation til konsortiets tilbud, såfremt konsortiet tildeles den udbudte kontrakt.
Følgende punkter i ESPD'et skal udfyldes:
Del III:
A: Grunde vedrørende straffedomme
B: Grunde, der vedrører skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger
C: Grunde, der vedrører interessekonflikter, konkurrencefordrejning, urigtige oplysninger.
Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund i henhold til udbudslovens §§ 135-136 jf. implementeringsbekendtgørelsens § 10, stk. 1, nr. 1., vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig i henhold til udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 10, stk. 1, nr. 2.
Tilsvarende vil tilbudsgivere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i
udbudslovens § 137, nr. (1)-(6), jf. implementeringsbekendtgørelsens § 10, stk. 1, nr. 1, blive
udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre
tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig i henhold til udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 10, stk. 1, nr. 2.
Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet (fx underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.
Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af
tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation
(udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (LBK nr. 593 af 2.6.2016), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra den dag, hvor bekendtgørelsen er offentliggjort.
Klage over tildelingen af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (mini-udbud) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud senest 30 dage efter Ordregiver har givet besked til de berørte tilbudsgivere om tildeling af kontrakten. Fristen regnes fra dagen efter denne underretning.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk