Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://portal.iprojekt.dk/link/Bomidtvest-Renovering-af-OEstbyen-afd-630-omraade-A
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://portal.iprojekt.dk/link/Bomidtvest-Renovering-af-OEstbyen-afd-630-omraade-A
Udbyder
Boligselskabet Bomidtvest
Opdateringer
II.2.9)
I stedet for:
Læses:
Tilføjelse:
Udvælgelsens vil ske med baggrund i lignende opgaver, dvs. almene renoveringsopgaver udført i totalentreprise. Alternativt referencer for opgaver omfattende nyopførelse af alment boligbyggeri i totalentreprise.
II.2.14)
I stedet for:
Læses:
Tilføjelse:
Totalentreprenøren skal overholde krav i forbindelse med Grøn Boligaftale 2020 hvor de almene boligorganisationer fået en bunden opgave – de skal levere 14 pct. lærlinge på de byggesager, der modtager støtte fra Landsbyggefonden.
De sociale klausuler i byggesagsbeskrivelsens afsnit 5 er revideret med krav i forbindelse med Grøn Boligudgift.
Boligselskabet Bomidtvest, renovering af Østbyen afd. 630 område A - totalentreprise
Boligselskabet Bomidtvest
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29594619
Postadresse: Finsensvej 1A
By: Ikast
NUTS-kode: DK041 Vestjylland
Postnummer: 7430
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Danielsen
E-mail: jsd@bomidtvest.dk
Telefon: +45 40864184
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.bomidtvest.dk/
CVR-nummer: 37875538
Postadresse: Libaugade 1, 1 th
By: Aarhus
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Lisa Gedsø Askanius
E-mail: lisa@bisgaardejsing.dk
Telefon: +45 51517575
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.bisgaardejsing.dk
Del II: Genstand
Boligselskabet Bomidtvest, renovering af Østbyen afd. 630 område A - udbud af totalentreprise
Udbuddet omhandler totalrenoveringen af boligforeningen BoMidtVest´s afdeling 630, Østbyen område A. Boligerne renoveres ikke med henblik på øget tilgængelighed, og der er ingen sammenlægninger af boliger.
Afdeling 630 består af i alt 138 almene boliger fordelt på 4 blokle, og er på i alt ca.12 950 m2 brutto inkl. kældre.
Kældre indeholder cykelparkering, depotrum, fællesrum, vaskerier, teknik, 3 ”butikker” i gavle m.v.
De 3 butikker er: Genbrugsbutik i bygning 1, vicevært i bygning 2 og fællesvaskeri i bygning 3.
Alle 138 boliger skal renoveres, hvor boligantallet forbliver uændret, men der foretages ændringer i boligernes indretning.
Alle beboerne i de 138 boliger vil blive genhuset under renoveringen og således at samtlige boliger er ryddet før totalentreprenørens overtagelse. Genhusningen varetages af bygherren.
Ikast
Dette udbud omfatter totalentrepriseopgaven hvor entreprisen omfatter totalrenoveringen af boligforeningen BoMidtVest´s afdeling 630, Østbyen område A, bestående af i alt 138 almene boliger fordelt på 4 blokke og ca. 12 950 m2 brutto inkl. kældre.
Der er ikke konkurrence på tilbudsprisen som er fastsat til 145 mio. DKK inkluskive moms. (omvendt licitation).
Såfremt der modtages flere end 5 konditionsmæssige ansøgninger fra ansøgere, der ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. nedenfor, og som opfylder egnethedskravene, udvælges de 5 ansøgere, som ud fra hensynet til at skabe en optimal konkurrence, vurderes bedst egnede til at løse opgaven. Ordregiver forventer således at udvælge et felt af ansøgere, som demonstrer erfaring med lignende alment boligbyggeri.
Udvælgelsen vil ske på baggrund af de fremsendte referencer, med vægt på referencernes sammenlignelighed med den udbudte opgave, samt den tekniske kapacitet.
Tilbudsgiver skal være opmærksom på, at udbuddet ud over de lovgivningsmæssige, herunder planmæssige, rammer er forbundet med mindstekrav angivet i udbudsbetingelserne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal oplyse:
- Årsomsætning i de seneste 3 år.
- Egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår
- Soliditetsgrad i det senest afsluttede regnskabsår.
Der stilles følgende minimumskrav til ansøgerens økonomiske og finansielle formåen:
- Ansøgeren skal have en årsomsætning på minimum 230 mio. DKK eksklusive moms i det seneste afsluttede regnskabsår eller som gennemsnit i de 3 seneste afsluttede regnskabsår.
- Ansøgeren skal have en egenkapital på minimum 23 mio. DKK eksklusive moms i det seneste afsluttede regnskabsår.
- Ansøgeren skal minimum have en soliditetsgrad på 15 % i det senest afsluttede regnskabsår.
Hvis ansøgeren baserer sin egnethed på en eller flere enheders økonomiske formåen, skal de ovenstående minimumskrav opfyldes af den eller de enheder, som ansøgeren baserer sin egnethed på.
Hvis ansøgeren består af en gruppe af økonomiske aktører, herunder konsortier og midlertidige sammenslutninger, der deltager i udbuddet sammen, skal de ovenstående krav opfyldes af gruppen som helhed.
Der må max. oplyses 5 referencer på lignende opgaver/projekter som pt. er under udførelse eller hvor udførelsesperioden ligger max. 5 år tilbage i tiden.
Referencerne bør indeholde en beskrivelse af:
- Projektet, med angivelse og præcisering af relevans (art og omfang)
- Ansøgerens rolle (hvilket faser ansøger har udført) / funktion og hvem opgaven blev udført for. I den forbindelse forbeholder ordregiver sig retten til at kontakte den angivne kunde.
- Oplysninger om anlægssum, udbudsform og kontraktsum (inkl. alle håndværkerudgifter, byggepladsomkostninger, vinterforanstaltninger, rådgiverudgifter m.v.)
- Afleveringsår.
Der stilles følgende minimumskrav til ansøgerens tekniske og faglige formåen:
- Ansøger skal kunne påvise referencer (dog maksimalt 3 stk.) og meget gerne vedrørende renovering af lignende alment boligbyggeri. Alternativt nyopførelse af alment boligbyggeri. Referencerne må ikke være ældre end 5 år i forhold til byggeriets afleveringstidspunkt.
- Ansøger skal kunne påvise referencer (dog maksimalt 1 stk.) vedrørende arkitektprojektering i forbindelse med renovering af lignende alment boligbyggeri. Referencerne må ikke være ældre end 5 år i forhold til byggeriets afleveringstidspunkt.
- Ansøger skal kunne påvise referencer (dog maksimalt 1 stk.) vedrørende ingeniørprojektering i forbindelse med renovering af lignende alment boligbyggeri. Referencerne må ikke være ældre end 5 år i forhold til byggeriets afleveringstidspunkt.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet og al information i prækvalifikationsperioden vil kunne findes på https://portal.iprojekt.dk/link/Bomidtvest-Renovering-af-OEstbyen-afd-630-omraade-A
Der henvises til udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger om proceduren for afgivelse af ansøgning.
Spørgsmål i prækvalifikationsperioden skal fremsættes senest den 4. marts 2021, kl. 12.00. Svar på spørgsmål vil blive offentliggjort senest den 9. marts 2021 på udbudsportalen, hvor det øvrige udbudsmateriale forefindes. I øvrigt henvises til udbudsmaterialet.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill -perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 4171500
Internetadresse: http://www.kfst.dk