23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 200-484717
Offentliggjort
14.10.2020
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Region Syddanmark, Projektorganisationen for Nyt OUH

Leverancekontrakt vedrørende delprojekt 37.01 - Storkøkkenudstyr til Hovedkøkken og Nyt OUH


Region Syddanmark, Projektorganisationen for Nyt OUH

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Syddanmark, Projektorganisationen for Nyt OUH
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Glisholmvej 2A
By: Odense S
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5260
Land: Danmark
Kontaktperson: Projektchef Poul Andersen
E-mail: nyt.ouh@rsyd.dk
Telefon: +45 76631000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Leverancekontrakt vedrørende delprojekt 37.01 - Storkøkkenudstyr til Hovedkøkken og Nyt OUH

Sagsnr.: DP37.01
II.1.2) Hoved-CPV-kode
42200000 Maskiner til forarbejdning af fødevarer, drikkevarer og tobak, samt tilhørende dele
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Den udbudte opgave omfatter levering af teknisk udstyr, rullende materiel og opvaskanlæg til Hovedkøkken og etagekøkkener ved Nyt Odense Universitetshospital (Nyt OUH), og udbydes som en leverancekontrakt. Leverandøren er således ansvarlig for levering, installation, validering og idriftsættelse inklusiv alle fremføringer fra udstyret til tilslutningspunkt for de afsatte tekniske installationer på installationsstedet.

Herudover omfatter kontrakten uddannelse af købers brugere i korrekt betjening og sikker anvendelse af udstyret, samt uddannelse af købers tekniske personale i vedligeholdelse af udstyret.

Indgåelse af leverancekontrakten er under forudsætning af regionsrådets bevilling i september 2020.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftale 1: Teknisk udstyr, rullende materiel og opvask

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
42959000 Opvaskemaskiner til industriel brug
42942000 Ovne og tilbehør
42341000 Ovne til erhvervsmæssig brug
42214100 Køkkenovne
39711124 Frysere, til industriel brug
39711100 Køleskabe og frysebokse
39314000 Industrielt køkkenudstyr
39312200 Kantineudstyr
45350000 Maskininstallationer
50883000 Reparation og vedligeholdelse af cateringudstyr
79632000 Uddannelse af personale
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 1 omfatter teknisk udstyr, rullende materiale samt opvask.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten indeholder option på service aftaler med 3 forskellige serviceniveauer i op til 10 år efter afhjælpnings periode.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delaftal 2: Hotfill med vejeanlæg og sealer, pakkemaksine

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
42921320 Pakkemaskiner
42923000 Vejeindretninger og vægte
42920000 Maskiner til rensning af flasker, pakkemaskiner og vejeindretninger samt sprøjteapparater
45350000 Maskininstallationer
50883000 Reparation og vedligeholdelse af cateringudstyr
45259000 Reparation og vedligeholdelse af anlæg
80511000 Personaleuddannelse
80531200 Uddannelse inden for teknik
79632000 Uddannelse af personale
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 2 omfatter hotfill med vejeanlæg og sealer, pakkemaskine.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten indeholder option på service aftaler med 3 forskellige serviceniveauer i op til 10 år efter afhjælpnings perioden.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 172-413503
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delaftale 1: Teknisk udstyr, rullende materiel og opvask

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Delaftal 2: Hotfill med vejeanlæg og Sealer, pakkemaksine

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Der blev ikke modtaget nogen bud eller anmodninger om deltagelse eller de blev alle afvist

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Region Syddanmark har ved udbudsbekendtgørelse nr. 2020/S 172-413503 den 31. august 2020 bekendtgjort et offentligt udbud af leverancekontrakter om storkøkkenudstyr til Nyt OUH.

Der var udbudt leverancekontrakter på 2 delaftaler.

Region Syddanmark har kun modtaget ét tilbud på den ene af delaftalerne, nemlig delaftale 1.

På denne baggrund, med kun ét tilbud på den ene af delaftalerne, har der efter Region Syddanmarks vurdering ikke været tilstrækkelig konkurrence om den udbudte kontrakt. Samtidig var det afgivne tilbud over Region Syddanmarks budget for anskaffelsen. Derfor har Region Syddanmark efter nærmere undersøgelser besluttet at aflyse udbudsforretningen.

Genudbud af kontrakten vil blive igangsat snarest muligt, forventeligt i uge 42 eller 43.

Region Syddanmark vil samtidig benytte lejligheden til at takke for den udviste interesse og det arbejde der er lagt i udarbejdelsen af tilbuddet. Region Syddanmark beklager den ulejlighed, som aflysningen måtte medføre og håber, at I vil deltage i genudbuddet af kontrakerne.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Se mere om indgivelse af klager på klagenævnets hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 33326144
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
09/10/2020

Send til en kollega

0.062