Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=279265&B=RS
Udbyder
Region Sjælland
Opdateringer
III.1.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Økonomisk og finansiel formåen
I stedet for:
- Oplyse ansøgers gennemsnitlige årsomsætning for de tre (3) seneste disponible regnskabsår inden for det udbudte område.
Læses:
- Oplyse ansøgers gennemsnitlige årsomsætning for de tre (3) seneste disponible regnskabsår.
IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
I stedet for:
Dato: 28-10-2020
Time: 23:59
Læses:
Dato: 03-11-2020
Time: 23:59
IV.2.3)
Placering af det tekst, der skal ændres:Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
I stedet for:
Dato: 11-11-2020
Time: 23:59
Læses:
Dato: 23-11-2020
Time: 23:59
Bortskaffelse af brugt IT-udstyr og andet elektronisk udstyr
Region Sjælland
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Anette Eghoff
E-mail: aegh@regionsjaelland.dk
Telefon: +45 93576819
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394
CVR-nummer: 29190941
By: Aalborg
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Land: Danmark
E-mail: region@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://rn.dk/
CVR-nummer: 29190925
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Land: Danmark
E-mail: kontakt@regionmidtjylland.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.rm.dk/
CVR-nummer: 29190623
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Land: Danmark
E-mail: regionh@regionh.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk/
Del II: Genstand
Bortskaffelse af brugt IT-udstyr og andet elektronisk udstyr
Rammeaftale vedrørende bortskaffelse af brugt it-udstyr og andet elektronisk udstyr. Endvidere option på bortskaffelse af medicoteknisk udstyr.
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling, jf. udbudslovens § § 58-60, hvilket betyder, at enhver økonomisk aktør kan ansøge om at deltage, men kun ansøgere som ordregiver opfordrer hertil, kan deltage i den videre proces.
Der vil blive prækvalificeret 5 ansøgere.
Når prækvalifikationsfasen er afsluttet, underretter ordregiver skriftligt tilbudsgiverne herom med samtidig oplysning om, at udbudsforretningens anden fase - tilbudsfasen - indledes. Herefter opfordres tilbudsgiverne til at afgive det indledende tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at tildele kontakten på grundlag af det indledende tilbud.
Rammeaftalen vedrører bortskaffelse af brugt it-udstyr og andet elektronisk udstyr. Aftalen indeholder desuden en option på bortskaffelse af medicoteknisk udstyr.
Den kommende leverandør skal stå for indsamling, afhentning, processer med sletning, test og kategorisering med henblik på gensalg eller salg til skrot.
Aftalen skal sikre, at bortskaffelse af udstyr foregår på en grøn og bæredygtig måde, til lavest mulige omkostninger og til konkurrencedygtige markedspriser for gensalg og salg til skrot, samt med fuld garanti for datasikkerheden.
Rammeaftalen kan forlænges 1 gang med op til 12 måneder.
Ordregiver har til hensigt at prækvalificere 5 ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive tilbud.
Såfremt antallet af ansøgere ikke overstiger ovennævnte antal, vil samtlige af disse ansøgere blive prækvalificeret.
Såfremt antallet af ansøgere overstiger ovennævnte antal, vil der ske en udvælgelse til prækvalifikation blandt disse ansøgere.
Denne udvælgelse vil ske på baggrund af oplysningerne afgivet i ESPD’en vedr. teknisk og faglig formåen og foregå ved identificering af de mest relevante referencer.
I det tilfælde at evalueringen af referencerne ikke peger entydigt på 5 leverandører, foretages yderligere udvælgelse på baggrund af oplysningerne afgivet i ESPD’en vedr. økonomisk og finansiel formåen og vil basere sig på vurdering af ansøgernes soliditetsgrad.
Optioner for regioner:
Følgende regioner har option på at tiltræde rammeaftalen:
— Region Hovedstaden
— Region Nordjylland
— Region Midtjylland.
Ovenstående regioner er berettigede til at tiltræde rammeaftalen, men ikke forpligtede.
Option - medicoteknisk udstyr.
Udbuddet omfatter en frivillig option på medicoteknisk udstyr.
1) Ordregiver forbeholder sig retten til at tildele rammeaftalen på grundlag af det første bud uden at indgå forhandling.
2) Forhandlingen forventes gennemført som et kortvarigt forløb, hvor der forhandles om forbedringer og præciseringer på baggrund af de indledende tilbud samt muligheden for at optimere udbudsmaterialet.
3) Ordregiver vil ikke yde vederlag til deltagerne i forhandlingerne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 finder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud (der henvises til udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser):
- Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
- Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1,nr. 2.
- Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
- Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, stk.1, nr. 4.
- Væsentlig misligholdelse af en tidligere offentlig kontrakt, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.
For at blive erklæret egnet, skal ansøger oplyse og opfylde nedenstående vedrørende økonomisk og finansiel formåen:
- Oplyse ansøgers gennemsnitlige årsomsætning for de tre (3) seneste disponible regnskabsår inden for det udbudte område.
- Oplyse ansøgers soliditetsgrad for de tre (3) seneste afsluttede regnskabsår.
Soliditetsgraden udregnes efter følgende formel: Soliditetsgrad = (Egenkapital x 100) / samlede aktiver.
Nøgletal skal oplyses i ESPD, del IV, pkt. B.
— Det er et mindstekrav, at omsætningen udgør minimum 10 mio. DKK (ekskl. moms) pr. år.
— Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver gennemsnitlig har haft en soliditetsgrad på minimum 10 % baseret på de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår.
For at blive erklæret egnet, skal ansøger oplyse og opfylde nedenstående vedrørende teknisk og faglig formåen:
- Ansøger skal anføre tre (3) forskellige leverancer som er påbegyndt inden for de seneste tre (3) år udregnet fra datoen for ansøgningsfristen, og som har lighed med den udbudte rammeaftales genstand og kunde. Såfremt der anføres mere end tre (3) referencer vil udelukkende de tre (3) seneste referencer blive taget i betragtning.
Med lighed med rammeaftalen forstås opgaver, som i størrelse, indhold af rammeaftalen og kompleksitet i mængden af produkter eller løsning bedst svarer til den udbudte rammeaftale.
Med lighed med kunden forstås en offentlig/privat større virksomhed med et betydeligt antal ansatte og en geografisk fordeling på flere lokationer over et større område.
Referencerne skal indeholde:
- Angivelse af kunden
- Beskrivelse af leverancen, herunder beskrivelse af leverandørens anvendte processer for afhentning, registrering, håndtering af sikkerheden, bortskaffelse/videresalg mv.
- Beskrivelse af rammeaftalens varighed samt årlig rammeaftaleværdi.
Referenceliste, skal oplyses i ESPD, del IV, pkt. C.
1) Arbejdsklausul (jf. Rammeaftalebilag 9):
Leverandøren skal sikre, at ansatte hos leverandøren og eventuelle underleverandører, som medvirker til at opfylde kontrakten i Danmark har arbejdstilladelse, og er sikret løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område.
2) Straffeattester (jf. kontrakt pkt. 8.5):
Det er leverandørens ansvar at sikre, at de medarbejdere, der løser opgaver i henhold til kontrakten, ikke er uegnede til at udføre de pågældende opgaver på betryggende og ansvarlig vis.
Leverandøren skal derfor sikre, at de medarbejdere, der anvendes ved udførelsen af kontrakten, ikke har forhold på deres straffeattester, der kan skabe tvivl herom, herunder forhold vedr. tyveri og lignende.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Ca. 9 måneder inden udløb af rammeaftalen.
1) Kunden forbeholder sig ret til at anvende delydelsesreglen og dermed tildele særskilte delkontrakter iht. udbudslovens § 8, stk. 2.
2) De udbudte ydelser udbydes på én samlet kontrakt. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en sådan naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør.
Postadresse: Nævnerens Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk