Fakta om udbudet
Udbyder
Miljøstyrelsen
Ombygning af miljøskibene SIF og FRIGG
Miljøstyrelsen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25798376
Postadresse: Tolderlundsvej 5
By: Odense
NUTS-kode: DK0 DANMARK
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: KAPS - Samina Gul Parvez
E-mail: gupa@kammeradvokaten.dk
Telefon: +45 30185174
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.mst.dk
Del II: Genstand
Ombygning af miljøskibene SIF og FRIGG
Miljø- og Fødevareministeriet har indkøbt 2 aluminiumsfartøjer af typen "Workboat Catamaran" fra engelsk flag. Fartøjerne skal ombygges til prøvetagningsfartøjer til brug i de danske farvande. Dette indebærer prøvetagning af vand, sediment og bundfauna i forbindelse med det Nationale Overvågningsprogram for Vandmiljø og Natur (NOVAVA) og Direktiv 2008/56/EF om fastlæggelse af en ramme for Fællesskabets havmiljøpolitiske foranstaltninger (EU’s havdirektiv).
Miljø- og Fødevareministeriet har indkøbt 2 aluminiumsfartøjer af typen "Workboat Catamaran" fra England. Sif og Frigg (tidl. Scirocco og Chinook) er katamaraner designet i Australien af ”Incat Crowther” og bygget af ”South Boats Special Projects Ltd”, i 2011 til rederiet ”P&O Maritime Service” til servicering af offshore industrien. Fartøjerne er registreret i Det Almindelige Skibsregister. Fartøjerne skal ombygges til prøvetagningsfartøjer i forbindelse med Miljøstyrelsens overvågning af havmiljøet i de danske farvande, undtaget Skagerrak og Nordsøen. Miljøstyrelsen (Ordregiver) har i dag 3 fartøjer, der varetager denne opgave, og disse ønskes erstattet af de 2 ombyggede katamaraner. Det forventes derfor, at fartøjerne får en driftsprofil på mindst 2 000 timer per år for at kunne varetage denne opgave. Overvågningen af havmiljøet foregår ved prøvetagning af vand, sediment og bundfauna indenfor rammerne af det Nationale Overvågningsprogram for Vandmiljø og Natur (NOVAVA) og Direktiv 2008/56/EF om fastlæggelse af en ramme for Fællesskabets havmiljøpolitiske foranstaltninger (EU’s havdirektiv). Opsamling af vandprøver skal udføres i forskellige dybder ved hjælp af en kranmonteret sonde, og fartøjet skal under prøvetagningen af alle typer prøver ligge stille på positionen. Ordregiver har i forbindelse med dette udbud af ombygningen ved Odense Maritime Technology fået foretaget en specifikation af de ombygningsarbejder, som er nødvendige for, at fartøjerne kan opfylde ordregivers funktionskrav samt en specificering af nødvendige arbejder for opfyldelse af klasse- og myndighedskrav. Ændringer som ikke er beskrevet i udbudsmaterialet, men som måtte være nødvendige for opfyldelse af klasse- og myndighedskrav, betragtes som ændrings- og tillægsarbejder. Udgiften til klasse og myndigheder skal være inkluderet i tilbuddet.
Disse ombygningsarbejder omfatter bl.a. en forlængelse af fartøjerne fra agterspejlet med en ekstra unit, installation af ny motor og drivlinje mv i den nye unit med interface til de eksisterende systemer som ikke bliver fornyet, forlængelse af dækshuset, fornyelse af aptering og vinduer, støjreducerende tiltag samt montering af prøvetagningskran.
Udbuddet omfatter alene detailprojektering af de arbejder, som skal udføres. Dvs. at der med udbudsmaterialet, og udover den tekniske specifikation, leveres klassegodkendte strukturtegninger, arrangement samt foreløbigstabilitetsbog og letvægts-beregning.
Af hensyn til fartøjernes endelige letvægt er det væsentligt, at værftet vælger materialer, komponenter og udformning af detailkonstruktioner, der vejer mindst muligt under hensyntagen til styrke og funktionsduelighed. Efter ombygningen skal fartøjerne opfylde relevante regler og bekendtgørelser fra Søfartsstyrelsen samt godkendelser, syn og certificering i henhold til klassen i Lloyd’s Register.
Udbuddet omfatter også eventuelle nødvendige ændrings- og tillægsarbejder under processen, herunder ændrings- og tillægsarbejder, som anses for nødvendige for opfyldelse af ordregiver funktionsbehov.
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling. Der gøres særlig opmærksom på, at ordregiver forbeholder sig retten til – og i det omfang, det viser sig muligt, ønsker ordregiver - at tildele kontrakt på grundlag af det indledende tilbud.
Der indgås en kontrakt for hvert skib, og de 2 kontrakter udbydes og tildeles samlet. Ordregiver har valgt ikke at opdele opgaven, jf. udbudslovens § 49, stk. 2, særlig henset til at det af drifts- og vedligeholdelsesmæssige årsager er afgørende, at de 2 skibe er ens og ombygget på samme måde.
Der udbetales ikke vederlag for deltagelse i denne udbudsprocedure.
Miljøstyrelsen har indgået kontrakter om ombygning af milkøskibene Sif og Frigg.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Ombygning af miljøskibene SIF og FRIGG
CVR-nummer: 82735615
Postadresse: Værftsvej 7
By: Faaborg
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 5600
Land: Danmark
E-mail: jmo@faaborg-vaerft.dk
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på:
https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk