23948sdkhjf

Kursus: ”Øget indtjening gennem servicedesign”

Undervisningsregion
Danmark > Midtjylland > Horsens Kommune
Periode(r)
Løbende optagelse

Hvis I vil øge jeres indtjening og skabe mersalg, så er et af de områder, I bør tage et kig på jeres virksomheds service. Ved at få større indsigt i jeres kunders behov, kan servicen designes, så den motiverer yderligere til salg og skaber bedre kunderelationer.


I vil på kurset arbejde med at opdage nye muligheder inden for services og forstå kundens behov. Den indsigt I får i kundens behov, vil hjælpe jer til at forstå, hvorfor jeres kunder træffer valg eller fravalg. Sammen sætter vi fokus på at finde muligheder for at optimere jeres nuværende service eller skabe nye services, der kan sælges som tillæg eller selvstændigt.


På kursusdagen tager I udgangspunkt i jeres egen service og arbejder med, hvordan I kan optimere, nytænke eller omtænke jeres service. Det skal gøres konkret, og målet er, at det hele munder ud i et groft skitseret designbrief indeholdende: målsætning, beskrivelse af ydelse, beskrivelse af problemstilling, målgruppedefinition, konkurrenter samt mulige løsninger.


Dagens program vil indeholde 3 faser, hvor vi sammen bevæger os gennem generel viden og indsigt i service, serviceudvikling i jeres firma, samt hvordan I kan anvende dagens viden fremad.


1. Indsigt (oplæg): Indsigt i service, innovation og costumer-journey.
• Hvad er service, og hvordan kan det udvikles og nytænkes?
• Hvordan styres service offline og online?
• Costumer journey og berøringspunkter
• Inddragelse af kunder og aktørers viden og meninger
• Kend din kunde og bruger. Hvad er deres behov og vaner?


2. Innovation (workshops): Arbejde med jeres firmas styrker og svagheder i servicen.
• Beskrivelse af jeres kunders costumer journey
• Identificering af aktører og kontaktpunkter
• Hvor oplever I typisk positiv og negativ respons på jeres firmas service?
• Hvordan minimerer I utilfredshed?
• Hvilke andre mulige løsninger findes der?


3. Implementering (opsamling): anbefalinger fremadrettet.
• Hvordan kan I bruge dagens viden til at foretage ændringer fra i dag?
• Hvordan kan I bruge dagens viden til at foretage ændringer på længere sigt?

 



Hvis I har spørgsmål til dagen, kan I kontakte Søren X. Frahm (40 61 80 36) for en uforforpligtende snak. I kan også læse mere om Artlinco her: www.artlinco.com

Undervisningsadresse

Søndergade 4, 2. sal
8700 Horsens



Kontaktinformation
Artlinco A/S
Søndergade 4, 2. sal
8700 Horsens
Danmark

Anja Bilberg Lykke Nielsen
Telefon: +45 70208036


Se hjemmeside
Se flere kurser
Se hele profilen

Send til en kollega

0.254