23948sdkhjf

Frostline vil øge eksporten

Den østjyske producent af frostsikre vandposte satser nu målrettet på at øge salget i nabolandene.
Selv om der er tale om et 10 år gammelt patent, er Frostline stadig ukendt mange steder, men det vil den østjyske virksomhed nu gøre noget ved.

- Vi står jo med et unikt produkt. Vores vandposte er helt frostsikre, da de er udstyret med en verdenspatenteret selvtømmende, trevejs glideventil, som tømmer systemet helt for vand efter brug, siger administrerende direktør Piet Nølev.

- Vi kan jo selv se masser af muligheder for det her system. Det ville være oplagt i fx skolegårde, idrætspladser, sportsklubber, kirker, torve, løbestier, cykelstier, togperroner osv. – kort sagt alle steder, hvor folk har behov for køligt og friskt drikkevand. Det er alle de forskellige brugsmuligheder, vi gerne vil sælge det på, fortsætter han.

Eksporterer til Nordeuropa
Frostline blev oprindeligt lanceret for godt 10 år siden, og for fem år siden blev virksomheden overtaget af Horsens-virksomheden Gybo Rustfrit Stål Design, der hidtil havde fungeret som underleverandør. I dag er Frostline et selvstændigt søsterselskab til Gybo.

Naturligt nok er produkterne bedst kendt på det danske marked, hvor ca. 80 procent af salget ligger, men Frostline eksporterer i dag til ca. 10 lande, og nu skal der arbejdes målrettet på at øge det salg.

- Vi eksporterer til hele Nordeuropa – fra Tyskland og Benelux og nordpå. For eksempel har vi lavet specialventiler, der i dag står oppe nord for polarcirklen. Vi har også en smule salg nede sydpå, men der har de jo ikke problemer med frost, så der køber de det kun på grund af designet, siger Piet Nølev.

Ventede med udlandet
At systemet er frostfrit er til gengæld et salgsparameter i vores nabolande, og det er da også her, Frostline nu for alvor satser. I Danmark sker hovedparten af salget gennem grossister, mens man i udlandet hidtil kun har haft enkelte agenter.

- Vi har ventet lidt med at tage fat i udlandet, til vi var sikre på, at produktet var helt problemfrit. Men nu har vi et virkeligt gennemtestet produkt, som har kørt problemfrit i flere år, forklarer Piet Nølev, og fortsætter:

- Målet er, at salget til Norge, Sverige og Tyskland skal blive lige så stort, som det er i Danmark. Der er ikke nogen logisk barriere for, at det ikke skulle kunne ske. I Tyskland arbejder vi fx lige nu på at komme ind hos byggemarkeder, så vi med et slag får det ud over hele landet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.128