23948sdkhjf

Nyt om navne: Sanistål styrker digital satsning med nyoprettet chefstilling

I en nyoprettet stilling som head of digital business development bliver det Søren Borgs opgave at gøre Sanistål endnu mere digitalt relevant for kunderne.

- Vores ambitioner er store, når det kommer til at styrke den digitale kundeoplevelse, og med Søren på holdet styrker vi både vores digitale og ledelsesmæssige kompetencer. Jeg ser meget frem til, at Søren skal være med til at navigere os gennem den spændende rejse, vi har indledt med vores Accelerate-strategi, siger Natascha Schøtt Kjærgaard, direktør for digital sales & engagement.

41-årige Søren Borg har flere års erfaring inden for it og digitalt salg og har de seneste to år også fået erfaring med grossistbranchen som head of customer experience hos Lemvigh-Müller. I sin nye stilling kommer han til at danne parløb med netop Natascha Schøtt Kjærgaard, som den 1. juni også forlod Lemvigh-Müller til fordel for Sanistål.

- Med Ahlsells opkøb af Sanistål og den strategi som jeg er blevet præsenteret for, er der styr på fundamentet, og nu er man parat til at give den gas. Den rejse ser jeg meget frem til at blive en del af, siger Søren Borg.

Digitalisering i et pragmatisk perspektiv

Søren Borg får ansvar for at udvikle en digital forretningsudviklingsstrategi og opbygge et Digitalt Center of Excellence, som gennem en analytisk datadrevet tilgang vil have fokus på at skabe mere personaliserede digitale kundeoplevelser.

- Når kunderne taler med kundeservice og sælgere eller registrerer sig via digitale kanaler, afgiver de mange oplysninger om sig selv og har derfor også en forventning om, at den viden bliver opsamlet og gøres relevant ved næste kontakt med Sanistål. Personalisering må aldrig bare blive dataopsamling - den skal skabe relevans for kunden, siger Søren Borg, og fortsætter:

- Der er fantastiske muligheder i data og digital transformation, men jeg trives især når det foregår i et pragmatisk perspektiv. Det er let at lade sig forblænde af teknologien, men det vigtigste er at have fokus på, hvordan den kan bruges til gavn for kunden, og hvordan man med få kræfter kan opnå stor effekt.

Artiklen er en del af temaet Navnenyheder.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078