23948sdkhjf

Stor forsvarsordre til Hvide Sande Shipyard Steel & Service

Det vestjyske værft og stålvirksomhed har netop underskrevet en fireårig rammeaftale med Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse.

Rammeaftalen gælder levering og vedligeholdelse af specialplatforme og adgangsveje.

- Det er til alle deres værn, så det er alt lige fra skydeterræner og værksteder til pansrede kampvogne og fly. Alle de steder, hvor de skal have specialplatforme og adgangsveje, kan de tage brug af den rammeaftale, forklarer Thomas Halkjær Kristensen, der er leder af stålafdelingen hos Hvide Sande Shipyard Steel & Service.

- Det er platforme i aluminium, sort stål, og hvad de nu har brug for. Vi kommer typisk ind, når de ikke kan købe et standardstillads eller en stige nede i byggecentret. Så ringer de til os og hører, om vi ikke kan hjælpe dem. Så vi kommer rundt i hele landet, på alle kaserner og kommer med nogle løsninger, supplerer projektleder Jakob Rølmer.

Alsidig opgave

Aftalens løbetid som nævnt fire år, men den kommer med en mulighed for forlængelse på to gange tre år – det vil sige op til ti år i alt.

- Det er en god opgave, som ligger godt bredt ud over fire år. Det er det, der er styrken i sådan en aftale, at man ved, at man har noget beskæftigelse hen over de fire år, forklarer Thomas Halkjær Kristensen.

Netop alsidigheden i opgaven er også noget, der tiltaler den vestjyske stålvirksomhed.

- Det er hele stålafdelingen – det vil sige alle de kompetencer vi har, der kommer i brug, konstaterer Thomas Halkjær Kristensen.

- Vi kan både designe, fabrikere, montere og servicere. Vi kan tage den fra idefase, hvor vi tager med ud på pladsen og finder ud af, hvad de skal bruge. Så kan vi tage det hjem i vores designafdeling og lave design og tegninger. I vores automationsafdeling kan vi lave styringer, hvis det er noget, der skal hæve-sænke eller lignende. Så kan vi producere det hele, og endelig kan vi lave vedligeholdelse og service efterfølgende, uddyber han.

Kvalitet er afgørende

Thomas Halkjær Kristensen og Jakob Rølmer er ikke i tvivl om, at det netop er alsidigheden, der faldt ud til vestjydernes fordel.

- Det, der gør rammeaftalen lidt speciel i forhold til normale rammeaftaler, er, at der har du tit en produktgruppe, som du giver priser på. Men vi ved ikke, hvad vi giver priser på. Det er fordi, det skal være specialprodukter, og vi skal egentlig kunne servicere, levere og udvikle lige nøjagtig det, de skal bruge, forklarer Jakob Rølmer.

- Så det kan være en lille platform i morgen, en ombygning af en anden platform i overmorgen og noget helt nyt dagen efter. Det er lige fra bittesmå opgaver, som en trappestige til nogle få tusinde kroner, til de helt store stilladsopgaver, når de skal male eller servicere et helt fly. Og det kan være millioner, sådan et system koster, supplerer Thomas Halkjær Kristensen.

- Så derfor er det ikke kun vores pris, vi er vundet på. Det er lige så meget vores kvalitetsledelsessystem; både på produktionsledelse, men også på svejsning, hvor vi kan dokumentere vores meget høje kvalitetsniveau. Vi er godkendt efter de højeste krav både på ISO og svejsning, slutter Jakob Rølmer.

Se nøgletal og flere artikler om:
Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Se seneste nyhedsbrev ???id_11737???

Send til en kollega

0.094