23948sdkhjf

Vækst i ERP-løsninger og "servitization"

Der er gang i salget af IFS's ERP-løsninger til erhvervslivet. IFS fortæller, at virksomhedens salg er fordoblet inden for de sidste to år på det nordiske marked.

IFS er på markedet for Enterprise Ressource Planning og Entreprise Asset Management, Field Service Management, hvor firmaet konkurrerer blandt andet med SAP og Microsoft. 

På det skandinaviske marked har IFS blandt andet fået Carlsberg, Alfa Laval og Electrolux som kunder.

Martin Christensen, lead consultant hos IFS, peger på, at erhvervslivet siden finanskrisen i 2008 har ageret i et turbulent marked med stor prisfølsomhed, nye onlinekanaler og heftig innovation.

- Derfor er mange under et gevaldigt pres for at differentiere sig for at tiltrække og fastholde kunder. Kunderne har i dag en tårnhøj forventning om at blive respekteret. De vil føle, at de er vigtige, uanset om de pakker deres nye computer ud, skal have serviceret deres fadølsanlæg eller har brug for en tekniker til deres netværk. Det kræver målrettede softwareløsninger at understøtte serviceforretningen, siger Martin Christensen.

Servitization

Han påpeger, at der også er en vigtig økonomisk faktor forbundet med service.

- Der er store økonomiske gevinster ved at effektivisere og strømline serviceforretningen. Vi møder flere og flere virksomheder, der lægger hele deres forretningsmodel om, så det økonomiske omdrejningspunkt bliver service og ikke produktet. "Servitization" er en fremadstormende udvikling, og det er klart, at den sætter yderligere skub i behovet for specifik forretningssoftware til Service Management, siger Martin Christensen.

IFS har traditionelt varetaget meget af salget selv, men virksomheden har nu sat sig for at  opbygge en solid partnerforretning, som skal stå for 40 procent af salget i fremtiden. I Danmark er Curit mangeårig IFS-partner.

Artiklen er en del af temaet Fremtidens Automation.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Send til en kollega

0.287