23948sdkhjf

Nordjysk fjederproducent: Digital Hannover Messe er bedre end ingen messe

I disse dage ruller den digitale udgave af årets Hannover Messe. Kun få danske udstillere har valgt at deltage med en digital stand.

En af disse er Hagens Fjedre, der tidligere har været med på den fysiske udgave af messen.

- Hvis alternativet er, at der ikke er nogen messe, så vil vi meget hellere på en elektronisk messe. Vi var også forholdsvist hurtigt ude og signalere, at vi var med på Hannover Messen, selv om den blev elektronisk. Vi sætter også interne ressourcer af til det, for det kræver også, at du er på i åbningstiden, forklarer CEO Henrik Hagens.

Efterlader elektronisk visitkort

Virksomheden har produktion i Danmark og Sverige, hvor man fremstiller forskellige produkter, og normalt bruger man messerne til at kunne fremvise det samlede produktprogram. Det er også tilfældet på Hannover Messe.

Derudover er messer jo til for at møde både nye og eksisterende kunder, hvor de førstnævnte er i fokus på den digitale Hannover Messe.

- Den digitale messe, som den er lige nu, er nok primært et udstillingsvindue, for vores kunder henvender sig jo til de kontaktpersoner, de har i virksomheden i dag. Det, vi ser nu, er primært, at det er for interesserede, potentielle kunder, som kommer forbi og dels ser produkterne og dels spørger ind bagefter. Det er egentlig det, der giver værdien, at man efterlader sig et visitkort, godt nok i elektronisk form, og det skaber så dialogen bagefter. Det kan være projekter man skal i gang med, det kan være leverandørskifte og så videre, siger Henrik Hagens.

Leads giver ordrer

Den nordjyske virksomhed har været på et par andre elektroniske messer før Hannover, og har egentlig haft gode erfaringer med det.

- Der er kommet nogle spændene leads, hvor vi forventer, at nogen af dem giver ordrer. Der går jo noget tid, fra vi får en potentiel henvendelse, til man igangsætter projekter, får testet og så videre. Og de messer, der har været online, har været for nylig. Men der er i hvert fald nogle spændende leads, vi har kontakt til, og jeg forventer, at nogen af dem bliver til ordrer, forklarer Henrik Hagens.

Han og kollegerne har grebet messen an som enhver anden messe og sat målsætninger op for, hvad der skal komme ud af anstrengelserne.

- Vi har altid en målsætning, når vi deltager i en messe. Det er lidt sværere, når det er en digital messe, men i bund og grund er målene de samme. Vi har et mål om, at så og så mange af vores kunder skal komme forbi og også for kontakt til nye, potentielle kunder. Men vi er ikke lige så håndfaste, når det er en digital messe, for nogen vælger det fra, og nogen synes, det er interessant, slutter Henrik Hagens.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Send til en kollega

0.094