23948sdkhjf

Hjernø Værktøjsfabrik henter ny CEO hos mangeårig kunde

Den fynske producent af sprøjtestøbeværktøjer skifter ud på direktørposten og henter sin nye CEO hos en af virksomhedens mangeårige kunder.

Ny mand i spidsen for Hjernø Værktøjsfabrik er Allan Hansen, der tiltræder den 1. marts.

Allan Hansen kommer fra en stilling som salgsdirektør hos plastproducenten HN Group i Billund og har over 30 års erfaring fra plastbranchen. Han skal med sin profil være med til at styrke det kommercielle og kunderettede fokus hos Hjernø Værktøjsfabrik.

- I et stærkt ansøgerfelt var Allan fra begyndelsen én af vores foretrukne kandidater. Allan kommer med en unik kombination af dyb, faglig viden, kendskab til plastindustrien og en veldokumenteret kommerciel næse, som er svær at finde i vores branche, siger Aage Agergaard, der har været direktør i Hjernø Værktøjsfabrik siden 2004.

Har fulgt Hjernø på afstand

Aage Agergaard ejer fortsat en tredjedel af Hjernø Værktøjsfabrik og vil fremover få titel af chef for forretningsudvikling.

For Allan Hansen, der oprindeligt er uddannet først værktøjsmager og siden konstruktør, er det på samme tid vemodigt og spændende at sige farvel til plastbranchen og goddag til værktøjsbranchen.

- Jeg har fulgt Hjernø Værktøjsfabrik i mange år, blandt andet som kunde, og det har altid været en virksomhed, jeg har set op til. Aage og jeg deler mange af de samme forretningsmæssige værdier, og jeg kommer til en virksomhed i vækst med et godt setup i form af en dygtig ledelse og nogle enormt dygtige medarbejdere, siger Allan Hansen.

Kunderettet fokus

Hjernø Værktøjsfabrik har eksisteret siden 1946 og beskæftiger i dag cirka 65 medarbejdere. Virksomheden, der leverer sprøjtestøbeværktøjer til en række store industrivirksomheder i Danmark og Nordeuropa, fik i 2019 ny majoritetsejer i form af kapitalfonden VækstPartner Kapital og har et strategisk fokus på både at tilbyde højt specialiserede værktøjer og en komplet servicepakke rundt om værktøjet i form af blandt andet teknisk rådgivning.

Det er dette strategiske fundament, som Allan Hansen skal bygge videre på.

- Jeg kommer med et meget kunderettet fokus, og det vil kunderne også komme til at mærke. Blandt andet fordi jeg med min baggrund i plastbranchen ved, hvad kunderne har brug for. Som værktøjsfabrik og som samarbejdspartner skal vi blive endnu bedre til at dele den kreativitet og specialistviden, som er Hjernøs varemærke, med vores kunder, siger Allan Hansen.

Artiklen er en del af temaet Navnenyheder.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.094