23948sdkhjf

Lego vil tjene milliarder på pigerne

Lego skal være mere end et drengelegetøj, og derfor lancerer Billund-virksomheden nu en ny produktserie, der skal skabe milliardomsætning blandt pigerne.
Hidtil har Lego ikke haft den store succes blandt pigerne. Trods flere forsøg over de sidste 20-30 år har den danske legetøjskoncern ikke formået at skabe et produkt, der falder i pigernes smag. Det skal der laves om på nu med lanceringen af produktserien Lego Friends.

- Det er den største kampagne, denne koncern nogensinde har lavet. Skal vi lave noget til pigerne, skal vi gøre det helhjertet, udtaler koncernchef Mads Nipper til Børsen.

Markedsføring for 200 millioner
I år investerer Lego derfor 200 mio. kr. i markedsføringen af Lego Friends, der skal tage kampen op med pige-favoritter som Barbie, Playmobil og Polly Pocket.

Til gengæld forventer Lego-topledelsen at få fuld valuta for investeringen denne gang. Mads Nipper forventer, at Lego Friends i løbet af et par år kommer til at udgøre en tocifret del af koncernens omsætning, der i 2011 landede i omegnen af 20 mia. kr.

Lego Friends-figurerne er designet med kvindelige former og en livshistorie, som pigerne skal kunne identificere sig med.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078